Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
TDR.02 Pytanie 41
Organizacja przewozu środkami…

Właściwością ładunków szybko psujących się i ładunków żywych wymagających użycia wyspecjalizowanego taboru, jest

A. wrażliwość na czas trwania przewozu.
B. odporność na warunki transportu.
C. łatwość przewozu.
D. odporność na przemieszczanie.
TDR.02 Pytanie 42
Organizacja przewozu środkami…

Podstawową cechą transportu drogowego, umożliwiającą przewożenie ładunku z punktu nadania do punktu odbioru bez dodatkowego przeładunku czy zmiany środka transportu, jest

A. dostępność.
B. operatywność.
C. bezpośredniość.
D. autonomiczność.
TDR.02 Pytanie 43
Organizacja przewozu środkami…

Cecha dostępności przestrzennej w transporcie drogowym ładunków wynika

A. z konkretnej przestrzeni.
B. z dostępności środków transportu.
C. z dostępności różnych ładunków.
D. z rozwiniętej, gęstej sieci dróg.
TDR.02 Pytanie 44
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z umową ADR, materiały i przedmioty niebezpieczne zaliczane do podklasy 1.1 stwarzają zagrożenie

A. rozrzutem.
B. zatruciem masowym.
C. pożarem.
D. wybuchem masowym.
TDR.02 Pytanie 45
Organizacja przewozu środkami…

Odporność ładunku na warunki i skutki przemieszczania, wynika z podatności

A. unikatowej.
B. ekonomicznej.
C. naturalnej.
D. technicznej.
TDR.02 Pytanie 46
Organizacja przewozu środkami…

Konieczność jednostkowania ładunku i wykorzystania środków transportu z co najmniej dwóch gałęzi transportu oraz konieczność wystąpienia jednej umowy o przewóz i zaangażowania jednego wykonawcy jest charakterystyczną cechą transportu

A. multimodalnego.
B. bimodalnego.
C. łamanego.
D. intermodalnego.
TDR.02 Pytanie 47
Organizacja przewozu środkami…

W transporcie drogowym ładunków tzw. polisa obrotowa stanowi dowód ubezpieczenia

A. całego obrotu transportowego ubezpieczającego, tzn. wszystkich przesyłek, jeśli ponosi on za nie ryzyko transportowe.
B. z góry zadeklarowanej puli wysłanych lub otrzymanych przesyłek.
C. całego potoku ładunków, na cały okres ustalony w umowie.
D. przesyłki na czas dokonania przewozu określonym środkiem transportu, na określonej trasie wskazanej w umowie.
TDR.02 Pytanie 48
Organizacja przewozu środkami…

Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) nie stosuje się do przewozu

A. ładunków masowych i przestrzennych.
B. rzeczy przesiedlenia.
C. artykułów szybkopsujących się.
D. towarów niebezpiecznych.
TDR.02 Pytanie 49
Organizacja przewozu środkami…

Polisa Cargo zabezpiecza interes

A. spedytora.
B. przewoźnika i spedytora.
C. właściciela towarów.
D. przewoźnika.
TDR.02 Pytanie 50
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z rozporządzeniem Wspólnoty Europejskiej nr 561/2006, dzienny okres prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony maksymalnie do

A. 10 godzin nie częściej niż raz w tygodniu.
B. 12 godzin nie częściej niż raz w tygodniu.
C. 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu.
D. 12 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu.
TDR.02 Pytanie 51
Organizacja przewozu środkami…

W celu ochrony właściciela pojazdu od finansowych konsekwencji szkód jakie może on wyrządzić osobom trzecim lub w mieniu w związku z ruchem swojego pojazdu, należy zawrzeć ubezpieczenie

A. AC
B. OC
C. OP
D. NW
TDR.02 Pytanie 52
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego w Polsce, prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze zabudowanym, w godzinach 2300 - 500 wynosi

A. 70 km/h
B. 60 km/h
C. 50 km/h
D. 40 km/h
TDR.02 Pytanie 53
Organizacja przewozu środkami…

W przypadku ustalenia, że kierowca przyczynił się, bądź celowo zniszczył, 2 pasy z 10, które mu powierzono do rozliczenia, odpowiada za szkodę

A. na zasadzie ryzyka.
B. we wszystkich powierzonych.
C. tylko częściowo.
D. do pełnej jej wysokości.
TDR.02 Pytanie 54
Organizacja przewozu środkami…

W zleceniu transportowym określono wymagania dla skrzyni ładunkowej pojazdu — 6400 x 2400 x 2700 mm i podano wymiary jednostki ładunkowej — 1200 x 800 x 900 mm. Jeżeli wiadomo, że ładunku nie należy piętrzyć, to maksymalnie na skrzyni ładunkowej można rozmieścić

A. 16 jednostek ładunkowych.
B. 14 jednostek ładunkowych.
C. 15 jednostek ładunkowych.
D. 17 jednostek ładunkowych.
TDR.02 Pytanie 55
Organizacja przewozu środkami…

Niezależnie od rodzaju ładunku, jego środek ciężkości musi być umieszczony możliwie jak

A. najniżej i najbliżej wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu.
B. najwyżej i najbliżej poprzecznej płaszczyzny symetrii pojazdu.
C. najwyżej i najbliżej wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu.
D. najniżej i najbliżej poprzecznej płaszczyzny symetrii pojazdu.
TDR.02 Pytanie 56
Organizacja przewozu środkami…

Specjalnym międzynarodowym dokumentem celnym, który umożliwia i usprawnia czasową odprawę celną towarów wywożonych w celach akwizycyjnych i wystawienniczych, a także wyposażenia zawodowego, jest

A. karnet TIR.
B. specyfikacja RID.
C. karnet ATA.
D. dokument SAD.
TDR.02 Pytanie 57
Organizacja przewozu środkami…

Aby w przypadku nagłego hamowania ładunek niewypełniający całej przestrzeni skrzyni ładunkowej nie zmienił swego położenia i nie uległ uszkodzeniu lub nie naraził kierowcy na uraz powinien być umieszczony

A. centralnie na skrzyni ładunkowej.
B. przy przedniej ścianie skrzyni ładunkowej.
C. przy tylnej ścianie skrzyni ładunkowej.
D. w tylnej części skrzyni ładunkowej.
TDR.02 Pytanie 58
Organizacja przewozu środkami…

Koszty przewozu materiałów niebezpiecznych wynoszą 6000 zł, samochód przejechał 1500 km. Jaką stawkę powinna przyjąć firma transportowa za 1 km żeby osiągnąć zysk na poziomie 10%?

A. 4,40 zł/km
B. 4,00 zł/km
C. 6,00 zł/km
D. 6,40 zł/km
TDR.02 Pytanie 59
Organizacja przewozu środkami…

W tabeli przedstawiono fragment zakresu odpowiedzialności załogi pojazdu w operacjach transportowych. Wynika z tego, że członkowie załogi ponoszą odpowiedzialność w częściach

Ilustracja do pytania 19
A. równych.
B. mniejszych.
C. różnych.
D. większych.
TDR.02 Pytanie 60
Organizacja przewozu środkami…

Umieszczony na pojeździe długi ładunek nie może wystawać poza tylną płaszczyznę jego obrysu na odległość większą niż

A. 3 m
B. 1,5 m
C. 2 m
D. 2,5 m
TDR.02 Pytanie 61
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z umową ADR, pisemną instrukcję dotyczącą czynności, które należy podjąć w razie wypadku lub zagrożenia, należy sporządzić i przekazać załodze pojazdu przewożącej

A. towary niebezpieczne.
B. ładunki żywe.
C. ładunki nienormatywne.
D. artykuły szybko psujące się.
TDR.02 Pytanie 62
Organizacja przewozu środkami…

Międzynarodowy list przewozowy CMR, jest dokumentem sporządzanym w transporcie

A. kolejowym.
B. drogowym.
C. lotniczym.
D. morskim.
TDR.02 Pytanie 63
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli cena wozokilometra (brutto) kształtuje się na poziomie 5,96 zł, a podatek VAT i zysk odpowiednio na poziomie 23 % i 8 %, to koszt wozokilometra wynosi

A. 4,88 zł
B. 4,49 zł
C. 4,74 zł
D. 4,58 zł
TDR.02 Pytanie 64
Organizacja przewozu środkami…

Pojazd przewożący mrożonki pokonał dystans 520 km w ciągu 12 h. Biorąc pod uwagę, że stawka wynosi 3 zł/km, a godzina pracy agregatu chłodniczego wyceniana jest na kwotę 15 zł, to koszt przewozu wynosi

A. 1 560 zł
B. 1 740 zł
C. 6 240 zł
D. 7 800 zł
TDR.02 Pytanie 65
Organizacja przewozu środkami…

Jaką kwotę zapłaci żwirownia zlecając przewóz 6000 t piasku do stacji kolejowej oddalonej o 2 km pojazdem o ładowności 40 t i stawce 30 zł za każdy przejechany km?

A. 12000 zł
B. 18000 zł
C. 9000 zł
D. 15000 zł
TDR.02 Pytanie 66
Organizacja przewozu środkami…

W celu kalkulacji stawek związanych z organizacją przewozu ładunków, stosuje się

A. bazę danych Access.
B. dokument programu Word.
C. dokument programu Publisher.
D. arkusz programu Excel.
TDR.02 Pytanie 67
Organizacja przewozu środkami…

Program komputerowy zwany potocznie "System Zarządzania Flotą" służy do wspomagania procesu

A. zarządzania systemami informatycznymi w firmie.
B. gromadzenia informacji o wolnych ładunkach.
C. windykacji długów transportowych.
D. monitorowania środków transportu.
TDR.02 Pytanie 68
Organizacja przewozu środkami…

Mocowanie ładunku ponadnormatywnego za pomocą odciągów polega na

A. rozłożeniu nad ładunkiem siatki mocującej lub plandeki, której brzegi są łączone z nadwoziem.
B. unieruchomieniu ładunku w wyniku oparcia go bezpośrednio lub pośrednio o stałe elementy nadwozia.
C. połączeniu ładunku z nadwoziem pojazdu różnymi pasami mocującymi, linami lub łańcuchami.
D. umieszczeniu maty antypoślizgowej w celu zwiększenia siły tarcia ładunku o podłogę nadwozia.
TDR.02 Pytanie 69
Organizacja przewozu środkami…

Do czynności kierowcy poprzedzającej załadunek towarów niebezpiecznych należy

A. wylegitymowanie osoby odpowiedzialnej za załadunek.
B. umieszczenie gaśnicy i wyposażenia ADR w skrzyni ładownej.
C. określenie właściwości fizycznych i chemicznych ładunku.
D. sprawdzenie stanu opakowań przeznaczonych do załadunku.
TDR.02 Pytanie 70
Organizacja przewozu środkami…

Elektroniczne giełdy transportowe to internetowe platformy wymiany informacji

A. o zaginionych pojazdach samochodowych.
B. o planowanych utrudnieniach w ruchu.
C. o oferowanych akcjach firm transportowych.
D. o wolnych ładunkach i pojazdach ciężarowych.
TDR.02 Pytanie 71
Organizacja przewozu środkami…

Aby wykonywać przewozy regularne na linii komunikacyjnej wykraczającej poza obszar co najmniej jednego powiatu wymagane jest zezwolenie wydane przez

A. ministra właściwego do spraw transportu.
B. marszałka województwa.
C. burmistrza miasta.
D. Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
TDR.02 Pytanie 72
Organizacja przewozu środkami…

Organizacja rynku transportu miejskiego polega, w szczególności, na

A. minimalizacji ilości świadczonych usług przewozowych.
B. obserwacji świadczonych usług przewozowych.
C. badaniu i analizie potrzeb przewozowych.
D. maksymalizacji zysku z działalności gospodarczej.
TDR.02 Pytanie 73
Organizacja przewozu środkami…

Dobór pasów mocujących do opasania ładunku sprowadza się do

A. wyznaczenia minimalnej ich liczby.
B. obliczenia siły do utrzymania ładunku przez elementy blokujące.
C. obliczenia wartości zdolności mocowania LC każdego z odciągów.
D. wyznaczenia zdolności mocowania LC.
TDR.02 Pytanie 74
Organizacja przewozu środkami…

Cecha charakterystyczna zderegulowanego transportu drogowego osób jest

A. wyłączność prowadzenia transportu przez jedno przedsiębiorstwo.
B. występowanie monopolu podaży usług przewozowych.
C. pełna swoboda dostępu do rynku transportowego.
D. brak swobody kształtowania ceny usług.
TDR.02 Pytanie 75
Organizacja przewozu środkami…

Cecha miejskiego transportu zbiorowego jest nierównomierność popytu na usługi przewozowe. Polega ona na

A. dwukierunkowości produkcji usług transportowych.
B. regularnej produkcji usług, na podstawie ustalonych rozkładów jazdy.
C. jednoczesności procesu produkcji i konsumpcji usług.
D. zmianie zapotrzebowania na usługi w przestrzeni lub czasie.
TDR.02 Pytanie 76
Organizacja przewozu środkami…

W przewozach okazjonalnych nadzór nad obsługą pasażerów w środkach transportu drogowego z ramienia organizatora sprawuje

A. kierowca autobusu.
B. dyspozytor.
C. pilot wycieczki.
D. Inspekcja Transportu Drogowego.
TDR.02 Pytanie 77
Organizacja przewozu środkami…

Zgodnie z umową Interbus, wykonywanie międzynarodowych przewozów okazjonalnych wymaga sporządzenia

A. specyfikacji przewozu.
B. listu przewozowego.
C. karty drogowej.
D. formularza jazdy.
TDR.02 Pytanie 78
Organizacja przewozu środkami…

Jeżeli w czasie wykonywania przewozu zaistnieją okoliczności uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z zawartą umową, to przewoźnik jest obowiązany niezwłocznie zorganizować podróżnym bez dodatkowej opłaty

A. pobyt w określonym przez nich miejscu, na czas naprawy środka transportu.
B. miejsce noclegowe w wybranym przez nich hotelu.
C. przewóz do miejsca przeznaczenia, własnymi lub obcymi środkami transportowymi.
D. atrakcje turystyczne na czas naprawy środka transportowego.
TDR.02 Pytanie 79
Organizacja przewozu środkami…

W systemie rezerwacji biletów drogą on-line stosuje się

A. industrialne platformy wymiany danych.
B. przemysłowe platformy wymiany informacji.
C. elektroniczne platformy wymiany handlowej.
D. gospodarcze platformy wymiany danych.
TDR.02 Pytanie 80
Organizacja przewozu środkami…

Program komputerowy współpracujący z odbiornikiem GPS stosowany jest do

A. monitorowania stanu zmęczenia kierowcy.
B. monitorowania drogi wysłanego autobusu.
C. utrzymywania stałej prędkość jazdy autobusu.
D. ostrzegania kierowcy przed niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi.