Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
AUD.07 Pytanie 2
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
B. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
C. działaniu procesora dynamiki dźwięku
D. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
AUD.07 Pytanie 3
Realizacja nagłośnień

Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki

A. watomirowi
B. woltomirowi
C. omomierzowi
D. amperomierzowi
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 3
B. 1
C. 4
D. 2
AUD.07 Pytanie 5
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Zmiana pozycji mikrofonu
B. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
C. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
D. Sprawdzenie połączeń kablowych
AUD.07 Pytanie 6
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?

A. Kompresor
B. Equalizer
C. Przedwzmacniacz mikrofonowy
D. Głośnik
AUD.07 Pytanie 7
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 0,5 raza
B. 4 razy
C. 1,5 raza
D. 2 razy
AUD.07 Pytanie 8
Realizacja nagłośnień

Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować

A. żarówki
B. baterii 9 V
C. sonometru
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 9
Realizacja nagłośnień

Który z poniżej wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym pozwala na nagłe stłumienie zbyt mocnego sygnału wejściowego?

A. PAD
B. PHANTOM
C. HPF
D. PHASE
AUD.07 Pytanie 10
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia

A. z podgrup.
B. z gniazda insert.
C. z Aux przed tłumikiem.
D. z Aux po tłumiku.
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.

A. do modyfikacji sygnału bramkującego
B. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
C. do dostosowania sygnału bramkowanego
D. do poprawy sygnału na wyjściu
AUD.07 Pytanie 12
Realizacja nagłośnień

Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?

A. w opisie technicznym
B. w schemacie blokowym
C. w wykazie treści
D. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Które z podanych oznaczeń nie jest związane z procesorem dynamiki w mikserze audio?

A. RATIO
B. COMP
C. PFL
D. GATE
AUD.07 Pytanie 14
Realizacja nagłośnień

Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny

A. dodatni z dodatnim
B. ujemny z ujemnym
C. dodatni z ujemnym
D. zerowy z zerowym
AUD.07 Pytanie 15
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Od 1 do 2 sekund
B. Poniżej 1 sekundy
C. Od 3 do 12 sekund
D. Powyżej 12 sekund
AUD.07 Pytanie 16
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót DI-Box?

A. Directional Inject Box
B. Discrete Inject Box
C. Direct Insert Box
D. Direct Box
AUD.07 Pytanie 17
Realizacja nagłośnień

Czym różni się system nagłośnieniowy typu 'full-range' od systemu z subwooferem?

A. System full-range jest bardziej kompaktowy i przenośny
B. System full-range jest przeznaczony wyłącznie do nagłaśniania wokalu
C. System z subwooferem nie wymaga dodatkowych głośników wysokotonowych
D. Full-range obsługuje pełne pasmo częstotliwości bez dodatkowego wzmacniania basów
AUD.07 Pytanie 18
Realizacja nagłośnień

W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?

A. Procesorowym - do podłączenia kompresora
B. Instrumentalnym - gitarowym
C. Mikrofonowym
D. Głośnikowym
AUD.07 Pytanie 19
Realizacja nagłośnień

Przewód "gorący" należy przylutować w wtyku TRS do styku, który jest związany z elementem nazywanym jako

A. Sleeve
B. Shield
C. Ring
D. Tip
AUD.07 Pytanie 20
Realizacja nagłośnień

Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy

A. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
B. mikrofonem i mikserem
C. mikrofonem i D-Box'em
D. wyjściem z miksera i procesorem efektów
AUD.07 Pytanie 21
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie

A. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
AUD.07 Pytanie 22
Realizacja nagłośnień

Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać

A. pod kątem 110 stopni
B. z tyłu mikrofonu
C. pod kątem 90 stopni
D. z dołu mikrofonu
AUD.07 Pytanie 23
Realizacja nagłośnień

Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie

A. watomierza
B. omomierza
C. amperomierza
D. analizatora widma
AUD.07 Pytanie 24
Realizacja nagłośnień

Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt

A. echo
B. reverb
C. delay
D. equalizer
AUD.07 Pytanie 25
Realizacja nagłośnień

Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować

A. dodatkowy mikser audio
B. splitter mikrofonowy
C. Di-Box
D. długi kabel TRS - TRS
AUD.07 Pytanie 26
Realizacja nagłośnień

Wskazanie 100 W RMS na etykiecie głośników odnosi się do mocy

A. minimalnej
B. średniej
C. maksymalnej
D. skutecznej
AUD.07 Pytanie 27
Realizacja nagłośnień

Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?

A. Statywowe
B. Handheld
C. Lavalier
D. Kontaktowe
AUD.07 Pytanie 28
Realizacja nagłośnień

Mikrofon Shure SM58 to typ:

A. dynamiczny kierunkowy
B. pojemnościowy wszechkierunkowy
C. dynamiczny wszechkierunkowy
D. pojemnościowy kierunkowy
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?

A. Głośnik pełnozakresowy
B. Tweeter
C. Subwoofer
D. Głośnik średniotonowy
AUD.07 Pytanie 30
Realizacja nagłośnień

Który z elementów kontrolnych w mikserze w sekcji EQ służy do redukcji zakresu sygnału audio w pasmach wysokich częstotliwości?

A. LMID
B. HMID
C. LPF
D. HPF
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. ograniczeniem dynamiki
B. korekcją sygnału "bramkowanego"
C. zmniejszeniem dynamiki
D. zmniejszeniem przesłuchów
AUD.07 Pytanie 32
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma skrót PFL?

A. Odsłuch przed tłumikiem
B. Odsłuch po tłumiku
C. Odsłuch Solo szyny Aux
D. Odsłuch Solo szyny Master
AUD.07 Pytanie 33
Realizacja nagłośnień

Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?

A. PTA
B. AES
C. IEM
D. EIS
AUD.07 Pytanie 34
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. za trybunami, w stronę sceny
B. po bokach sceny
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach trybun
AUD.07 Pytanie 35
Realizacja nagłośnień

Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?

A. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
B. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
C. Do złącza AUX IN
D. Bezpośrednio do złącza Line TRS
AUD.07 Pytanie 36
Realizacja nagłośnień

Które z poniższych urządzeń pozwala na zmniejszenie szumów w sygnale audio?

A. Bramka szumów
B. Efekt pogłosowy
C. Equalizer parametryczny
D. Procesor dynamiki
AUD.07 Pytanie 37
Realizacja nagłośnień

Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera

A. nagłowny przewodowy
B. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
C. lavalier przewodowy
D. przewodowy shotgun
AUD.07 Pytanie 38
Realizacja nagłośnień

W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości

A. hiperkardioidalnej
B. dookólnej
C. kardioidalnej
D. ósemkowej
AUD.07 Pytanie 39
Realizacja nagłośnień

Parametr odpowiadający za stopień kompresji to

A. Gain/MakeUp
B. Release
C. Ratio
D. Attack
AUD.07 Pytanie 40
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Na widowni, w osi przed sceną
B. Z tyłu sceny, poza nią
C. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
D. Z boku sceny