Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 2 841
Projektowanie, programowanie …

Które polecenie w Gicie służy do zapisania zmian w lokalnym repozytorium?

A. git commit
B. git clone
C. git pull
D. git push
INF.04 Pytanie 2 842
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza polecenie "git pull"?

A. Stworzenie nowej gałęzi w repozytorium
B. Usunięcie pliku z repozytorium
C. Pobranie zmian zdalnego repozytorium i połączenie z lokalnym
D. Zapisanie zmian w lokalnym repozytorium
INF.04 Pytanie 2 843
Projektowanie, programowanie …

Jakie działanie wykonuje polecenie "git clone"?

A. Łączy dwie gałęzie w repozytorium
B. Zapisuje zmiany w historii repozytorium
C. Tworzy kopię lokalną istniejącego repozytorium
D. Usuwa repozytorium zdalne
INF.04 Pytanie 2 844
Projektowanie, programowanie …

Do czego służy polecenie "git merge"?

A. Do usuwania zmian w repozytorium
B. Do pobierania zmian zdalnego repozytorium
C. Do łączenia zmian z różnych gałęzi
D. Do tworzenia nowego repozytorium
INF.04 Pytanie 2 845
Projektowanie, programowanie …

Co jest kluczowym krokiem podczas analizy wymagań klienta przed rozpoczęciem tworzenia projektu aplikacji?

A. Przydzielenie ról w zespole projektowym
B. Wybór języka programowania
C. Sporządzenie diagramu Gantta
D. Zrozumienie potrzeb biznesowych i oczekiwań klienta
INF.04 Pytanie 2 846
Projektowanie, programowanie …

Który z elementów interfejsu użytkownika pozwala użytkownikowi wprowadzać dane tekstowe?

A. Pole tekstowe
B. Pasek narzędziowy
C. Przycisk
D. Dialog wyboru pliku
INF.04 Pytanie 2 847
Projektowanie, programowanie …

Czym charakteryzuje się architektura klient-serwer?

A. Komunikacja odbywa się bezpośrednio między urządzeniami klienckimi
B. Dane są przechowywane i przetwarzane na serwerze, a klient wysyła żądania i odbiera odpowiedzi
C. Każdy klient działa niezależnie od innych
D. Serwer działa jako pasywny odbiornik danych od klientów
INF.04 Pytanie 2 848
Projektowanie, programowanie …

Który paradygmat programowania kładzie największy nacisk na dziedziczenie i polimorfizm?

A. Programowanie strukturalne
B. Programowanie obiektowe
C. Programowanie funkcyjne
D. Programowanie proceduralne
INF.04 Pytanie 2 849
Projektowanie, programowanie …

Który element specyfikacji technicznej jest kluczowy dla określenia metod ochrony danych w aplikacji?

A. Projekt interfejsu użytkownika
B. System zabezpieczeń aplikacji
C. Plan zarządzania zadaniami
D. Opis architektury klient-serwer
INF.04 Pytanie 2 850
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów interfejsu użytkownika służy do wizualnej nawigacji pomiędzy różnymi sekcjami aplikacji?

A. Pole tekstowe
B. Pasek menu
C. Lista rozwijana
D. Przycisk radiowy
INF.04 Pytanie 2 851
Projektowanie, programowanie …

Jakie podejście najlepiej zastosować podczas projektowania aplikacji, która ma działać na różnych platformach?

A. Wyłączne dostosowanie aplikacji do systemu Windows
B. Zastosowanie technik responsywnego projektowania interfejsu
C. Tworzenie dedykowanego kodu dla każdej platformy
D. Skupienie się wyłącznie na wyglądzie aplikacji
INF.04 Pytanie 2 852
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów jest kluczowy w architekturze klient-serwer?

A. Wyłącznie komunikacja synchroniczna
B. Scentralizowane przechowywanie danych
C. Brak podziału na funkcje klienta i serwera
D. Zdalne wykonywanie aplikacji na urządzeniu klienta
INF.04 Pytanie 2 853
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych jest przykładem projektowania interfejsu zgodnego z zasadami user experience (UX)?

A. Zastosowanie tylko jednego koloru w całym interfejsie
B. Brak możliwości cofnięcia wykonanej akcji
C. Przycisk umieszczony w losowym miejscu aplikacji
D. Użycie czytelnych czcionek i intuicyjnego układu elementów
INF.04 Pytanie 2 854
Projektowanie, programowanie …

Co należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu struktury danych dla aplikacji?

A. Wyłącznie typ języka programowania
B. Wyłącznie wymagania sprzętowe
C. Złożoność przetwarzania danych i ich optymalną organizację
D. Brak związku między strukturą danych a wydajnością aplikacji
INF.04 Pytanie 2 855
Projektowanie, programowanie …

Co jest kluczowym elementem projektowania aplikacji w architekturze klient-serwer?

A. Użycie serwera jako centralnego miejsca przetwarzania danych
B. Działanie aplikacji wyłącznie w trybie offline
C. Przeniesienie całości obliczeń na stronę klienta
D. Brak rozróżnienia ról pomiędzy klientem i serwerem
INF.04 Pytanie 2 856
Projektowanie, programowanie …

Które podejście do projektowania aplikacji pozwala najlepiej uwzględnić przyszłe modyfikacje funkcjonalności?

A. Użycie modularnej architektury aplikacji
B. Projektowanie bez wcześniejszej specyfikacji technicznej
C. Fokus wyłącznie na wygląd aplikacji
D. Pisanie kodu bez dokumentacji
INF.04 Pytanie 2 857
Projektowanie, programowanie …

Dlaczego dostosowanie interfejsu użytkownika do różnych platform jest ważne?

A. Zapewnia optymalną użyteczność na każdym urządzeniu
B. Pozwala skupić się wyłącznie na funkcjach aplikacji
C. Eliminuje potrzebę testowania na różnych platformach
D. Umożliwia unifikację kodu bez względu na platformę
INF.04 Pytanie 2 858
Projektowanie, programowanie …

Który element projektu aplikacji jest najważniejszy dla ochrony danych użytkowników?

A. Projektowanie prostych formularzy rejestracyjnych
B. Skupienie się na estetyce interfejsu użytkownika
C. Stosowanie zaawansowanych mechanizmów bezpieczeństwa
D. Wykluczenie testowania aplikacji w fazie produkcji
INF.04 Pytanie 2 859
Projektowanie, programowanie …

W jaki sposób najlepiej przełożyć wymagania klienta na specyfikację techniczną dla zespołu programistów?

A. Pomijając szczegółowe wymagania techniczne
B. Tworząc wizualne makiety bez szczegółowych opisów
C. Prowadząc rozmowy wyłącznie z zespołem programistów
D. Sporządzając szczegółowy dokument z funkcjami i wymaganiami technicznymi
INF.04 Pytanie 2 860
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych punktów najlepiej opisuje cel projektu?

A. Określenie problemu i sposobu jego rozwiązania
B. Analiza postępów pracy w czasie realizacji projektu
C. Przygotowanie harmonogramu działań
D. Zidentyfikowanie technologii, które mogą być użyte
INF.04 Pytanie 2 861
Projektowanie, programowanie …

Jakie są podstawowe fazy realizacji projektu programistycznego?

A. Planowanie, analiza, implementacja, wdrożenie
B. Planowanie, projektowanie, debugowanie, konserwacja
C. Analiza, implementacja, testowanie, aktualizacja
D. Projektowanie, testowanie, aktualizacja, implementacja
INF.04 Pytanie 2 862
Projektowanie, programowanie …

Który z etapów cyklu życia projektu polega na określeniu wymagań użytkownika?

A. Testowanie
B. Implementacja
C. Planowanie
D. Analiza
INF.04 Pytanie 2 863
Projektowanie, programowanie …

Co należy uwzględnić podczas planowania zasobów ludzkich w projekcie?

A. Tylko wymagania techniczne projektu
B. Budżet projektu, bez uwzględniania umiejętności zespołu
C. Umiejętności i doświadczenie członków zespołu
D. Wyłącznie dostępność technologii
INF.04 Pytanie 2 864
Projektowanie, programowanie …

Która z metodologii zarządzania projektem opiera się na iteracyjnych przyrostach?

A. Model prototypowy
B. Metodyki zwinne (Agile)
C. Model kaskadowy (waterfall)
D. Model spiralny
INF.04 Pytanie 2 865
Projektowanie, programowanie …

W której metodologii zarządzania projektem priorytetem jest minimalizacja marnotrawstwa?

A. Scrum
B. Prototypowy
C. Waterfall
D. Kanban
INF.04 Pytanie 2 866
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych dokumentów najczęściej wykorzystuje się do organizacji pracy w zespole Scrum?

A. Diagram Gantta
B. Product backlog
C. Specyfikacja techniczna
D. Lista zasobów ludzkich
INF.04 Pytanie 2 867
Projektowanie, programowanie …

Jakie elementy powinien zawierać harmonogram projektu?

A. Etapy projektu, ramy czasowe, zasoby i zadania
B. Tylko etapy projektu
C. Ramy czasowe i zasoby ludzkie
D. Tylko czas realizacji i budżet
INF.04 Pytanie 2 868
Projektowanie, programowanie …

Który model zarządzania projektem zakłada, że każda faza jest realizowana sekwencyjnie, bez możliwości powrotu do wcześniejszych etapów?

A. Model spiralny
B. Model przyrostowy
C. Model kaskadowy (waterfall)
D. Metodyki zwinne (Agile)
INF.04 Pytanie 2 869
Projektowanie, programowanie …

W której fazie cyklu życia projektu powstaje szczegółowy opis wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych?

A. Analiza
B. Testowanie
C. Implementacja
D. Planowanie
INF.04 Pytanie 2 870
Projektowanie, programowanie …

Czym charakteryzuje się model prototypowy w zarządzaniu projektami?

A. Tworzeniem pełnej wersji produktu przed testowaniem
B. Iteracyjnym rozwojem produktu w krótkich cyklach
C. Planowaniem wszystkich etapów projektu przed jego rozpoczęciem
D. Tworzeniem niekompletnej wersji systemu do uzyskania opinii użytkownika
INF.04 Pytanie 2 871
Projektowanie, programowanie …

Która metodologia zarządzania projektami koncentruje się na transparentności i wizualizacji pracy w toku?

A. Kanban
B. Agile
C. Scrum
D. Waterfall
INF.04 Pytanie 2 872
Projektowanie, programowanie …

Który dokument w metodologii Agile zawiera spis funkcjonalności produktu uporządkowanych według priorytetów?

A. Harmonogram projektu
B. Product backlog
C. Diagram Gantta
D. Backlog sprintu
INF.04 Pytanie 2 873
Projektowanie, programowanie …

Która metodologia zarządzania projektami pozwala elastycznie reagować na zmieniające się wymagania klienta?

A. Kanban
B. Scrum
C. Model spiralny
D. Waterfall
INF.04 Pytanie 2 874
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych działań jest kluczowe w modelu kaskadowym?

A. Testowanie systemu po ukończeniu każdej fazy
B. Równoległa realizacja kilku faz projektu
C. Kończenie jednej fazy przed rozpoczęciem kolejnej
D. Iteracyjne wprowadzanie zmian na każdym etapie
INF.04 Pytanie 2 875
Projektowanie, programowanie …

W której fazie cyklu życia projektu informatycznego odbywa się integracja i testowanie wszystkich modułów systemu?

A. Wdrożenie
B. Implementacja
C. Analiza
D. Planowanie
INF.04 Pytanie 2 876
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych wzorców projektowych najlepiej nadaje się do uproszczenia interfejsu do złożonego systemu?

A. Metoda szablonowa (Template method)
B. Fasada (Facade)
C. Singleton (Singleton)
D. Kompozyt (Composite)
INF.04 Pytanie 2 877
Projektowanie, programowanie …

Wzorzec projektowy "Metoda szablonowa" (Template method) jest używany do:

A. zdefiniowania szkieletu algorytmu i pozostawienia szczegółowej implementacji podklasom
B. dzielenia obiektów na hierarchiczne struktury drzewiaste
C. przechowywania obiektów w jednorodnej kolekcji
D. centralizacji zarządzania wieloma instancjami obiektów
INF.04 Pytanie 2 878
Projektowanie, programowanie …

Jaki jest główny cel wzorca "Kompozyt" (Composite)?

A. Pozwolenie klientom na obsługę obiektów i ich grup w jednolity sposób
B. Zapewnienie jednej klasy do zarządzania wieloma obiektami tego samego typu
C. Umożliwienie dynamicznej zmiany zachowania obiektu
D. Zdefiniowanie interfejsu komunikacji między komponentami systemu
INF.04 Pytanie 2 879
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych wzorców projektowych jest przykładem wzorca strukturalnego?

A. Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
B. Obserwator (Observer)
C. Metoda szablonowa (Template method)
D. Fasada (Facade)
INF.04 Pytanie 2 880
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych praw autorskich nie wygasa po określonym czasie?

A. Autorskie prawa osobiste
B. Prawa pokrewne
C. Licencje wolnego oprogramowania
D. Autorskie prawa majątkowe