Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TDR.02 Pytanie 1
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością ładunków o niskiej naturalnej podatności transportowej jest

A. wysoka odporność na warunki i czas trwania przewozu.
B. wysoka podatność na przechowywanie.
C. duża skłonność do stwarzania potencjalnych zagrożeń.
D. duża wrażliwość na warunki atmosferyczne.
TDR.02 Pytanie 2
Organizacja przewozu środkami…

Właściwość ładunku, wyrażona ilorazem masy materiału do zajmowanej przez niego objętości (bez ugniatania), to

A. sypkość materiałowa.
B. objętość ładunkowa.
C. gęstość nasypowa.
D. podatność przeładunkowa.
TDR.02 Pytanie 3
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością towarów spożywczych, takich jak: kawa, cukier, mąka czy ryż jest

A. lepkość.
B. deflagracja.
C. transpiracja.
D. higroskopijność.
TDR.02 Pytanie 4
Organizacja przewozu środkami…

Poprzedzony dużą literą "X" numer rozpoznawczy zagrożenia typu X423, wskazuje na właściwości materiału

A. niestanowiącego dodatkowych zagrożeń.
B. silnie żrącego.
C. reagującego niebezpiecznie z wodą.
D. promieniotwórczego.
TDR.02 Pytanie 5
Organizacja przewozu środkami…

Cechą wyróżniającą transport drogowy ładunków wśród innych gałęzi transportu jest

A. najkorzystniejsza oferta czasowa, wynikająca z prędkości eksploatacyjnej.
B. najniższa stawka przewozowa.
C. najlepsza dostępność przestrzenna.
D. największa zdolność do przewozów masowych na duże odległości.
TDR.02 Pytanie 6
Organizacja przewozu środkami…

Charakterystyczną cechą transportu drogowego ładunków niebezpiecznych jest

A. możliwość wprowadzania odstępstw od umowy ADR w przypadku transportu krajowego.
B. wymóg stosowania dziennika podróży w pojeździe.
C. stwarzanie potencjalnych zagrożeń dla ludzi i środowiska naturalnego.
D. konieczność stosowania się do konwencji ATP.
TDR.02 Pytanie 7
Organizacja przewozu środkami…

Negatywną cechą transportu kombinowanego jest konieczność

A. wprowadzenia kilku dodatkowych operacji przeładunkowych.
B. wystąpienia tylko jednej umowy o przewóz kombinowany.
C. dostarczenia towaru do miejsca przeznaczenia, bez przeładunku.
D. przeładunku towaru z jednej jednostki ładunkowej do drugiej.
TDR.02 Pytanie 8
Organizacja przewozu środkami…

Które ubezpieczenie należy zawrzeć, aby uzyskać odszkodowanie niezależnie od tego, kto ponosi odpowiedzialność cywilną za szkodę w pojeździe?

A. OC
B. AC
C. OCP
D. OWU
TDR.02 Pytanie 9
Organizacja przewozu środkami…

Ubezpieczenie OCP ma zastosowanie przy

A. zaniżeniu kwoty odszkodowania.
B. obniżeniu wypłaconego odszkodowania o określoną kwotę.
C. rekompensacie odszkodowania dla poszkodowanego.
D. ochronie interesu przewoźnika od odpowiedzialności cywilnej.
TDR.02 Pytanie 10
Organizacja przewozu środkami…

Obowiązkowymi ubezpieczeniami odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, stosowanymi w przewozie towarów szybkopsujących, są

A. AC i OCP
B. OC i AC
C. OCP i OC
D. OCP i OWU
TDR.02 Pytanie 11
Organizacja przewozu środkami…

Obowiązujące przepisy nakazują, aby przewóz zwierząt bez postoju i planu trasy, o ile jest to możliwe, nie powinien trwać dłużej niż

A. 8 godzin.
B. 16 godzin.
C. 6 godzin.
D. 12 godzin.
TDR.02 Pytanie 12
Organizacja przewozu środkami…

Do przewozu artykułów żywnościowych szybko psujących się stosuje się przepisy umowy

A. ATA
B. TIR
C. ADR
D. ATP
TDR.02 Pytanie 13
Organizacja przewozu środkami…

Dopuszczalna masa trzyosiowego ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy przewożącej 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym nie może przekroczyć

A. 44 t
B. 42 t
C. 46 t
D. 40 t
TDR.02 Pytanie 14
Organizacja przewozu środkami…

Na kierowcę wykonującego przewozy drogowe zostanie nałożona kara pieniężna, jeżeli

A. przedłuży dzienny czas prowadzenia pojazdu do 10 h, do dwóch razy w tygodniu.
B. wykorzysta 3 skrócone dzienne okresy odpoczynku w ciągu dwóch kolejnych tygodni.
C. będzie prowadził pojazd samochodowy w ciągu doby przez więcej niż 4,5 godziny.
D. wykorzysta przerwę w prowadzeniu pojazdu w dwóch częściach tj. w pierwszej 30 minut i drugiej 15 minut.
TDR.02 Pytanie 15
Organizacja przewozu środkami…

Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie towaru lub opóźnienie odbioru, jeżeli wynikały one z tytułu

A. nadania ładunku pod nazwą niezgodną z rzeczywistością.
B. niewłaściwego rozmieszczenia ładunku na naczepie przez kierowcę.
C. użycia niewłaściwego środka transportowego do przewozu.
D. przewozu ładunku w sposób niezgodny z zaleceniami nadawcy.
TDR.02 Pytanie 16
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli wiadomo, że przy przewozie wymagana wielkość powierzchni dla jednego konia wynosi 1,2 x 2 m, to przy powierzchni ładownej pojazdu 14,4 m2 można rozmieścić w nim

A. 8 koni.
B. 5 koni.
C. 6 koni.
D. 7 koni.
TDR.02 Pytanie 17
Organizacja przewozu środkami…

Kierowca ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę

A. w granicach dopuszczalnego ryzyka związanego z działalnością pracodawcy.
B. zawsze w pełnej wysokości przewożonego ładunku.
C. w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez pracodawcę.
D. w przypadku szkody powstałej z winy załadowcy.
TDR.02 Pytanie 18
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli ustalono, że szkoda w całości lub w części została spowodowana przez poszczególnych pracowników, to za całość szkody lub za stosowną jej część odpowiadają

A. tylko wybrani sprawcy szkody.
B. sprawcy wskazani przez pracodawcę.
C. wszyscy, stosownie do przyczynienia się do niej i stopnia winy.
D. zawsze wszyscy sprawcy szkody w częściach równych.
TDR.02 Pytanie 19
Organizacja przewozu środkami…

Gdy ogólny środek ciężkości ładunku położony będzie zbyt blisko tylnej burty pojazdu, to

A. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi tylnej pojazdu.
B. będzie maksymalne wykorzystanie ładowności pojazdu.
C. będzie minimalne wykorzystanie ładowności pojazdu.
D. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi przedniej pojazdu.
TDR.02 Pytanie 20
Organizacja przewozu środkami…

Jaką maksymalną liczbę m3 drewna można rozmieścić na samochodzie o wymiarach skrzyni ładunkowej, długości 5 m, szerokości 2 m i wysokości 1,5 m, jeżeli m3 drewna waży 1 t, a ładowność samochodu wynosi 16 t?

A. 7,5 m3
B. 10 m3
C. 15 m3
D. 16 m3
TDR.02 Pytanie 21
Organizacja przewozu środkami…

Zlecono przewóz jednostek ładunkowych o wymiarach 1 200 x 800 x 1 200 mm. Jaką liczbę jednostek ładunkowych można rozmieścić na naczepie o wymiarach 13 620 x 2 480 x 2 300 mm?

A. 68 jednostek ładunkowych.
B. 66 jednostek ładunkowych.
C. 33 jednostki ładunkowe.
D. 34 jednostki ładunkowe.
TDR.02 Pytanie 22
Organizacja przewozu środkami…

W związku z ryzykiem zdarzenia, które może zaistnieć podczas przewozu materiałów niebezpiecznych, należy sporządzić

A. zaświadczenie o zagrożeniu.
B. specyfikację podróży pojazdu.
C. świadectwo dopuszczenia towaru.
D. pisemną instrukcję dla kierowcy.
TDR.02 Pytanie 23
Organizacja przewozu środkami…

Firma transportowa wykonała usługę, za którą wystawiła fakturę na kwotę brutto 3 375 zł. Jaka będzie wartość netto tej usługi, jeżeli wiadomo, że podatek VAT na usługi transportowe wynosi 8%?

A. 3 105 zł
B. 3 125 zł
C. 3 025 zł
D. 3 175 zł
TDR.02 Pytanie 24
Organizacja przewozu środkami…

Zgłoszenie celne należy sporządzić na formularzu

A. TIR
B. SAD
C. ATA
D. CMR
TDR.02 Pytanie 25
Organizacja przewozu środkami…

Jaki będzie koszt przewozu 50 t mąki na odległość 100 km, jeżeli cena wozokilometra kształtuje się na poziomie 4 zł netto, a podatek VAT i ładowność pojazdów wynosi odpowiednio 23% i 25 t?

A. 492 zł
B. 462 zł
C. 924 zł
D. 984 zł
TDR.02 Pytanie 26
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli koszty stałe i zmienne wyniosły odpowiednio 5 000 zł i 35 000 zł, a pojazd przejechał 10 000 km, to przy 5% marży stawka za 1 km wyniosła

A. 4,00 zł/km
B. 4,60 zł/km
C. 4,20 zł/km
D. 4,40 zł/km
TDR.02 Pytanie 27
Organizacja przewozu środkami…

Komputerowy monitoring pojazdów należy zastosować

A. w procesie zarządzania frachtami.
B. w pozycjonowaniu pojazdów.
C. w zarządzaniu zamówieniami.
D. w monitorowaniu wolnych frachtów.
TDR.02 Pytanie 28
Organizacja przewozu środkami…

Do kotwiczenia krzyżowego ładunku należy stosować co najmniej

A. dwa pasy.
B. cztery pary pasów.
C. trzy pary łańcuchów.
D. cztery liny.
TDR.02 Pytanie 29
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli długość skrzyni ładunkowej wynosi 13 000 mm, a szerokość 2 500 mm oraz wysokość 3 000 mm, to objętość przestrzeni ładunkowej wynosi

A. 32,5 m3
B. 79,5 m3
C. 97,5 m3
D. 39,0 m3
TDR.02 Pytanie 30
Organizacja przewozu środkami…

Cechą charakterystyczną zderegulowanego transportu drogowego osób jest

A. występowanie monopolu podaży usług przewozowych.
B. wyłączność prowadzenia transportu przez jedno przedsiębiorstwo.
C. pełna swoboda dostępu do rynku transportowego.
D. brak swobody kształtowania ceny usług.
TDR.02 Pytanie 31
Organizacja przewozu środkami…

Organizacja tynku regionalnych przewozów pasażerskich polega w szczególności na

A. badaniu i analizie potrzeb przewozowych.
B. minimalizacji kosztów przewozowych.
C. doborze ultraszybkich środków transportu.
D. maksymalizacji zysku z działalności.
TDR.02 Pytanie 32
Organizacja przewozu środkami…

Szczególną cechą miejskiego transportu zbiorowego jest jego

A. relatywnie niski udział kosztów stałych wytwarzania usług.
B. duża elastyczność cenowa na usługi przewozowe.
C. nieograniczony zasięg przestrzenny.
D. ograniczony zasięg funkcjonowania.
TDR.02 Pytanie 33
Organizacja przewozu środkami…

Nierównomierność popytu na usługi przewozowe w transporcie miejskim określić można jako

A. ewolucję podaży usług w określonych relacjach przewozowych.
B. nieregularność produkcji usług, na podstawie ustalonych rozkładów jazdy.
C. zmianę wielkości potrzeb komunikacyjnych w przestrzeni lub czasie.
D. spadek procesu konsumpcji usług przewozowych.
TDR.02 Pytanie 34
Organizacja przewozu środkami…

Niezbędna liczba opiekunów, jaką należy zapewnić w regularnym przewozie specjalnym dzieci, to

A. 1 opiekun na 12 uczniów.
B. 2 opiekunów na 20 uczniów.
C. 2 opiekunów na 15 uczniów.
D. 1 opiekun na 15 uczniów.
TDR.02 Pytanie 35
Organizacja przewozu środkami…

Bezpośredni nadzór nad wsiadaniem i wysiadaniem pasażerów na przystankach komunikacji miejskiej sprawuje

A. realizator usług.
B. kierowca pojazdu.
C. dyspozytor ruchu.
D. organizator transportu.
TDR.02 Pytanie 36
Organizacja przewozu środkami…

Sporządzając rozkład jazdy na wykonywanie przewozów regularnych lub przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym, należy pamiętać, że termin jego ważności powinien być zgodny

A. z datą ważności licencji.
B. z faktyczną datą wydania koncesji.
C. z terminem rozpoczęcia działalności.
D. z terminem ważności zezwolenia.
TDR.02 Pytanie 37
Organizacja przewozu środkami…

Po zakończeniu przewozu, bagaże podróżnych należy wydawać wyłącznie osobom uprawnionym, posiadającym

A. kwit bagażowy.
B. paragon fiskalny.
C. bon kasowy.
D. bilet podróży.
TDR.02 Pytanie 38
Organizacja przewozu środkami…

Podstawą sporządzania regulaminu określającego warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy są przepisy zawarte

A. w prawie przewozowym.
B. w ustawie o transporcie drogowym.
C. w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym.
D. w kodeksie postępowania administracyjnego.
TDR.02 Pytanie 39
Organizacja przewozu środkami…

Do programów komputerowych wspomagających organizację przewozu osób nie zalicza się programu

A. SYSTEmEGC
B. BusMan
C. MUNICOM
D. AutoCad
TDR.02 Pytanie 40
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu autobusowego, w komunikacji zwykłej imienny bilet miesięczny z 33% ulgą przysługuje

A. uczestnikowi studiów doktoranckich.
B. studentowi studiów niestacjonarnych.
C. nauczycielowi akademickiemu.
D. opiekunowi osoby niepełnosprawnej.