Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 3 001
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych narzędzi jest wykorzystywane do emulacji urządzeń mobilnych podczas tworzenia aplikacji?

A. TensorFlow
B. Postman
C. Numpy
D. Genymotion
INF.04 Pytanie 3 002
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych narzędzi wspiera tworzenie interfejsu użytkownika w aplikacjach mobilnych?

A. PyCharm Debugger
B. Android Studio Layout Editor
C. Kompilator Javy
D. Narzędzie do zarządzania bazami danych
INF.04 Pytanie 3 003
Projektowanie, programowanie …

Który język programowania jest dedykowany do tworzenia aplikacji na system Android?

A. Objective-C
B. Swift
C. Java
D. Python
INF.04 Pytanie 3 004
Projektowanie, programowanie …

Do czego służy język Swift w kontekście aplikacji mobilnych?

A. Do tworzenia aplikacji na system Android
B. Do testowania aplikacji mobilnych
C. Do obsługi baz danych w aplikacjach mobilnych
D. Do tworzenia aplikacji na system iOS
INF.04 Pytanie 3 005
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych komponentów UI aplikacji mobilnych odpowiada za nawigację między ekranami?

A. Navigation Drawer
B. Przycisk
C. Pasek narzędziowy
D. ListView
INF.04 Pytanie 3 006
Projektowanie, programowanie …

W jaki sposób można przechowywać dane użytkownika w aplikacji mobilnej na system Android?

A. Tylko w pamięci RAM
B. W rejestrze systemu
C. Za pomocą plików SharedPreferences
D. Wyłącznie w zewnętrznych bazach danych
INF.04 Pytanie 3 007
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych jest przykładem prostej aplikacji mobilnej?

A. Aplikacja z zaawansowanym systemem zarządzania projektami
B. Aplikacja monitorująca zużycie pamięci RAM
C. Aplikacja typu zegar
D. Aplikacja do analizy danych finansowych
INF.04 Pytanie 3 008
Projektowanie, programowanie …

Który język programowania jest powszechnie używany do programowania interfejsów użytkownika za pomocą XAML?

A. Java
B. Objective-C
C. C#
D. C++
INF.04 Pytanie 3 009
Projektowanie, programowanie …

Co jest głównym celem przygotowania aplikacji do publikacji w sklepie mobilnym?

A. Optymalizacja kodu aplikacji pod kątem szybkości działania
B. Dostosowanie aplikacji do wymagań platformy i przepisów sklepu
C. Umożliwienie korzystania z aplikacji tylko w trybie offline
D. Zmniejszenie rozmiaru aplikacji poniżej 10 MB
INF.04 Pytanie 3 010
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych jest przykładem aplikacji mobilnej korzystającej z bazy danych?

A. Aplikacja pokazująca godzinę lokalną
B. Aplikacja do robienia zdjęć
C. Aplikacja przechowująca listę kontaktów użytkownika
D. Aplikacja kalkulator
INF.04 Pytanie 3 011
Projektowanie, programowanie …

Które środowisko programistyczne jest często używane do tworzenia aplikacji webowych w języku Java?

A. Android Studio
B. XCode
C. Eclipse
D. PyCharm
INF.04 Pytanie 3 012
Projektowanie, programowanie …

Czym różni się środowisko RAD od tradycyjnego IDE w kontekście aplikacji webowych?

A. RAD skupia się wyłącznie na tworzeniu frontendu aplikacji
B. RAD nie obsługuje żadnych języków backendowych
C. RAD działa tylko w systemach Windows
D. RAD pozwala na szybsze prototypowanie i rozwój aplikacji dzięki narzędziom wizualnym
INF.04 Pytanie 3 013
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych narzędzi jest powszechnie używane do debugowania aplikacji webowych?

A. Git
B. Chrome DevTools
C. Postman
D. Blender
INF.04 Pytanie 3 014
Projektowanie, programowanie …

Który element środowiska IDE jest kluczowy dla pracy nad aplikacjami webowymi?

A. Debugger, edytor kodu, integracja z systemem kontroli wersji
B. Emulator urządzeń mobilnych
C. Zarządzanie bazami danych
D. Narzędzie do projektowania grafiki
INF.04 Pytanie 3 015
Projektowanie, programowanie …

Które narzędzie pozwala na testowanie API aplikacji webowych?

A. Microsoft Excel
B. Node.js
C. Postman
D. Blender
INF.04 Pytanie 3 016
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych środowisk jest zalecane do tworzenia aplikacji w języku Python z frameworkiem Django?

A. Unity
B. PyCharm
C. Android Studio
D. XCode
INF.04 Pytanie 3 017
Projektowanie, programowanie …

Który framework jest często używany do tworzenia aplikacji webowych w języku Python?

A. React.js
B. ASP.NET Core
C. Django
D. Angular
INF.04 Pytanie 3 018
Projektowanie, programowanie …

Który framework opiera się na tworzeniu komponentów w języku JavaScript?

A. ASP.NET Core
B. React.js
C. Django
D. Node.js
INF.04 Pytanie 3 019
Projektowanie, programowanie …

Co jest głównym celem stosowania frameworka Node.js w aplikacjach webowych?

A. Obsługa aplikacji serwerowych i przetwarzanie asynchroniczne
B. Testowanie API
C. Projektowanie graficznego interfejsu użytkownika
D. Tworzenie aplikacji mobilnych
INF.04 Pytanie 3 020
Projektowanie, programowanie …

Który framework wspiera tworzenie dynamicznych interfejsów użytkownika przy użyciu TypeScript?

A. Django
B. ASP.NET Core
C. jQuery
D. Angular
INF.04 Pytanie 3 021
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych zastosowań najlepiej opisuje bibliotekę jQuery?

A. Ułatwianie manipulacji DOM i obsługi zdarzeń w JavaScript
B. Projektowanie struktur baz danych
C. Tworzenie aplikacji mobilnych
D. Tworzenie interfejsów w aplikacjach desktopowych
INF.04 Pytanie 3 022
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych frameworków jest przeznaczony do tworzenia aplikacji webowych w języku C#?

A. Django
B. Angular
C. ASP.NET Core
D. React.js
INF.04 Pytanie 3 023
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych jest odpowiednikiem biblioteki jQuery?

A. Lodash
B. Bootstrap
C. Express.js
D. TypeScript
INF.04 Pytanie 3 024
Projektowanie, programowanie …

Który język programowania jest najczęściej używany do tworzenia aplikacji webowych po stronie serwera?

A. JavaScript
B. HTML
C. PHP
D. CSS
INF.04 Pytanie 3 025
Projektowanie, programowanie …

Do czego służy mechanizm ciasteczek w aplikacjach webowych?

A. Do przechowywania danych użytkownika po stronie serwera
B. Do przechowywania danych w bazie danych
C. Do przechowywania danych użytkownika w przeglądarce
D. Do tworzenia dynamicznych interfejsów użytkownika
INF.04 Pytanie 3 026
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych mechanizmów umożliwia śledzenie stanu użytkownika podczas sesji w aplikacji webowej?

A. HTTP Headers
B. CSS Selectors
C. Sesje (Sessions)
D. HTML Forms
INF.04 Pytanie 3 027
Projektowanie, programowanie …

Który element jest niezbędny w dynamicznym formularzu logowania?

A. Nagłówek HTTP
B. Tabela w bazie danych
C. Pola tekstowe do wprowadzania danych użytkownika
D. Plik graficzny
INF.04 Pytanie 3 028
Projektowanie, programowanie …

Która technologia jest używana do integracji aplikacji webowej z bazą danych?

A. HTTP
B. JavaScript
C. SQL
D. CSS
INF.04 Pytanie 3 029
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów najlepiej opisuje funkcjonalność e-sklepu?

A. Dostęp do bazy danych użytkownika
B. Obsługa serwera e-mail
C. Mechanizm renderowania grafiki 3D
D. System zarządzania koszykiem i realizacją zamówień
INF.04 Pytanie 3 030
Projektowanie, programowanie …

Jakie dane mogą być przechowywane w ciasteczkach przeglądarki?

A. Kod źródłowy aplikacji webowej
B. Wrażliwe dane użytkownika, takie jak hasła
C. Preferencje użytkownika, takie jak język lub motyw witryny
D. Dane przechowywane w bazie danych
INF.04 Pytanie 3 031
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych mechanizmów pozwala na ograniczenie dostępu do niektórych części aplikacji webowej?

A. Dynamiczne formularze
B. System logowania i kontroli dostępu
C. Statyczne pliki CSS
D. Mechanizm renderowania treści
INF.04 Pytanie 3 032
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych narzędzi jest używane do testowania aplikacji?

A. Photoshop
B. WordPress
C. Git
D. Selenium
INF.04 Pytanie 3 033
Projektowanie, programowanie …

Czym jest walidacja kodu programu?

A. Procesem sprawdzania poprawności i zgodności kodu z założeniami
B. Procesem tworzenia dokumentacji kodu
C. Procesem kompilowania kodu
D. Procesem publikowania aplikacji w sklepie
INF.04 Pytanie 3 034
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych etapów jest częścią testowania aplikacji?

A. Kompilowanie aplikacji
B. Tworzenie bazy danych
C. Debugowanie kodu w celu znalezienia błędów
D. Tworzenie interfejsu graficznego
INF.04 Pytanie 3 035
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza termin "debugowanie" w programowaniu?

A. Opracowywanie nowych funkcji aplikacji
B. Wyszukiwanie i usuwanie błędów w kodzie
C. Publikowanie aplikacji w środowisku produkcyjnym
D. Tworzenie dokumentacji kodu
INF.04 Pytanie 3 036
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych sposobów może służyć optymalizacji kodu źródłowego?

A. Użycie większej liczby komentarzy w kodzie
B. Zastąpienie zmiennych globalnych lokalnymi
C. Zwiększenie liczby instrukcji warunkowych
D. Usunięcie nieużywanych zmiennych i funkcji
INF.04 Pytanie 3 037
Projektowanie, programowanie …

Które narzędzie może być używane do automatycznego testowania aplikacji webowych?

A. Selenium
B. Visual Studio Code
C. Blender
D. Postman
INF.04 Pytanie 3 038
Projektowanie, programowanie …

Co należy zrobić po znalezieniu błędu w kodzie podczas testowania?

A. Zgłosić błąd do użytkownika końcowego
B. Poprawić błąd i ponownie przetestować aplikację
C. Usunąć moduł zawierający błąd
D. Zignorować błąd, jeśli aplikacja działa poprawnie
INF.04 Pytanie 3 039
Projektowanie, programowanie …

Który etap pozwala na poprawienie wydajności aplikacji przed jej publikacją?

A. Testowanie jednostkowe
B. Optymalizacja kodu
C. Dodawanie komentarzy do kodu
D. Tworzenie interfejsu graficznego
INF.04 Pytanie 3 040
Projektowanie, programowanie …

Do czego służą komentarze w kodzie źródłowym programu?

A. Do definiowania zmiennych globalnych
B. Do optymalizacji wydajności kodu
C. Do uruchamiania kodu w trybie debugowania
D. Do dokumentowania działania kodu i ułatwienia jego zrozumienia