Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 241
Projektowanie, programowanie …

Na podstawie opisu umieszczonego w ramce, wskaż który rysunek przedstawia element odpowiadający klasie Badge zdefiniowanej w bibliotece Bootstrap

Ilustracja do pytania 1
A. Rysunek 4
B. Rysunek 2
C. Rysunek 3
D. Rysunek 1
INF.04 Pytanie 242
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zapis w języku C# oznacza definicję klasy Car, która

Ilustracja do pytania 2
A. jest klasą bazową (nie dziedziczy po żadnej klasie).
B. dziedziczy po Vehide
C. korzysta z pól prywatnych klasy Vehicle.
D. jest zaprzyjaźniona z klasą Vehicle
INF.04 Pytanie 243
Projektowanie, programowanie …

Którą nazwę kontrolki należy zapisać w pierwszej linii kodu, w miejscu <???, aby została ona wyrenderowana w przedstawiony sposób?

Ilustracja do pytania 3
A. Spinner
B. Switch
C. RatinoBar
D. SeekBar
INF.04 Pytanie 244
Projektowanie, programowanie …

Zadaniem interpretera jest

A. analizowanie składni całego programu przed jego uruchomieniem
B. optymalizowanie większej części kodu, w celu szybszego wykonania
C. wykonanie skryptu instrukcja po instrukcji
D. przetłumaczenie kodu na kod maszynowy
INF.04 Pytanie 245
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione oznaczenie praw Creative Commons, pozwala na darmowe korzystanie z utworu

Ilustracja do pytania 5
A. w celach komercyjnych
B. pod warunkiem udostępnienia go na tej samej licencji
C. w celu zmiany lub remiksowania
D. pod warunkiem zostawienia go w oryginalnej postaci
INF.04 Pytanie 246
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment programu w języku C#, generuje hasło. Wskaż zdanie prawdziwe określające własność tego hasła

Ilustracja do pytania 6
A. Jest co najwyżej 7-znakowe, co wyznacza zmienna i
B. Może zawierał małe i wielkie litery oraz cyfry
C. Jest 8 znakowe lub dłuższe oraz zawiera małe i wielkie litery oraz cyfry
D. Może zawierać małe i wielkie litery, cyfry oraz symbole
INF.04 Pytanie 247
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment kodu z Android Studio implementuje metodę nasłuchującą do obsługi zdarzenia

Ilustracja do pytania 7
A. zmiany pola edycyjnego
B. przełączenia kontrolki Switch
C. wybrania daty
D. wciśnięcia przycisku
INF.04 Pytanie 248
Projektowanie, programowanie …

Dane z serwera do aplikacji front-end można przesłać za pomocą

A. metody POST
B. biblioteki jQuery
C. formatu JSON
D. protokołem SSH
INF.04 Pytanie 249
Projektowanie, programowanie …

Z tabeli przedstawiającej złożoność obliczeniową algorytmów sortowania na dowolnym, dużym, zbiorze wejściowym (ponad 100 elementowym) wynika, że najszybszą metodą jest algorytm sortowania

Ilustracja do pytania 9
A. bąbelkowego
B. przez scalanie
C. przez zliczanie
D. kubełkowego
INF.04 Pytanie 250
Projektowanie, programowanie …

Oprogramowaniem do śledzenia błędów oraz do zarządzania projektami jest

A. Jira
B. Git
C. Jasmine
D. Bugzilla
INF.04 Pytanie 251
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym kodzie zdefiniowano abstrakcyjną klasę Figura i dziedziczącą po niej klasę prostokąta ze zdefiniowanymi polami i konstruktorami. Wskaż minimalną implementację sekcji /* metody klasy */ dla klasy Prostokąt

Ilustracja do pytania 11
A. Kod 4
B. Kod 2
C. Kod 3
D. Kod 1
INF.04 Pytanie 252
Projektowanie, programowanie …

Rekomendacje standardu WCAG 2.0 związane z percepcją dotyczą

A. przedstawienia komponentów interfejsu użytkownika
B. zapewnienia interakcji pomiędzy komponentami użytkownika przy użyciu klawiatury.
C. zrozumienia i rzetelności w dostarczonych treściach na stronie
D. zapewnienia wystarczającej ilości czasu na przeczytanie i przetworzenie treści
INF.04 Pytanie 253
Projektowanie, programowanie …

W tabeli przedstawiono doświadczenie zawodowe pracowników firmy IT. Do zbudowania aplikacji front-end powinien/powinna zostać przydzielony/a

Ilustracja do pytania 13
A. Anna
B. Patryk
C. Ewa
D. Krzysztof
INF.04 Pytanie 254
Projektowanie, programowanie …

Wskaż język programowania, w którym można utworzyć aplikację mobilną dla systemu Android

A. C++
B. Obiective-C
C. Java
D. Swift
INF.04 Pytanie 255
Projektowanie, programowanie …

Zastosowanie typu DECIMAL języka MySQL wymaga wcześniejszego zdefiniowania długości (liczby cyfr) przed przecinkiem oraz długości cyfr po przecinku. Jest to zapis

A. stałoprzecinkowy
B. logiczny
C. zmiennoprzecinkowy
D. łańcuchowy
INF.04 Pytanie 256
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod XAML zostanie wyrenderowany jako

Ilustracja do pytania 16
A. Rysunek 1
B. Rysunek 4
C. Rysunek 2
D. Rysunek 3
INF.04 Pytanie 257
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zapis w języku Python prezentuje

Ilustracja do pytania 17
A. tablicę asocjacyjną (słownik)
B. stos
C. kolejkę (LIFO)
D. strukturę
INF.04 Pytanie 258
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu poprzedzający definicję metody Dodaj() zdefiniowanej w klasie Kalkulator powoduje, że

Ilustracja do pytania 18
A. jest ona dostępna w programie głównym i może być wołana na rzecz instancji klasy Kalkulator
B. jest ona dostępna wewnątrz klasy oraz wewnątrz klas dziedziczących po klasie Kalkulator.
C. nie jest ona dostępna z poziomu klas, które są zaprzyjaźnione z klasą Kalkulator
D. nie jest ona dostępna w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator.
INF.04 Pytanie 259
Projektowanie, programowanie …

Stosowanie wzorca Obserwator w programowaniu aplikacji WEB ma na celu

A. powiadamianie obiektów o zmianie stanu innych obiektów
B. dopasowanie interfejsu użytkownika do różnych typów użytkowników
C. obserwowanie interakcji użytkownika i wysyłanie wyjątków
D. obsługę funkcji synchronicznych w kodzie aplikacji
INF.04 Pytanie 260
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony algorytm może być zaimplementowany w języku Java w oparciu o instrukcję

Ilustracja do pytania 20
A. switch
B. if
C. try
D. while
INF.04 Pytanie 261
Projektowanie, programowanie …

W języku C# szablon List implementuje funkcjonalność listy. Z inicjalizacji obiektu wykaz wynika, że jego elementami są

Ilustracja do pytania 21
A. elementy typu List
B. liczby całkowite
C. elementy o niezdefiniowanym typie
D. liczby rzeczywiste
INF.04 Pytanie 262
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony wykres obrazuje wyniki testów

Ilustracja do pytania 22
A. wydajnościowych
B. funkcjonalnych
C. użyteczności
D. bezpieczeństwa
INF.04 Pytanie 263
Projektowanie, programowanie …

Kolor Pale Green w systemie RGB ma postać RGB(152, 251, 152). Kod szesnastkowy tego koloru wynosi

A. 98 FE98
B. AO FE AO
C. 98FB98
D. AO FB AO
INF.04 Pytanie 264
Projektowanie, programowanie …

Pierwotnym przeznaczeniem środowisk IDE o nazwach: lntellij IDEA, Eclipse, NetBeans jest programowanie w języku

A. Java
B. C#
C. C++
D. Python
INF.04 Pytanie 265
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony diagram Ganna dotyczy projektu informatycznego. Zakładając, że każdy członek zespołu ma wystarczające umiejętności, aby wykonać każde z zadań oraz do każdego z zadań można przydzielić tylko jedną osobę, która poświęca na zadanie cały dzień pracy, to minimalnie zespól musi liczyć

Ilustracja do pytania 25
A. 2 osoby
B. 1 osobę
C. 5 osób
D. 4 osoby
INF.04 Pytanie 266
Projektowanie, programowanie …

Poszkodowanego należy ułożyć w pozycji bocznej bezpiecznej w przypadku

A. omdlenia, gdy osoba oddycha
B. urazu pleców, gdy osoba jest przytomna.
C. uszkodzenia kręgosłupa
D. omdlenia i braku tętna
INF.04 Pytanie 267
Projektowanie, programowanie …

Środowiskiem natywnym do programowania aplikacji desktopowych za pomocą języka C# jest

A. PyCharm
B. Eclipse
C. MS Visual Studio
D. NetBeans
INF.04 Pytanie 268
Projektowanie, programowanie …

Na przedstawionych funkcjonalnie równoważnych sobie kodach źródłowych w wyniku wykonania operacji w zmiennej b zostanie zapisana wartość

Ilustracja do pytania 28
A. 5
B. 5.96
C. 6
D. 596
INF.04 Pytanie 269
Projektowanie, programowanie …

Programista może zastosować framework Angular w celu implementacji aplikacji

A. typu front-end
B. typu back-end
C. desktopowej
D. mobilnej
INF.04 Pytanie 270
Projektowanie, programowanie …

Jednym z etapów publikacji aplikacji mobilnej w sklepie Google Play są testy Beta, których cechą charakterystyczną jest to, że są one

A. podzielone na testy funkcjonalne, wydajnościowe i skalowalności
B. wykonywane przez grupę docelowych użytkowników aplikacji
C. wykonywane przez grupę zatrudnionych testerów z firmy Google
D. przeprowadzane w oparciu o dokument z przypadkami testowymi
INF.04 Pytanie 271
Projektowanie, programowanie …

Strategia budowania algorytmu poprzez podział na dwa lub więcej mniejszych pod problemów, tak długo, aż fragmenty staną się proste do bezpośredniego rozwiązania jest metodą

A. komiwojażera
B. dziel i zwyciężaj
C. heurystyczną
D. najkrótszej ścieżki.
INF.04 Pytanie 272
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony cytat jest opisem metodyki RAD. Rozwinięcie tego skrótu można przetłumaczyć na język polski jako

Ilustracja do pytania 32
A. środowisko rozwijania aplikacji
B. środowisko szybkiego programowania
C. szybki rozwój aplikacji
D. zintegrowane środowisko programistyczne
INF.04 Pytanie 273
Projektowanie, programowanie …

Aby utworzyć aplikację mobilną typu cross-platform w języku C# można zastosować

A. środowisko Android Studio
B. środowisko XCode
C. platformę React Native
D. platformę Xamarin
INF.04 Pytanie 274
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych kart graficznych zapewnia większą wydajność w grach komputerowych?

A. AMD Radeon RX 580 - 8GB GDDR5, 256-bit
B. NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti - 4GB GDDR5, 128-bit
C. AMD Radeon R7 240 - 2GB GDDR5, 64-bit
D. Intel UHD Graphics 630 - zintegrowana
INF.04 Pytanie 275
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych dysków zapewnia najszybszy odczyt danych?

A. HDD 5400 RPM, SATA II, 32 MB Cache
B. SSD NVMe PCIe 3.0, prędkość odczytu do 3500 MB/s
C. HDD 7200 RPM, SATA III, 64 MB Cache
D. SSD SATA III, prędkość odczytu do 550 MB/s
INF.04 Pytanie 276
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych parametrów opisuje szybkość procesora?

A. Ilość rdzeni
B. Częstotliwość taktowania
C. Typ złącza
D. Pojemność pamięci podręcznej
INF.04 Pytanie 277
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych parametrów dysku twardego ma największy wpływ na jego szybkość?

A. Pojemność dysku
B. Rodzaj złącza (SATA/PCIe)
C. Ilość pamięci podręcznej (Cache)
D. Prędkość obrotowa talerzy (RPM)
INF.04 Pytanie 278
Projektowanie, programowanie …

Ile kilobajtów (KB) mieści się w 1 megabajcie (MB)?

A. 1024
B. 1000
C. 10
D. 100
INF.04 Pytanie 279
Projektowanie, programowanie …

1 terabajt (TB) to ile gigabajtów (GB)?

A. 2048
B. 1000
C. 1024
D. 512
INF.04 Pytanie 280
Projektowanie, programowanie …

Jakie urządzenie techniki komputerowej najlepiej nadaje się do projektowania graficznego w programach typu CAD?

A. Laptop z zintegrowaną kartą graficzną
B. Komputer stacjonarny z kartą graficzną NVIDIA Quadro
C. Laptop z ekranem dotykowym
D. Serwer z dużą ilością pamięci RAM