Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja przewozu środkami…

W przypadku winy nieumyślnej w związku z powstaniem szkody pracownik ma obowiązek zrekompensować tę szkodę w granicach faktycznych strat poniesionych przez pracodawcę, jednak nie może ona przekroczyć

A. trzymiesięcznego wynagrodzenia pracownika
B. półrocznego wynagrodzenia pracownika
C. rocznego wynagrodzenia pracownika
D. jednomiesięcznego wynagrodzenia pracownika
Organizacja przewozu środkami…

Mocowanie ładunków ponadnormatywnych przy użyciu odciągów polega na

A. połączeniu ładunku z nadwoziem pojazdu różnorodnymi pasami mocującymi, linami lub łańcuchami
B. ustabilizowaniu ładunku poprzez oparcie go bezpośrednio lub pośrednio o stałe elementy nadwozia
C. rozłożeniu siatki mocującej lub plandeki nad ładunkiem, której krawędzie są przymocowane do nadwozia
D. umiejscowieniu maty antypoślizgowej w celu zwiększenia tarcia ładunku o podłogę nadwozia
Organizacja przewozu środkami…

W celu zapewnienia, że ładunek nie przemieni swojego miejsca oraz nie ulegnie zniszczeniu w razie nagłego hamowania, a także nie stworzy zagrożenia dla kierowcy, powinien być umiejscowiony

A. w tylnej części skrzyni ładunkowej
B. przy przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
C. przy tylnej ścianie skrzyni ładunkowej
D. centralnie na skrzyni ładunkowej
Organizacja przewozu środkami…

Kiedy całkowity środek ciężkości ładunku znajdzie się zbyt blisko tylnej burty pojazdu, to

A. realizowane będzie minimalne wykorzystanie ładowności pojazdu
B. zakładane będzie maksymalne wykorzystanie ładowności pojazdu
C. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi przedniej pojazdu
D. dojdzie do przekroczenia dopuszczalnego obciążenia osi tylnej pojazdu
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli ładunek o masie zbliżonej, lecz nieprzekraczającej maksymalnej nośności pojazdu zostanie umieszczony zbyt blisko przedniej części, to może dojść do przekroczenia

A. całkowitej ładowności pojazdu
B. dopuszczalnego obciążenia osi tylnej pojazdu
C. dopuszczalnego obciążenia osi przedniej pojazdu
D. całkowitego obciążenia pojazdu
Organizacja przewozu środkami…

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. dotycząca transportu drogowego nie precyzuje zasad podejmowania ani realizacji

A. niezarobkowego międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych
B. krajowego transportu drogowego
C. niezarobkowego krajowego przewozu drogowego
D. międzynarodowego transportu drogowego
Organizacja przewozu środkami…

Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za straty, braki, uszkodzenia towaru lub opóźnienia w odbiorze, jeżeli były one spowodowane przez

A. transport ładunku w sposób niezgodny z instrukcjami nadawcy
B. wybór niewłaściwego środka transportu do przewozu
C. niewłaściwe ułożenie ładunku na naczepie przez kierowcę
D. wysłanie ładunku pod nazwą niezgodną z rzeczywistością
Organizacja przewozu środkami…

Znak X umieszczony przed numerem identyfikacyjnym niebezpieczeństwa X888 wskazuje na

A. całkowity zakaz styku tego materiału z wodą
B. zakaz kompresji substancji
C. całkowity zakaz styku tego materiału z powietrzem
D. wrażliwość materiału na temperatury poniżej 0°C
Organizacja przewozu środkami…

Ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej przewoźnika jest zawierane w celu

A. ochrony na wypadek wyrządzenia szkody osobom trzecim
B. ochrony przed uszkodzeniem pojazdu spowodowanym przez osoby trzecie
C. udowodnienia swojej zdolności finansowej poprzez ubezpieczenie
D. gwarantowania określonej pomocy technicznej
Organizacja przewozu środkami…

W sytuacji, gdy ustalono, że szkoda została wyrządzona całkowicie lub częściowo przez określonych pracowników, za całość szkody lub odpowiednią jej część odpowiadają

A. tylko niektórzy sprawcy szkody
B. wszyscy, proporcjonalnie do wkładu w jej powstanie i stopnia winy
C. zawsze wszyscy sprawcy szkody w równych częściach
D. sprawcy wskazani przez pracodawcę
Organizacja przewozu środkami…

Czym jest franszyza redukcyjna?

A. kwota, o którą ubezpieczyciel zwiększa przysługujące świadczenie ubezpieczeniowe
B. metoda przejęcia przesyłki towarowej przez organy państwowe
C. kwota, o którą ubezpieczyciel zmniejsza przysługujące świadczenie ubezpieczeniowe
D. metoda przejęcia przesyłki towarowej przez ubezpieczyciela
Organizacja przewozu środkami…

Stwierdzenie "franszyza redukcyjna wynosi 200 EUR w każdym wypadku ubezpieczeniowym" oznacza, że ubezpieczyciel

A. zrealizuje pełną wypłatę odszkodowania, gdy szkoda przekroczy 200 euro
B. potrąca 200 euro z każdego odszkodowania
C. dodaje 200 euro do każdego odszkodowania
D. wypłaci odszkodowanie do kwoty 200 euro
Organizacja przewozu środkami…

Franszyza redukcyjna to kwota,

A. która określa procentowy udział własny przewoźnika.
B. do wysokości której ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność za szkodę.
C. którą ubezpieczyciel odlicza od każdej wypłaty odszkodowania.
D. do wysokości której ubezpieczyciel nie ma obowiązku odpowiadać za zaistniałą szkodę.
Organizacja przewozu środkami…

Protokół TIR wypełniają organy celne w sytuacji, gdy

A. ujawniono towar objęty ograniczeniami eksportowymi bez wymaganych zezwoleń
B. towar uległ uszkodzeniu lub został zniszczony w wyniku wypadku, który miał miejsce na drodze
C. towar został uszkodzony lub zniszczony na skutek niewłaściwego przechowywania
D. stwierdzono przemyt towarów, które nie były zgłoszone do procedury celnej
Organizacja przewozu środkami…

Franszyza integralna wynosi 5% wartości ubezpieczenia. Jeśli kwota ubezpieczenia to 100 000 zł, a wysokość szkody wynosi 4 000 zł, to jakie działania podejmie ubezpieczyciel?

A. wypłaci odszkodowanie w całości
B. odmówi wypłaty odszkodowania
C. wypłaci 5% wartości ubezpieczenia
D. odmówi wydania połowy odszkodowania
Organizacja przewozu środkami…

Podczas załadunku i rozładunku zwierząt z pojazdu należy stosować

A. odpowiednie urządzenia pomocnicze takie jak rampy i mostki, wyposażone w antypoślizgową podłogę, a w razie potrzeby również w boczne zabezpieczenia
B. jakiekolwiek urządzenia do załadunku i rozładunku
C. urządzenia odporne na korozję, które zapewniają minimalne bezpieczeństwo zwierząt
D. urządzenia gwarantujące minimalne bezpieczeństwo zwierząt
Organizacja przewozu środkami…

Specyficzną cechą przewozu drogowego ładunków niebezpiecznych jest

A. generowanie potencjalnych zagrożeń dla ludzi i środowiska naturalnego
B. konieczność używania dziennika podróży w pojeździe
C. możliwość wprowadzania wyjątków od umowy ADR w przypadku transportu krajowego
D. obowiązek przestrzegania konwencji ATP
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z regulacjami ADR, należy przygotować pisemne instrukcje dotyczące działań, które powinny zostać podjęte w przypadku wypadku lub zagrożenia oraz przekazać je załodze pojazdu transportującego

A. ładunki żywe
B. ładunki niestandardowe
C. towary niebezpieczne
D. towary łatwo psujące się
Organizacja przewozu środkami…

Jakie jest zastosowanie ubezpieczenia OCP?

A. ochronę interesów przewoźnika przed odpowiedzialnością cywilną
B. zmniejszeniu wypłaconego odszkodowania o ustaloną kwotę
C. rekompensacje odszkodowania dla osoby poszkodowanej
D. obniżeniu kwoty odszkodowania
Organizacja przewozu środkami…

Podczas korzystania z autobusu obsługującego międzynarodowy transport regularny, pasażer ma obowiązek

A. nie konsumować posiłków w pojeździe
B. zajmować miejsce siedzące w pojeździe
C. dbać o ogólny porządek w pojeździe
D. nadzorować przewóz swojego bagażu nienormatywnego
Organizacja przewozu środkami…

Jakie obowiązki ma kierowca zajmujący się okazjonalnym przewozem osób?

A. organizowanie działań umilających i skracających czas podróży, na przykład wyświetlanie filmów
B. nadzorowanie procesu wsiadania i wysiadania pasażerów na postojach
C. podjeżdżanie na przystanki zgodnie z harmonogramem
D. sprawdzanie bagażu wsiadających pasażerów