Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 2 921
Projektowanie, programowanie …

Który modyfikator dostępu pozwala na dostęp do pól klasy wyłącznie z jej metod?

A. Private
B. Protected
C. Static
D. Public
INF.04 Pytanie 2 922
Projektowanie, programowanie …

Co jest głównym zadaniem konstruktora w klasie?

A. Dodanie nowej metody do istniejącej klasy
B. Przypisanie wartości do pól obiektu po jego zniszczeniu
C. Inicjalizacja obiektu podczas jego tworzenia
D. Usuwanie obiektów
INF.04 Pytanie 2 923
Projektowanie, programowanie …

Jakie zadanie pełni destruktor w klasie?

A. Tworzy nowe obiekty klasy
B. Usuwa obiekty i zwalnia zasoby
C. Inicjalizuje pola klasy
D. Przeprowadza testy jednostkowe klasy
INF.04 Pytanie 2 924
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych terminów najlepiej opisuje składnik statyczny klasy?

A. Metoda z dostępem ograniczonym do tej samej klasy
B. Pole lub metoda, która należy do klasy, a nie do jej obiektów
C. Funkcja, która wywołuje destruktor klasy
D. Zmienna lokalna wewnątrz klasy
INF.04 Pytanie 2 925
Projektowanie, programowanie …

Która metoda klasy jest wywoływana automatycznie przy tworzeniu kopii obiektu?

A. Metoda zaprzyjaźniona
B. Destruktor
C. Konstruktor kopiujący
D. Metoda statyczna
INF.04 Pytanie 2 926
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych pól klasy może być dostępne tylko w ramach tej klasy oraz jej klas pochodnych?

A. Private
B. Public
C. Protected
D. Static
INF.04 Pytanie 2 927
Projektowanie, programowanie …

Które stwierdzenie najlepiej opisuje funkcję zaprzyjaźnioną w klasie?

A. Funkcja, która jest statyczna i nie może modyfikować pól klasy
B. Funkcja, która ma dostęp do prywatnych pól i metod klasy, której jest zaprzyjaźniona
C. Funkcja, która umożliwia dziedziczenie wielokrotne
D. Funkcja, która jest wywoływana automatycznie po utworzeniu obiektu
INF.04 Pytanie 2 928
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów jest niezbędny, aby zainicjować pole klasy podczas tworzenia obiektu?

A. Metoda statyczna
B. Konstruktor
C. Funkcja zaprzyjaźniona
D. Instrukcja warunkowa
INF.04 Pytanie 2 929
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się konstruktor od zwykłej metody klasy?

A. Konstruktor musi zwracać wartość
B. Konstruktor ma zawsze tę samą nazwę co klasa i nie zwraca wartości
C. Konstruktor może być wywoływany bez tworzenia obiektu
D. Konstruktor jest wywoływany tylko przez destruktor
INF.04 Pytanie 2 930
Projektowanie, programowanie …

Który modyfikator pozwala na dostęp do składowej klasy z dowolnego miejsca w programie?

A. Private
B. Protected
C. Public
D. Static
INF.04 Pytanie 2 931
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje klasę dziedziczoną?

A. Klasa, która korzysta z pól i metod innej klasy bez ich ponownego definiowania
B. Klasa, która nie może zawierać konstruktorów ani destruktorów
C. Klasa, która dzieli swoje pola z klasami zaprzyjaźnionymi
D. Klasa, która pozwala na wielokrotne dziedziczenie pól prywatnych
INF.04 Pytanie 2 932
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych działań można wykonać przy użyciu składnika statycznego klasy?

A. Przechowywanie wartości wspólnych dla wszystkich obiektów klasy
B. Wywołanie destruktora klasy bez jej usuwania
C. Dzielenie pól klasy pomiędzy klasy zaprzyjaźnione
D. Tworzenie prywatnych kopii pól dla każdego obiektu
INF.04 Pytanie 2 933
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych pól klasy można zainicjować przed utworzeniem obiektu?

A. Pole statyczne
B. Pole publiczne
C. Pole chronione
D. Pole prywatne
INF.04 Pytanie 2 934
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest główne zadanie funkcji zaprzyjaźnionej w klasie?

A. Ograniczenie zakresu widoczności pól klasy
B. Dodawanie nowych obiektów do klasy
C. Tworzenie kopii pól obiektu w innej klasie
D. Umożliwienie funkcji dostępu do prywatnych składowych klasy
INF.04 Pytanie 2 935
Projektowanie, programowanie …

Który rodzaj funkcji jest definiowany poza klasą, ale ma dostęp do jej prywatnych i chronionych składowych?

A. Metoda statyczna
B. Konstruktor
C. Funkcja zaprzyjaźniona
D. Destruktor
INF.04 Pytanie 2 936
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza termin "klasa zaprzyjaźniona" w programowaniu obiektowym?

A. Klasa, której wszystkie składowe są publiczne
B. Klasa, która może być dziedziczona przez inne klasy
C. Klasa, która ma dostęp do prywatnych i chronionych składowych innej klasy
D. Klasa, która nie może zawierać metod statycznych
INF.04 Pytanie 2 937
Projektowanie, programowanie …

Jaką funkcję pełni składnik statyczny klasy?

A. Utrzymuje wspólną wartość dla wszystkich obiektów tej klasy
B. Umożliwia dynamiczne tworzenie nowych metod
C. Automatycznie usuwa obiekty klasy po zakończeniu programu
D. Ogranicza dostęp do metod publicznych klasy
INF.04 Pytanie 2 938
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów NIE jest wymagany do utworzenia klasy w C++?

A. Deklaracja pól klasy
B. Definicja destruktora
C. Użycie słowa kluczowego class
D. Definicja metod klasy
INF.04 Pytanie 2 939
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest cechą klasy statycznej?

A. Jest automatycznie usuwana po zakończeniu programu
B. Może zawierać tylko statyczne pola i metody
C. Nie może zawierać zmiennych ani metod
D. Może być dziedziczona przez klasy pochodne
INF.04 Pytanie 2 940
Projektowanie, programowanie …

Jak definiuje się konstruktor kopiujący w klasie?

A. Tworzy nowy obiekt jako dokładną kopię innego obiektu
B. Tworzy nowy obiekt i usuwa poprzedni
C. Tworzy nowy obiekt klasy bez przypisania wartości
D. Tworzy obiekt klasy na podstawie klasy pochodnej
INF.04 Pytanie 2 941
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza termin "hierarchia dziedziczenia" w programowaniu obiektowym?

A. Zestaw klas, które nie mają wspólnego powiązania
B. Struktura klas, która ogranicza wielokrotne dziedziczenie
C. Zbiór metod i pól o tym samym modyfikatorze dostępu
D. Organizacja klas w strukturę, w której klasy pochodne dziedziczą właściwości od klas bazowych
INF.04 Pytanie 2 942
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych pól należy umieścić w klasie bazowej w hierarchii dziedziczenia?

A. Pola, które są specyficzne tylko dla jednej klasy pochodnej
B. Pola, które są używane tylko w metodach statycznych
C. Pola, które są wyłącznie prywatne
D. Pola, które są wspólne dla wszystkich klas pochodnych
INF.04 Pytanie 2 943
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów jest cechą klasy pochodnej?

A. Dziedziczy pola i metody z klasy bazowej
B. Nie może być używana w hierarchii dziedziczenia
C. Jest automatycznie usuwana po zakończeniu programu
D. Nie może dodawać nowych metod
INF.04 Pytanie 2 944
Projektowanie, programowanie …

Co to jest klasa abstrakcyjna?

A. Klasa, która może zawierać zarówno metody zdefiniowane, jak i niezdefiniowane (czysto wirtualne)
B. Klasa, która może być dziedziczona, ale nie może być instancjonowana
C. Klasa, która nie może mieć żadnych metod
D. Klasa, która zawsze dziedziczy z klasy pochodnej
INF.04 Pytanie 2 945
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje metodę wirtualną?

A. Metoda, która może być wywoływana tylko przez klasę bazową
B. Metoda, która działa tylko dla statycznych pól klasy
C. Metoda, która jest zawsze używana w konstruktorach klasy
D. Metoda, która może być przesłonięta w klasie pochodnej
INF.04 Pytanie 2 946
Projektowanie, programowanie …

Jakie słowo kluczowe w języku C++ jest używane do oznaczenia klasy bazowej?

A. virtual
B. base
C. class
D. public
INF.04 Pytanie 2 947
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza termin "przesłanianie metody" w programowaniu obiektowym?

A. Zamiana metody prywatnej na metodę publiczną
B. Kopiowanie metod z jednej klasy do innej
C. Definiowanie nowej metody w klasie bazowej
D. Użycie tej samej nazwy metody w klasie bazowej i pochodnej, ale z inną implementacją w klasie pochodnej
INF.04 Pytanie 2 948
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych terminów odnosi się do klasy, która jest podstawą dla innych klas, ale nie może być instancjonowana?

A. Klasa abstrakcyjna
B. Klasa finalna
C. Klasa statyczna
D. Klasa pochodna
INF.04 Pytanie 2 949
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest przykładem hierarchii dziedziczenia?

A. Klasa Pojazd dziedziczy po klasie Samochód
B. Klasa Samochód i Pojazd nie są powiązane
C. Klasa Pojazd nie dziedziczy po żadnej klasie
D. Klasa Samochód dziedziczy po klasie Pojazd
INF.04 Pytanie 2 950
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest główne zastosowanie metod wirtualnych?

A. Umożliwienie dynamicznego wiązania metod w czasie wykonania
B. Umożliwienie korzystania z metod bezpośrednio z klasy bazowej
C. Zapewnienie, że metoda działa wyłącznie na danych statycznych
D. Umożliwienie wielokrotnego dziedziczenia
INF.04 Pytanie 2 951
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje klasę bazową?

A. Klasa, która zawsze zawiera metody wirtualne
B. Klasa, która dostarcza wspólne pola i metody dla klas pochodnych
C. Klasa, która dziedziczy po klasie pochodnej
D. Klasa, która nie może być dziedziczona
INF.04 Pytanie 2 952
Projektowanie, programowanie …

Które słowa kluczowe są używane w języku C++ do obsługi wyjątków?

A. except i finally
B. try i raise
C. throw i handle
D. try i catch
INF.04 Pytanie 2 953
Projektowanie, programowanie …

Jaka jest funkcja instrukcji throw w języku C++?

A. Ogranicza zakres zmiennych w bloku try
B. Tworzy nowy wyjątek w trakcie działania programu
C. Kończy działanie programu, jeśli wystąpi wyjątek
D. Zgłasza wyjątek, który może być przechwycony przez blok catch
INF.04 Pytanie 2 954
Projektowanie, programowanie …

Co dzieje się, gdy wyjątek nie zostanie przechwycony przez blok catch?

A. Program zakończy działanie z błędem
B. Program kontynuuje działanie z pominięciem błędu
C. Instrukcja throw zostanie automatycznie usunięta
D. Wyjątek zostanie zignorowany przez kompilator
INF.04 Pytanie 2 955
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych przykładów przedstawia poprawny szkielet obsługi wyjątków w języku C++?

A. try { kod } finally { obsługa }
B. try { kod } catch { obsługa }
C. try { kod } except { obsługa }
D. try { kod } handle { obsługa }
INF.04 Pytanie 2 956
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych błędów wykonania aplikacji można obsłużyć za pomocą wyjątków?

A. Błąd kompilacji
B. Błąd dzielenia przez zero
C. Błąd składniowy
D. Niezgodność typów danych w kodzie
INF.04 Pytanie 2 957
Projektowanie, programowanie …

Co należy zrobić, aby zdefiniować własny wyjątek w języku C++?

A. Zastosować blok try z pustym blokiem catch
B. Stworzyć klasę dziedziczącą po std::exception
C. Użyć standardowej funkcji obsługi błędów
D. Wywołać funkcję throw automatycznie
INF.04 Pytanie 2 958
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest przykładem zagrożenia fizycznego w środowisku pracy?

A. Przeciążenie psychiczne
B. Promieniowanie UV
C. Złe relacje w zespole
D. Brak ergonomicznych stanowisk pracy
INF.04 Pytanie 2 959
Projektowanie, programowanie …

Jakie mogą być skutki długotrwałego hałasu w miejscu pracy?

A. Choroby skóry
B. Zwiększenie wydajności pracy
C. Zmniejszenie ostrości widzenia
D. Uszkodzenie słuchu i zmęczenie
INF.04 Pytanie 2 960
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych czynników może być sklasyfikowany jako psychofizyczny?

A. Zanieczyszczenie powietrza
B. Promieniowanie elektromagnetyczne
C. Stres i monotonia pracy
D. Nadmiar światła w miejscu pracy