Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z zasadami INTERBUS, przewozy incydentalne, w trakcie których ten sam autobus jest wykorzystywany do transportu tej samej grupy pasażerów na całej trasie oraz w drodze powrotnej do punktu wyjścia, określane są jako przewóz

A. przy drzwiach otwartych
B. otwartym
C. przy drzwiach zamkniętych
D. zamkniętym
TDR.02 Pytanie 166
Organizacja przewozu środkami…

Jaką kwotę wyniesie podatek VAT przy 23% stawce za usługę transportu ładunku, jeżeli wartość netto tej usługi wynosi 3 000,00 zł?

A. 2 439,02 zł
B. 3 690,00 zł
C. 560,98 zł
D. 690,00 zł
Organizacja przewozu środkami…

W tabeli przedstawiono fragment zakresu odpowiedzialności załogi pojazdu w operacjach transportowych. Wynika z tego, że członkowie załogi ponoszą odpowiedzialność w częściach

Zakres odpowiedzialności załogi pojazdu
6. Za bezpieczną realizację przewozu i prawidłowe zabezpieczanie ładunku odpowiada załoga pojazdu.
7. Gdy nie jest możliwe ustalenie stopnia winy i przyczynienia się poszczególnych członków załogi do powstania szkody w ładunku, odpowiadają oni solidarnie.

A. różnych.
B. równych.
C. większych.
D. mniejszych.
Organizacja przewozu środkami…

Czego nie umieszcza się w liście przewozowym?

A. kosztów przewoźnika związanych z przewozem
B. masy brutto lub innej formy ilości towaru
C. numeru rejestracyjnego środka transportu
D. nazwa przewoźnika
Organizacja przewozu środkami…

W sytuacji, gdy w trakcie realizacji przewozu pojawią się okoliczności uniemożliwiające jego realizację zgodnie z umową, przewoźnik ma obowiązek bezzwłocznie zapewnić pasażerom kontynuację podróży bez dodatkowych kosztów?

A. pobyt w miejscu wskazanym przez nich, na czas naprawy pojazdu
B. atrakcje turystyczne do czasu naprawy pojazdu
C. miejsce noclegowe w hotelu wybranym przez pasażerów
D. przewóz do docelowego miejsca, własnymi lub cudzymi środkami transportu
Organizacja przewozu środkami…

Jedną z cech zderegulowanego transportu drogowego osób jest

A. pełna swoboda dostępu do rynku transportowego
B. wyłączność na prowadzenie transportu przez pojedyncze przedsiębiorstwo
C. obecność monopolu w zakresie świadczenia usług przewozowych
D. brak możliwości swobodnego ustalania cen usług
Organizacja przewozu środkami…

Specyficzną cechą przewozu drogowego ładunków niebezpiecznych jest

A. obowiązek przestrzegania konwencji ATP
B. możliwość wprowadzania wyjątków od umowy ADR w przypadku transportu krajowego
C. konieczność używania dziennika podróży w pojeździe
D. generowanie potencjalnych zagrożeń dla ludzi i środowiska naturalnego
Organizacja przewozu środkami…

Franszyza redukcyjna to kwota,

A. do wysokości której ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność za szkodę.
B. do wysokości której ubezpieczyciel nie ma obowiązku odpowiadać za zaistniałą szkodę.
C. która określa procentowy udział własny przewoźnika.
D. którą ubezpieczyciel odlicza od każdej wypłaty odszkodowania.
Organizacja przewozu środkami…

Firma transportowa w ciągu jednego miesiąca przewiozła 400 t ładunku na dystansie 500 km. Jaki jest koszt przewozu 1 tkm, jeśli całkowite koszty transportu wyniosły 100 000,00 zł?

A. 0,80 zł/tkm
B. 0,50 zł/tkm
C. 0,25 zł/tkm
D. 0,40 zł/tkm
Organizacja przewozu środkami…

Przepisy dotyczące publicznego transportu zbiorowego odnoszą się do organizacji

A. regularnego przewozu miejskiego
B. transportu w celach turystycznych
C. międzynarodowej żeglugi śródlądowej
D. międzynarodowego transportu drogowego
Organizacja przewozu środkami…

Program znany jako "System Zarządzania Flotą" ma na celu wspieranie procesu

A. odzyskiwania należności transportowych
B. zbierania danych o dostępnych ładunkach
C. administracji systemami informatycznymi w przedsiębiorstwie
D. nadzoru nad środkami transportu
Organizacja przewozu środkami…

Jakie zagadnienie reguluje Konwencja ATA?

A. Transportu przy użyciu karnetów TIR
B. Tymczasowej odprawy celnej
C. Wymagań dotyczących środków transportu
D. Wspólnej procedury tranzytowej
TDR.02 Pytanie 190
Organizacja przewozu środkami…

Higroskopijność produktów definiuje się jako

A. tendencja do rozlewania
B. wytrzymałość na działanie wody
C. skłonność do odparowywania
D. zdolność do pochłaniania wilgoci
Organizacja przewozu środkami…

Jakie obowiązki ma kierowca zajmujący się okazjonalnym przewozem osób?

A. podjeżdżanie na przystanki zgodnie z harmonogramem
B. organizowanie działań umilających i skracających czas podróży, na przykład wyświetlanie filmów
C. nadzorowanie procesu wsiadania i wysiadania pasażerów na postojach
D. sprawdzanie bagażu wsiadających pasażerów
TDR.02 Pytanie 192
Organizacja przewozu środkami…

Cechą rytmiczności przewozów w transporcie publicznym jest

A. zgodność odjazdów z rozkładem jazdy
B. połączenia bez konieczności przesiadania się
C. dojazd do miejsca docelowego w ustalonym czasie
D. równomierne odstępy czasowe między odjazdami w tym samym kierunku
Organizacja przewozu środkami…

Do jednoznacznej identyfikacji jednostek transportowych oraz magazynowych (paczka, skrzynia, paleta z zawartością) wykorzystywany jest

A. Seryjny Numer Jednostki Logistycznej SSCC
B. Globalny Numer Jednostki Handlowej GTIN
C. Globalny Numer Lokalizacyjny GLN
D. Globalny Numer Relacji Usługowej GSRN
Organizacja przewozu środkami…

W sytuacji, gdy ustalono, że szkoda została wyrządzona całkowicie lub częściowo przez określonych pracowników, za całość szkody lub odpowiednią jej część odpowiadają

A. zawsze wszyscy sprawcy szkody w równych częściach
B. sprawcy wskazani przez pracodawcę
C. tylko niektórzy sprawcy szkody
D. wszyscy, proporcjonalnie do wkładu w jej powstanie i stopnia winy
Organizacja przewozu środkami…

Za mienie, które podróżny przewozi pod swoim nadzorem, przewoźnik

A. nie ponosi odpowiedzialności, jeśli szkoda została wyrządzona z winy podróżnego
B. nie ponosi odpowiedzialności
C. ponosi odpowiedzialność, w każdej okoliczności
D. ponosi odpowiedzialność, jeśli szkoda była spowodowana przez kierowcę
Organizacja przewozu środkami…

Mocowanie ładunków ponadnormatywnych przy użyciu odciągów polega na

A. rozłożeniu siatki mocującej lub plandeki nad ładunkiem, której krawędzie są przymocowane do nadwozia
B. połączeniu ładunku z nadwoziem pojazdu różnorodnymi pasami mocującymi, linami lub łańcuchami
C. umiejscowieniu maty antypoślizgowej w celu zwiększenia tarcia ładunku o podłogę nadwozia
D. ustabilizowaniu ładunku poprzez oparcie go bezpośrednio lub pośrednio o stałe elementy nadwozia