Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Projektowanie i wytwarzanie w…

Aby ocenić jakość zwężenia spódnicy zbyt szerokiej w biodrach, należy porównać wymiary spódnicy przed oraz po zwężeniu z wymiarami klientki. Szczególnie istotne jest zmierzenie spódnicy na linii

A. środka przodu
B. środka tyłu
C. talii
D. bioder
Projektowanie i wytwarzanie w…

Schemat instruktażowy, wykorzystywany w dokumentacji odzieżowej, ilustruje

A. kształty oraz wymiary składników wyrobu odzieżowego
B. metodę obróbki technologicznej odzieży lub jej elementu
C. wymiary gotowego wyrobu odzieżowego
D. sposób realizacji konstrukcji formy odzieżowej
MOD.03 Pytanie 3
Projektowanie i wytwarzanie w…

Który z podanych zakresów dotyczy kontroli końcowej wyrobów gotowych?

A. Porównanie gotowego wyrobu z rysunkiem żurnalowym
B. Weryfikacja w wykrojach kierunku nitki prostej
C. Zestawienie wykrojów elementów wyrobów z szablonami
D. Weryfikacja zgodności wykonania wyrobów z dokumentacją techniczną
Projektowanie i wytwarzanie w…

Przy ocenie jakości przeprowadzonej przeróbki lub naprawy odzieży bierze się pod uwagę między innymi zgodność z wymaganiami określonymi

A. przez klienta zlecającego usługę
B. przez realizatora usługi
C. w dokumentacji produktu
D. w standardach technicznych
Projektowanie i wytwarzanie w…

W przedsiębiorstwie odzieżowym podczas końcowej inspekcji gotowych produktów sprawdza się zgodność ich wykonania z dokumentacją

A. konstrukcyjną i zamówieniem
B. techniczną i rysunkami technicznymi
C. techniczną i zatwierdzonym modelem
D. planistyczną i wzorem wyrobu
Projektowanie i wytwarzanie w…

Na stanowisku weryfikacji jakości gotowych produktów odzieżowych powinny znaleźć się między innymi

A. manekin i zamówienie
B. dokumentacja techniczna i zatwierdzony model
C. narzędzia i akcesoria krawieckie
D. taśmy miarowe i zlecenie produkcyjne
Projektowanie i wytwarzanie w…

Jakie aspekty jakości przeróbki wyrobu są brane pod uwagę?

A. estetyka i zgodność wykonania z oczekiwaniami klienta.
B. precyzja, poprawność oraz niski koszt realizacji.
C. staranność szycia, jakość wykończenia oraz dłuższy czas realizacji.
D. jakość połączeń elementów oraz krótki czas obsługi.
Projektowanie i wytwarzanie w…

Pomiary kontrolne wysokości talii ZTv należy wykonać od podstawy do punktu bocznego lewego i prawego przed przystąpieniem do opracowania form wyrobów na dolną część ciała dla figury kobiecej z

A. bocznym skrzywieniem kręgosłupa
B. deformacją klatki piersiowej
C. dużym obwodem pasa w odniesieniu do pozostałych obwodów
D. deformacją kończyn dolnych
Projektowanie i wytwarzanie w…

Do wytwarzania odzieży nie nadaje się materiał

A. z nierównomierną barwą
B. z pojedynczą blizną
C. ze zniekształconą krajką
D. z uszkodzonym brzegiem
MOD.03 Pytanie 12
Projektowanie i wytwarzanie w…

Jakiego typu kontrola odbywa się bezpośrednio po złączeniu wykrojów?

A. Kontrola jakości produktów
B. Kontrola międzyoperacyjna
C. Kontrola wstępna
D. Kontrola wykrojów
MOD.03 Pytanie 13
Projektowanie i wytwarzanie w…

Jaką metodą realizuje się weryfikację jakości naprawionego odzieży?

A. Organoleptyczną
B. Przy użyciu mikroskopu
C. Laboratoryjną
D. Przy użyciu lupy
MOD.03 Pytanie 14
Projektowanie i wytwarzanie w…

Ocena jakości sukienki uwzględnia jej układalność?

A. materiałów zasadniczych
B. wykonania wyrobu gotowego
C. dodatków krawieckich
D. wykonania elementów wyrobu odzieżowego
Projektowanie i wytwarzanie w…

Przy dokonywaniu pierwszej analizy bluzki na figurze klientki, należy zwrócić uwagę, między innymi, na

A. staranność w wyprasowaniu bluzki
B. układanie się wszywanego kołnierza
C. kierunek oraz lokalizację wszycia rękawa
D. lokalizację zaszewek, ich długość i głębokość
Projektowanie i wytwarzanie w…

Wskaż odpowiednią sekwencję wszystkich działań krawca przed przystąpieniem do przeróbki odzieży, zgodnie z wymaganiami klienta?

A. Ustalić sposób przeróbki, dokonać pomiarów krawieckich, wykonać przeróbkę
B. Dokonać pomiarów krawieckich, ustalić zakres prac, wykonać przeróbkę
C. Dokonać pomiarów krawieckich, określić cel przeróbki, ustalić zakres prac, ustalić sposób przeróbki
D. Określić cel przeróbki, ustalić zakres prac, ustalić sposób przeróbki, dokonać pomiarów krawieckich
Projektowanie i wytwarzanie w…

Jakie etapy, biorąc pod uwagę kolejność, są związane z procesem przeróbki odzieżowej, która polega na zmniejszeniu jej o jeden rozmiar?

A. Przygotowanie do przeróbki, realizacja przeróbki, kontrola jakości odzieży, końcowe wykończenie wyrobu
B. Realizacja przeróbki, kontrola jakości wyrobu, przygotowanie do przeróbki, końcowe wykończenie wyrobu
C. Przygotowanie do przeróbki, realizacja przeróbki, końcowe wykończenie wyrobu, kontrola jakości
D. Realizacja przeróbki, końcowe wykończenie wyrobu, przygotowanie do przeróbki, kontrola jakości wyrobu
Projektowanie i wytwarzanie w…

Ostateczna inspekcja wyrobu odzieżowego polega na weryfikacji

A. zgodności wykonania pojedynczych sztuk odzieży z zaakceptowanym modelem.
B. zgodności wykrojonych komponentów odzieży z wzorcami.
C. jakości materiałów odzieżowych poprzez porównanie ich właściwości z obowiązującymi normami.
D. jakości realizacji poszczególnych elementów odzieży przed ich montażem.
Projektowanie i wytwarzanie w…

Zszycie szwu środkowego tyłu (siedzeniowego) w klasycznych spodniach, uwzględniając jego wzmocnienie, powinno być wykonane

A. dwa razy ściegiem stębnowym jednoigłowym jednonitkowym i wykończyć lamówką
B. jeden raz ściegiem stębnowym prostym jednoigłowym jednonitkowym i wykończyć lamówką
C. dwa razy ściegiem stębnowym prostym jednoigłowym dwunitkowym i obrzucić overlockiem
D. jeden raz ściegiem jednoigłowym dwunitkowym i obrzucić overlockiem
MOD.03 Pytanie 27
Projektowanie i wytwarzanie w…

Jaki symbol wskazuje na wymiar kontrolny sylwetki istotny przy projektowaniu tyłu bluzki damskiej dla osoby z problemami postawy?

A. SyTy
B. SySvXp
C. SvTt
D. SvXpTp
MOD.03 Pytanie 28
Projektowanie i wytwarzanie w…

System taśmowy o charakterze sekcyjnym wyróżnia się między innymi liniowym rozmieszczeniem stanowisk pracy oraz

A. wielokierunkowym rozmieszczeniem stanowisk pracy
B. brakiem miejsc kontroli międzyoperacyjnej
C. zasilaniem stanowisk paczkami z jednorodnymi wykrojami
D. zasilaniem stanowisk kompletem wykrojów jednej sztuki wyrobu
MOD.03 Pytanie 29
Projektowanie i wytwarzanie w…

Norma to dokument

A. umożliwiający wytworzenie produktu w przedsiębiorstwie państwowym
B. obowiązujący, przyjmowany przez najwyższe organy państwowe
C. dobrowolny, zaakceptowany przez uznaną jednostkę normalizacyjną
D. określający sposób działania przedsiębiorstwa prywatnego
MOD.03 Pytanie 30
Projektowanie i wytwarzanie w…

Czynniki, które mają wpływ na użytkowe cechy tkanin, to:

A. higroskopijność, przepuszczalność powietrza, właściwości cieplne
B. śliskość, strzępienie, właściwości termiczne
C. oporność na ścieranie, wytrzymałość na rozciąganie
D. trwałość wymiarów, oporność na gniecenie, oporność na zmechacenia
MOD.03 Pytanie 31
Projektowanie i wytwarzanie w…

W celu rozwiązania sporu pomiędzy dwoma pracownikami krojowni zastosowano metodę arbitrażu, w której

A. udziałowcy konfliktu wybierają osobę trzecią - specjalistę, która podejmie decyzję w sprawie rozwiązania konfliktu
B. udziałowcy konfliktu prowadzą rozmowy mające na celu osiągnięcie zgody
C. strony konfliktu korzystają z pomocy mediatora, który wspiera je w prowadzeniu dyskusji
D. udziałowcy konfliktu liczą na to, że spór z czasem wygaśnie samoczynnie
MOD.03 Pytanie 33
Projektowanie i wytwarzanie w…

Kontrolę jakości wykrojów realizuje się poprzez zestawienie wykrojonych elementów konstrukcyjnych odzieży z

A. kształtami elementów konstrukcyjnych wyrobu
B. wymiarami określonymi w dokumentacji technologicznej odzieży
C. szablonami wzorcowymi elementów konstrukcyjnych produktu
D. wymiarami podanymi w dokumentacji technicznej odzieży
MOD.03 Pytanie 35
Projektowanie i wytwarzanie w…

Kontroli podlega gotowy produkt odzieżowy

A. pełnej
B. wyrywkowej
C. międzyoperacyjnej
D. ostatecznej
MOD.03 Pytanie 36
Projektowanie i wytwarzanie w…

Ocenianie jakości dokonanej przeróbki sukni damskiej zazwyczaj następuje w momencie, gdy klientka odbiera suknię, a przed jej odebraniem

A. rozkłada suknię na stole, przygląda się jej, ocenia jakość oraz zakres wykonania przeróbki w porównaniu do stanu sukni sprzed przeróbki
B. nakłada suknię i, przeglądając się w lustrze, porównuje wykonanie przeróbki z ustalonym zakresem oraz ocenia jakość jej realizacji
C. rozkłada suknię na stole, przygląda się i ocenia jakość wykonanej przeróbki w odniesieniu do wcześniej ustalonych wymagań
D. nakłada suknię i, przeglądając się w lustrze, prosi wykonawcę przeróbki o ocenę swojego wyglądu