Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 2 521
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiona deklaracja zmiennych zapisanych językiem JAVA obejmuje

Ilustracja do pytania 1
A. dwie zmienne typu strukturalnego
B. jedną zmienną typu napisowego, dwie typu całkowitego, jedną znakowego i jedną logiczną
C. jedną zmienną typu napisowego, jedną typu rzeczywistego, jedną całkowitego, jedną znakowego i jedną logiczną
D. dwie zmienne typu napisowego, dwie typu całkowitego i jedną logiczną
INF.04 Pytanie 2 522
Projektowanie, programowanie …

Z przedstawionej definicji pola licznik można wywnioskować, że

Ilustracja do pytania 2
A. pole nie może być modyfikowane w kodzie klasy
B. pole jest powiązane z daną instancją klasy i jego wartość jest charakterystyczna tylko dla tej instancji
C. aktualna wartość pola jest wspólna dla wszystkich instancji klasy i nie może być modyfikowana
D. aktualna wartość pola jest wspólna dla wszystkich instancji klasy
INF.04 Pytanie 2 523
Projektowanie, programowanie …

Aby w aplikacji Web zaimplementować mechanizm gromadzenia na komputerach użytkowników danych statystycznych, można zastosować

A. formularze
B. sesje
C. ciasteczka
D. buforowanie
INF.04 Pytanie 2 524
Projektowanie, programowanie …

Zakładając, że przedstawiona hierarchia klas reprezentuje figury geometryczne została prawidłowo zaimplementowana funkcjonalnie, a każda z możliwych figur zawiera metodę liczenia pola, to sposób deklaracji metody liczPole() wskazuje, że znajduje się ona w klasie

Ilustracja do pytania 4
A. trapez
B. czworokąt
C. trójkąt
D. figura
INF.04 Pytanie 2 525
Projektowanie, programowanie …

Z przedstawionego fragmentu kodu można wywnioskować, że element o nazwie rysunek jest

Ilustracja do pytania 5
A. polem klasy
B. metodą klasy
C. konstruktorem
D. obiektem
INF.04 Pytanie 2 526
Projektowanie, programowanie …

W aplikacji desktopowej zdefiniowano listę rozwijaną i przypisano cztery funkcje obsługujące zdarzenia tej kontrolki. Który komunikat zostanie wyświetlony w momencie wyboru w liście?

Ilustracja do pytania 6
A. Zdarzenie 1
B. Zdarzenie 2
C. Zdarzenie 4
D. Zdarzenie 3
INF.04 Pytanie 2 527
Projektowanie, programowanie …

Programista chce dobrać najszybciej działający algorytm przetwarzania danych w swojej aplikacji. Na podstawie przedstawionej w tabeli złożoności obliczeniowej, należy wybrać algorytm numer

Ilustracja do pytania 7
A. 1 lub 5
B. 4
C. 3
D. 2 lub 3
INF.04 Pytanie 2 528
Projektowanie, programowanie …

Frameworkiem umożliwiającym programowanie aplikacji desktopowych jest

A. Symfony
B. Angular
C. WPF
D. Xamarin
INF.04 Pytanie 2 529
Projektowanie, programowanie …

Którą strukturę danych reprezentuje przedstawiony kod zapisany w języku C#?

Ilustracja do pytania 9
A. tablicę jednowymiarową
B. tablicę dwuwymiarową
C. listę
D. stos
INF.04 Pytanie 2 530
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony listing zawiera pola pewnej klasy. Które pole (pola) są dostępne z poziomu programu głównego poprzez wywołanie postaci nazwaObiektu.nazwaPola?

Ilustracja do pytania 10
A. p3 i p4
B. p1
C. tylko p3, p4, p5
D. tylko p3
INF.04 Pytanie 2 531
Projektowanie, programowanie …

Z której kolekcji należy skorzystać, aby przechowywać dane związane z elementem interfejsu użytkownika tak, aby element był ten informowany przez kolekcję o dodaniu, usunięciu lub zmianie jej elementu

A. ReadOnlyCollection
B. KeyedCollection
C. Collection
D. ObservableCollection
INF.04 Pytanie 2 532
Projektowanie, programowanie …

Na funkcjonalnie równoważnych sobie listingach fragmentów aplikacji Angular i React.js jest utworzona lista punktowana, która zawiera

Ilustracja do pytania 12
A. tyle elementów, ile jest elementów w tablicy books, w każdym punkcie listy jest jeden element tablicy
B. tylko jeden element o treści Harry Potter, Hobbit, Władca pierścieni
C. tylko jeden element o treści Harry Potter
D. tyle elementów, ile jest elementów w tablicy books, w każdym punkcie listy jest element o treści {book}
INF.04 Pytanie 2 533
Projektowanie, programowanie …

W środowisku do tworzenia aplikacji, którego menu zostało przedstawione, aby usunąć wszystkie pliki pośrednie i wyjściowe projektu należy wybrać opcję

Ilustracja do pytania 13
A. Batch Build
B. Run Code Analysis on Solution
C. Clean Solution
D. Build Solution
INF.04 Pytanie 2 534
Projektowanie, programowanie …

Pierwszym etapem tworzenia aplikacji jest

A. utworzenie przypadków testowych
B. analiza wymagań klienta
C. projekt architektury systemu
D. dobór zestawu typów i zmiennych dla aplikacji
INF.04 Pytanie 2 535
Projektowanie, programowanie …

Według dokumentacji menu Navbar z biblioteki Bootstrap 4, aby utworzyć menu należy zdefiniować listę

Ilustracja do pytania 15
A. < ol class="navbar-nav" > ... < /ol>
B. < ol class="a, .nav-item" > ... < /ol>
C. < ul class="a, .nav-item" > ... < /ul>
D. < ul class="navbar-nav" > ... < /ul>
INF.04 Pytanie 2 536
Projektowanie, programowanie …

W przedstawionym filmie ukazano kreator interfejsu użytkownika, dla którego automatycznie powstaje

A. kod XML
B. obsługa wciśniętego przycisku
C. obsługa przycisku ekranu dotykowego
D. kod Java
INF.04 Pytanie 2 537
Projektowanie, programowanie …

Dziedziczenie jest stosowane, gdy istnieje potrzeba

A. zdefiniowania zakresu widzialności metod i pól jednej klasy
B. asynchronicznej obsługi długotrwałych operacji
C. stosowania wartości stałych, niezmiennych przez czas trwania aplikacji
D. definicji klasy bardziej specjalistycznej niż już zdefiniowana
INF.04 Pytanie 2 538
Projektowanie, programowanie …

Wskaż frazę, która w języku angielskim oznacza "testy wydajnościowe"

A. unit testing
B. performance testing
C. security testing
D. integration testing
INF.04 Pytanie 2 539
Projektowanie, programowanie …

Kod w języku JavaScript jest

Ilustracja do pytania 19
A. prototypem metody klasy
B. definicją funkcji strzałkowej
C. prototypem interfejsu
D. definicją zmiennej typu tablicowego
INF.04 Pytanie 2 540
Projektowanie, programowanie …

Teoria ustalania celów opisuje właściwie określony cel jako SMART, od pierwszych liter słów: specyficzny, Mierzalny, Ambitny, Realny i Terminowy. Wskaż cel, którego osiągnięcie wymaga wysiłku i stanowi wyzwanie dla pracownika

A. Ambitny
B. Specyficzny
C. Mierzalny
D. Terminowy
INF.04 Pytanie 2 541
Projektowanie, programowanie …

Co można obliczyć za pomocą przedstawionego algorytmu działającego na liczbach całkowitych dodatnich?

Ilustracja do pytania 21
A. liczbę cyfr we wczytanej liczbie
B. największy wspólny dzielnik wczytanej liczby
C. sumę cyfr wczytanej liczby
D. sumę wczytanych liczb
INF.04 Pytanie 2 542
Projektowanie, programowanie …

Którego kodu może dotyczyć przedstawiona treść wygenerowana podczas uruchomienia programu Java>

Ilustracja do pytania 22
A. Kodu 3
B. Kodu 1
C. Kodu 4
D. Kodu 2
INF.04 Pytanie 2 543
Projektowanie, programowanie …

Wskaż przykład wypadku przy pracy

A. złe samopoczucie wywołane przewlekła chorobą pracownika, które nastąpiło w miejscu pracy
B. uraz stawu skokowego, który nastąpił podczas bezpośredniej drogi do pracy
C. oparzenie ręki, które nastąpiło w czasie nieobowiązkowego doszkalania w czasie wolnym pracownika
D. złamanie nogi podczas urlopu wypoczynkowego udzielonego przez pracodawcę
INF.04 Pytanie 2 544
Projektowanie, programowanie …

Która dokumentacja funkcji jest prawidłowa dla przedstawionego kodu źródłowego?

Ilustracja do pytania 24
A. Dokumentacja 1
B. Dokumentacja 4
C. Dokumentacja 2
D. Dokumentacja 3
INF.04 Pytanie 2 545
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zbiór operatorów należy do grupy operatorów

Ilustracja do pytania 25
A. porównania
B. przypisania
C. logicznych
D. arytmetycznych
INF.04 Pytanie 2 546
Projektowanie, programowanie …

Który typ testów może być opisany przedstawionym scenariuszem

Ilustracja do pytania 26
A. testy funkcjonalne
B. testy kompatybilności
C. testy wydajnościowe
D. testy jednostkowe
INF.04 Pytanie 2 547
Projektowanie, programowanie …

Którą wartość zwróci funkcja zapisana językiem C++, jeżeli jej parametr wejściowym jest tablica utworzona w następujący sposób: int tablica[6] = {3,4,2,4,10,0);?

Ilustracja do pytania 27
A. 10
B. 20
C. 23
D. 0
INF.04 Pytanie 2 548
Projektowanie, programowanie …

Aby zaimplementować w aplikacji jednokierunkową funkcję skrótu tzw. funkcję haszującą można posłużyć się algorytmem

A. DES
B. RSA
C. MD5
D. AES
INF.04 Pytanie 2 549
Projektowanie, programowanie …

Liczba A4 zapisana systemem heksadecymalnym ma postać binarną

A. 1010100
B. 10100010
C. 10100100
D. 1011100
INF.04 Pytanie 2 550
Projektowanie, programowanie …

Wskaż uproszczony kod XAML dla kontrolek w przedstawionym oknie dialogowym

Ilustracja do pytania 30
A. Kod 4
B. Kod 3
C. Kod 1
D. Kod 2
INF.04 Pytanie 2 551
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod napisany w języku XML/XAML definiuje

Ilustracja do pytania 31
A. stepper
B. przełącznik
C. listę rozwijaną
D. suwak
INF.04 Pytanie 2 552
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony opis licencji w ramce wskazuje, że jest to licencja

Ilustracja do pytania 32
A. OEM
B. Open Source
C. Freeware
D. Shareware
INF.04 Pytanie 2 553
Projektowanie, programowanie …

W wyniku wykonania przedstawionego kodu w konsoli wyświetlona zostanie liczba

Ilustracja do pytania 33
A. 0
B. 73
C. 115
D. 108
INF.04 Pytanie 2 554
Projektowanie, programowanie …

Klasa w programowaniu obiektowym to

A. zmienna
B. wskaźnik
C. typ danych
D. instrukcja
INF.04 Pytanie 2 555
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony kod funkcji "wykonaj()" sprawdza, czy

Ilustracja do pytania 35
A. wszystkie elementy tablicy są równe wartości określonego elementu (argument)
B. określony element (argument) jest wartością z zakresu od 0 do 4
C. w tablicy liczb całkowitych znajdują się tylko wartości 4, 15, -2, 9, 202
D. określony element (argument) znajduje się w tablicy zawierającej liczby całkowite
INF.04 Pytanie 2 556
Projektowanie, programowanie …

Poprawna definicja konstruktora przedstawionej klasy w języku C++ może wyglądać jak w

Ilustracja do pytania 36
A. Deklaracji 3
B. Deklaracji 1
C. Deklaracji 4
D. Deklaracji 2
INF.04 Pytanie 2 557
Projektowanie, programowanie …

Wywołanie funkcji zamien napisanej w języku C++ może wyglądać następująco

Ilustracja do pytania 37
A. zamien(&a, &b); //x,y - zmienne typu całkowitego
B. zamien(12, 34);
C. zamien(m,n); //m,n - zmienne typu całkowitego
D. zamien(*a, *b); //a,b - zmienne typu całkowitego
INF.04 Pytanie 2 558
Projektowanie, programowanie …

W programie napisanym w języku C++ należy utworzyć zmienną, która przechowa liczbę rzeczywistą. Określ typ tej zmiennej

A. double
B. numeric
C. number
D. int
INF.04 Pytanie 2 559
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment opisuje funkcję resize języka C++. Funkcja ta zmniejszy długość elementu string, gdy wartość parametru

Ilustracja do pytania 39
A. c jest większa niż bieżąca długość łańcucha
B. n jest większa niż bieżąca długość łańcucha
C. c jest mniejsza niż bieżąca długość łańcucha
D. n jest mniejsza niż bieżąca długość łańcucha
INF.04 Pytanie 2 560
Projektowanie, programowanie …

Co stanie się po wykonaniu przedstawionego fragmentu kodu napisanego w języku C++?

Ilustracja do pytania 40
A. do tablicy liczby, na jej końcu, dodawane są kolejne wartości
B. z tablicy liczby usuwane są elementy, za każdym obiegiem pętli usuwany jest element z jej końca
C. do tablicy liczby, na jej początku, dodawane są kolejne wartości
D. z tablicy liczby usuwane są elementy, za każdym obiegiem pętli usuwany jest element z jej początku