Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 82
Projektowanie, programowanie …

Wynikiem wykonania poniższego fragmentu kodu jest wyświetlenie liczb z zakresu od 2 do 20, które są

Ilustracja do pytania 2
A. parzyste.
B. podzielne przez wartość zmiennej test.
C. podzielne przez wartość zmiennej check.
D. pierwsze.
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych kroków wchodzi w skład testowania aplikacji?

A. Projektowanie bazy danych
B. Opracowywanie interfejsu graficznego
C. Debugowanie kodu w celu znalezienia błędów
D. Kompilowanie aplikacji
INF.04 Pytanie 84
Projektowanie, programowanie …

Jak zrealizować definiowanie własnego wyjątku w języku C++?

A. Utworzyć klasę, która dziedziczy po std::exception
B. Wykorzystać blok try z pustym blokiem catch
C. Skorzystać z domyślnej metody obsługi błędów
D. Automatycznie wywołać funkcję throw
INF.04 Pytanie 85
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest główne zadanie debuggera w środowisku programowania?

A. Generowanie plików wykonywalnych
B. Analiza i usuwanie błędów w kodzie
C. Tworzenie kodu źródłowego
D. Kompilowanie kodu źródłowego
Projektowanie, programowanie …

Jednym z rodzajów testów funkcjonalnych, które można przeprowadzić na aplikacji webowej, jest ocena

A. wydajności aplikacji
B. bezpieczeństwa aplikacji
C. poziomu optymalizacji kodu aplikacji
D. poprawności wyświetlanych elementów aplikacji
INF.04 Pytanie 90
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych typów testów najlepiej ocenia odporność aplikacji na intensywne obciążenie?

A. Testy obciążeniowe
B. Testy funkcjonalne
C. Testy bezpieczeństwa
D. Testy zgodności
INF.04 Pytanie 91
Projektowanie, programowanie …

Jakie działania należy podjąć, aby uniknąć nieskończonej rekurencji w danej funkcji?

A. Rozszerzyć zakres zmiennych globalnych
B. Dodać warunek zakończenia w funkcji
C. Zastosować iterację zamiast rekurencji
D. Wykorzystać automatyczny debugger w kompilatorze
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych elementów NIE stanowi części instrukcji dla użytkownika programu?

A. Opis metody instalacji aplikacji
B. Rozwiązywanie problemów związanych z użytkowaniem aplikacji
C. Opis testów jednostkowych
D. Instrukcje dotyczące obsługi poszczególnych funkcji aplikacji
INF.04 Pytanie 93
Projektowanie, programowanie …

W zaprezentowanym fragmencie kodu występuje błąd logiczny. Na czym on polega?

Ilustracja do pytania 13
A. niewłaściwym warunku pętli, co powoduje, że pętla nigdy się nie wykona
B. nieprawidłowym warunku pętli, który sprawia, że pętla jest nieskończona
C. braku zainicjowania zmiennej x, co powoduje, że zmienna nie ma wartości początkowej
D. niepoprawnym użyciu funkcji cout, co skutkuje tym, że zmienna jest wczytywana w pętli
INF.04 Pytanie 94
Projektowanie, programowanie …

Jak nazywa się proces znajdowania i usuwania błędów w kodzie?

A. Kompensowanie
B. Interpretowanie
C. Debugowanie
D. Kompilowanie
INF.04 Pytanie 97
Projektowanie, programowanie …

Jaką wartość zwróci funkcja napisana w języku C++, jeżeli jej argumentem wejściowym jest tablica stworzona w sposób następujący: int tablica[6] = {3,4,2,4,10,0};?

Ilustracja do pytania 17
A. 10
B. 20
C. 0
D. 23
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między testami funkcjonalnymi a niefunkcjonalnymi?

A. Testy funkcjonalne koncentrują się na interfejsie, a niefunkcjonalne na backendzie aplikacji
B. Testy funkcjonalne oceniają zgodność działania aplikacji z założeniami, a niefunkcjonalne analizują aspekty wydajności, bezpieczeństwa i użyteczności
C. Testy funkcjonalne są realizowane tylko przez końcowych użytkowników, natomiast niefunkcjonalne przez programistów
D. Testy funkcjonalne oceniają wydajność aplikacji, podczas gdy niefunkcjonalne weryfikują poprawność kodu
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych przypadków stanowi test niefunkcjonalny?

A. Sprawdzenie działania przycisku
B. Testowanie wydajności aplikacji pod dużym obciążeniem
C. Weryfikacja poprawności logowania użytkownika
D. Sprawdzenie obsługi formularza rejestracji
INF.04 Pytanie 100
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych poniżej przykładów ilustruje prawidłowy szkielet zarządzania wyjątkami w języku C++?

A. try { kod } catch { obsługa }
B. try { kod } finally { obsługa }
C. try { kod } except { obsługa }
D. try { kod } handle { obsługa }
INF.04 Pytanie 103
Projektowanie, programowanie …

Co będzie wynikiem wykonania poniższego kodu w języku C#?
string text = "hello world"; var result = string.Join("", text.Split(' ').Select(s => char.ToUpper(s[0]) + s.Substring(1))); Console.Console.WriteLine(result);

A. HELLO WORLD
B. HelloWorld
C. Hello World
D. helloworld
INF.04 Pytanie 104
Projektowanie, programowanie …

W języku C++, zakładając, że przedstawiony fragment kodu poprawnie się skompiluje i zostanie wykonany, to zmiennej liczba przypisana zostanie wartość

Ilustracja do pytania 24
A. rzeczywista podzielna przez 1OOO
B. równa 1OOO
C. dowolna pseudolosowa z przedziału typu int
D. pseudolosowa nie większa niż 999
Projektowanie, programowanie …

Jakie elementy powinny być uwzględnione w dokumentacji testowej aplikacji?

A. Harmonogram wdrożenia aplikacji
B. Opis procedur testowych oraz rezultaty wykonanych testów
C. Specyfikacje techniczne serwera
D. Zalecenia dotyczące optymalizacji kodu
Projektowanie, programowanie …

Jakie są cechy testów interfejsu?

A. Weryfikują zgodność aplikacji z przepisami prawnymi
B. Sprawdzają prawidłowość pracy elementów graficznych oraz interakcji użytkownika z aplikacją
C. Ulepszają kod aplikacji
D. Analizują wydajność aplikacji w czasie rzeczywistym
INF.04 Pytanie 108
Projektowanie, programowanie …

Jaką rolę pełni debugger w trakcie programowania?

A. Do konwersji kodu źródłowego na język maszynowy
B. Do wykrywania błędów w czasie działania programu
C. Do automatycznego generowania dokumentacji projektu
D. Do kontrolowania wersji kodu źródłowego
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych działań, które są częścią procesu kreowania prostej galerii zdjęć w formie aplikacji mobilnej, powinno być realizowane przez zespół?

A. Przygotowanie i konfiguracja repozytorium dla projektu
B. Wdrożenie funkcji dodajZdjecie()
C. Stworzenie dokumentacji kodu aplikacji
D. Przygotowanie testu jednostkowego dla funkcji przegladajZdjecia()
INF.04 Pytanie 111
Projektowanie, programowanie …

Kompilator może wygenerować błąd "incompatible types", gdy

A. do zmiennej typu int przypisano wartość 243
B. funkcja oczekuje całkowitej jako argumentu, a została wywołana z napisem jako parametrem
C. funkcja zwraca typ void, a w momencie wywołania nie jest przypisana do żadnej zmiennej
D. w trakcie deklaracji zmiennej wystąpił błąd, zastosowano nieistniejący typ
INF.04 Pytanie 112
Projektowanie, programowanie …

Wykorzystując jeden z dwóch zaprezentowanych sposobów inkrementacji w językach z rodziny C lub Java, można zauważyć, że

Ilustracja do pytania 32
A. wartość zmiennej b będzie wyższa po użyciu drugiego zapisu w porównaniu do pierwszego
B. drugi zapis nie jest zgodny ze składnią, co doprowadzi do błędów kompilacji
C. bez względu na zastosowany sposób, w zmiennej b zawsze uzyskamy ten sam rezultat
D. tylko przy użyciu pierwszego zapisu, zmienna a zostanie zwiększona o 1
Projektowanie, programowanie …

Jakie elementy powinny być uwzględnione w scenariuszu testów aplikacji?

A. Zestaw kroków do testowania, oczekiwanych rezultatów oraz warunków początkowych
B. Dokumentacja techniczna oprogramowania
C. Dokładne wytyczne dotyczące realizacji kodu
D. Strategia wdrożenia aplikacji w środowisku produkcyjnym
INF.04 Pytanie 115
Projektowanie, programowanie …

Jakie będą skutki wykonania podanego fragmentu kodu w języku C++?

Ilustracja do pytania 35
A. do tablicy liczby, na jej początku, dodawane są nowe wartości
B. z tablicy liczby usuwane są elementy, z każdym obiegiem pętli eliminowany jest element z jej końca
C. z tablicy liczby usuwane są elementy, z każdym obiegiem pętli eliminowany jest element z jej początku
D. do tablicy liczby, na jej końcu, dodawane są nowe wartości
INF.04 Pytanie 117
Projektowanie, programowanie …

Jakie kroki należy podjąć po wykryciu błędu w kodzie podczas testowania?

A. Usunąć moduł, który zawiera błąd
B. Zgłosić błąd użytkownikowi końcowemu
C. Pominąć błąd, jeżeli aplikacja funkcjonuje poprawnie
D. Naprawić błąd i przeprowadzić ponowne testy aplikacji