Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych przycisków dostępnych na przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia skokowe stłumienie zbyt silnego sygnału wejściowego?

A. PAD
B. PHANTOM
C. PHASE
D. HPF
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień

Gniazdo służące do szeregowego włączania urządzeń peryferyjnych w tor konsolety mikserskiej ma oznaczenie

A. LINE IN
B. AUX
C. MAIN
D. INSERT
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień

Którego z wymienionych regulatorów pozbawiony jest korektor barwy dźwięku dostępny w torze konsolety mikserskiej?

A. HI
B. SUB
C. LOW
D. MID
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych gniazd występujących w konsolecie mikserskiej służą jako standardowe wejścia dla sygnałów z mikrofonów?

A. TRS
B. BNC
C. XLR
D. RCA
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień

W jaki sposób należy podłączać sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do konsolety mikserskiej?

A. Do gniazda MIC XLR poprzez DI-box.
B. Bezpośrednio do gniazda Line TRS.
C. Bezpośrednio do gniazda MIC XLR.
D. Do gniazda AUX IN.
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień

Przetwornik A/D, wbudowany w przedwzmacniacz mikrofonowy, umożliwia

A. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy.
B. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z programu edycyjnego.
C. bezpośrednie podłączenie mikrofonu cyfrowego USB.
D. obróbkę sygnału z macierzy mikrofonów.
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień

Jeśli podczas koncertu plenerowego zachodzi potrzeba użycia zestawów nagłośnienia "sidefill", to należy je rozmieścić

A. z przodu sceny, w kierunku widowni.
B. z tyłu widowni, w kierunku sceny.
C. po bokach widowni.
D. po bokach sceny.
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

Do nagłaśniania combo gitary elektrycznej standardowo stosowany jest mikrofon o charakterystyce kierunkowości

A. kardioidalnej.
B. hiperkardioidalnej.
C. ósemkowej.
D. dookólnej.
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to nazwa związana

A. z nagłośnieniem zestawu perkusyjnego.
B. z systemem odsłuchowym umieszczanym ponad sceną.
C. z systemem nagłośnienia widowni "z góry".
D. z nagłośnieniem wzmacniaczy gitarowych, tzw. "headów".
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień

Do transmisji sygnału mikrofonowego na odległość kilkunastu metrów należy stosować przewody

A. niesymetryczne.
B. symetryczne.
C. wielordzeniowe.
D. wieloparowe.
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych systemów nagłośnienia powinien być niesłyszalny dla publiczności?

A. Drumfill.
B. Outfill.
C. Frontfill.
D. Infill.
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych typów głośników jest standardowo używany jako sceniczny monitor odsłuchowy?

A. Grono.
B. Tuba.
C. Kopułka.
D. Wedge.
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych miejsc standardowo umieszczane jest stanowisko realizatora MON, np. podczas dużych plenerowych koncertów?

A. Z tyłu sceny, poza nią.
B. Na widowni w osi przed sceną.
C. Bezpośrednio przed sceną, poza widownią.
D. Z boku sceny.
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień

W jakiej odległości od słuchacza powinien znajdować się głośnik o mocy 1000 W i skuteczności 80 dB SPL, aby uzyskać poziom dźwięku wynoszący 110 dB SPL?

A. 0,5 m
B. 1,5 m
C. 2,0 m
D. 1,0 m
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień

Użycie przedwzmacniacza jest niezbędne wówczas, gdy istnieje potrzeba podłączenia do wejścia liniowego konsolety źródła sygnału o niskiej wartości

A. impedancji.
B. prądu.
C. rezystancji.
D. napięcia.
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień

Przy częstotliwości rezonansowej głośnika występuje

A. maksymalny poziom ciśnienia akustycznego.
B. odcięcie graniczne górne.
C. odcięcie graniczne dolne.
D. maksymalna wartość impedancji.
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień

Oznaczenie 100 W RMS na tabliczce znamionowej zestawu głośnikowego dotyczy mocy

A. skutecznej.
B. maksymalnej.
C. minimalnej.
D. średniej.
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych parametrów zamieszczonych w specyfikacji wzmacniacza mocy dotyczy przesłuchów między jego kanałami?

A. Crosstalk
B. SNR
C. Bandwidth
D. THD
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień

18" głośnik o mocy znamionowej 800 W i paśmie przenoszenia w zakresie 40 ÷ 100 Hz będzie odpowiedni do konstrukcji nagłośnienia

A. gitary basowej.
B. gitary prowadzącej.
C. wokalu.
D. saksofonu.
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych wtyków może być zastosowany w symetrycznym przewodzie fonicznym?

A. RCA
B. TRS
C. MIDI
D. TS
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Shure SM58 to mikrofon

A. pojemnościowy kierunkowy.
B. dynamiczny wszechkierunkowy.
C. pojemnościowy wszechkierunkowy.
D. dynamiczny kierunkowy.
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień

W którym miejscu toru fonicznego, pomiędzy instrumentem nagłaśnianym na scenie a konsoletą mikserską FOH, powinien być włączony symetryzator sygnału instrumentu?

A. Jak najbliżej konsolety mikserskiej.
B. Jak najbliżej instrumentu.
C. W dowolnym miejscu.
D. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej.
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień

Ciągłość przewodu cewki głośnika można zweryfikować za pomocą

A. woltomierza.
B. watomierza.
C. amperomierza.
D. omomierza.
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Głośniki stosowane w nagłośnieniach koncertów plenerowych, w porównaniu do głośników przeznaczonych do słuchania muzyki w domu, cechuje znacznie większa

A. częstotliwość rezonansowa.
B. efektywność.
C. jakość dźwięku.
D. impedancja.
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień

W który z wymienionych zestawów wtyków wyposażony jest kabel insertowy?

A. 2 x TS i 1 x TRS
B. 2 x TRS i 1 x TS
C. 2 x TS
D. 3 x TRS
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać możliwie płaskie czoło fali akustycznej, należy do nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe

A. wyrównane liniowo.
B. typu bass reflex.
C. nisko-impedancyjne.
D. w obudowie zamkniętej.
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień

Które z opisanych działań najskuteczniej zapobiegnie przekroczeniu dopuszczalnego poziomu głośności na nagłaśnianym koncercie w niewielkim pomieszczeniu?

A. Zmniejszenie mocy w odsłuchach scenicznych.
B. Zastosowanie nagłośnienia głośnikami małej mocy.
C. Wytłumienie obszaru sceny za pomocą kotar i miękkich dekoracji.
D. Rezygnacja z nagłośnienia źródeł dźwięku, które tego nie wymagają.
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień

W celu aktywowania funkcji odsłuchu sygnału przed tłumikiem w torze konsolety mikserskiej, należy użyć przycisku o oznaczeniu

A. ON
B. SEL
C. SOLO
D. PFL
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień

Ile pojedynczych, monofonicznych torów konsolety mikserskiej należy przeznaczyć do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, występującego np. na plenerowym koncercie, za pomocą techniki mikrofonowej MM?

A. 2
B. 4
C. 5
D. 3
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Aby prawidłowo skonfigurować nagłośnienie strefowe, realizator powinien posłużyć się wbudowanym w procesor głośnikowy efektem

A. echo.
B. reverb.
C. equalizer.
D. delay.
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

Aby stłumić słyszalny w nagłośnieniu przydźwięk sieciowy, należy włączyć w stole mikserskim filtr o oznaczeniu

A. LO CUT
B. HI MID
C. HI
D. LPF
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

Mikrofon "talkback" standardowo służy do

A. kalibrowania systemu elektroakustycznego.
B. komunikacji realizatora FOH z wykonawcami na scenie.
C. bezprzewodowego nagłaśniania wykonawców.
D. rejestrowania odgłosów widowni.
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych mikrofonów najlepiej sprawdzą się podczas nagrania debaty telewizyjnej z udziałem redaktora prowadzącego oraz zaproszonych przez niego gości?

A. Handheld.
B. Lavalier.
C. Statywowe.
D. Kontaktowe.
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień

Którym z wymienionych skrótów określa się douszne systemy monitorowe?

A. IEM
B. EIS
C. AES
D. PTA
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych przybliżonych czasów pogłosu należy ustawić w procesorze pogłosowym, aby zasymulować umiejscowienie źródła dźwięku we wnętrzu katedry?

A. Od 1 do 2 sekund.
B. Poniżej 1 sekundy.
C. Od 3 do 12 sekund.
D. Powyżej 12 sekund.
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych ustawień filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej należy wybrać w celu usunięcia z sygnału niepożądanego rezonansu występującego w wąskim paśmie częstotliwości?

A. Duża dobroć, duże tłumienie.
B. Mała dobroć, duże tłumienie.
C. Duża dobroć, duże wzmocnienie.
D. Mała dobroć, duże wzmocnienie.
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień

W którym z wymienionych typów kabla sygnałowego płynie prąd o największym natężeniu?

A. Procesorowym - do podłączenia kompresora.
B. Instrumentalnym - gitarowym.
C. Głośnikowym.
D. Mikrofonowym.
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień

Ilu monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy użyć do budowy czterodrożnego, stereofonicznego systemu nagłośnieniowego?

A. 8
B. 4
C. 2
D. 6
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to zjawisko uzyskiwane w wyniku

A. obróbki sygnału w procesorze przestrzeni.
B. odpowiedniego ustawienia głośników na scenie.
C. specyficznego rozmieszczenia mikrofonów nagłośnieniowych.
D. działania procesora dynamiki dźwięku.
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień

Który z wymienionych kolorów diody LED oznacza przesterowanie sygnału w torze konsolety mikserskiej?

A. Żółty.
B. Czerwony.
C. Niebieski.
D. Zielony.