Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień
A. Equalizer
B. Przedwzmacniacz mikrofonowy
C. Kompresor
D. Głośnik
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień
Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?
A. Tuba
B. Kopułka
C. Grono
D. Wedge
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
B. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
C. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
D. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień
Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie
A. watomierza
B. analizatora widma
C. amperomierza
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. mikrofonem i mikserem
B. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
C. mikrofonem i D-Box'em
D. wyjściem z miksera i procesorem efektów
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień
Regulacja czasu pogłosu odbywa się przy wykorzystaniu regulatora tego parametru
A. Diffusion
B. Feedback
C. Early Reflection
D. Decay Time
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje
A. odłączenie zasilania urządzenia
B. ominięcie układu obróbki sygnału
C. aktywację stanu uśpienia urządzenia
D. dezaktywację urządzenia
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
C. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
D. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. splitter mikrofonowy
B. długi kabel TRS - TRS
C. dodatkowy mikser audio
D. Di-Box
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień
W konsolecie mikserskiej kontrola poziomu sygnałów przy użyciu jednego regulatora, równocześnie w kilku wybranych kanałach, realizowana jest za pomocą
A. mutowania grup
B. grup audio
C. grupy matrix
D. grup VCA
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień
Filtr Low Cut służy do eliminacji
A. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
B. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
C. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
D. szumów
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień
Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer
A. 1
B. 4
C. 2
D. 3
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy?
A. Phantom
B. zasilacz różnicowy
C. Di-Box aktywny
D. ładowarka
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień
Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować
A. żarówki
B. baterii 9 V
C. sonometru
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?
A. KNEE
B. REVTIME
C. RATE
D. DENSITY
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień
Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?
A. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
B. Aby dodać efekt pogłosu
C. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
D. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień
Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?
A. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
D. Dodanie efektu delay
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień
Parametr odpowiadający za stopień kompresji to
A. Gain/MakeUp
B. Ratio
C. Attack
D. Release
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień
W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z
A. dolnym odcięciem granicznym
B. górnym odcięciem granicznym
C. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
D. najwyższą wartością impedancji
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień
Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?
A. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
B. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
C. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
D. Zwiększenie głośności całego miksu
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień
Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt
A. delay
B. reverb
C. equalizer
D. echo
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień
Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?
A. A
B. Ω
C. V
D. W
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień
Oznaczenie w specyfikacji wejściowej typu ¼TS wskazuje na możliwość użycia przewodu z wtykiem
A. XLR
B. XLR
C. duży "Jack"
D. RCA
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień
Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?
A. Neumann U87
B. Rode NT1-A
C. AKG C414
D. Shure Beta 52A
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień
Który z poniżej wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym pozwala na nagłe stłumienie zbyt mocnego sygnału wejściowego?
A. HPF
B. PHANTOM
C. PAD
D. PHASE
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień
Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?
A. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
B. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
C. Użycie głośników o niskiej mocy.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień
Ile minimum subbasowych głośników tego samego rodzaju jest potrzebnych do stworzenia systemu basowego END FIRE?
A. Trzech
B. Dwóch
C. Pięciu
D. Czterech
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień
Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki
A. woltomirowi
B. amperomierzowi
C. omomierzowi
D. watomirowi
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień
Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?
A. Od 1 do 2 sekund
B. Od 3 do 12 sekund
C. Powyżej 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień
Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?
A. w wykazie treści
B. w schemacie blokowym
C. w opisie technicznym
D. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień
W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone
A. za trybunami, w stronę sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach sceny
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Feedback
B. Tap
C. BPM
D. Count Meter
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień
Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?
A. Wyrównanie dynamiki sygnału
B. Podniesienie niskich tonów
C. Redukcja wysokich częstotliwości
D. Zwiększenie głośności mowy
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień
Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony
A. pojemnościowe
B. bezprzewodowe
C. dynamiczne
D. lavalier
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień
Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?
A. Gain
B. Q factor
C. Attack
D. Threshold
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień
Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?
A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Zmiana pozycji mikrofonu
C. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
D. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień
Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?
A. Mikrofon
B. Wzmacniacz
C. Głośnik
D. Equalizer
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie
A. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
B. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień
Aby podłączyć zewnętrzny procesor sygnałowy do gniazda Insert w mikserze, zwykle stosuje się kabel z wtykiem
A. TS
B. TRS
C. XLR
D. RCA
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień
Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?
A. Wzór hiperkardioidalny
B. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
C. Wzór dookólny (omni-directional)
D. Wzór kardioidalny