Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TDR.02 Pytanie 1
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością ładunków o niskiej naturalnej podatności transportowej jest

A. wysoka podatność na przechowywanie.
B. duża skłonność do stwarzania potencjalnych zagrożeń.
C. duża wrażliwość na warunki atmosferyczne.
D. wysoka odporność na warunki i czas trwania przewozu.
TDR.02 Pytanie 2
Organizacja przewozu środkami…

Właściwość ładunku, wyrażona ilorazem masy materiału do zajmowanej przez niego objętości (bez ugniatania), to

A. objętość ładunkowa.
B. sypkość materiałowa.
C. gęstość nasypowa.
D. podatność przeładunkowa.
TDR.02 Pytanie 3
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością towarów spożywczych, takich jak: kawa, cukier, mąka czy ryż jest

A. lepkość.
B. higroskopijność.
C. deflagracja.
D. transpiracja.
TDR.02 Pytanie 4
Organizacja przewozu środkami…

Poprzedzony dużą literą "X" numer rozpoznawczy zagrożenia typu X423, wskazuje na właściwości materiału

A. niestanowiącego dodatkowych zagrożeń.
B. reagującego niebezpiecznie z wodą.
C. silnie żrącego.
D. promieniotwórczego.
TDR.02 Pytanie 5
Organizacja przewozu środkami…

Cechą wyróżniającą transport drogowy ładunków wśród innych gałęzi transportu jest

A. najlepsza dostępność przestrzenna.
B. największa zdolność do przewozów masowych na duże odległości.
C. najkorzystniejsza oferta czasowa, wynikająca z prędkości eksploatacyjnej.
D. najniższa stawka przewozowa.
TDR.02 Pytanie 6
Organizacja przewozu środkami…

Charakterystyczną cechą transportu drogowego ładunków niebezpiecznych jest

A. możliwość wprowadzania odstępstw od umowy ADR w przypadku transportu krajowego.
B. konieczność stosowania się do konwencji ATP.
C. wymóg stosowania dziennika podróży w pojeździe.
D. stwarzanie potencjalnych zagrożeń dla ludzi i środowiska naturalnego.
TDR.02 Pytanie 7
Organizacja przewozu środkami…

Negatywną cechą transportu kombinowanego jest konieczność

A. wprowadzenia kilku dodatkowych operacji przeładunkowych.
B. przeładunku towaru z jednej jednostki ładunkowej do drugiej.
C. dostarczenia towaru do miejsca przeznaczenia, bez przeładunku.
D. wystąpienia tylko jednej umowy o przewóz kombinowany.
TDR.02 Pytanie 8
Organizacja przewozu środkami…

Które ubezpieczenie należy zawrzeć, aby uzyskać odszkodowanie niezależnie od tego, kto ponosi odpowiedzialność cywilną za szkodę w pojeździe?

A. OWU
B. AC
C. OC
D. OCP
TDR.02 Pytanie 9
Organizacja przewozu środkami…

Ubezpieczenie OCP ma zastosowanie przy

A. zaniżeniu kwoty odszkodowania.
B. rekompensacie odszkodowania dla poszkodowanego.
C. obniżeniu wypłaconego odszkodowania o określoną kwotę.
D. ochronie interesu przewoźnika od odpowiedzialności cywilnej.
TDR.02 Pytanie 10
Organizacja przewozu środkami…

Obowiązkowymi ubezpieczeniami odpowiedzialności cywilnej przewoźnika, stosowanymi w przewozie towarów szybkopsujących, są

A. OC i AC
B. OCP i OC
C. OCP i OWU
D. AC i OCP
TDR.02 Pytanie 11
Organizacja przewozu środkami…

Obowiązujące przepisy nakazują, aby przewóz zwierząt bez postoju i planu trasy, o ile jest to możliwe, nie powinien trwać dłużej niż

A. 16 godzin.
B. 12 godzin.
C. 6 godzin.
D. 8 godzin.
TDR.02 Pytanie 12
Organizacja przewozu środkami…

Do przewozu artykułów żywnościowych szybko psujących się stosuje się przepisy umowy

A. TIR
B. ATA
C. ATP
D. ADR
TDR.02 Pytanie 13
Organizacja przewozu środkami…

Dopuszczalna masa trzyosiowego ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy przewożącej 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym nie może przekroczyć

A. 42 t
B. 44 t
C. 40 t
D. 46 t
TDR.02 Pytanie 14
Organizacja przewozu środkami…

Na kierowcę wykonującego przewozy drogowe zostanie nałożona kara pieniężna, jeżeli

A. będzie prowadził pojazd samochodowy w ciągu doby przez więcej niż 4,5 godziny.
B. przedłuży dzienny czas prowadzenia pojazdu do 10 h, do dwóch razy w tygodniu.
C. wykorzysta przerwę w prowadzeniu pojazdu w dwóch częściach tj. w pierwszej 30 minut i drugiej 15 minut.
D. wykorzysta 3 skrócone dzienne okresy odpoczynku w ciągu dwóch kolejnych tygodni.
TDR.02 Pytanie 15
Organizacja przewozu środkami…

Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności za utratę, ubytek, uszkodzenie towaru lub opóźnienie odbioru, jeżeli wynikały one z tytułu

A. niewłaściwego rozmieszczenia ładunku na naczepie przez kierowcę.
B. nadania ładunku pod nazwą niezgodną z rzeczywistością.
C. przewozu ładunku w sposób niezgodny z zaleceniami nadawcy.
D. użycia niewłaściwego środka transportowego do przewozu.
TDR.02 Pytanie 16
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli wiadomo, że przy przewozie wymagana wielkość powierzchni dla jednego konia wynosi 1,2 x 2 m, to przy powierzchni ładownej pojazdu 14,4 m2 można rozmieścić w nim

A. 5 koni.
B. 6 koni.
C. 8 koni.
D. 7 koni.
TDR.02 Pytanie 17
Organizacja przewozu środkami…

Kierowca ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę

A. w granicach rzeczywistej straty poniesionej przez pracodawcę.
B. w przypadku szkody powstałej z winy załadowcy.
C. w granicach dopuszczalnego ryzyka związanego z działalnością pracodawcy.
D. zawsze w pełnej wysokości przewożonego ładunku.
TDR.02 Pytanie 18
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli ustalono, że szkoda w całości lub w części została spowodowana przez poszczególnych pracowników, to za całość szkody lub za stosowną jej część odpowiadają

A. zawsze wszyscy sprawcy szkody w częściach równych.
B. sprawcy wskazani przez pracodawcę.
C. wszyscy, stosownie do przyczynienia się do niej i stopnia winy.
D. tylko wybrani sprawcy szkody.
TDR.02 Pytanie 19
Organizacja przewozu środkami…

Gdy ogólny środek ciężkości ładunku położony będzie zbyt blisko tylnej burty pojazdu, to

A. będzie maksymalne wykorzystanie ładowności pojazdu.
B. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi przedniej pojazdu.
C. nastąpi przekroczenie dopuszczalnego obciążenia osi tylnej pojazdu.
D. będzie minimalne wykorzystanie ładowności pojazdu.
TDR.02 Pytanie 20
Organizacja przewozu środkami…

Jaką maksymalną liczbę m3 drewna można rozmieścić na samochodzie o wymiarach skrzyni ładunkowej, długości 5 m, szerokości 2 m i wysokości 1,5 m, jeżeli m3 drewna waży 1 t, a ładowność samochodu wynosi 16 t?

A. 15 m3
B. 7,5 m3
C. 10 m3
D. 16 m3
TDR.02 Pytanie 21
Organizacja przewozu środkami…

Zlecono przewóz jednostek ładunkowych o wymiarach 1 200 x 800 x 1 200 mm. Jaką liczbę jednostek ładunkowych można rozmieścić na naczepie o wymiarach 13 620 x 2 480 x 2 300 mm?

A. 68 jednostek ładunkowych.
B. 33 jednostki ładunkowe.
C. 66 jednostek ładunkowych.
D. 34 jednostki ładunkowe.
TDR.02 Pytanie 22
Organizacja przewozu środkami…

W związku z ryzykiem zdarzenia, które może zaistnieć podczas przewozu materiałów niebezpiecznych, należy sporządzić

A. specyfikację podróży pojazdu.
B. świadectwo dopuszczenia towaru.
C. pisemną instrukcję dla kierowcy.
D. zaświadczenie o zagrożeniu.
TDR.02 Pytanie 23
Organizacja przewozu środkami…

Firma transportowa wykonała usługę, za którą wystawiła fakturę na kwotę brutto 3 375 zł. Jaka będzie wartość netto tej usługi, jeżeli wiadomo, że podatek VAT na usługi transportowe wynosi 8%?

A. 3 125 zł
B. 3 175 zł
C. 3 105 zł
D. 3 025 zł
TDR.02 Pytanie 24
Organizacja przewozu środkami…

Zgłoszenie celne należy sporządzić na formularzu

A. TIR
B. SAD
C. CMR
D. ATA
TDR.02 Pytanie 25
Organizacja przewozu środkami…

Jaki będzie koszt przewozu 50 t mąki na odległość 100 km, jeżeli cena wozokilometra kształtuje się na poziomie 4 zł netto, a podatek VAT i ładowność pojazdów wynosi odpowiednio 23% i 25 t?

A. 984 zł
B. 492 zł
C. 462 zł
D. 924 zł
TDR.02 Pytanie 26
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli koszty stałe i zmienne wyniosły odpowiednio 5 000 zł i 35 000 zł, a pojazd przejechał 10 000 km, to przy 5% marży stawka za 1 km wyniosła

A. 4,00 zł/km
B. 4,60 zł/km
C. 4,20 zł/km
D. 4,40 zł/km
TDR.02 Pytanie 27
Organizacja przewozu środkami…

Komputerowy monitoring pojazdów należy zastosować

A. w zarządzaniu zamówieniami.
B. w procesie zarządzania frachtami.
C. w monitorowaniu wolnych frachtów.
D. w pozycjonowaniu pojazdów.
TDR.02 Pytanie 28
Organizacja przewozu środkami…

Do kotwiczenia krzyżowego ładunku należy stosować co najmniej

A. cztery pary pasów.
B. trzy pary łańcuchów.
C. cztery liny.
D. dwa pasy.
TDR.02 Pytanie 29
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli długość skrzyni ładunkowej wynosi 13 000 mm, a szerokość 2 500 mm oraz wysokość 3 000 mm, to objętość przestrzeni ładunkowej wynosi

A. 97,5 m3
B. 32,5 m3
C. 39,0 m3
D. 79,5 m3
TDR.02 Pytanie 30
Organizacja przewozu środkami…

Cechą charakterystyczną zderegulowanego transportu drogowego osób jest

A. brak swobody kształtowania ceny usług.
B. wyłączność prowadzenia transportu przez jedno przedsiębiorstwo.
C. występowanie monopolu podaży usług przewozowych.
D. pełna swoboda dostępu do rynku transportowego.
TDR.02 Pytanie 31
Organizacja przewozu środkami…

Organizacja tynku regionalnych przewozów pasażerskich polega w szczególności na

A. badaniu i analizie potrzeb przewozowych.
B. maksymalizacji zysku z działalności.
C. minimalizacji kosztów przewozowych.
D. doborze ultraszybkich środków transportu.
TDR.02 Pytanie 32
Organizacja przewozu środkami…

Szczególną cechą miejskiego transportu zbiorowego jest jego

A. relatywnie niski udział kosztów stałych wytwarzania usług.
B. duża elastyczność cenowa na usługi przewozowe.
C. nieograniczony zasięg przestrzenny.
D. ograniczony zasięg funkcjonowania.
TDR.02 Pytanie 33
Organizacja przewozu środkami…

Nierównomierność popytu na usługi przewozowe w transporcie miejskim określić można jako

A. nieregularność produkcji usług, na podstawie ustalonych rozkładów jazdy.
B. ewolucję podaży usług w określonych relacjach przewozowych.
C. spadek procesu konsumpcji usług przewozowych.
D. zmianę wielkości potrzeb komunikacyjnych w przestrzeni lub czasie.
TDR.02 Pytanie 34
Organizacja przewozu środkami…

Niezbędna liczba opiekunów, jaką należy zapewnić w regularnym przewozie specjalnym dzieci, to

A. 1 opiekun na 12 uczniów.
B. 1 opiekun na 15 uczniów.
C. 2 opiekunów na 15 uczniów.
D. 2 opiekunów na 20 uczniów.
TDR.02 Pytanie 35
Organizacja przewozu środkami…

Bezpośredni nadzór nad wsiadaniem i wysiadaniem pasażerów na przystankach komunikacji miejskiej sprawuje

A. dyspozytor ruchu.
B. kierowca pojazdu.
C. organizator transportu.
D. realizator usług.
TDR.02 Pytanie 36
Organizacja przewozu środkami…

Sporządzając rozkład jazdy na wykonywanie przewozów regularnych lub przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym, należy pamiętać, że termin jego ważności powinien być zgodny

A. z terminem ważności zezwolenia.
B. z datą ważności licencji.
C. z terminem rozpoczęcia działalności.
D. z faktyczną datą wydania koncesji.
TDR.02 Pytanie 37
Organizacja przewozu środkami…

Po zakończeniu przewozu, bagaże podróżnych należy wydawać wyłącznie osobom uprawnionym, posiadającym

A. bilet podróży.
B. bon kasowy.
C. kwit bagażowy.
D. paragon fiskalny.
TDR.02 Pytanie 38
Organizacja przewozu środkami…

Podstawą sporządzania regulaminu określającego warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i rzeczy są przepisy zawarte

A. w ustawie o transporcie drogowym.
B. w prawie przewozowym.
C. w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym.
D. w kodeksie postępowania administracyjnego.
TDR.02 Pytanie 39
Organizacja przewozu środkami…

Do programów komputerowych wspomagających organizację przewozu osób nie zalicza się programu

A. AutoCad
B. SYSTEmEGC
C. MUNICOM
D. BusMan
TDR.02 Pytanie 40
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z ustawą o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu autobusowego, w komunikacji zwykłej imienny bilet miesięczny z 33% ulgą przysługuje

A. nauczycielowi akademickiemu.
B. opiekunowi osoby niepełnosprawnej.
C. studentowi studiów niestacjonarnych.
D. uczestnikowi studiów doktoranckich.