Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 2 801
Projektowanie, programowanie …

Do jakiej kategorii należy typ danych "array"?

A. Typ logiczny
B. Prosty typ danych
C. Złożony typ danych
D. Typ wskaźnikowy
INF.04 Pytanie 2 802
Projektowanie, programowanie …

Jaką wartość przechowuje tablica jednowymiarowa?

A. Wiele wartości pod różnymi indeksami
B. Wartość logiczną true lub false
C. Wiele wartości pod jednym indeksem
D. Tylko jedną wartość
INF.04 Pytanie 2 803
Projektowanie, programowanie …

Która deklaracja w języku C++ poprawnie definiuje tablicę dwuwymiarową?

A. int matrix[];
B. int matrix[3][3];
C. int matrix[3];
D. int matrix[3][3][3];
INF.04 Pytanie 2 804
Projektowanie, programowanie …

Które stwierdzenie najlepiej opisuje tablicę asocjacyjną?

A. Tablica, która przechowuje tylko dane tekstowe
B. Tablica przechowująca dane w postaci par klucz-wartość
C. Tablica przechowująca wartości dostępne tylko za pomocą indeksów numerycznych
D. Tablica, która zmienia rozmiar w czasie wykonania programu
INF.04 Pytanie 2 805
Projektowanie, programowanie …

Jakiej funkcji w C++ można użyć do dynamicznego alokowania pamięci dla tablicy?

A. sizeof()
B. free()
C. delete[]
D. malloc()
INF.04 Pytanie 2 806
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest przykładem typu rekordowego?

A. int w języku Python
B. bool w języku Java
C. float w języku C
D. struct w języku C++
INF.04 Pytanie 2 807
Projektowanie, programowanie …

Jaka jest główna różnica między strukturą (struct) a unią (union) w języku C?

A. Struktura przechowuje wiele wartości jednocześnie, unia jedną
B. Unia nie jest wspierana przez kompilatory nowoczesnych języków
C. Unia pozwala na dynamiczne typowanie danych, struktura nie
D. Struktura wymaga więcej pamięci niż unia
INF.04 Pytanie 2 808
Projektowanie, programowanie …

Jakiego nagłówka należy użyć w języku C++ do pracy z plikami?

A. <fileio.h>
B. <iostream>
C. <fstream>
D. <stdio.h>
INF.04 Pytanie 2 809
Projektowanie, programowanie …

Które operacje na plikach są podstawowe?

A. Zmiana rozszerzenia plików w trakcie działania programu
B. Tylko otwieranie i zamykanie plików
C. Usuwanie i tworzenie nowych plików
D. Otwieranie, zapisywanie, odczytywanie, zamykanie
INF.04 Pytanie 2 810
Projektowanie, programowanie …

Czym jest wskaźnik w języku C?

A. Zmiennej przechowującej adres pamięci
B. Typem danych do przechowywania tekstów
C. Zmiennej przechowującej wartość logiczną
D. Funkcją dynamicznie alokującą pamięć
INF.04 Pytanie 2 811
Projektowanie, programowanie …

Który operator w języku C++ jest używany do uzyskiwania adresu zmiennej?

A. &amp;
B. "&gt;"
C. *
D. delete
INF.04 Pytanie 2 812
Projektowanie, programowanie …

Do czego służy iterator w kolekcjach?

A. Do przechodzenia przez elementy kolekcji
B. Do tworzenia kopii kolekcji
C. Do zmiany typu kolekcji w trakcie działania programu
D. Do usuwania elementów z kolekcji
INF.04 Pytanie 2 813
Projektowanie, programowanie …

Który typ kolekcji umożliwia dostęp do elementów w trybie FIFO (First In First Out)?

A. Lista
B. Stos
C. Kolejka
D. Wektor
INF.04 Pytanie 2 814
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych typów kolekcji umożliwia dostęp do ostatnio dodanego elementu w pierwszej kolejności?

A. Kolejka
B. Tablica dwuwymiarowa
C. Lista
D. Stos
INF.04 Pytanie 2 815
Projektowanie, programowanie …

W którym przypadku kolekcja typu lista będzie bardziej efektywna niż tablica?

A. Kiedy chcemy uzyskać dostęp do elementów za pomocą indeksu
B. Kiedy liczba elementów w kolekcji dynamicznie się zmienia
C. Kiedy liczba elementów w kolekcji jest stała
D. Kiedy znamy dokładny rozmiar kolekcji przed kompilacją
INF.04 Pytanie 2 816
Projektowanie, programowanie …

Co jest kluczowym krokiem podczas projektowania zestawów danych dla problemu programistycznego?

A. Testowanie zestawów danych przed ich użyciem
B. Zmiana języka programowania na bardziej efektywny
C. Dobór odpowiednich struktur danych
D. Implementacja algorytmu sortującego
INF.04 Pytanie 2 817
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych struktur danych najlepiej nadaje się do przechowywania niepowtarzających się elementów?

A. Tablica
B. Zbiór (Set)
C. Kolejka priorytetowa
D. Lista
INF.04 Pytanie 2 818
Projektowanie, programowanie …

Dlaczego warto używać kolekcji typu mapa (np. HashMap w Javie) przy projektowaniu zestawów danych?

A. Bo nie wymagają znajomości rozmiaru danych przed kompilacją
B. Bo umożliwiają sortowanie danych bez dodatkowych operacji
C. Ze względu na szybki dostęp do elementów za pomocą klucza
D. Bo kolekcje typu mapa zajmują mniej pamięci niż tablice
INF.04 Pytanie 2 819
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów należy uwzględnić przy projektowaniu zestawów danych?

A. Rodzaj użytego kompilatora
B. Narzędzia do debugowania
C. Sposób alokacji pamięci dla danych
D. Długość kodu programu
INF.04 Pytanie 2 820
Projektowanie, programowanie …

W jakim przypadku stos będzie lepszym wyborem niż lista przy projektowaniu zestawu danych?

A. Kiedy kolejność przetwarzania danych jest odwrócona (LIFO)
B. Kiedy dane muszą być posortowane
C. Kiedy chcemy usunąć element z końca
D. Kiedy zależy nam na szybkim wyszukiwaniu elementów
INF.04 Pytanie 2 821
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych metod najlepiej nadaje się do wizualnego przedstawienia procesu decyzyjnego?

A. Schemat blokowy
B. Lista kroków
C. Drzewo decyzyjne
D. Pseudokod
INF.04 Pytanie 2 822
Projektowanie, programowanie …

Co jest zaletą wykorzystania pseudokodu podczas projektowania algorytmu?

A. Łatwość w modyfikacji kodu maszynowego
B. Możliwość szybkiego wykonania algorytmu w dowolnym języku
C. Tworzenie dynamicznych struktur danych
D. Zrozumiałość dla osób niezaznajomionych z programowaniem
INF.04 Pytanie 2 823
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych algorytmów jest algorytmem iteracyjnym?

A. QuickSort
B. BubbleSort
C. DFS (przeszukiwanie w głąb)
D. Fibonacci (rekurencyjnie)
INF.04 Pytanie 2 824
Projektowanie, programowanie …

Jaka jest główna cecha algorytmów szyfrowania symetrycznego?

A. Działanie bez użycia klucza
B. Użycie tego samego klucza do szyfrowania i deszyfrowania
C. Szyfrowanie tylko plików tekstowych
D. Użycie różnych kluczy do szyfrowania i deszyfrowania
INF.04 Pytanie 2 825
Projektowanie, programowanie …

Który problem najczęściej rozwiązywany jest przy użyciu algorytmu rekurencyjnego?

A. Obliczanie sumy elementów tablicy
B. Sortowanie metodą QuickSort
C. Generowanie ciągu Fibonacciego
D. Wyszukiwanie binarne w posortowanej tablicy
INF.04 Pytanie 2 826
Projektowanie, programowanie …

Jaka jest kluczowa cecha algorytmu rekurencyjnego?

A. Działa tylko na tablicach dynamicznych
B. Wywołuje się wielokrotnie w jednej iteracji
C. Podzielony jest na wiele niezależnych funkcji
D. Zawiera wywołanie samego siebie
INF.04 Pytanie 2 827
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych oznaczeń określa złożoność algorytmu jako liniową?

A. O(n<sup>2</sup>)
B. O(n)
C. O(1)
D. O(log n)
INF.04 Pytanie 2 828
Projektowanie, programowanie …

Który algorytm charakteryzuje się złożonością O(n2)?

A. Merge Sort
B. Dijkstra
C. Binary Search
D. Bubble Sort
INF.04 Pytanie 2 829
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych algorytmów sortowania charakteryzuje się średnią złożonością obliczeniową O(n log n)?

A. Sortowanie przez wybór
B. Sortowanie szybkie (QuickSort)
C. Sortowanie bąbelkowe
D. Sortowanie przez wstawianie
INF.04 Pytanie 2 830
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych typów sortowania jest najbardziej efektywne dla dużych zbiorów danych w większości przypadków?

A. Sortowanie bąbelkowe
B. Sortowanie przez zliczanie
C. Sortowanie szybkie (QuickSort)
D. Sortowanie przez wstawianie
INF.04 Pytanie 2 831
Projektowanie, programowanie …

W którym przypadku algorytm sortowania bąbelkowego działa z optymalną wydajnością?

A. Dla tablicy posortowanej rosnąco
B. Dla losowej tablicy
C. Dla tablicy o dużej liczbie powtórzeń
D. Dla tablicy posortowanej malejąco
INF.04 Pytanie 2 832
Projektowanie, programowanie …

Który typ sortowania wykorzystuje podejście "dziel i zwyciężaj"?

A. Sortowanie przez wybór
B. Sortowanie bąbelkowe
C. Sortowanie szybkie (QuickSort)
D. Sortowanie przez wstawianie
INF.04 Pytanie 2 833
Projektowanie, programowanie …

Który algorytm wyszukiwania wymaga posortowanej tablicy do działania?

A. Wyszukiwanie liniowe
B. Wyszukiwanie z hashem
C. Wyszukiwanie binarne
D. Wyszukiwanie sekwencyjne
INF.04 Pytanie 2 834
Projektowanie, programowanie …

Która struktura danych jest wykorzystywana w algorytmie BFS (przeszukiwanie wszerz)?

A. Drzewo
B. Stos
C. Kolejka
D. Lista
INF.04 Pytanie 2 835
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych funkcji są charakterystyczne dla narzędzi do zarządzania projektami?

A. Tworzenie diagramów przepływu
B. Monitorowanie postępu prac
C. Analiza statystyczna
D. Projektowanie interfejsu użytkownika
INF.04 Pytanie 2 836
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest główne zadanie narzędzia do zarządzania projektami?

A. Tworzenie animacji komputerowych
B. Zarządzanie zadaniami i czasem w projekcie
C. Optymalizacja kodu programu
D. Tworzenie bazy danych dla projektu
INF.04 Pytanie 2 837
Projektowanie, programowanie …

Co przedstawia diagram Gantta?

A. Hierarchię plików w projekcie
B. Harmonogram zadań w projekcie
C. Schemat przepływu danych
D. Powiązania między różnymi projektami
INF.04 Pytanie 2 838
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów jest typowym składnikiem diagramu Gantta?

A. Lista błędów w projekcie
B. Oś czasu i zakresy czasowe dla zadań
C. Lista użytkowników w systemie
D. Model relacji między tabelami w bazie danych
INF.04 Pytanie 2 839
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych programów służy do zarządzania projektami przy użyciu tablic kanban?

A. Photoshop
B. Jira
C. Word
D. Trello
INF.04 Pytanie 2 840
Projektowanie, programowanie …

Jaką funkcję pełni program Jira?

A. Tworzenie grafik 3D
B. Edytowanie arkuszy kalkulacyjnych
C. Zarządzanie wersjami systemu operacyjnego
D. Planowanie, monitorowanie i raportowanie zadań projektowych