Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
B. dogłośnienia przedniej części widowni
C. odsłuchu dla perkusji
D. monitora na podłodze
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień

Możliwość sprawdzenia ciągłości przewodu w cewce głośnika można uzyskać dzięki

A. amperomierzowi
B. woltomirowi
C. omomierzowi
D. watomirowi
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień

Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?

A. HI
B. MID
C. LOW
D. SUB
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień

Czym różni się system nagłośnieniowy typu 'full-range' od systemu z subwooferem?

A. System full-range jest przeznaczony wyłącznie do nagłaśniania wokalu
B. System full-range jest bardziej kompaktowy i przenośny
C. Full-range obsługuje pełne pasmo częstotliwości bez dodatkowego wzmacniania basów
D. System z subwooferem nie wymaga dodatkowych głośników wysokotonowych
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. wokalisty
B. gitarzysty
C. basisty
D. perkusisty
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień

Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony

A. bezprzewodowe
B. lavalier
C. dynamiczne
D. pojemnościowe
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień

Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany

A. po tłumiku i po korekcji
B. po tłumiku i przed korekcją
C. przed tłumikiem i przed korekcją
D. przed tłumikiem i po korekcji
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień

W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?

A. w THD
B. w woltach
C. w watach
D. w omach
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień

Czym zajmuje się bramka szumów?

A. zmniejszeniem przesłuchów
B. ograniczeniem dynamiki
C. korekcją sygnału "bramkowanego"
D. zmniejszeniem dynamiki
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień

Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?

A. Feedback
B. Early Reflection
C. Density
D. Diffusion
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień

Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?

A. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
B. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
C. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
D. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień

Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.

A. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
B. do dostosowania sygnału bramkowanego
C. do modyfikacji sygnału bramkującego
D. do poprawy sygnału na wyjściu
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień

Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?

A. TRS
B. RCA
C. TS
D. MIDI
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień

Jak nazywa się parametr kompresora, który określa próg jego aktywacji?

A. GAIN
B. THRESHOLD
C. ATTACK
D. RELEASE
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień

Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?

A. Wyrównanie dynamiki sygnału
B. Redukcja wysokich częstotliwości
C. Podniesienie niskich tonów
D. Zwiększenie głośności mowy
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót DI-Box?

A. Direct Box
B. Discrete Inject Box
C. Direct Insert Box
D. Directional Inject Box
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?

A. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
B. Użycie głośników o niskiej mocy.
C. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień

Aby podłączyć zewnętrzny procesor sygnałowy do gniazda Insert w mikserze, zwykle stosuje się kabel z wtykiem

A. XLR
B. TS
C. TRS
D. RCA
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień

Jaką wartość dobroci ma filtr pasmowy o częstotliwości środkowej 1 kHz i szerokości pasma 100 Hz?

A. 100
B. 10
C. 1
D. 0,1
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
B. Z tyłu sceny, poza nią
C. Na widowni, w osi przed sceną
D. Z boku sceny
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień

Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer

A. 4
B. 2
C. 3
D. 1
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień

Który z parametrów przedstawionych w specyfikacji wzmacniacza mocy odnosi się do przesłuchów pomiędzy jego kanałami?

A. THD
B. Crosstalk
C. Bandwidth
D. SNR
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
B. do kompresji sygnałów głosowych
C. do podniesienia dynamiki werbla
D. do korekcji dźwięku
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień

Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia

A. z podgrup.
B. z Aux przed tłumikiem.
C. z Aux po tłumiku.
D. z gniazda insert.
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień

Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?

A. Q factor
B. Gain
C. Threshold
D. Attack
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień

Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować

A. omomierza
B. baterii 9 V
C. żarówki
D. sonometru
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. w obudowie zamkniętej
B. typ bass reflex
C. nisko-impedancyjne
D. typ line array
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
B. dolnym odcięciem granicznym
C. górnym odcięciem granicznym
D. najwyższą wartością impedancji
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
B. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
C. działaniu procesora dynamiki dźwięku
D. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień

Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do

A. rejestrowania dźwięków z publiczności
B. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
C. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
D. skalibrowania systemu elektroakustycznego
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień

High Cut to określenie dla filtru

A. dolnozaporowego.
B. pasmowoprzepustowego.
C. pasmowozaporowego.
D. górnozaporowego.
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień

Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon

A. Shure Beta 52
B. Neumann U87
C. Rode NTK
D. Shure SM 57
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień

Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?

A. Drumfill
B. Frontfill
C. Outfill
D. Infill
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Powyżej 12 sekund
B. Od 1 do 2 sekund
C. Od 3 do 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień

Jakie znaczenie ma termin Phantom?

A. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
D. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień

Z jakiej odległości od słuchacza powinien być umiejscowiony głośnik o mocy 1000 W oraz skuteczności 80 dB SPL, aby osiągnąć poziom dźwięku równy 110 dB SPL?

A. 1,5 m
B. 1,0 m
C. 2,0 m
D. 0,5 m
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień

Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą

A. jakością dźwięku
B. częstotliwością rezonansową
C. efektywnością
D. impedancją
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?

A. Wzór kardioidalny
B. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
C. Wzór dookólny (omni-directional)
D. Wzór hiperkardioidalny
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień

Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?

A. wyjścia Aux Post Fader
B. wyjścia Aux Pre Fader
C. wyjścia Direct Out
D. gniazdo Insert
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień

Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się

A. MAIN
B. LINE IN
C. INSERT
D. AUX