Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

EKA.01 Pytanie 41
Obsługa klienta w jednostkach…

Krzesło w obszarze pracy przy komputerze powinno mieć podstawę

A. trójramienną z kołkami
B. pięcioramienną bez kołków
C. pięcioramienną z kołkami
D. trójramienną bez kołków
Obsługa klienta w jednostkach…

Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu zatrudnienia?

A. pracodawca
B. pracownik
C. inspektor Państwowej Inspekcji Pracy
D. kierownik działu BHP w firmie
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba zatrudniona na stanowisku, gdzie korzysta się z monitorów ekranowych, ma prawo do zrobienia

A. przerwy trwającej co najmniej 5 minut, wliczanej do czasu pracy
B. przerwy trwającej co najmniej 11 minut, wliczanej do czasu pracy
C. przerwy trwającej co najmniej 7 minut, wliczanej do czasu pracy
D. przerwy trwającej co najmniej 9 minut, wliczanej do czasu pracy
Obsługa klienta w jednostkach…

Za zabezpieczenie informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w której takie dane są wytwarzane, przetwarzane, przekazywane lub przechowywane, odpowiada

A. kierownik archiwum zakładowego.
B. pełnomocnik ochrony.
C. kierownik działu.
D. kierownik jednostki.
EKA.01 Pytanie 45
Obsługa klienta w jednostkach…

W biurze, w przypadku wystąpienia pożaru urządzeń elektrycznych, należy zastosować

A. gaśnicy pianowej
B. koca gaśniczego
C. hydronetki wodnej
D. gaśnicy proszkowej
Obsługa klienta w jednostkach…

Jakiego typu odpowiedzialność cywilna może ponieść elektrownia wodna w sytuacji, gdy osoba trzecia wpadła do nieosłoniętego wykopu na terenie zakładu i doznała szkody na zdrowiu?

A. Kontraktową
B. Repartycyjną
C. Deliktową
D. Gwarancyjną
Obsługa klienta w jednostkach…

Zgodnie z regulacjami Kodeksu pracy wydatki związane z ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków w miejscu pracy ponosi

A. ubezpieczyciel zakładu pracy
B. pracodawca
C. pracownik
D. Skarb Państwa
Obsługa klienta w jednostkach…

W trakcie remontu elewacji zewnętrznej budynku, w wyniku lekkomyślności jednego z pracowników, z rusztowania spadło wiadro z farbą, które uszkodziło odzież przechodzącego obok człowieka. Wobec poszkodowanego będzie miała miejsce odpowiedzialność

A. deliktowa
B. porządkowa
C. karna
D. kontraktowa
Obsługa klienta w jednostkach…

Dokumenty zawierające informacje niejawne, których nieuprawnione ujawnienie może wyrządzić szkodę Rzeczypospolitej Polskiej, z uwagi na potencjalne zagrożenie dla stabilności jej systemu finansowego oraz negatywny wpływ na funkcjonowanie gospodarki narodowej, powinny być oznaczone klauzulą

A. tajne
B. ściśle tajne
C. poufne
D. chronione
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracodawca ma obowiązek umożliwić pracownikom po każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego przynajmniej

A. 5 - minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy
B. 5 - minutową przerwę wliczaną do czasu pracy
C. 10 - minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy
D. 10 - minutową przerwę wliczaną do czasu pracy
EKA.01 Pytanie 52
Obsługa klienta w jednostkach…

Nie wolno używać gaśnicy pianowej do gaszenia ognia w przypadku

A. mebli z drewna
B. urządzeń pod napięciem
C. elementów plastikowych
D. mebli wykonanych z tworzyw sztucznych
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba, która przez długi czas wykonuje pracę umysłową w pozycji siedzącej i nie przestrzega zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy, naraża się na

A. choroby układu oddechowego
B. uszkodzenie słuchu oraz głuchotę
C. niedotlenienie oraz obniżenie wydolności zarówno fizycznej, jak i umysłowej
D. wysoki wydatek energetyczny
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba pracująca przy monitorze komputerowym przez co najmniej połowę swojej dobowej pracy, po każdej godzinie spędzonej z monitorem ma prawo do przerwy wliczanej do czasu pracy, która wynosi co najmniej

A. 20 minut
B. 15 minut
C. 5 minut
D. 10 minut
EKA.01 Pytanie 57
Obsługa klienta w jednostkach…

Zgodnie z przepisami BHP, powierzchnia blatu biurka powinna być

A. lśniąca o jasnej barwie
B. matowa o jasnej barwie
C. matowa o ciemnej barwie
D. lśniąca o ciemnej barwie
Obsługa klienta w jednostkach…

Kto jest odpowiedzialny za zabezpieczenie informacji niejawnych?

A. pełnomocnik ds. ochrony
B. kierownik jednostki organizacyjnej
C. osoba zajmująca się konserwacją sprzętu
D. pracownik działu ochrony
Obsługa klienta w jednostkach…

W przypadku zabezpieczenia materiałów niejawnych w jednostce organizacyjnej, kluczowe znaczenie ma

A. klauzula tajności przypisana tym materiałom
B. odbiorca wiadomości zawartych w tych materiałach
C. obowiązująca w tej jednostce instrukcja kancelaryjna
D. zewnętrzna ochrona siedziby tej organizacji