Aby rozpocząć zwiedzanie skansenu w Wasilkowie o godzinie 10:30, musimy uwzględnić czas potrzebny na dojazd z hotelu. Odległość wynosi 90 km, a średnia prędkość autokaru to 60 km/h. Czas przejazdu można obliczyć przy użyciu wzoru: czas = odległość / prędkość. Zatem czas przejazdu wynosi 90 km / 60 km/h = 1,5 godziny. Aby zdążyć na czas, grupa musi wyjechać z hotelu najpóźniej o godzinie 9:00, ponieważ 10:30 minus 1,5 godziny to właśnie 9:00. Znając te obliczenia, możemy dostrzec, że wcześniejsze wyjazdy, takie jak o godzinie 7:30 czy 8:00, dają zbyt dużo czasu na przybycie, podczas gdy wyjazd o 9:30 spowodowałby spóźnienie. Dobrą praktyką w planowaniu wyjazdów grupowych jest dodawanie dodatkowego czasu na nieprzewidziane okoliczności, jak korki czy opóźnienia, co w tym przypadku nie było konieczne, ale zawsze warto mieć to na uwadze.
W przypadku wyboru opcji 7:30, 8:00 lub 9:30, możemy zauważyć, że te odpowiedzi nie uwzględniają dokładnie obliczonego czasu przejazdu. Wybierając godzinę 7:30, zakłada się, że grupa musi spędzić aż 3 godziny przed rozpoczęciem zwiedzania, co jest nieefektywne i niepraktyczne. Z kolei wyjazd o 8:00 również zapewnia zbyt dużą ilość czasu, co może prowadzić do niepotrzebnych opóźnień lub siedzenia na miejscu. Wybór godziny 9:30 jest wyjątkowo nieodpowiedzialny, ponieważ nie uwzględnia faktu, że do przebycia jest 90 km w zaledwie 1,5 godziny, co oznacza, że nie byłoby możliwe dotarcie na czas. Błędem jest nie uwzględnienie czasu przejazdu i posługiwanie się intuicją zamiast konkretnych obliczeń. Ważne jest, by w takich sytuacjach wykorzystywać matematyczne ujęcie problemu, ponieważ planowanie wyjazdów powinno być oparte na faktach i rzetelnych danych, a nie na przypuszczeniach. Współczesne standardy organizacji transportu wymagają dokładnych analiz czasowych, co pozwala uniknąć problemów z dotarciem na czas oraz zwiększa efektywność podróży.