Filtrowanie pytań
Obsługa klienta w jednostkach…
A. trójramienną z kołkami
B. pięcioramienną bez kołków
C. pięcioramienną z kołkami
D. trójramienną bez kołków
Obsługa klienta w jednostkach…
Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu zatrudnienia?
A. pracodawca
B. pracownik
C. inspektor Państwowej Inspekcji Pracy
D. kierownik działu BHP w firmie
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba zatrudniona na stanowisku, gdzie korzysta się z monitorów ekranowych, ma prawo do zrobienia
A. przerwy trwającej co najmniej 5 minut, wliczanej do czasu pracy
B. przerwy trwającej co najmniej 11 minut, wliczanej do czasu pracy
C. przerwy trwającej co najmniej 7 minut, wliczanej do czasu pracy
D. przerwy trwającej co najmniej 9 minut, wliczanej do czasu pracy
Obsługa klienta w jednostkach…
Za zabezpieczenie informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w której takie dane są wytwarzane, przetwarzane, przekazywane lub przechowywane, odpowiada
A. kierownik archiwum zakładowego.
B. pełnomocnik ochrony.
C. kierownik działu.
D. kierownik jednostki.
Obsługa klienta w jednostkach…
W biurze, w przypadku wystąpienia pożaru urządzeń elektrycznych, należy zastosować
A. gaśnicy pianowej
B. koca gaśniczego
C. hydronetki wodnej
D. gaśnicy proszkowej
Obsługa klienta w jednostkach…
Jakiego typu odpowiedzialność cywilna może ponieść elektrownia wodna w sytuacji, gdy osoba trzecia wpadła do nieosłoniętego wykopu na terenie zakładu i doznała szkody na zdrowiu?
A. Kontraktową
B. Repartycyjną
C. Deliktową
D. Gwarancyjną
Obsługa klienta w jednostkach…
Zgodnie z regulacjami Kodeksu pracy wydatki związane z ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków w miejscu pracy ponosi
A. ubezpieczyciel zakładu pracy
B. pracodawca
C. pracownik
D. Skarb Państwa
Obsługa klienta w jednostkach…
Korespondencja oznaczona jako "tajna" jest dokumentowana
A. w dzienniku podawczym
B. w dzienniku ewidencji korespondencji niejawnej
C. w ewidencji druków ścisłego zarachowania
D. w protokole zdawczo-odbiorczym
Obsługa klienta w jednostkach…
W trakcie remontu elewacji zewnętrznej budynku, w wyniku lekkomyślności jednego z pracowników, z rusztowania spadło wiadro z farbą, które uszkodziło odzież przechodzącego obok człowieka. Wobec poszkodowanego będzie miała miejsce odpowiedzialność
A. deliktowa
B. porządkowa
C. karna
D. kontraktowa
Obsługa klienta w jednostkach…
Dokumenty zawierające informacje niejawne, których nieuprawnione ujawnienie może wyrządzić szkodę Rzeczypospolitej Polskiej, z uwagi na potencjalne zagrożenie dla stabilności jej systemu finansowego oraz negatywny wpływ na funkcjonowanie gospodarki narodowej, powinny być oznaczone klauzulą
A. tajne
B. ściśle tajne
C. poufne
D. chronione
Obsługa klienta w jednostkach…
Pracodawca ma obowiązek umożliwić pracownikom po każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego przynajmniej
A. 5 - minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy
B. 5 - minutową przerwę wliczaną do czasu pracy
C. 10 - minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy
D. 10 - minutową przerwę wliczaną do czasu pracy
Obsługa klienta w jednostkach…
Nie wolno używać gaśnicy pianowej do gaszenia ognia w przypadku
A. mebli z drewna
B. urządzeń pod napięciem
C. elementów plastikowych
D. mebli wykonanych z tworzyw sztucznych
Obsługa klienta w jednostkach…
Tajemnice państwowe, które są informacjami niejawnymi, wymagają ochrony od momentu ich wytworzenia przez czas trwania
A. 20 lat
B. 50 lat
C. 100 lat
D. 10 lat
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba, która przez długi czas wykonuje pracę umysłową w pozycji siedzącej i nie przestrzega zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy, naraża się na
A. choroby układu oddechowego
B. uszkodzenie słuchu oraz głuchotę
C. niedotlenienie oraz obniżenie wydolności zarówno fizycznej, jak i umysłowej
D. wysoki wydatek energetyczny
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba pracująca przy monitorze komputerowym przez co najmniej połowę swojej dobowej pracy, po każdej godzinie spędzonej z monitorem ma prawo do przerwy wliczanej do czasu pracy, która wynosi co najmniej
A. 20 minut
B. 15 minut
C. 5 minut
D. 10 minut
Obsługa klienta w jednostkach…
Dokumenty z klauzulą "tajne" lub "poufne" są przechowywane
A. w archiwum
B. w kancelarii tajnej
C. w biurze
D. w specjalistycznej agencji
Obsługa klienta w jednostkach…
Zgodnie z przepisami BHP, powierzchnia blatu biurka powinna być
A. lśniąca o jasnej barwie
B. matowa o jasnej barwie
C. matowa o ciemnej barwie
D. lśniąca o ciemnej barwie
Obsługa klienta w jednostkach…
Kto jest odpowiedzialny za zabezpieczenie informacji niejawnych?
A. pełnomocnik ds. ochrony
B. kierownik jednostki organizacyjnej
C. osoba zajmująca się konserwacją sprzętu
D. pracownik działu ochrony
Obsługa klienta w jednostkach…
W biurze temperatura powietrza nie powinna być niższa niż
A. 15 C
B. 16 C
C. 20 C
D. 18 C
Obsługa klienta w jednostkach…
Kartki dokumentu nieelektronicznego, który został sporządzony w formie pisma i otrzymał klauzulę ściśle tajne, powinny być oznaczone symbolem
A. 00
B. 0
C. Z
D. Pf
Obsługa klienta w jednostkach…
Nie należy gasić pożarów urządzeń elektrycznych wodą
A. wodą
B. dwutlenkiem węgla
C. proszkiem gaśniczym
D. halonem
Obsługa klienta w jednostkach…
W biurze temperatura powietrza nie powinna wynosić mniej niż
A. 16 °C
B. 15 °C
C. 20 °C
D. 18 °C
Obsługa klienta w jednostkach…
W przypadku zabezpieczenia materiałów niejawnych w jednostce organizacyjnej, kluczowe znaczenie ma
A. klauzula tajności przypisana tym materiałom
B. odbiorca wiadomości zawartych w tych materiałach
C. obowiązująca w tej jednostce instrukcja kancelaryjna
D. zewnętrzna ochrona siedziby tej organizacji