Filtrowanie pytań
EKA.01 Pytanie 1
Obsługa klienta w jednostkach…
A. strukturalne.
B. frykcyjne.
C. sezonowe.
D. cykliczne.
EKA.01 Pytanie 2
Obsługa klienta w jednostkach…
Dobrami substytucyjnymi są
A. oliwa i smalec.
B. dom i samochód.
C. pralka i lodówka.
D. radio i telefon.
EKA.01 Pytanie 3
Obsługa klienta w jednostkach…
Koszty produkcji, które nie mają związku z wielkością produkcji są kosztami
A. stałymi.
B. zmiennymi.
C. krańcowymi.
D. całkowitymi.
EKA.01 Pytanie 4
Obsługa klienta w jednostkach…
Cena płacona przez ostatecznego odbiorcę towarów konsumpcyjnych jest ceną
A. hurtową.
B. detaliczną.
C. bazową.
D. giełdową.
EKA.01 Pytanie 5
Obsługa klienta w jednostkach…
Normy zawarte w przepisach stanowionych przez określone w Konstytucji władze są normami
A. moralnymi.
B. obyczajowymi.
C. religijnymi.
D. prawnymi.
EKA.01 Pytanie 6
Obsługa klienta w jednostkach…
Tekst przepisu prawnego dzieli się na części, z których jedna może być oznaczona znakiem (-) noszącym nazwę
A. paragraf.
B. tiret.
C. punkt.
D. ustęp.
EKA.01 Pytanie 7
Obsługa klienta w jednostkach…
Część normy prawnej, będącej opisem sytuacji lub cech, jakie posiada konkretny podmiot, nosi nazwę
A. dyspozycji.
B. sankcji.
C. hipotezy.
D. zwyczaju.
EKA.01 Pytanie 8
Obsługa klienta w jednostkach…
Źródłem prawa wewnętrznie obowiązującym jest
A. rozporządzenie Rady Ministrów.
B. uchwała Rady Ministrów.
C. ratyfikowana umowa międzynarodowa.
D. rozporządzenie Prezydenta RP.
EKA.01 Pytanie 9
Obsługa klienta w jednostkach…
Przepisy normujące zasady i tryb postępowania przed organami właściwymi do prowadzenia postępowania są przepisami prawa
A. procesowego.
B. gospodarczego.
C. konstytucyjnego.
D. materialnego.
EKA.01 Pytanie 10
Obsługa klienta w jednostkach…
Wojewodę powołuje i odwołuje
A. Sejm.
B. Prezes Rady Ministrów
C. Rada Ministrów
D. Prezydent RP
EKA.01 Pytanie 11
Obsługa klienta w jednostkach…
Organem wykonawczym w gminie, w której siedziba władz znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy, jest
A. wójt.
B. rada gminy.
C. zarząd gminy
D. burmistrz
EKA.01 Pytanie 12
Obsługa klienta w jednostkach…
Uchwalenie statutu powiatu należy do właściwości
A. sejmiku województwa.
B. rady powiatu
C. starosty
D. zarządu powiatu.
EKA.01 Pytanie 13
Obsługa klienta w jednostkach…
Ograniczonym prawem rzeczowym nie jest
A. hipoteka
B. zastaw
C. własność
D. służebność,
EKA.01 Pytanie 14
Obsługa klienta w jednostkach…
Umocowanie do czynności zwykłego zarządu objęte jest
A. pełnomocnictwem ogólnym
B. pełnomocnictwem rodzajowym
C. pełnomocnictwem szczególnym
D. przedstawicielstwem ustawowym
EKA.01 Pytanie 15
Obsługa klienta w jednostkach…
Wywłaszczenie nieruchomości może nastąpić na rzecz
A. osoby fizycznej.
B. stowarzyszenia.
C. jednostki samorządu terytorialnego
D. spółki prawa handlowego.
EKA.01 Pytanie 16
Obsługa klienta w jednostkach…
System ewidencji ludności wynika z
A. obowiązku meldunkowego.
B. obowiązku świadczenia pracy.
C. prawa do ubezpieczenia społecznego.
D. obowiązku posiadania dowodu osobistego
EKA.01 Pytanie 17
Obsługa klienta w jednostkach…
Na straży praw i wolności obywatelskich określonych w Konstytucji i innych przepisach prawa stoi
A. Trybunał Stanu.
B. Prokurator Generalny.
C. Rzecznik Praw Obywatelskich.
D. Prezydent.
EKA.01 Pytanie 18
Obsługa klienta w jednostkach…
Władczym jednostronnym oświadczeniem woli organu administracji publicznej, określającym sytuację prawną konkretnie wskazanego adresata w indywidualnie oznaczonej sprawie jest
A. ugoda administracyjna.
B. umowa o pracę.
C. decyzja administracyjna.
D. umowa cywilnoprawna.
EKA.01 Pytanie 19
Obsługa klienta w jednostkach…
Umowa przeniesienia własności nieruchomości powinna być zawarta w formie
A. pisemnej pod rygorem nieważności.
B. zwykłej pisemnej.
C. aktu notarialnego.
D. pisemnej z urzędowo poświadczonym podpisem.
EKA.01 Pytanie 20
Obsługa klienta w jednostkach…
Kierownik jednostki określa wszystkie zagadnienia związane z obiegiem pism w
A. instrukcji kancelaryjnej.
B. jednolitym wykazie akt.
C. systemie kancelaryjnym.
D. rzeczowym wykazie akt.
EKA.01 Pytanie 21
Obsługa klienta w jednostkach…
Spółką prawa handlowego nie jest
A. spółka cywilna.
B. spółka komandytowa.
C. spółka akcyjna.
D. spółka jawna.
EKA.01 Pytanie 22
Obsługa klienta w jednostkach…
Najwyższym organem spółdzielni jest
A. walne zgromadzenie.
B. prezes zarządu.
C. rada nadzorcza.
D. zarząd.
EKA.01 Pytanie 23
Obsługa klienta w jednostkach…
Na koncie aktywów można zaewidencjonować
A. zobowiązanie wobec dostawców.
B. kredyt bankowy.
C. kapitał zakładowy.
D. produkty gotowe.
EKA.01 Pytanie 24
Obsługa klienta w jednostkach…
Sprawdzenie czy dowód księgowy zawiera wszystkie wymagane elementy, czy został wystawiony na właściwym formularzu i podpisany przez właściwe osoby jest kontrolą
A. kompleksową.
B. rachunkową.
C. merytoryczną.
D. formalną.
EKA.01 Pytanie 25
Obsługa klienta w jednostkach…
Nadanie dowodowi księgowemu numeru, pod którym ma być księgowany, ustalenie daty, pod jaka ma być dokonany zapis, wskazanie konta i strony zaksięgowania operacji nosi nazwę
A. dekretacji.
B. segregacji.
C. kontroli.
D. obiegu.
EKA.01 Pytanie 26
Obsługa klienta w jednostkach…
Wartość wszystkich dóbr i usług finalnych wytworzonych w ciągu jednego roku w danym kraju to
A. Produkt Krajowy Brutto.
B. Dochód Narodowy Brutto.
C. Produkt Krajowy Netto.
D. Dochód Narodowy Netto.
EKA.01 Pytanie 27
Obsługa klienta w jednostkach…
Analizując zatrudnienie w przedsiębiorstwie stwierdzono, że najwięcej zatrudnionych pracowników jest w przedziale wiekowym 30 - 40 lat. Uzyskano w ten sposób
A. dominantę.
B. średnią arytmetyczną
C. średnią geometryczną.
D. medianę.
EKA.01 Pytanie 28
Obsługa klienta w jednostkach…
Wynagrodzenia pracowników są przekazywane z rachunku bankowego przedsiębiorstwa na konta osobiste pracowników na podstawie
A. dowodu wpłaty.
B. faktury.
C. polecenia zapłaty.
D. polecenia przelewu.
EKA.01 Pytanie 29
Obsługa klienta w jednostkach…
"...finansujący zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, nabyć rzecz od oznaczonego zbywcy na warunkach określonych w umowie i oddać tę rzecz korzystającemu do używania, a korzystający zobowiązuje się zapłacić finansującemu w uzgodnionych ratach wynagrodzenie pieniężne..."
Jakiego typu umowy dotyczy fragment zamieszczonego tekstu?
A. Zlecenia.
B. Dzierżawy.
C. Leasingu.
D. Najmu.
EKA.01 Pytanie 30
Obsługa klienta w jednostkach…
"Art. 71 Skreśleń i poprawek w protokole należy tak dokonywać, aby wyrazy skreślone i poprawione byty czytelne. Skreślenia i poprawki powinny być stwierdzone w protokole przed jego podpisaniem."
Z zamieszczonego przepisu Kodeksu postępowania administracyjnego wynika, że skreśleń i poprawek w protokole należy dokonywać w taki sposób, aby czytelny był
A. tylko poprawiony wyraz.
B. podpis na protokole
C. wyraz skreślony i poprawiony.
D. tylko skreślony wyraz.
EKA.01 Pytanie 31
Obsługa klienta w jednostkach…
"Art 36.§1 Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:
1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata."
Z zamieszczonego fragmentu przepisu Kodeksu pracy wynika, że umowa o pracę na czas nieokreślony podlega 3 miesięcznemu okresowi wypowiedzenia, jeśli pracownik był zatrudniony co najmniej
A. 6 miesięcy.
B. 2 tygodnie.
C. 34 miesiące.
D. 3 lata.
EKA.01 Pytanie 32
Obsługa klienta w jednostkach…
"Art.114. Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć."
Z zamieszczonego przepisu Kodeksu cywilnego wynika, że termin 1 roku i 6 miesięcy, którego ciągłość nie jest wymagana upłynie za
A. 547 dni.
B. 548 dni.
C. 545 dni.
D. 540 dni.
EKA.01 Pytanie 33
Obsługa klienta w jednostkach…
Referent do spraw administracyjnych wydziału organizacyjnego urzędu miasta prosi referenta do spraw magazynowych o informację na temat stanu magazynowego papieru. Jaki jest kierunek przepływu informacji w opisanej sytuacji?
A. Równoległy.
B. Pionowy w dół.
C. Pionowy w górę.
D. Poziomy.
EKA.01 Pytanie 34
Obsługa klienta w jednostkach…
Suma cen asortymentu pieczywa składającego się z ośmiu pozycji wynosi 12 zł. Określ średnią cenę pieczywa w tym asortymencie.
A. 1,50 zł
B. 1,60 zł
C. 1,70 zł
D. 1,80 zł
EKA.01 Pytanie 35
Obsługa klienta w jednostkach…
Przedsiębiorca dysponuje kapitałem własnym w wysokości 1 000 000 zł i majątkiem trwałym w wysokości 1 100 000 zł. Wskaźnik udziału kapitałów własnych w finansowaniu majątku trwałego wynosi
A. 95,0
B. 100,0
C. 90,9
D. 99,9
EKA.01 Pytanie 36
Obsługa klienta w jednostkach…
Firma osiągnęła w 2007 roku zysk z działalności gospodarczej w wysokości 1 500 000 zł przy przeciętnym zatrudnieniu 50 pracowników. Wskaźnik rentowności pracy w tej firmie wynosi
A. 35 000
B. 20 000
C. 25 000
D. 30 000
EKA.01 Pytanie 37
Obsługa klienta w jednostkach…
Średnie natężenie oświetlenia w pomieszczeniu biurowym powinno wynosić
A. 400 lx
B. 600 lx
C. 500 lx
D. 300 lx
EKA.01 Pytanie 38
Obsługa klienta w jednostkach…
Wilgotność względna powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych do pracy z monitorami ekranowymi nie powinna być mniejsza niż
A. 40%
B. 55%
C. 50%
D. 70%
EKA.01 Pytanie 39
Obsługa klienta w jednostkach…
Za ochronę informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w której takie informacje są wytwarzane, przetwarzane, przekazywane lub przechowywane odpowiada
A. pełnomocnik ochrony.
B. kierownik jednostki.
C. kierownik działu.
D. kierownik archiwum zakładowego.
EKA.01 Pytanie 40
Obsługa klienta w jednostkach…
Maszyny i inne urządzenia techniczne czasowo niesprawne, uszkodzone lub pozostające w naprawie powinny być
A. wyraźnie oznakowane i zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich uruchomienie.
B. zamknięte w odrębnym pomieszczeniu.
C. wyraźnie oznakowane i pomalowane na kolor czerwony.
D. wyraźnie oznakowane i pomalowane na kolor żółty.