Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
EKA.01 Pytanie 41
Obsługa klienta w jednostkach…

Firma osiągnęła w 2007 roku zysk z działalności gospodarczej w wysokości 1 500 000 zł przy przeciętnym zatrudnieniu 50 pracowników. Wskaźnik rentowności pracy w tej firmie wynosi

A. 35 000
B. 30 000
C. 25 000
D. 20 000
EKA.01 Pytanie 42
Obsługa klienta w jednostkach…

Z zamieszczonego wykresu dotyczącego bezrobocia w województwie wielkopolskim wynika, że najniższy poziom bezrobocia został odnotowany

Ilustracja do pytania 2
A. w październiku 2005 r.
B. w październiku 2004 r.
C. w marcu 2005 r.
D. w marcu 2004 r.
EKA.01 Pytanie 43
Obsługa klienta w jednostkach…

Z danych zawartych w tabeli wynika, że najwyższe bezrobocie odnotowano

Ilustracja do pytania 3
A. w grudniu 2004 r.
B. w styczniu 2007 r.
C. w styczniu 2005 r.
D. w grudniu 2005 r.
EKA.01 Pytanie 44
Obsługa klienta w jednostkach…

Średnie natężenie oświetlenia w pomieszczeniu biurowym powinno wynosić

A. 600 lx
B. 300 lx
C. 500 lx
D. 400 lx
EKA.01 Pytanie 45
Obsługa klienta w jednostkach…

Wilgotność względna powietrza w pomieszczeniach przeznaczonych do pracy z monitorami ekranowymi nie powinna być mniejsza niż

A. 50%
B. 70%
C. 55%
D. 40%
EKA.01 Pytanie 46
Obsługa klienta w jednostkach…

Za ochronę informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w której takie informacje są wytwarzane, przetwarzane, przekazywane lub przechowywane odpowiada

A. pełnomocnik ochrony.
B. kierownik archiwum zakładowego.
C. kierownik jednostki.
D. kierownik działu.
EKA.01 Pytanie 47
Obsługa klienta w jednostkach…

Maszyny i inne urządzenia techniczne czasowo niesprawne, uszkodzone lub pozostające w naprawie powinny być

A. wyraźnie oznakowane i pomalowane na kolor czerwony.
B. wyraźnie oznakowane i pomalowane na kolor żółty.
C. zamknięte w odrębnym pomieszczeniu.
D. wyraźnie oznakowane i zabezpieczone w sposób uniemożliwiający ich uruchomienie.
EKA.01 Pytanie 48
Obsługa klienta w jednostkach…

Informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową podlegają ochronie począwszy od daty wytworzenia przez okres

A. 20 lat.
B. 10 lat.
C. 100 lat.
D. 50 lat.
EKA.01 Pytanie 49
Obsługa klienta w jednostkach…

Akt normatywny, wydawany na podstawie szczegółowego upoważnienia zawartego w ustawie przez wskazany organ w celu jej wykonania, to

A. uchwała.
B. ustawa.
C. zarządzenie.
D. rozporządzenie.
EKA.01 Pytanie 50
Obsługa klienta w jednostkach…

Centralne miejsce w strukturze organizacyjnej samorządu terytorialnego zajmuje rada gminy, rada powiatu i sejmik województwa. Rada gminy to organ, który

A. uchwala statut gminy.
B. uchwala budżet powiatu.
C. wybiera samorząd powiatu.
D. zarządza mieniem wojewódzkim.
EKA.01 Pytanie 51
Obsługa klienta w jednostkach…

Instytucja prawa cywilnego polegająca na tym, że po upływie wskazanego przez prawo terminu dłużnik może uchylić się od spełnienia świadczenia, jest określana mianem

A. zasiedzenia.
B. przemilczenia.
C. prekluzji.
D. przedawnienia.
EKA.01 Pytanie 52
Obsługa klienta w jednostkach…

Właściciel, którego pozbawiono faktycznego władztwa nad rzeczą, może wystąpić przeciwko osobie naruszającej jego własność z roszczeniem

A. windykacyjnym.
B. negatoryjnym.
C. akcesoryjnym.
D. uzupełniającym.
EKA.01 Pytanie 53
Obsługa klienta w jednostkach…

Po otrzymaniu informacji i ich selekcji, należy informacje użyteczne skierować do

A. archiwum w celu likwidacji.
B. działu technicznego.
C. wszystkich pracowników.
D. odpowiedniego działu przedsiębiorstwa.
EKA.01 Pytanie 54
Obsługa klienta w jednostkach…

Państwowe lub samorządowe jednostki organizacyjne, nie posiadające osobowości prawnej, których dochody i wydatki są objęte w pełnej wysokości planem budżetowym państwa lub gminy, to

A. zakłady budżetowe.
B. środki specjalne.
C. fundusze celowe.
D. jednostki budżetowe.
EKA.01 Pytanie 55
Obsługa klienta w jednostkach…

Księgowanie operacji gospodarczych w tej samej kwocie na dwóch różnych kontach po przeciwnych stronach dwóch kont jest konsekwencją stosowania zasady

A. początkowego zapisu.
B. równego zapisu.
C. podwójnego zapisu.
D. przeciwstawnego zapisu.
EKA.01 Pytanie 56
Obsługa klienta w jednostkach…

Spółka z o.o. "Karo", zajmująca się produkcją tablic szkolnych, otrzymała fakturę VAT nr 15/2005 od Sp. z o.o. "Błysk" za wywóz śmieci. Faktura ta jest dowodem księgowym

A. wtórnym.
B. własnym.
C. obcym.
D. korygującym.
EKA.01 Pytanie 57
Obsługa klienta w jednostkach…

Wskaźniki służące do oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, obrazujące relację zysku do innych wielkości ekonomicznych, to wskaźniki

A. rentowności.
B. płynności.
C. zadłużenia.
D. aktywności.
EKA.01 Pytanie 58
Obsługa klienta w jednostkach…

Umowa, w której jedna strona zobowiązuje się do wytworzenia rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku oraz do ich dostarczenia częściami lub periodycznie, a druga strona zobowiązuje się do odebrania tych rzeczy i do zapłacenia, to

A. sprzedaż handlowa.
B. dostawa.
C. leasing.
D. kontraktacja.
EKA.01 Pytanie 59
Obsługa klienta w jednostkach…

Art. 143. Jeżeli ojcostwo mężczyzny, który nie jest mężem matki, nie zostało ustalone, zarówno dziecko, jak i matka dochodzić mogą roszczeń majątkowych związanych z ojcostwem tylko jednocześnie z dochodzeniem ojcostwa."

Z zamieszczonego fragmentu artykułu 143 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego wynika, że dziecko i matka mogą dochodzić

A. roszczeń majątkowych związanych z ojcostwem.
B. jedynie roszczeń majątkowych związanych z ojcostwem.
C. roszczeń majątkowych związanych z ojcostwem tylko z jednoczesnym dochodzeniem ojcostwa.
D. ustalenia ojcostwa.
EKA.01 Pytanie 60
Obsługa klienta w jednostkach…

Na przykładzie zamieszczonego fragmentu klasyfikacji budżetowej, wskaż właściwą klasyfikację budżetową wydatku poniesionego przez liceum ogólnokształcące, dotyczącego zapłaty za zużytą energię elektryczną.

Ilustracja do pytania 20
A. Dział 803 Szkolnictwo wyższe, rozdział 80120 Licea ogólnokształcące, paragraf 426 Zakup energii.
B. Dział 730 Nauka, rozdział 80120 Licea ogólnokształcące, paragraf 426 Zakup energii.
C. Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80131 Licea i technika zawodowe, paragraf 426 Zakup energii.
D. Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80120 Licea ogólnokształcące, paragraf 426 Zakup energii.
EKA.01 Pytanie 61
Obsługa klienta w jednostkach…

Burmistrz zlecił swojej sekretarce, by zadzwoniła do Biblioteki Miejskiej i zapowiedziała jego wizytę. Wskaż kierunek przepływu informacji wewnętrznej w opisanej sytuacji.

A. Pionowy w dół.
B. Pionowy w górę.
C. Poziomy.
D. Równoległy.
EKA.01 Pytanie 62
Obsługa klienta w jednostkach…

Z przedstawionego niżej protokołu wynika, że kontroli magazynów dokonali

Ilustracja do pytania 22
A. Ignacy Wiór i Stanisława Stasiak.
B. Jan Zgrzytowski i Janusz Włodarski.
C. Małgorzata Śniegowska i Ignacy Wiór
D. Małgorzata Śniegowska i Stanisława Stasiak.
EKA.01 Pytanie 63
Obsługa klienta w jednostkach…

Na podstawie zamieszczonych danych z bilansu i rachunku zysków i strat spółki z o.o. "AGRO" oblicz, ile wyniesie wskaźnik szybkiej płynności (II stopnia), tzw. mocny test.

Ilustracja do pytania 23
A. 0,28
B. 1,28
C. 2,34
D. 0,68
EKA.01 Pytanie 64
Obsługa klienta w jednostkach…

Wskaż, która oferta banku przedstawia najniższy koszt kredytu w wysokości 50 000 zł udzielanego na okres jednego roku.

A. prowizja 2,5% oprocentowanie 11%
B. prowizja 2,0% oprocentowanie 10,0%
C. prowizja 1,5% oprocentowanie 8,5%
D. prowizja 1,5% oprocentowanie 9,5%
EKA.01 Pytanie 65
Obsługa klienta w jednostkach…

Temperatura w pomieszczeniach biurowych nie może być niższa niż

A. 16°C
B. 20°C
C. 25°C
D. 18°C
EKA.01 Pytanie 66
Obsługa klienta w jednostkach…

Dane przechowywane w pamięci komputerów zabezpiecza się przez

A. dopuszczenie do ich dostępu wyłącznie upoważnionych pracowników.
B. terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
C. właściwy obieg akt, ustalony instrukcją kancelaryjną.
D. właściwe prowadzenie spisów spraw, rejestrów oraz teczek.
EKA.01 Pytanie 67
Obsługa klienta w jednostkach…

W celu zabezpieczenia dokumentów stosuje się oznaczenia kategorii akt. Kategoria akt B5 oznacza dokumenty o wartości użytkowej dla danej jednostki organizacyjnej, których okres przechowywania wynosi

A. 5 lat.
B. 12 lat.
C. 8 lat.
D. 10 lat.
EKA.01 Pytanie 68
Obsługa klienta w jednostkach…

Skutkiem powszechnego zastosowania komputerów w przedsiębiorstwach i urzędach jest bezrobocie

A. koniunkturalne.
B. technologiczne.
C. frykcyjne.
D. sezonowe.
EKA.01 Pytanie 69
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba fizyczna nabywa pełną zdolność do czynności prawnych w momencie

A. uzyskania pełnoletności.
B. ukończenia 13 lat.
C. urodzenia.
D. ukończenia 16 lat.
EKA.01 Pytanie 70
Obsługa klienta w jednostkach…

Najważniejszym aktem normatywnym w Polsce jest

A. kodeks.
B. rozporządzenie.
C. konstytucja.
D. umowa międzynarodowa
EKA.01 Pytanie 71
Obsługa klienta w jednostkach…

Podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest

A. powiat.
B. województwo.
C. miasto.
D. gmina.
EKA.01 Pytanie 72
Obsługa klienta w jednostkach…

Ogólny trwały spadek cen w gospodarce przy wzroście wartości pieniądza nazywamy

A. dewaluacją.
B. inflacją.
C. rewaluacją.
D. deflacją.
EKA.01 Pytanie 73
Obsługa klienta w jednostkach…

Wykładnia przepisów prawnych dokonywana przez prawodawcę w tekście aktu normatywnego nazywa się wykładnią

A. legalną.
B. doktrynalną.
C. autentyczną.
D. sądową.
EKA.01 Pytanie 74
Obsługa klienta w jednostkach…

Organem wykonawczym gminy, której siedziba władz znajduje się w mieście położonym na terytorium tej gminy, jest

A. burmistrz.
B. zarząd gminy.
C. wójt.
D. rada gminy.
EKA.01 Pytanie 75
Obsługa klienta w jednostkach…

Konstytucja daje prawo powoływania Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, zwoływania Rady Gabinetowej, ratyfikowania umów międzynarodowych

A. Sejmowi.
B. Prezesowi Rady Ministrów.
C. Senatowi.
D. Prezydentowi RP.
EKA.01 Pytanie 76
Obsługa klienta w jednostkach…

Prawo do używania cudzej rzeczy i pobierania z niej pożytków to

A. służebność.
B. użytkowanie.
C. hipoteka.
D. zastaw.
EKA.01 Pytanie 77
Obsługa klienta w jednostkach…

Umowa przeniesienia własności nieruchomości, pod rygorem nieważności wymaga zawarcia jej w formie

A. umowy sprzedaży.
B. umowy o dzieło.
C. decyzji administracyjnej.
D. aktu notarialnego.
EKA.01 Pytanie 78
Obsługa klienta w jednostkach…

Nabycie własności w wyniku długotrwałego posiadania rzeczy następuje poprzez

A. zamianę.
B. zasiedzenie.
C. spadkobranie.
D. sprzedaż.
EKA.01 Pytanie 79
Obsługa klienta w jednostkach…

Kierownik jednostki określa wszystkie zagadnienia związane z obiegiem pism

A. w instrukcji kancelaryjnej.
B. w rzeczowym wykazie akt.
C. w systemie kancelaryjnym.
D. w jednolitym wykazie akt.
EKA.01 Pytanie 80
Obsługa klienta w jednostkach…

Procedura podejmowania decyzji w Unii Europejskiej, która zobowiązuje Radę Unii Europejskiej do zasięgania opinii o projekcie wniesionym do niej przez Komisję Europejską, nosi nazwę

A. współdecydowania.
B. zgody.
C. współpracy.
D. konsultacji.