Filtrowanie pytań
AUD.07 Pytanie 81
Realizacja nagłośnień
A. z tyłu mikrofonu
B. pod kątem 110 stopni
C. pod kątem 90 stopni
D. z dołu mikrofonu
AUD.07 Pytanie 82
Realizacja nagłośnień
Który z podanych wtyków można wykorzystać w symetrycznym kablu audio?
A. TRS
B. TS
C. MIDI
D. RCA
AUD.07 Pytanie 83
Realizacja nagłośnień
Powszechne określenie "gorący" w złączu XLR odnosi się do styku numer
A. 1
B. 3
C. 2
D. 4
AUD.07 Pytanie 84
Realizacja nagłośnień
Wskazanie 100 W RMS na etykiecie głośników odnosi się do mocy
A. minimalnej
B. maksymalnej
C. skutecznej
D. średniej
AUD.07 Pytanie 85
Realizacja nagłośnień
Aby zredukować słyszalny w nagłośnieniu przydźwięk sieciowy, należy aktywować w stole mikserskim filtr oznaczony jako
A. HI MID
B. LPF
C. HI
D. LO CUT
AUD.07 Pytanie 86
Realizacja nagłośnień
Które z podanych złączy pozwala na przesyłanie danych w standardzie ADAT przy użyciu światłowodu?
A. FIREWIRE
B. THUNDERBOLT
C. USB
D. TOSLINK
AUD.07 Pytanie 87
Realizacja nagłośnień
Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie
A. amperomierza
B. analizatora widma
C. watomierza
D. omomierza
AUD.07 Pytanie 88
Realizacja nagłośnień
Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki
A. działaniu procesora dynamiki dźwięku
B. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
C. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
D. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
AUD.07 Pytanie 89
Realizacja nagłośnień
W którym z podanych rodzajów kabli sygnałowych występuje prąd o największej sile?
A. Głośnikowym
B. Mikrofonowym
C. Instrumentalnym - gitarowym
D. Procesorowym - do podłączenia kompresora
AUD.07 Pytanie 90
Realizacja nagłośnień
Z jakiej odległości od słuchacza powinien być umiejscowiony głośnik o mocy 1000 W oraz skuteczności 80 dB SPL, aby osiągnąć poziom dźwięku równy 110 dB SPL?
A. 1,5 m
B. 2,0 m
C. 0,5 m
D. 1,0 m
AUD.07 Pytanie 91
Realizacja nagłośnień
Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon
A. Rode NTK
B. Shure Beta 52
C. Shure SM 57
D. Neumann U87
AUD.07 Pytanie 92
Realizacja nagłośnień
Który z elementów kontrolnych w mikserze w sekcji EQ służy do redukcji zakresu sygnału audio w pasmach wysokich częstotliwości?
A. HPF
B. LPF
C. HMID
D. LMID
AUD.07 Pytanie 93
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów
A. symetrycznych
B. wielordzeniowych
C. niesymetrycznych
D. wieloparowych
AUD.07 Pytanie 94
Realizacja nagłośnień
Jakie z przedstawionych złączy, znajdujących się w konsoli mikserskiej, są używane jako typowe wejścia dla sygnałów pochodzących z mikrofonów?
A. BNC
B. RCA
C. XLR
D. TRS
AUD.07 Pytanie 95
Realizacja nagłośnień
Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety
A. prądu
B. napięcia
C. rezystancji
D. impedancji
AUD.07 Pytanie 96
Realizacja nagłośnień
Aby zweryfikować właściwość połączenia kabla sygnałowego z wtykiem, należy zastosować
A. sonometru
B. omomierza
C. baterii 9 V
D. żarówki
AUD.07 Pytanie 97
Realizacja nagłośnień
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
B. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
C. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
D. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
AUD.07 Pytanie 98
Realizacja nagłośnień
Jakie znaczenie ma skrót PFL?
A. Odsłuch Solo szyny Aux
B. Odsłuch Solo szyny Master
C. Odsłuch po tłumiku
D. Odsłuch przed tłumikiem
AUD.07 Pytanie 99
Realizacja nagłośnień
Gdzie w instrukcji miksera audio można znaleźć informacje o sygnałach?
A. w wykazie treści
B. w schemacie blokowym
C. w rozdziale odnoszącym się do sekcji master
D. w opisie technicznym
AUD.07 Pytanie 100
Realizacja nagłośnień
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z gniazda insert.
B. z Aux po tłumiku.
C. z Aux przed tłumikiem.
D. z podgrup.
AUD.07 Pytanie 101
Realizacja nagłośnień
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. długi kabel TRS - TRS
B. Di-Box
C. dodatkowy mikser audio
D. splitter mikrofonowy
AUD.07 Pytanie 102
Realizacja nagłośnień
Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się
A. odpornością na wstrząsy
B. charakterystyką ósemkową
C. koniecznością zasilania Phantom
D. charakterystyką kardioidalną
AUD.07 Pytanie 103
Realizacja nagłośnień
W konsolecie mikserskiej kontrola poziomu sygnałów przy użyciu jednego regulatora, równocześnie w kilku wybranych kanałach, realizowana jest za pomocą
A. grupy matrix
B. mutowania grup
C. grup audio
D. grup VCA
AUD.07 Pytanie 104
Realizacja nagłośnień
W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone
A. po bokach sceny
B. za trybunami, w stronę sceny
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. po bokach trybun
AUD.07 Pytanie 105
Realizacja nagłośnień
Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?
A. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
B. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
C. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
D. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
AUD.07 Pytanie 106
Realizacja nagłośnień
Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?
A. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
B. Do złącza AUX IN
C. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
D. Bezpośrednio do złącza Line TRS
AUD.07 Pytanie 107
Realizacja nagłośnień
Gdzie zazwyczaj ustawia się stojak z procesorami efektów dźwiękowych podczas wydarzeń na świeżym powietrzu?
A. Na stanowisku FOH
B. W okolicy monitorów scenicznych
C. Za kulisami
D. W pobliżu systemu nagłośnienia PA
AUD.07 Pytanie 108
Realizacja nagłośnień
Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas
A. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
B. rozmieszczania monitorów na scenie
C. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
D. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
AUD.07 Pytanie 109
Realizacja nagłośnień
Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera
A. lavalier przewodowy
B. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
C. przewodowy shotgun
D. nagłowny przewodowy
AUD.07 Pytanie 110
Realizacja nagłośnień
Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt
A. reverb
B. echo
C. delay
D. equalizer
AUD.07 Pytanie 111
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?
A. Equalizer
B. Głośnik
C. Przedwzmacniacz mikrofonowy
D. Kompresor
AUD.07 Pytanie 112
Realizacja nagłośnień
Co oznacza skrót DI-Box?
A. Direct Insert Box
B. Discrete Inject Box
C. Direct Box
D. Directional Inject Box
AUD.07 Pytanie 113
Realizacja nagłośnień
Jaką jednostkę ma impedancja głośnika?
A. V
B. Ω
C. W
D. A
AUD.07 Pytanie 114
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?
A. DENSITY
B. REVTIME
C. RATE
D. KNEE
AUD.07 Pytanie 115
Realizacja nagłośnień
Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?
A. Tweeter
B. Głośnik średniotonowy
C. Głośnik pełnozakresowy
D. Subwoofer
AUD.07 Pytanie 116
Realizacja nagłośnień
"Overhead" to termin odnoszący się do
A. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
B. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
C. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
D. nagłośnienia publiczności "z góry"
AUD.07 Pytanie 117
Realizacja nagłośnień
Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany
A. przed tłumikiem i po korekcji
B. po tłumiku i przed korekcją
C. po tłumiku i po korekcji
D. przed tłumikiem i przed korekcją
AUD.07 Pytanie 118
Realizacja nagłośnień
W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?
A. w omach
B. w watach
C. w woltach
D. w THD
AUD.07 Pytanie 119
Realizacja nagłośnień
Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?
A. Wzór kardioidalny
B. Wzór dookólny (omni-directional)
C. Wzór hiperkardioidalny
D. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
AUD.07 Pytanie 120
Realizacja nagłośnień
Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?
A. Outfill
B. Drumfill
C. Infill
D. Frontfill