Filtrowanie pytań
Obsługa klienta w jednostkach…
A. Gorsze traktowanie pracownika w podobnej sytuacji w porównaniu do innych w zakresie możliwości uczestnictwa w szkoleniu
B. Bezpodstawne nierówne traktowanie pracowników przy nawiązywaniu stosunku pracy
C. Zwolnienie cudzoziemca z pracy za niewłaściwe przestrzeganie przepisów bhp
D. Różnicowanie wynagrodzeń pracowników mimo tego, że wykonują tę samą pracę i mają tę samą wartość
Obsługa klienta w jednostkach…
Pracodawca ma obowiązek przeszkolić pracownika w zakresie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
A. w ciągu jednego miesiąca od rozpoczęcia pracy
B. przed dopuszczeniem do pracy
C. w trakcie pierwszego roku zatrudnienia
D. w ciągu trzech miesięcy od rozpoczęcia pracy
Obsługa klienta w jednostkach…
Pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi dostęp do wody pitnej lub napojów chłodzących, gdy temperatura na zewnątrz budynku osiąga przynajmniej 25° C, a w pomieszczeniu
A. 32° C
B. 30° C
C. 28° C
D. 34° C
Obsługa klienta w jednostkach…
W biurze, w przypadku wystąpienia pożaru urządzeń elektrycznych, należy zastosować
A. gaśnicy proszkowej
B. hydronetki wodnej
C. koca gaśniczego
D. gaśnicy pianowej
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba, która ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji niejawnych, może być świadkiem w sprawach objętych tą tajemnicą, jeśli
A. uczestnicy postępowania zapewniają poszanowanie tej tajemnicy
B. ujawnienie tej tajemnicy nie wpłynie negatywnie na realizację przez organy władzy publicznej ich zadań
C. zostanie ona w trybie określonym obowiązującymi przepisami zwolniona od obowiązku zachowania tej tajemnicy
D. organ prowadzący postępowanie zwolni ją z obowiązku zachowania tej tajemnicy
Obsługa klienta w jednostkach…
Dokument zawierający informacje, którym przypisano klauzulę ściśle tajne, powinien być oznaczony
A. 00
B. Pf
C. 0
D. Z
Obsługa klienta w jednostkach…
Jakie są działania pierwszej pomocy przy oparzeniu pierwszego stopnia?
A. zastosowaniu środków uspokajających
B. przemyciu oparzonej skóry zimną, czystą wodą
C. nałożeniu na dotkniętą skórę maści o tłustej konsystencji
D. posypaniu oparzonej skóry talkiem kosmetycznym
Obsługa klienta w jednostkach…
Maszyny, w których wykryto uszkodzenie podczas pracy, powinny być
A. natychmiast zatrzymane i uruchomione ponownie
B. natychmiast zatrzymane i odłączone od zasilania energią
C. natychmiast naprawione i dalej wykorzystywane
D. wycofane z eksploatacji
Obsługa klienta w jednostkach…
Zgodnie z przepisem Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, stopa procentowa składek na ubezpieczenie wypadkowe jest
Wyciąg z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych | ||
(…) | ||
Rozdział 3 | ||
Zasady ustalania składek na ubezpieczenia społeczne | ||
Art.15.1. Wysokości składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i chorobowe wyrażone są w formie stopy procentowej, jednakowej dla wszystkich ubezpieczonych. | ||
2. Stopa procentowa składek na ubezpieczenie wypadkowe jest zróżnicowana dla poszczególnych płatników składek i ustalana w zależności od poziomu zagrożeń zawodowych i skutków tych zagrożeń. | ||
(…) |
A. zróżnicowana dla poszczególnych płatników składek i ustalana wyłącznie w zależności od liczby ubezpieczonych zgłaszanych do ubezpieczenia wypadkowego.
B. jednakowa dla wszystkich płatników składek, niezależnie od wypadkowości w danym zakładzie pracy.
C. niezależna od liczby wypadków w zakładzie pracy zgłoszonych przez płatnika składki w okresie sprawozdawczym.
D. zróżnicowana dla poszczególnych płatników składek i ustalana w zależności od poziomu zagrożeń zawodowych i skutków tych zagrożeń.
Obsługa klienta w jednostkach…
W pomieszczeniach, w których pracuje się z monitorami ekranowymi, wilgotność względna powietrza powinna wynosić co najmniej
A. 55%
B. 70%
C. 50%
D. 40%
Obsługa klienta w jednostkach…
Zgodnie z regulacjami Kodeksu pracy wydatki związane z ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków w miejscu pracy ponosi
A. pracownik
B. pracodawca
C. ubezpieczyciel zakładu pracy
D. Skarb Państwa
Obsługa klienta w jednostkach…
Największa odległość z dowolnego punktu w budynku, w którym może przebywać człowiek, do najbliższej gaśnicy, nie powinna przekraczać
A. 10 m
B. 40 m
C. 30 m
D. 20 m
Obsługa klienta w jednostkach…
W trakcie sezonu grzewczego w biurach powinna być utrzymywana temperatura powietrza
A. od 15°C do 17°C
B. od 18°C do 22°C
C. powyżej 24 °C
D. od 23 °C do 24 °C
Obsługa klienta w jednostkach…
Kartki dokumentu nieelektronicznego, który został sporządzony w formie pisma i otrzymał klauzulę ściśle tajne, powinny być oznaczone symbolem
A. 0
B. Z
C. Pf
D. 00
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba, która przez długi czas wykonuje pracę umysłową w pozycji siedzącej i nie przestrzega zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy, naraża się na
A. choroby układu oddechowego
B. wysoki wydatek energetyczny
C. uszkodzenie słuchu oraz głuchotę
D. niedotlenienie oraz obniżenie wydolności zarówno fizycznej, jak i umysłowej
Obsługa klienta w jednostkach…
W przypadku zabezpieczenia materiałów niejawnych w jednostce organizacyjnej, kluczowe znaczenie ma
A. klauzula tajności przypisana tym materiałom
B. odbiorca wiadomości zawartych w tych materiałach
C. obowiązująca w tej jednostce instrukcja kancelaryjna
D. zewnętrzna ochrona siedziby tej organizacji
Obsługa klienta w jednostkach…
Dokumenty klasyfikowane jako poufne są zabezpieczone przez
A. ich przekazywanie do archiwum zakładowego
B. ich przekazywanie do archiwum państwowego
C. prawidłową segregację dokumentów
D. umożliwienie dostępu tylko upoważnionym pracownikom
Obsługa klienta w jednostkach…
Informacją niejawną, która nie jest tajemnicą państwową, uzyskaną w związku z działaniami służbowymi, której nieuprawnione ujawnienie mogłoby wyrządzić szkodę dla interesów państwowych, interesu publicznego lub prawnie chronionego interesu obywateli, jest informacja oznaczana klauzulą
A. ściśle tajne
B. poufne
C. tajne
D. zastrzeżone
Obsługa klienta w jednostkach…
Nie wolno używać gaśnicy pianowej do gaszenia ognia w przypadku
A. mebli z drewna
B. mebli wykonanych z tworzyw sztucznych
C. urządzeń pod napięciem
D. elementów plastikowych
Obsługa klienta w jednostkach…
Osobie pracującej przy monitorze przysługuje przerwa, uwzględniana w czasie pracy, co godzinę, w wymiarze nie krótszym niż
A. 5 minut
B. 10 minut
C. 15 minut
D. 6 minut
Obsługa klienta w jednostkach…
Minimalna temperatura w biurach podczas godzin pracy nie powinna wynosić mniej niż
A. 12 °C
B. 18 °C
C. 16 °C
D. 14 °C
Obsługa klienta w jednostkach…
Aby zapobiec nieszczęśliwym wypadkom w biurowych przestrzeniach, należy
A. sięgać po dokumenty z wyższej półki, stojąc na krześle obrotowym
B. starannie wypastować schodowe stopnie, aby zapewnić równą powierzchnię
C. wchodząc do tych pomieszczeń, energicznie otwierać drzwi
D. zamykać szuflady biurek, zwłaszcza te najniżej ulokowane nad podłogą
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba doznała poparzenia dłoni gorącym płynem. Powierzchnia poparzenia jest znaczna, zaczerwieniona i pojawiły się pęcherze. Jak należy udzielić pomocy tej osobie?
A. szybko zabandażować dłoń i umieścić rękę w temblaku
B. przekłuć pęcherze, nałożyć opatrunek, podać środek przeciwbólowy
C. posmarować miejsce poparzenia tłustym kremem
D. schładzać oparzone miejsce zimną wodą około 20-30 minut
Obsługa klienta w jednostkach…
Tajemnice państwowe, które są informacjami niejawnymi, wymagają ochrony od momentu ich wytworzenia przez czas trwania
A. 20 lat
B. 10 lat
C. 100 lat
D. 50 lat
Obsługa klienta w jednostkach…
Pracodawca ma obowiązek dostarczyć napoje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach, gdzie temperatura spowodowana warunkami atmosferycznymi przekracza
A. 30 °C
B. 25 °C
C. 20 °C
D. 28 °C
Obsługa klienta w jednostkach…
Powierzchnia podłogi w biurze, która nie jest zajęta przez urządzenia oraz sprzęt, przypadająca na jednego pracownika, powinna wynosić przynajmniej
A. 2 m2
B. 6 m2
C. 4 m2
D. 10 m2
Obsługa klienta w jednostkach…
Jakie są metody zabezpieczania danych przechowywanych w pamięci komputerów?
A. należycie zorganizowany obieg dokumentów, zgodny z procedurą kancelaryjną
B. poprawne prowadzenie rejestrów spraw, spisów oraz teczek
C. sprawne przekazywanie dokumentów do archiwum firmowego
D. umożliwienie dostępu wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia
Obsługa klienta w jednostkach…
Ciągłe i długotrwałe nękanie lub zastraszanie pracownika, które prowadzi do obniżenia jego oceny przydatności zawodowej, mające na celu poniżenie, ośmieszenie, izolację lub wykluczenie go z grupy współpracowników, to
A. molestowanie
B. dyskryminacja bezpośrednia
C. mobbing
D. dyskryminacja pośrednia
Obsługa klienta w jednostkach…
Jak wygląda sytuacja kobiet w ciąży w kontekście pracy przy monitorach ekranowych?
A. przewidziana do 8 godzin dziennie
B. zakazana po upływie 4 godzin w ciągu doby
C. dozwolona przez maksymalnie 6 godzin dziennie
D. całkowicie zabroniona
Obsługa klienta w jednostkach…
Toner, który został użyty w drukarce laserowej, powinien być klasyfikowany jako odpad
A. niebezpieczny
B. obojętny
C. komunalny
D. medyczny
Obsługa klienta w jednostkach…
Za zabezpieczenie informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w której takie dane są wytwarzane, przetwarzane, przekazywane lub przechowywane, odpowiada
A. kierownik archiwum zakładowego.
B. kierownik działu.
C. kierownik jednostki.
D. pełnomocnik ochrony.
Obsługa klienta w jednostkach…
Krzesło w obszarze pracy przy komputerze powinno mieć podstawę
A. pięcioramienną bez kołków
B. pięcioramienną z kołkami
C. trójramienną z kołkami
D. trójramienną bez kołków
Obsługa klienta w jednostkach…
Osoba pracująca przy monitorze komputerowym przez co najmniej połowę swojej dobowej pracy, po każdej godzinie spędzonej z monitorem ma prawo do przerwy wliczanej do czasu pracy, która wynosi co najmniej
A. 10 minut
B. 15 minut
C. 20 minut
D. 5 minut
Obsługa klienta w jednostkach…
Jakiego typu odpowiedzialność cywilna może ponieść elektrownia wodna w sytuacji, gdy osoba trzecia wpadła do nieosłoniętego wykopu na terenie zakładu i doznała szkody na zdrowiu?
A. Deliktową
B. Gwarancyjną
C. Repartycyjną
D. Kontraktową
Obsługa klienta w jednostkach…
Informacje objęte klauzulą niejawności, których niewłaściwe ujawnienie może spowodować niezwykle poważną szkodę dla Rzeczypospolitej Polskiej przez zagrażanie jej niepodległości, suwerenności lub integralności terytorialnej, klasyfikuje się jako
A. zastrzeżone
B. poufne
C. ściśle tajne
D. tajne
Obsługa klienta w jednostkach…
Do egzekucji administracyjnej nie są zaliczane
A. opłaty podatkowe
B. obowiązki dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy, ustalane na podstawie decyzji organów Państwowej Inspekcji Pracy
C. grzywny nakładane przez organy administracyjne
D. kredyty
Obsługa klienta w jednostkach…
Dokumenty z klauzulą "tajne" lub "poufne" są przechowywane
A. w biurze
B. w specjalistycznej agencji
C. w kancelarii tajnej
D. w archiwum
Obsługa klienta w jednostkach…
Optymalne natężenie oświetlenia w biurze powinno wynosić
A. 300 lx
B. 600 lx
C. 400 lx
D. 500 lx
Obsługa klienta w jednostkach…
Maszyny oraz inne urządzenia techniczne, które są chwilowo niesprawne, uszkodzone lub w trakcie naprawy, powinny być
A. wyraźnie oznaczone i pomalowane na kolor czerwony
B. wyraźnie oznaczone i pomalowane na kolor żółty
C. wyraźnie oznaczone i zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich uruchomienie
D. zamknięte w osobnym pomieszczeniu
Obsługa klienta w jednostkach…
Pracodawca ma obowiązek umożliwić pracownikom po każdej godzinie pracy przy obsłudze monitora ekranowego przynajmniej
A. 10 - minutową przerwę wliczaną do czasu pracy
B. 10 - minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy
C. 5 - minutową przerwę nie wliczaną do czasu pracy
D. 5 - minutową przerwę wliczaną do czasu pracy