Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 41
Realizacja nagłośnień
A. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Dodanie efektu delay
D. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
AUD.07 Pytanie 42
Realizacja nagłośnień
Mikrofon Shure SM58 to typ:
A. dynamiczny kierunkowy
B. pojemnościowy kierunkowy
C. dynamiczny wszechkierunkowy
D. pojemnościowy wszechkierunkowy
AUD.07 Pytanie 43
Realizacja nagłośnień
Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?
A. Neumann U87
B. AKG C414
C. Rode NT1-A
D. Shure Beta 52A
AUD.07 Pytanie 44
Realizacja nagłośnień
Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą
A. jakością dźwięku
B. efektywnością
C. częstotliwością rezonansową
D. impedancją
AUD.07 Pytanie 45
Realizacja nagłośnień
Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?
A. Handheld
B. Lavalier
C. Statywowe
D. Kontaktowe
AUD.07 Pytanie 46
Realizacja nagłośnień
Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie
A. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
B. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
AUD.07 Pytanie 47
Realizacja nagłośnień
Zwarcie wystąpi, gdy połączone zostaną bieguny
A. dodatni z dodatnim
B. dodatni z ujemnym
C. ujemny z ujemnym
D. zerowy z zerowym
AUD.07 Pytanie 48
Realizacja nagłośnień
Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?
A. MID
B. HI
C. SUB
D. LOW
AUD.07 Pytanie 49
Realizacja nagłośnień
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?
A. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
B. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
C. Zwiększając czułość mikrofonów
D. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
AUD.07 Pytanie 50
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
B. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
C. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
D. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
AUD.07 Pytanie 51
Realizacja nagłośnień
Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?
A. Głośnik
B. Equalizer
C. Mikrofon
D. Wzmacniacz
AUD.07 Pytanie 52
Realizacja nagłośnień
Czym zajmuje się bramka szumów?
A. zmniejszeniem dynamiki
B. ograniczeniem dynamiki
C. korekcją sygnału "bramkowanego"
D. zmniejszeniem przesłuchów
AUD.07 Pytanie 53
Realizacja nagłośnień
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje
A. dezaktywację urządzenia
B. odłączenie zasilania urządzenia
C. aktywację stanu uśpienia urządzenia
D. ominięcie układu obróbki sygnału
AUD.07 Pytanie 54
Realizacja nagłośnień
Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się
A. DOWNFILL
B. CENTERFILL
C. INFILL
D. SIDEFILL
AUD.07 Pytanie 55
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?
A. linie monitorowe na scenie
B. linia basowa
C. linie opóźnienia
D. główne nagłośnienie dla widowni
AUD.07 Pytanie 56
Realizacja nagłośnień
Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony
A. lavalier
B. dynamiczne
C. bezprzewodowe
D. pojemnościowe
AUD.07 Pytanie 57
Realizacja nagłośnień
Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się
A. INSERT
B. LINE IN
C. AUX
D. MAIN
AUD.07 Pytanie 58
Realizacja nagłośnień
Ile monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy zastosować do stworzenia czterodrożnego, stereofonicznego systemu audio?
A. 2
B. 6
C. 4
D. 8
AUD.07 Pytanie 59
Realizacja nagłośnień
Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?
A. Gain
B. Threshold
C. Q factor
D. Attack
AUD.07 Pytanie 60
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać możliwie jak najpłaskie czoło fali dźwiękowej, należy do systemu nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe
A. rodzaju bass reflex
B. wyrównane liniowo
C. nisko-impedancyjne
D. w obudowie zamkniętej
AUD.07 Pytanie 61
Realizacja nagłośnień
Stopień tłumienia sygnału przez filtr n-tego rzędu wynosi
A. n*12 dB na oktawę
B. n*4 dB na oktawę
C. n*2 dB na oktawę
D. n*6 dB na oktawę
AUD.07 Pytanie 62
Realizacja nagłośnień
Jak nazywa się napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy?
A. Phantom
B. zasilacz różnicowy
C. ładowarka
D. Di-Box aktywny
AUD.07 Pytanie 63
Realizacja nagłośnień
Filtr Low Cut służy do eliminacji
A. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
B. szumów
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
AUD.07 Pytanie 64
Realizacja nagłośnień
Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji
A. centralnej
B. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
C. skrajnej na prawo
D. skrajnej na lewo
AUD.07 Pytanie 65
Realizacja nagłośnień
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Count Meter
B. Feedback
C. BPM
D. Tap
AUD.07 Pytanie 66
Realizacja nagłośnień
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. mikrofonem i D-Box'em
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
D. mikrofonem i mikserem
AUD.07 Pytanie 67
Realizacja nagłośnień
Gdzie w torze sygnałowym, pomiędzy nagłaśnianym instrumentem a konsoletą mikserską FOH, powinien być umieszczony symetryzator sygnału tego instrumentu?
A. Jak najbliżej konsolety mikserskiej
B. Jak najbliżej instrumentu
C. W każdym miejscu
D. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej
AUD.07 Pytanie 68
Realizacja nagłośnień
Czym różni się system nagłośnieniowy typu 'full-range' od systemu z subwooferem?
A. System z subwooferem nie wymaga dodatkowych głośników wysokotonowych
B. System full-range jest bardziej kompaktowy i przenośny
C. System full-range jest przeznaczony wyłącznie do nagłaśniania wokalu
D. Full-range obsługuje pełne pasmo częstotliwości bez dodatkowego wzmacniania basów
AUD.07 Pytanie 69
Realizacja nagłośnień
Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników
A. typ bass reflex
B. nisko-impedancyjne
C. w obudowie zamkniętej
D. typ line array
AUD.07 Pytanie 70
Realizacja nagłośnień
Jaką maksymalną wartość skuteczną mocy elektrycznej może mieć linia zasilająca o napięciu skutecznym 230 V oraz zabezpieczeniu nadprądowym 15 A?
A. 4 550 W
B. 3 050 W
C. 3 450 W
D. 4 350 W
AUD.07 Pytanie 71
Realizacja nagłośnień
Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?
A. PTA
B. IEM
C. EIS
D. AES
AUD.07 Pytanie 72
Realizacja nagłośnień
Ile minimum subbasowych głośników tego samego rodzaju jest potrzebnych do stworzenia systemu basowego END FIRE?
A. Trzech
B. Czterech
C. Dwóch
D. Pięciu
AUD.07 Pytanie 73
Realizacja nagłośnień
Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?
A. 2
B. 4
C. 3
D. 5
AUD.07 Pytanie 74
Realizacja nagłośnień
Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?
A. Zwiększenie głośności mowy
B. Wyrównanie dynamiki sygnału
C. Redukcja wysokich częstotliwości
D. Podniesienie niskich tonów
AUD.07 Pytanie 75
Realizacja nagłośnień
Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?
A. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
B. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
C. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe
D. Aby dodać efekt pogłosu
AUD.07 Pytanie 76
Realizacja nagłośnień
Jaki zestaw wtyków znajduje się w kablu insertowym?
A. 3 x TRS
B. 2 x TS
C. 2 x TS i 1 x TRS
D. 2 x TRS i 1 x TS
AUD.07 Pytanie 77
Realizacja nagłośnień
Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?
A. Od 1 do 2 sekund
B. Powyżej 12 sekund
C. Poniżej 1 sekundy
D. Od 3 do 12 sekund
AUD.07 Pytanie 78
Realizacja nagłośnień
W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości
A. dookólnej
B. ósemkowej
C. kardioidalnej
D. hiperkardioidalnej
AUD.07 Pytanie 79
Realizacja nagłośnień
Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra
A. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. pasmowoprzepustowego.
C. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
D. shelfowego niskotonowego.
AUD.07 Pytanie 80
Realizacja nagłośnień
Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako
A. SOLO
B. SEL
C. PFL
D. ON