Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 2 481
Projektowanie, programowanie …

Na dwóch przykładach przedstawiono mechanizm o nazwie Binding. Ma on na celu

Ilustracja do pytania 1
A. wiązanie właściwości (property) elementu interfejsu użytkownika z danymi bądź właściwością innego obiektu.
B. obsługiwanie zdarzenia kontrolek interfejsu użytkownika wywołując odpowiednie funkcje.
C. obsługiwanie mechanizmu obietnic (promises) lub obserwatora (observable) w programowaniu asynchronicznym.
D. wiązanie i eksportowanie plików z różnych modułów aplikacji.
INF.04 Pytanie 2 482
Projektowanie, programowanie …

Obsługę wyjątku, który wygenerowała aplikacja należy zdefiniować w sekcji

A. try
B. finally
C. catch
D. throw
INF.04 Pytanie 2 483
Projektowanie, programowanie …

W środowisku IDE do tworzenia aplikacji okienkowych utworzono okno Form1. Aby zmienić ustawienia, kolejno: nazwa okna widoczna na górnej belce, domyślny kursor na strzałkę oraz kolor tła okna, należy zmodyfikować następujące pola okna Properties:

Ilustracja do pytania 3
A. Text, UseWaitCursor, BackColor.
B. (Name), UseWaitCursor, BackgroundImage.
C. (Name), Cursor, BackgroundImage.
D. Text, Cursor, BackColor.
INF.04 Pytanie 2 484
Projektowanie, programowanie …

Aby utworzyć aplikację mobilną typu cross-platform w języku C# można zastosować:

A. platformę React Native
B. platformę Xamarin
C. środowisko Android Studio
D. środowisko XCode
INF.04 Pytanie 2 485
Projektowanie, programowanie …

Na podstawie opisu umieszczonego w ramce, wskaż który rysunek przedstawia element odpowiadający klasie Badge zdefiniowanej w bibliotece Bootstrap:

Ilustracja do pytania 5
A. D
B. A
C. C
D. B
INF.04 Pytanie 2 486
Projektowanie, programowanie …

Jednym z etapów publikacji mobilnej w sklepie Google Play są testy Beta, których cechą charakterystyczną jest to, że są one:

A. podzielone na testy funkcjonalne, wydajnościowe i skalowalności
B. wykonane przez grupę docelowych użytkowników aplikacji
C. przeprowadzane w oparciu o dokument z przypadkami testowymi
D. wykonywane przez grupę zatrudnionych testerów z firmy Google
INF.04 Pytanie 2 487
Projektowanie, programowanie …

Metoda poszukiwań w tablicach posortowanych, która polega na podzieleniu tablicy na kilka bloków i wyszukaniu liniowym tylko w tym bloku, w którym docelowy element może się znajdować, w języku angielskim nosi nazwę

A. Exponential search.
B. Ternary search.
C. Binary search.
D. Jump search.
INF.04 Pytanie 2 488
Projektowanie, programowanie …

Oznaczeniem komentarza jednoliniowego w języku Python jest:

A. //
B. !
C. #
D. ""
INF.04 Pytanie 2 489
Projektowanie, programowanie …

Kolor Pale Green w systemie RGB ma postać RGB(152, 251, 152). Kod szesnastkowy tego koloru wynosi:

A. 98 FE 98
B. 98 FB 98
C. A0 FE A0
D. A0 FB A0
INF.04 Pytanie 2 490
Projektowanie, programowanie …

Które zdarzenie jest wygenerowane, gdy nieaktywne okno lub kontrolka zostaje kliknięta myszą?

A. focus.
B. validating.
C. keyup.
D. blur.
INF.04 Pytanie 2 491
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione oznaczenie praw Creative Commons, pozwala na darmowe korzystanie z utworu:

Ilustracja do pytania 11
A. pod warunkiem pozostawienia go w oryginalnej postaci
B. pod warunkiem udostępnienia go na tej samej licencji
C. w celach komercyjnych
D. w celu zmiany lub remiksowania
INF.04 Pytanie 2 492
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod XAML zostanie wyrenderowany jako:

Ilustracja do pytania 12
A. D
B. B
C. C
D. A
INF.04 Pytanie 2 493
Projektowanie, programowanie …

Aby zaprojektować zestaw danych do zainicjowania algorytmu sortowania bąbelkowego tablicy, należy zastosować przynajmniej typy:

A. dwa tablicowe, dwa do zamiany elementów miejscami
B. jeden tablicowy, dwa liczbowe do kontroli pętli, jeden do zamiany elementów miejscami
C. jeden tablicowy, jeden liczbowy do kontroli pętli, dwa do zamiany elementów miejscami
D. dwa tablicowe, jeden liczbowy do kontroli pętli
INF.04 Pytanie 2 494
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów działających na tablicy jednowymiarowej ma złożoność obliczeniową O(n2)?

A. Sortowanie bąbelkowe.
B. Sortowanie szybkie.
C. Wyszukiwanie binarne.
D. Wypisanie elementów.
INF.04 Pytanie 2 495
Projektowanie, programowanie …

Mechanizm obietnic (ang. promises) w języku JavaScript ma na celu

A. obsłużyć funkcjonalność związaną z kodem asynchronicznym.
B. poprawić czytelność kodu synchronicznego.
C. obsłużyć przechwytywanie błędów aplikacji.
D. zastąpić mechanizm dziedziczenia w programowaniu obiektowym.
INF.04 Pytanie 2 496
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym kodzie zdefiniowano abstrakcyjną klasę figura i dziedziczącą po niej klasę prostokąta ze zdefiniowanymi polami i konstruktorami. Wskaż minimalną implementację sekcji /* metody klasy */ dla klasy Prostokat:

Ilustracja do pytania 16
A. B
B. C
C. A
D. D
INF.04 Pytanie 2 497
Projektowanie, programowanie …

Która z cech przycisków typu Radio-button wyspecyfikowanych w prezentowanym fragmencie dokumentacji jest prawdziwa?

Ilustracja do pytania 17
A. Właściwość value radio grupy przechowuje tekst podpisu dla każdego radio-button.
B. Etykieta (label) może być umieszczona tylko po przycisku radio-button.
C. Przyciski radio-button są grupowane w elemencie o nazwie <radio-group>.
D. Właściwość labelPosition przyjmuje jedną z dwóch wartości.
INF.04 Pytanie 2 498
Projektowanie, programowanie …

Którą nazwę kontrolki należy zapisać w pierwszej linii kodu, w miejscu
Ilustracja do pytania 18

A. Spinner
B. Switch
C. SeekBar
D. RatingBar
INF.04 Pytanie 2 499
Projektowanie, programowanie …

W metodach klasy GoldCustomer są widoczne jedynie pola

Ilustracja do pytania 19
A. GoldPoints, Name, Id
B. GoldPoints, Name, Id, Age
C. GoldPoints
D. GoldPoints, Name
INF.04 Pytanie 2 500
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment kodu w języku Java wypełnia tablicę wartościami:

Ilustracja do pytania 20
A. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20
B. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
C. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
D. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2
INF.04 Pytanie 2 501
Projektowanie, programowanie …

Okna dialogowe niemodalne służą do

A. wyświetlania komunikatów z koniecznością ich potwierdzenia, aby dalej kontynuować działanie aplikacji.
B. kontrolowania stanu aplikacji poprzez systemy menu.
C. kontrolowania ustawień aplikacji, jako okno pozostające otwarte na ekranie przez cały czas trwania aplikacji.
D. blokowania działania aplikacji na czas wprowadzenia i zatwierdzenia danych.
INF.04 Pytanie 2 502
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony wykres obrazuje wyniki testów:

Ilustracja do pytania 22
A. wydajnościowych
B. funkcjonalności
C. bezpieczeństwa
D. użyteczności
INF.04 Pytanie 2 503
Projektowanie, programowanie …

Poszkodowanego należy ułożyć w pozycji bocznej bezpiecznej w przypadku:

A. urazu pleców, gdy osoba jest przytomna
B. omdlenia, gdy osoba oddycha
C. uszkodzenia kręgosłupa
D. omdlenia i braku tętna
INF.04 Pytanie 2 504
Projektowanie, programowanie …

Która metodyka zarządzania projektem jest optymalna, gdy zakres projektu w początkowej fazie nie jest do końca znany, wymagania mogą ulec zmianie w trakcie trwania projektu oraz mogą pojawić się nowe wymagania?

A. PRINCE2
B. Agile
C. Model V
D. Model kaskadowy
INF.04 Pytanie 2 505
Projektowanie, programowanie …

Oprogramowaniem do śledzenia błędów oraz do zarządzania projektami jest:

A. Git
B. Jira
C. Jasmine
D. Bugzilla
INF.04 Pytanie 2 506
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione równoważne funkcjonalnie fragmenty kodu w bibliotece React.js oraz we frameworku Angular mają za zadanie wyświetlić

Ilustracja do pytania 26
A. liczbę 0 po przyciśnięciu przycisku.
B. liczbę kliknięć przycisku.
C. jedynie napis BTN_1.
D. jedynie przycisk i obsłużyć generowane nim zdarzenie click.
INF.04 Pytanie 2 507
Projektowanie, programowanie …

Obiektowe podejście do rozwiązywania problemów obejmuje między innymi:

A. zmienne, procedury i funkcje
B. pola, metody, rekurencję i kwerendy
C. wyzwalacze i polimorfizm
D. klasy, obiekty i hermetyzację
INF.04 Pytanie 2 508
Projektowanie, programowanie …

Strategia budowania algorytmu poprzez podział na dwa lub więcej mniejszych podproblemów tak długo, aż fragmentu staną się proste do bezpośredniego rozwiązania jest metodą:

A. komiwojażera
B. dziel i zwyciężaj
C. heurystyczną
D. najkrótszej ścieżki
INF.04 Pytanie 2 509
Projektowanie, programowanie …

W którym modelu Cyklu Życia Projektu Informatycznego występuje etap analizy ryzyka?

A. W kaskadowym.
B. W modelu z prototypem.
C. W spiralnym.
D. W modelu Fry’ego.
INF.04 Pytanie 2 510
Projektowanie, programowanie …

Która struktura danych może być zaimplementowana przy wykorzystaniu jedynie wymienionych metod?

Ilustracja do pytania 30
A. kolejka FIFO.
B. drzewo binarne.
C. tablica.
D. stos.
INF.04 Pytanie 2 511
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym fragmencie kodu Java wskaż nazwę zmiennej, która będzie w stanie przechowywać wartość 'T'

Ilustracja do pytania 31
A. zm1
B. zm2
C. zm4
D. zm3
INF.04 Pytanie 2 512
Projektowanie, programowanie …

Przedstawione w filmie działania wykorzystują narzędzie

A. debugera analizującego wykonywany kod
B. kreatora kodu java
C. kompilatora interfejsu graficznego
D. kreatora GUI tłumaczącego kod do języka XAML
INF.04 Pytanie 2 513
Projektowanie, programowanie …

Reguła zaangażowania i konsekwencji jako jedna z reguł wywierania wpływu wiąże się

A. z odwdzięczeniem się osobie, która wyświadczyła nam przysługę
B. z posłuszeństwem wobec autorytetów
C. z sugerowaniem się opinią danej społeczności
D. z doprowadzeniem spraw do końca
INF.04 Pytanie 2 514
Projektowanie, programowanie …

W językach C++ lub C# słowo kluczowe virtual można stosować do

A. funkcji zaprzyjaźnionych
B. metod klasy
C. pól klasy
D. konstruktorów
INF.04 Pytanie 2 515
Projektowanie, programowanie …

Narzędziem dedykowanym do implementacji aplikacji w środowisku WPf (ang. Windows Presentation Foundation) jest

A. PyCharm
B. Visual Studio
C. NetBeans
D. XamarinStudio
INF.04 Pytanie 2 516
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony symbol przedstawia

Ilustracja do pytania 36
A. prawa autorskie
B. Creative Commons
C. domenę publiczną
D. prawo cytatu
INF.04 Pytanie 2 517
Projektowanie, programowanie …

Zastosowanie modyfikatora abstract w definicji metody klasy oznacza, że

A. klasa ta jest bazowa dla innych klas
B. nie można dziedziczyć po tej klasie
C. w klasie tej należy zaimplementować tę metodę
D. w klasach dziedziczących nie wolno implementować tej metody
INF.04 Pytanie 2 518
Projektowanie, programowanie …

Wskaż rodzaj testów, które przeprowadza się podczas fazy tworzenia kodu źródłowego

A. testy kompatybilności
B. testy jednostkowe
C. testy wdrożeniowe
D. testy wydajnościowe
INF.04 Pytanie 2 519
Projektowanie, programowanie …

Jedną z wytycznych standardu WCAG 2.0 jest

A. unikanie zapisu informacji w formie uproszczonej
B. stosowanie kilku schematów kolorystycznych, w tym bardzo kontrastowego
C. stosowanie jednego, odpowiednio dużego rozmiaru czcionki
D. zmniejszanie zawartości strony poprzez zaniechanie stosowania alternatyw tekstowych dla obrazów i video
INF.04 Pytanie 2 520
Projektowanie, programowanie …

Wskaż niestabilny algorytm sortowania

A. sortowanie przez wstawianie
B. sortowanie szybkie
C. sortowanie bąbelkowe
D. sortowanie przez zliczanie