Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 2 881
Projektowanie, programowanie …

Jaki jest podstawowy czas trwania autorskich praw majątkowych w Unii Europejskiej?

A. Bezterminowo
B. 50 lat od momentu pierwszej publikacji utworu
C. 70 lat od śmierci autora
D. 75 lat od momentu powstania utworu
INF.04 Pytanie 2 882
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych konsekwencji może wyniknąć z naruszenia prawa autorskiego?

A. Obowiązek opublikowania przeprosin w mediach
B. Unieważnienie licencji użytkownika końcowego
C. Zakaz używania oprogramowania open-source
D. Nałożenie grzywny lub kary więzienia
INF.04 Pytanie 2 883
Projektowanie, programowanie …

Do której kategorii własności intelektualnej należą znaki towarowe?

A. Dobra niematerialne
B. Własność przemysłowa
C. Prawa pokrewne
D. Autorskie prawa majątkowe
INF.04 Pytanie 2 884
Projektowanie, programowanie …

Który typ licencji pozwala na swobodne modyfikowanie i rozpowszechnianie kodu źródłowego?

A. Licencja komercyjna
B. Licencja GNU GPL
C. Licencja OEM
D. Licencja shareware
INF.04 Pytanie 2 885
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się kompilator od interpretera?

A. Interpreter tłumaczy kod źródłowy na język maszynowy przed jego kompilacją.
B. Kompilator tłumaczy kod źródłowy na język maszynowy przed uruchomieniem programu.
C. Interpreter generuje plik wykonywalny, który działa niezależnie od środowiska.
D. Kompilator tłumaczy kod na język maszynowy w trakcie jego wykonywania.
INF.04 Pytanie 2 886
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych zadań należy do debuggera?

A. Wykrywanie błędów składniowych w trakcie kompilacji
B. Tłumaczenie kodu źródłowego na język maszynowy
C. Tworzenie pliku wykonywalnego programu
D. Umożliwianie analizy działania programu krok po kroku
INF.04 Pytanie 2 887
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych etapów jest charakterystyczny wyłącznie dla kompilacji kodu?

A. Wykrywanie błędów logicznych w trakcie działania programu
B. Tłumaczenie instrukcji w czasie rzeczywistym
C. Generowanie pliku wykonywalnego
D. Wykonywanie kodu krok po kroku
INF.04 Pytanie 2 888
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje bibliotekę w programowaniu?

A. Zbiór zmiennych globalnych dostępnych w trakcie działania programu.
B. Plik wykonywalny, który działa jako niezależny program.
C. Zestaw funkcji i klas, które można wykorzystywać w programach.
D. Zestaw kodu źródłowego, który jest używany wyłącznie podczas kompilacji programu.
INF.04 Pytanie 2 889
Projektowanie, programowanie …

Co jest wynikiem działania kompilatora?

A. Plik maszynowy gotowy do uruchomienia
B. Plik źródłowy w języku wyższego poziomu
C. Zestaw instrukcji w języku pośrednim
D. Lista błędów występujących w kodzie
INF.04 Pytanie 2 890
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych zdań najlepiej opisuje etap interpretacji kodu?

A. Generowanie pliku wykonywalnego
B. Tworzenie bibliotek dynamicznych dla programu
C. Tłumaczenie kodu źródłowego na język maszynowy w czasie rzeczywistym
D. Analiza struktury kodu przed tłumaczeniem
INF.04 Pytanie 2 891
Projektowanie, programowanie …

Do czego służy debugger w procesie programowania?

A. Do zarządzania wersjami kodu źródłowego
B. Do analizy błędów podczas działania programu
C. Do automatycznego tworzenia dokumentacji projektu
D. Do tłumaczenia kodu źródłowego na język maszynowy
INF.04 Pytanie 2 892
Projektowanie, programowanie …

Czym charakteryzuje się biblioteka statyczna w porównaniu do dynamicznej?

A. Jest ładowana do pamięci podczas działania programu.
B. Może być modyfikowana w trakcie działania programu.
C. Nie wymaga obecności pliku wykonywalnego.
D. Jest dołączana do pliku wykonywalnego podczas kompilacji.
INF.04 Pytanie 2 893
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje etap uruchamiania programu?

A. Wykonywanie kodu źródłowego przez kompilator
B. Tłumaczenie kodu źródłowego na język pośredni
C. Tworzenie pliku źródłowego
D. Wykonywanie programu na podstawie przetłumaczonego kodu maszynowego
INF.04 Pytanie 2 894
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów NIE należy do etapu kompilacji?

A. Weryfikacja błędów składniowych
B. Tłumaczenie kodu źródłowego na język maszynowy
C. Analiza działania programu w czasie rzeczywistym
D. Optymalizacja kodu
INF.04 Pytanie 2 895
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych opisów najlepiej charakteryzuje kompilator?

A. System śledzący zmiany w kodzie źródłowym
B. Narzędzie zamieniające kod źródłowy na plik wykonywalny
C. Program łączący dynamiczne biblioteki z kodem źródłowym
D. Narzędzie służące do analizy kodu w czasie rzeczywistym
INF.04 Pytanie 2 896
Projektowanie, programowanie …

Jaką funkcję pełni interpreter w środowisku programistycznym?

A. Tłumaczy kod źródłowy na język maszynowy podczas działania programu
B. Łączy kod źródłowy z bibliotekami zewnętrznymi
C. Tworzy plik wykonywalny dla systemu operacyjnego
D. Optymalizuje działanie aplikacji w środowisku produkcyjnym
INF.04 Pytanie 2 897
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych cech najlepiej opisuje biblioteki dynamiczne?

A. Są ładowane w czasie działania programu
B. Zawierają kod źródłowy programu
C. Są statycznie dołączane do pliku wykonywalnego
D. Są ładowane w czasie kompilacji
INF.04 Pytanie 2 898
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się etap kompilacji od interpretacji kodu?

A. Kompilacja tłumaczy cały kod źródłowy przed uruchomieniem, a interpretacja tłumaczy kod na bieżąco
B. Kompilacja jest używana wyłącznie w programowaniu obiektowym
C. Kompilacja wymaga debuggera, a interpretacja nie
D. Interpretacja pozwala na tworzenie bibliotek dynamicznych, kompilacja na statyczne
INF.04 Pytanie 2 899
Projektowanie, programowanie …

Które narzędzie najlepiej nadaje się do wyszukiwania błędów w czasie wykonywania programu?

A. Linker
B. Interpreter
C. Debugger
D. Kompilator
INF.04 Pytanie 2 900
Projektowanie, programowanie …

Które stwierdzenie najlepiej opisuje cel dzielenia programu na funkcje (metody)?

A. Eliminuje konieczność używania zmiennych globalnych
B. Pozwala na skrócenie kodu poprzez usunięcie wszystkich komentarzy
C. Ułatwia debugowanie oraz ponowne użycie fragmentów kodu
D. Zapewnia automatyczną kompilację programu
INF.04 Pytanie 2 901
Projektowanie, programowanie …

W jakim przypadku stosowanie rekurencji może być bardziej efektywne od iteracji?

A. Gdy kod źródłowy ma zostać zoptymalizowany dla kompilatorów starszych generacji
B. Gdy program działa w środowisku wielowątkowym
C. Gdy algorytm wymaga naturalnego podziału na mniejsze podproblemy
D. Gdy liczba iteracji przekracza maksymalny zakres zmiennej licznikowej
INF.04 Pytanie 2 902
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych algorytmów najczęściej stosuje rekurencję?

A. Sortowanie bąbelkowe
B. Obliczanie liczb Fibonacciego
C. Sortowanie przez wstawianie
D. Wyszukiwanie liniowe
INF.04 Pytanie 2 903
Projektowanie, programowanie …

Co należy zrobić, aby zapobiec nieskończonej rekurencji w funkcji?

A. Użyć iteracji zamiast rekurencji
B. Dodać warunek stopu w funkcji
C. Skorzystać z automatycznego debuggera w kompilatorze
D. Zwiększyć zakres zmiennych globalnych
INF.04 Pytanie 2 904
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów może być zaimplementowany zarówno iteracyjnie, jak i rekurencyjnie?

A. Algorytm generowania liczb losowych
B. Algorytm mapowania kluczy w tablicach asocjacyjnych
C. Algorytm sortowania bąbelkowego
D. Algorytm wyszukiwania binarnego
INF.04 Pytanie 2 905
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza deklaracja zmiennej w programowaniu?

A. Utworzenie nowej wartości w bazie danych
B. Przypisanie zmiennej wartości domyślnej
C. Określenie typu i nazwy zmiennej w kodzie programu
D. Zarezerwowanie miejsca w pamięci dla wyników operacji arytmetycznych
INF.04 Pytanie 2 906
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych przykładów przedstawia poprawną deklarację zmiennej typu całkowitego w języku C++?

A. char liczba;
B. bool liczba;
C. int liczba;
D. float liczba;
INF.04 Pytanie 2 907
Projektowanie, programowanie …

Która operacja logiczna zwróci wynik "true", jeśli obie zmienne są równe?

A. x != y
B. x && y
C. x == y
D. x || y
INF.04 Pytanie 2 908
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych przykładów przedstawia deklarację typu złożonego w języku C++?

A. class Student {};
B. float ocena = 4.5;
C. int wynik = 100;
D. bool status;
INF.04 Pytanie 2 909
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza "operacja wejścia" w programowaniu?

A. Dodawanie nowych funkcji do programu
B. Usuwanie błędów w kodzie programu
C. Modyfikowanie wartości zmiennych globalnych
D. Przekazywanie danych do programu z zewnętrznego źródła
INF.04 Pytanie 2 910
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza operator "==" w języku C++?

A. Zwiększenie wartości zmiennej o 1
B. Porównanie dwóch wartości
C. Przypisanie wartości do zmiennej
D. Negacja logiczna
INF.04 Pytanie 2 911
Projektowanie, programowanie …

Który operator w Pythonie służy do sprawdzania przynależności elementu do listy?

A. in
B. is
C. ==
D. and
INF.04 Pytanie 2 912
Projektowanie, programowanie …

Która instrukcja w języku C++ pozwala na wielokrotne wykonanie tego samego fragmentu kodu?

A. switch
B. break
C. if
D. while
INF.04 Pytanie 2 913
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych bibliotek jest częścią standardowego środowiska programistycznego w Pythonie?

A. <stdio.h>
B. <math.h>
C. sys
D. vector
INF.04 Pytanie 2 914
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza operator "|" w języku C++?

A. Logiczne "lub"
B. Bitowe "xor"
C. Bitowe "lub"
D. Operację przesunięcia bitowego w prawo
INF.04 Pytanie 2 915
Projektowanie, programowanie …

Jak nazywa się proces, w którym obiekt dziedziczy cechy innej klasy w programowaniu obiektowym?

A. Dziedziczenie
B. Abstrakcja
C. Hermetyzacja
D. Polimorfizm
INF.04 Pytanie 2 916
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest przykładem hermetyzacji w programowaniu obiektowym?

A. Definiowanie wielu metod o tej samej nazwie w różnych klasach
B. Użycie klasy bazowej w innej klasie
C. Tworzenie klasy abstrakcyjnej
D. Ograniczenie dostępu do pól klasy za pomocą modyfikatorów dostępu
INF.04 Pytanie 2 917
Projektowanie, programowanie …

Czym jest polimorfizm w programowaniu obiektowym?

A. Ogranicza dostęp do pól klasy
B. Umożliwia tworzenie obiektów z wielu klas jednocześnie
C. Pozwala jednej metodzie działać w różny sposób w zależności od klasy, której jest częścią
D. Dzieli program na klasy i obiekty
INF.04 Pytanie 2 918
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych terminów oznacza "zmienną klasy" w programowaniu obiektowym?

A. Pole
B. Obiekt
C. Konstruktor
D. Metoda
INF.04 Pytanie 2 919
Projektowanie, programowanie …

Jakie podejście wykorzystuje programowanie obiektowe?

A. Tworzenie aplikacji opartej na relacyjnych bazach danych
B. Dzielenie kodu na funkcje i procedury
C. Stosowanie wyłącznie algorytmów heurystycznych
D. Rozwiązywanie problemów poprzez modelowanie ich za pomocą klas i obiektów
INF.04 Pytanie 2 920
Projektowanie, programowanie …

Jaką rolę pełnią pola klasy w programowaniu obiektowym?

A. Przechowują wartości lokalne w metodach
B. Pozwalają na wykonywanie operacji na obiektach
C. Definiują stałe globalne programu
D. Przechowują dane opisujące stan obiektu