Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa klienta w jednostkach…

Jakie są metody zabezpieczania danych przechowywanych w pamięci komputerów?

A. sprawne przekazywanie dokumentów do archiwum firmowego
B. umożliwienie dostępu wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia
C. należycie zorganizowany obieg dokumentów, zgodny z procedurą kancelaryjną
D. poprawne prowadzenie rejestrów spraw, spisów oraz teczek
Obsługa klienta w jednostkach…

Największa odległość z dowolnego punktu w budynku, w którym może przebywać człowiek, do najbliższej gaśnicy, nie powinna przekraczać

A. 20 m
B. 30 m
C. 40 m
D. 10 m
Obsługa klienta w jednostkach…

Informacje niejawne, których nieuprawnione ujawnienie może spowodować niezwykle poważną szkodę dla Rzeczypospolitej Polskiej, z uwagi na zagrożenie jej niepodległości, suwerenności lub integralności, otrzymują klauzulę

A. poufne
B. ściśle tajne
C. zastrzeżone
D. informacje niejawne
Obsługa klienta w jednostkach…

Maszyny, w których wykryto uszkodzenie podczas pracy, powinny być

A. wycofane z eksploatacji
B. natychmiast naprawione i dalej wykorzystywane
C. natychmiast zatrzymane i uruchomione ponownie
D. natychmiast zatrzymane i odłączone od zasilania energią
Obsługa klienta w jednostkach…

Zgodnie z przepisem Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, stopa procentowa składek na ubezpieczenie wypadkowe jest

Wyciąg z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
(…)
Rozdział 3
Zasady ustalania składek na ubezpieczenia społeczne
Art.15.1. Wysokości składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe wyrażone są w formie stopy procentowej, jednakowej dla wszystkich ubezpieczonych.
2. Stopa procentowa składek na ubezpieczenie wypadkowe jest zróżnicowana dla poszczególnych płatników składek i ustalana w zależności od poziomu zagrożeń zawodowych i skutków tych zagrożeń.
(…)

A. zróżnicowana dla poszczególnych płatników składek i ustalana wyłącznie w zależności od liczby ubezpieczonych zgłaszanych do ubezpieczenia wypadkowego.
B. niezależna od liczby wypadków w zakładzie pracy zgłoszonych przez płatnika składki w okresie sprawozdawczym.
C. zróżnicowana dla poszczególnych płatników składek i ustalana w zależności od poziomu zagrożeń zawodowych i skutków tych zagrożeń.
D. jednakowa dla wszystkich płatników składek, niezależnie od wypadkowości w danym zakładzie pracy.
Obsługa klienta w jednostkach…

Jak wygląda sytuacja kobiet w ciąży w kontekście pracy przy monitorach ekranowych?

A. zakazana po upływie 4 godzin w ciągu doby
B. całkowicie zabroniona
C. przewidziana do 8 godzin dziennie
D. dozwolona przez maksymalnie 6 godzin dziennie
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi dostęp do wody pitnej lub napojów chłodzących, gdy temperatura na zewnątrz budynku osiąga przynajmniej 25° C, a w pomieszczeniu

A. 30° C
B. 28° C
C. 34° C
D. 32° C
Obsługa klienta w jednostkach…

Informacją niejawną, która nie jest tajemnicą państwową, uzyskaną w związku z działaniami służbowymi, której nieuprawnione ujawnienie mogłoby wyrządzić szkodę dla interesów państwowych, interesu publicznego lub prawnie chronionego interesu obywateli, jest informacja oznaczana klauzulą

A. zastrzeżone
B. poufne
C. tajne
D. ściśle tajne
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba, która ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji niejawnych, może być świadkiem w sprawach objętych tą tajemnicą, jeśli

A. organ prowadzący postępowanie zwolni ją z obowiązku zachowania tej tajemnicy
B. ujawnienie tej tajemnicy nie wpłynie negatywnie na realizację przez organy władzy publicznej ich zadań
C. uczestnicy postępowania zapewniają poszanowanie tej tajemnicy
D. zostanie ona w trybie określonym obowiązującymi przepisami zwolniona od obowiązku zachowania tej tajemnicy
EKA.01 Pytanie 16
Obsługa klienta w jednostkach…

Jakie działania należy podjąć udzielając pierwszej pomocy osobie, która straciła przytomność?

A. zapewnić poszkodowanemu dostęp do świeżego powietrza, ułożyć na plecach, ocenić oddech w ciągu 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, a jeśli świadomość nie wraca, wezwać pogotowie
B. umieścić poszkodowanego w pozycji bocznej, sprawdzać oddech co 10 sekund, odchylić głowę do tyłu, przykładać zimny kompres na czoło, podać lek uspokajający, wezwać pomoc
C. zapewnić poszkodowanemu dostęp do świeżego powietrza, delikatnie oklepywać twarz, przykryć kocem, nie zostawiać bez opieki do momentu odzyskania przytomności
D. ułożyć poszkodowanego na plecach, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi, nie zostawiać bez nadzoru
EKA.01 Pytanie 17
Obsługa klienta w jednostkach…

Co należy zrobić w przypadku, gdy pracownik stracił przytomność i wystąpiło u niego zatrzymanie akcji serca?

A. zastosować zimny okład
B. rozpocząć resuscytację krążeniowo-oddechową
C. podać niewielką ilość wody
D. ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej
Obsługa klienta w jednostkach…

Zatrudnianie kobiet w pracach szczególnie trudnych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet jest

A. zabronione i stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika
B. możliwe, jeżeli lekarz na to zezwoli
C. dopuszczalne na podstawie pisemnego wniosku pracownicy
D. możliwe, jeśli związek zawodowy wyrazi na to zgodę
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracodawca ma obowiązek przeszkolić pracownika w zakresie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy

A. w ciągu jednego miesiąca od rozpoczęcia pracy
B. przed dopuszczeniem do pracy
C. w trakcie pierwszego roku zatrudnienia
D. w ciągu trzech miesięcy od rozpoczęcia pracy
Obsługa klienta w jednostkach…

Informacje objęte klauzulą niejawności, których niewłaściwe ujawnienie może spowodować niezwykle poważną szkodę dla Rzeczypospolitej Polskiej przez zagrażanie jej niepodległości, suwerenności lub integralności terytorialnej, klasyfikuje się jako

A. ściśle tajne
B. tajne
C. poufne
D. zastrzeżone
EKA.01 Pytanie 25
Obsługa klienta w jednostkach…

Powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez urządzenia oraz sprzęt, przypadająca na jednego pracownika, powinna wynosić przynajmniej

A. 10 m2
B. 2 m2
C. 4 m2
D. 6 m2
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracodawca ma obowiązek dostarczyć napoje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach, gdzie temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza

A. 25 °C
B. 30 °C
C. 28 °C
D. 20 °C
Obsługa klienta w jednostkach…

Jakie zagrożenie dla zdrowia może wystąpić podczas pracy przy komputerze?

A. choroby stawów nadgarstka
B. deformacja kręgosłupa
C. pogorszenie wzroku
D. porażenie prądem elektrycznym
EKA.01 Pytanie 28
Obsługa klienta w jednostkach…

Maszyny oraz inne urządzenia techniczne, które są chwilowo niesprawne, uszkodzone lub w trakcie naprawy, powinny być

A. zamknięte w osobnym pomieszczeniu
B. wyraźnie oznaczone i zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich uruchomienie
C. wyraźnie oznaczone i pomalowane na kolor czerwony
D. wyraźnie oznaczone i pomalowane na kolor żółty
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracownicy są zobowiązani do odbywania regularnego szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. To szkolenie pracownicy przeprowadzają

A. poza godzinami pracy, na koszt pracodawcy
B. poza godzinami pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy
C. w czasie pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy
D. w czasie pracy, na koszt pracodawcy
EKA.01 Pytanie 30
Obsługa klienta w jednostkach…

Jakie są działania pierwszej pomocy przy oparzeniu pierwszego stopnia?

A. zastosowaniu środków uspokajających
B. przemyciu oparzonej skóry zimną, czystą wodą
C. posypaniu oparzonej skóry talkiem kosmetycznym
D. nałożeniu na dotkniętą skórę maści o tłustej konsystencji
EKA.01 Pytanie 31
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba doznała poparzenia dłoni gorącym płynem. Powierzchnia poparzenia jest znaczna, zaczerwieniona i pojawiły się pęcherze. Jak należy udzielić pomocy tej osobie?

A. szybko zabandażować dłoń i umieścić rękę w temblaku
B. posmarować miejsce poparzenia tłustym kremem
C. schładzać oparzone miejsce zimną wodą około 20-30 minut
D. przekłuć pęcherze, nałożyć opatrunek, podać środek przeciwbólowy
Obsługa klienta w jednostkach…

Ciągłe i długotrwałe nękanie lub zastraszanie pracownika, które prowadzi do obniżenia jego oceny przydatności zawodowej, mające na celu poniżenie, ośmieszenie, izolację lub wykluczenie go z grupy współpracowników, to

A. mobbing
B. dyskryminacja pośrednia
C. dyskryminacja bezpośrednia
D. molestowanie
Obsługa klienta w jednostkach…

Jakie z wymienionych działań pracodawcy nie stanowi dyskryminacji pracownika według Kodeksu pracy?

A. Gorsze traktowanie pracownika w podobnej sytuacji w porównaniu do innych w zakresie możliwości uczestnictwa w szkoleniu
B. Różnicowanie wynagrodzeń pracowników mimo tego, że wykonują tę samą pracę i mają tę samą wartość
C. Zwolnienie cudzoziemca z pracy za niewłaściwe przestrzeganie przepisów bhp
D. Bezpodstawne nierówne traktowanie pracowników przy nawiązywaniu stosunku pracy
EKA.01 Pytanie 35
Obsługa klienta w jednostkach…

W trakcie sezonu grzewczego w biurach powinna być utrzymywana temperatura powietrza

A. od 18°C do 22°C
B. od 23 °C do 24 °C
C. od 15°C do 17°C
D. powyżej 24 °C
EKA.01 Pytanie 38
Obsługa klienta w jednostkach…

Podczas podłączania nowego komputera do sieci elektrycznej Jan Kowalski doznał porażenia prądem. Jakie działania należy podjąć w celu udzielenia pierwszej pomocy poszkodowanemu?

A. ochronie poszkodowanego przed utratą ciepła
B. odłączeniu porażonego od źródła prądu elektrycznego
C. nałożeniu odpowiedniego opatrunku w miejscu porażenia
D. zapewnieniu poszkodowanemu dostępu do świeżego powietrza
Obsługa klienta w jednostkach…

Dokumenty klasyfikowane jako poufne są zabezpieczone przez

A. prawidłową segregację dokumentów
B. ich przekazywanie do archiwum państwowego
C. umożliwienie dostępu tylko upoważnionym pracownikom
D. ich przekazywanie do archiwum zakładowego
EKA.01 Pytanie 40
Obsługa klienta w jednostkach…

Aby zapobiec nieszczęśliwym wypadkom w biurowych przestrzeniach, należy

A. wchodząc do tych pomieszczeń, energicznie otwierać drzwi
B. starannie wypastować schodowe stopnie, aby zapewnić równą powierzchnię
C. zamykać szuflady biurek, zwłaszcza te najniżej ulokowane nad podłogą
D. sięgać po dokumenty z wyższej półki, stojąc na krześle obrotowym