Filtrowanie pytań
INF.04 Pytanie 161
Projektowanie, programowanie …
A. Plan Testów
B. Dziennik Testów
C. Specyfikacja Procedury Testowej
D. Raport Podsumowujący Testy
INF.04 Pytanie 162
Projektowanie, programowanie …
W jednostce centralnej, za obliczenia na liczbach zmiennoprzecinkowych odpowiada
A. FPU
B. IU
C. ALU
D. AU
INF.04 Pytanie 163
Projektowanie, programowanie …
Ergonomiczną oraz właściwą pozycję do pracy przy komputerze zapewni fotel, którego
A. podłokietniki są 30 cm powyżej blatu
B. oparcie w rejonie szyi jest nachylone do przodu o 40<sup>o</sup>
C. podłokietniki znajdują się 20 cm poniżej blatu
D. oparcie wspiera lordozę w dolnym odcinku pleców
INF.04 Pytanie 164
Projektowanie, programowanie …
Jakie narzędzie programowe jest odpowiedzialne za konwersję kodu źródłowego na formę zrozumiałą dla maszyny, weryfikuje wszystkie polecenia pod kątem ewentualnych błędów, a następnie generuje moduł do wykonania?
A. kompilator
B. dekompilator
C. interpreter
D. debugger
INF.04 Pytanie 165
Projektowanie, programowanie …
Który z dokumentów stosowanych w metodologii Agile zawiera listę funkcjonalności produktu uporządkowanych według ich ważności?
A. Harmonogram projektu
B. Product backlog
C. Backlog sprintu
D. Diagram Gantta
INF.04 Pytanie 166
Projektowanie, programowanie …
Jaką kategorię reprezentuje typ danych "array"?
A. Typ wskaźników
B. Typ danych prosty
C. Typ danych złożony
D. Typ logiczny
INF.04 Pytanie 167
Projektowanie, programowanie …
Dziedziczenie jest używane, gdy zachodzi potrzeba
A. określenia zasięgu dostępności metod i pól danej klasy
B. sformułowania klasy bardziej szczegółowej niż już stworzona
C. asynchronicznej realizacji długotrwałych zadań
D. wykorzystania stałych wartości, niezmieniających się w trakcie działania aplikacji
INF.04 Pytanie 168
Projektowanie, programowanie …
Jakie z wymienionych czynności może zagrażać cyfrowej tożsamości?
A. Tworzenie unikalnych oraz mocnych haseł
B. Cykliczna zmiana haseł do kont
C. Klikanie w podejrzane linki w wiadomościach e-mail
D. Aktywacja uwierzytelniania dwuskładnikowego
INF.04 Pytanie 169
Projektowanie, programowanie …
Co to jest SQL injection?
A. Narzędzie do importowania danych do bazy SQL
B. Technika ataku polegająca na wstrzyknięciu złośliwego kodu SQL do zapytania
C. Metoda optymalizacji zapytań SQL w bazach danych
D. Proces automatyzacji tworzenia zapytań SQL
INF.04 Pytanie 170
Projektowanie, programowanie …
Co to jest local storage w kontekście aplikacji webowych?
A. System plików tymczasowych używany przez przeglądarkę
B. Technologia przechowywania danych w pamięci RAM aplikacji
C. Baza danych NoSQL działająca na serwerze aplikacji
D. Mechanizm pozwalający na przechowywanie danych w przeglądarce użytkownika bez określonego czasu wygaśnięcia
INF.04 Pytanie 171
Projektowanie, programowanie …
Które z poniższych narzędzi jest używane do zarządzania wersjami kodu?
A. Kubernetes
B. Jenkins
C. Git
D. Docker
INF.04 Pytanie 172
Projektowanie, programowanie …
Który z języków programowania jest najczęściej wykorzystywany do budowania aplikacji internetowych po stronie serwera?
A. HTML
B. JavaScript
C. CSS
D. PHP
INF.04 Pytanie 173
Projektowanie, programowanie …
Mobilna aplikacja przedstawia listę, w której każdy element można dotknąć palcem, aby zobaczyć jego detale. Zdarzenie, które odpowiada tej czynności, to
A. toggled.
B. value changed.
C. tapped.
D. button clicked.
INF.04 Pytanie 174
Projektowanie, programowanie …
Co zostanie wyświetlone po wykonaniu poniższego kodu w PHP?
$x = 5; $y = '5'; var_dump($x == $y); var_dump($x === $y); |
A. bool(false) bool(false)
B. bool(true) bool(true)
C. bool(true) bool(false)
D. bool(false) bool(true)
INF.04 Pytanie 175
Projektowanie, programowanie …
Jakie jest fundamentalne zagadnienie w projektowaniu aplikacji w architekturze klient-serwer?
A. Przeniesienie wszystkich obliczeń na stronę klienta
B. Użycie serwera jako głównego miejsca przetwarzania danych
C. Funkcjonowanie aplikacji wyłącznie w trybie offline
D. Brak podziału na role klienta i serwera
INF.04 Pytanie 176
Projektowanie, programowanie …
Jakie określenie w programowaniu obiektowym odnosi się do "zmiennej klasy"?
A. Pole
B. Metoda
C. Konstruktor
D. Obiekt
INF.04 Pytanie 177
Projektowanie, programowanie …
Zaprezentowany diagram Gantta odnosi się do projektu IT. Przy założeniu, że każdy członek zespołu dysponuje wystarczającymi umiejętnościami do realizacji każdego z zadań oraz że do każdego zadania można przypisać jedynie jedną osobę, która poświęci na zadanie pełny dzień pracy, to minimalna liczba członków zespołu powinna wynosić:

A. 5 osób
B. 1 osobę
C. 4 osoby
D. 2 osoby
INF.04 Pytanie 178
Projektowanie, programowanie …
Jakie ma znaczenie "operacja wejścia" w kontekście programowania?
A. Wprowadzanie nowych funkcji do aplikacji
B. Zmiana wartości zmiennych globalnych
C. Przekazywanie danych do programu z zewnętrznych źródeł
D. Naprawianie błędów w kodzie aplikacji
INF.04 Pytanie 179
Projektowanie, programowanie …
Które narzędzie służy do tworzenia makiet interfejsu użytkownika (UI mockups)?
A. Figma
B. Jenkins
C. Webpack
D. Postman
INF.04 Pytanie 180
Projektowanie, programowanie …
Co to jest GraphQL?
A. Biblioteka do tworzenia grafów i diagramów w aplikacjach webowych
B. Format danych podobny do JSON używany w komunikacji między aplikacjami
C. Język zapytań do API oraz środowisko wykonawcze do obsługi tych zapytań
D. System zarządzania bazami grafowymi
INF.04 Pytanie 181
Projektowanie, programowanie …
Które z poniższych jest podstawowym rodzajem testów używanych w testowaniu jednostkowym?
A. Testy akceptacyjne
B. Testy systemowe
C. Testy jednostkowe
D. Testy integracyjne
INF.04 Pytanie 182
Projektowanie, programowanie …
Co oznacza operator '===' w JavaScript?
A. Przypisanie wartości
B. Porównanie wartości i typów
C. Konkatenacja stringów
D. Porównanie wartości
INF.04 Pytanie 183
Projektowanie, programowanie …
Jakie z przedstawionych rozwiązań może pomóc w unikaniu porażeń prądem w biurze?
A. Stosowanie monitorów LCD
B. Kontrolowanie jakości powietrza
C. Systematyczne sprawdzanie instalacji elektrycznych
D. Wykorzystanie foteli o ergonomicznym kształcie
INF.04 Pytanie 184
Projektowanie, programowanie …
Błędy w interpretacji kodu stworzonego za pomocą React.js lub Angular można wykryć dzięki
A. wbudowanemu debuggerowi w danym środowisku
B. kompilatorowi języka JavaScript
C. konsoli przeglądarki internetowej
D. narzędziom zainstalowanym po stronie serwera aplikacji
INF.04 Pytanie 185
Projektowanie, programowanie …
Jakie będą skutki wykonania podanego fragmentu kodu w języku C++?

A. z tablicy liczby usuwane są elementy, z każdym obiegiem pętli eliminowany jest element z jej początku
B. do tablicy liczby, na jej końcu, dodawane są nowe wartości
C. do tablicy liczby, na jej początku, dodawane są nowe wartości
D. z tablicy liczby usuwane są elementy, z każdym obiegiem pętli eliminowany jest element z jej końca
INF.04 Pytanie 186
Projektowanie, programowanie …
Co będzie wynikiem wykonania poniższego kodu w języku C#?
string text = "hello world"; var result = string.Join("", text.Split(' ').Select(s => char.ToUpper(s[0]) + s.Substring(1))); Console.Console.WriteLine(result); |
A. HelloWorld
B. HELLO WORLD
C. Hello World
D. helloworld
INF.04 Pytanie 187
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych parametrów określa prędkość procesora?
A. Częstotliwość taktowania
B. Wielkość pamięci podręcznej
C. Rodzaj złącza
D. Liczba rdzeni
INF.04 Pytanie 188
Projektowanie, programowanie …
Jak nazywa się technika umożliwiająca asynchroniczne wykonywanie operacji w JavaScript?
A. Variable
B. Promise
C. Object
D. Function
INF.04 Pytanie 189
Projektowanie, programowanie …
Jaka będzie wartość zmiennej x po wykonaniu poniższego kodu?
let x = 0; for (let i = 0; i < 10; i++) { if (i % 2 === 0) continue; x += i; } |
A. 20
B. 25
C. 45
D. 30
INF.04 Pytanie 190
Projektowanie, programowanie …
Wskaź rodzaj testowania, które realizuje się w trakcie tworzenia kodu źródłowego?
A. testy wydajnościowe
B. testy jednostkowe
C. testy wdrożeniowe
D. testy kompatybilności
INF.04 Pytanie 191
Projektowanie, programowanie …
Które z wymienionych stwierdzeń najtrafniej charakteryzuje klasę dziedziczącą?
A. Klasa, która umożliwia wielokrotne dziedziczenie pól prywatnych
B. Klasa, która wykorzystuje pola i metody innej klasy bez ich ponownej definicji
C. Klasa, która dzieli swoje pola z klasami zaprzyjaźnionymi
D. Klasa, która nie może posiadać konstruktorów ani destruktorów
INF.04 Pytanie 192
Projektowanie, programowanie …
Który element dokumentacji technicznej jest istotny dla ustalenia metod ochrony danych w aplikacji?
A. Harmonogram zarządzania zadaniami
B. Opis architektury klient-serwer
C. System ochrony aplikacji
D. Koncepcja interfejsu użytkownika
INF.04 Pytanie 193
Projektowanie, programowanie …
Jakie znaczenie ma framework w kontekście programowania?
A. Zbiór gotowych bibliotek, narzędzi i zasad ułatwiających tworzenie aplikacji
B. Program do graficznego projektowania interfejsów użytkownika
C. System operacyjny, który umożliwia uruchamianie aplikacji
D. Moduł do zarządzania systemami baz danych
INF.04 Pytanie 194
Projektowanie, programowanie …
Co to jest shadow DOM?
A. Technika stylizacji elementów w CSS przy użyciu cieni
B. Wirtualny DOM używany przez biblioteki jak React i Vue.js
C. Metoda renderowania grafiki 3D w przeglądarkach
D. Mechanizm enkapsulacji kodu HTML, CSS i JavaScript w komponenty webowe
INF.04 Pytanie 195
Projektowanie, programowanie …
Jaki framework umożliwia tworzenie interaktywnych interfejsów użytkownika w języku TypeScript?
A. Angular
B. ASP.NET Core
C. jQuery
D. Django
INF.04 Pytanie 196
Projektowanie, programowanie …
Jakie jest podstawowe zadanie funkcji zaprzyjaźnionej w danej klasie?
A. Ograniczenie widoczności atrybutów klasy
B. Generowanie kopii pól obiektu w innej klasie
C. Dodawanie nowych instancji do klasy
D. Umożliwienie funkcji dostępu do prywatnych atrybutów klasy
INF.04 Pytanie 197
Projektowanie, programowanie …
Jakie narzędzie można wykorzystać do stworzenia mobilnej aplikacji cross-platform w języku C#?
A. środowisko Android Studio
B. bibliotekę React Native
C. platformę Xamarin
D. środowisko XCode
INF.04 Pytanie 198
Projektowanie, programowanie …
Który system operacyjny jest podstawowym środowiskiem do tworzenia aplikacji mobilnych w języku Swift?
A. Android
B. LG UX
C. Windows UWP
D. iOS
INF.04 Pytanie 199
Projektowanie, programowanie …
W podanym fragmencie kodu Java wskaż, która zmienna może pomieścić wartość "T"

A. zm3
B. zm1
C. zm4
D. zm2
INF.04 Pytanie 200
Projektowanie, programowanie …
Wzorzec projektowy "Metoda szablonowa" (Template method) stosuje się do:
A. gromadzenia obiektów w jednorodnej kolekcji
B. określenia szkieletu algorytmu i pozostawienia szczegółów implementacji dla podklas
C. organizowania obiektów w hierarchiczne struktury drzewiaste
D. centralizacji zarządzania wieloma instancjami obiektów