Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

EKA.01 Pytanie 403
Obsługa klienta w jednostkach…

W kontekście przyjętego podziału działań administracyjnych na formy prawne, czynność materialno-techniczna definiuje się jako

A. organizacja festynu z okazji rocznicy otwarcia zespołu szkół
B. podjęcie decyzji o umorzeniu postępowania
C. sporządzenie protokołu oględzin nieruchomości
D. zawarcie porozumienia administracyjnego
EKA.01 Pytanie 408
Obsługa klienta w jednostkach…

Typ gospodarki, w której nie stosuje się bilansu ekonomicznej efektywności oraz który oparty jest na systemie produkcji samowystarczającej, to gospodarka

A. nakazowa
B. naturalna
C. rynkowa
D. towarowa
EKA.01 Pytanie 409
Obsługa klienta w jednostkach…

Struktura organizacyjna, w której każdy pracownik ma jednego bezpośredniego przełożonego, od którego otrzymuje zadania i przed którym odpowiada za ich realizację, określana jest jako struktura

A. oddziałowa
B. sztabowa
C. liniowa
D. macierzowa
EKA.01 Pytanie 410
Obsługa klienta w jednostkach…

Właściciel, który został pozbawiony rzeczywistego władztwa nad przedmiotem, ma prawo zwrócić się do osoby naruszającej jego własność z żądaniem

A. windykacyjnym
B. akcesoryjnym
C. uzupełniającym
D. negatoryjnym
EKA.01 Pytanie 411
Obsługa klienta w jednostkach…

W procedurze wydawania zaświadczeń, regulowanej przez przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, organ administracji publicznej ma obowiązek wydać zaświadczenie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie

A. czternastu dni
B. trzydziestu dni
C. trzech dni
D. siedmiu dni
EKA.01 Pytanie 412
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoby, które mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych to te, które

A. ukończyły 13 lat i zostały całkowicie ubezwłasnowolnione
B. ukończyły 18 lat i zostały częściowo ubezwłasnowolnione
C. nie ukończyły 13 lat
D. ukończyły 18 lat i nie zostały ubezwłasnowolnione
EKA.01 Pytanie 413
Obsługa klienta w jednostkach…

Fałszem jest, że według Kodeksu postępowania administracyjnego

A. skargi i wnioski są obciążone opłatą skarbową
B. skargi i wnioski można kierować do organizacji i instytucji społecznych w związku z ich realizacją zadań z zakresu administracji publicznej
C. skargi i wnioski mogą być składane w interesie publicznym, prywatnym lub innej osoby za jej zgodą
D. przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub niedostateczne wykonywanie obowiązków przez odpowiednie organy albo przez ich pracowników
EKA.01 Pytanie 415
Obsługa klienta w jednostkach…

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, absolutny zakaz zatrudniania w godzinach nadliczbowych oraz w porze nocnej odnosi się do

A. osób sprawujących opiekę nad dzieckiem do lat 4
B. pracowników powyżej 50 roku życia
C. kobiet w ciąży
D. osób niepełnosprawnych
Obsługa klienta w jednostkach…

Czynności podejmowane przez organ administracji publicznej, dla których nie sporządza się protokołu, a które są istotne dla sprawy lub przebiegu postępowania, dokumentuje się w aktach w formie

A. metryki
B. oświadczenia
C. poświadczenia
D. adnotacji
EKA.01 Pytanie 418
Obsługa klienta w jednostkach…

Jeśli wynagrodzenie nominalne Jana Nowaka w 2012 roku wzrosło o 5% w odniesieniu do 2011 roku, a inflacja w 2012 roku wyniosła 4,3%, to jaka była jego płaca realna

A. w 2011 roku była taka sama jak w 2012 roku
B. w 2012 roku była wyższa niż w 2011 roku
C. w 2011 roku była wyższa niż w 2012 roku
D. w 2012 roku była niższa niż w 2011 roku
EKA.01 Pytanie 419
Obsługa klienta w jednostkach…

Którą zasadę postępowania administracyjnego realizuje przytoczony przepis Kodeksu postępowania administracyjnego?

Fragment ustawy z dnia 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
(Dz. U. z 2013 r., poz. 267)
(…)
Art. 61. § 4. O wszczęciu postępowania z urzędu lub na żądanie jednej ze stron należy zawiadomić wszystkie osoby będące stronami w sprawie.
(…)

A. Czynnego udziału strony.
B. Praworządności.
C. Przekonywania.
D. Prawdy obiektywnej.
Obsługa klienta w jednostkach…

Umowa, która zobowiązuje do przetransferowania własności nieruchomości, powinna być sporządzona w formie

A. pisemnej pod rygorem nieważności
B. zwykłej pisemnej
C. pisemnej z urzędowo poświadczonym podpisem
D. aktu notarialnego
EKA.01 Pytanie 423
Obsługa klienta w jednostkach…

Wskaż, która oferta bankowa ma najniższy koszt kredytu w wysokości 50 000 zł na okres jednego roku?

A. prowizja 2,5% oprocentowanie 11%
B. prowizja 1,5% oprocentowanie 8,5%
C. prowizja 1,5% oprocentowanie 9,5%
D. prowizja 2,0% oprocentowanie 10,0%
EKA.01 Pytanie 425
Obsługa klienta w jednostkach…

Zjawisko prawa cywilnego, które pozwala dłużnikowi na unikanie realizacji zobowiązania po upływie ustalonego przez przepisy terminu, nazywane jest

A. milczeniem
B. przedawnieniem
C. prekluzją
D. zasiedzeniem
Obsługa klienta w jednostkach…

Dokumenty klasyfikowane jako poufne są zabezpieczone przez

A. prawidłową segregację dokumentów
B. umożliwienie dostępu tylko upoważnionym pracownikom
C. ich przekazywanie do archiwum państwowego
D. ich przekazywanie do archiwum zakładowego
EKA.01 Pytanie 427
Obsługa klienta w jednostkach…

Której z wymienionych kwestii organ administracyjny nie rozstrzyga poprzez wydanie decyzji?

A. Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
B. Udzielenie pozwolenia na budowę domu mieszkalnego
C. Przyznanie zasiłku dla osób bezrobotnych
D. Umorzenie zaległych podatków na prośbę podatnika
Obsługa klienta w jednostkach…

W przypadku dokonywania poprawek oraz skreśleń w protokole sporządzanym w trakcie postępowania administracyjnego?

A. skreślenia oraz poprawki nie muszą być odnotowane w protokole
B. wyrazy skreślone i poprawione powinny pozostać czytelne
C. jedynie wyrazy poprawione powinny być czytelne
D. skreślenia i poprawki powinny być odnotowane w protokole po jego podpisaniu
EKA.01 Pytanie 431
Obsługa klienta w jednostkach…

Organ administracji ma obowiązek poinformować o wszczęciu postępowania

A. organ nadrzędny
B. wszystkie osoby, które są stronami w sprawie
C. wszystkie strony postępowania oraz proponowanych świadków
D. wyłącznie strony, które nie wnosiły o wszczęcie postępowania
EKA.01 Pytanie 432
Obsługa klienta w jednostkach…

Z powołanego przepisu Kodeksu cywilnego wynika, że przyjmujący zamówienie może żądać podwyższenia umówionego wynagrodzenia, gdy wykonanie prac dodatkowych

„Art. 630. § 1. Jeżeli w toku wykonywania dzieła zajdzie konieczność przeprowadzenia prac, które nie były przewidziane w zestawieniu prac planowanych będących podstawą obliczenia wynagrodzenia kosztorysowego, a zestawienie sporządził zamawiający, przyjmujący zamówienie może żądać odpowiedniego podwyższenia umówionego wynagrodzenia. Jeżeli zestawienie planowanych prac sporządził przyjmujący zamówienie, może on żądać podwyższenia wynagrodzenia tylko wtedy, gdy mimo zachowania należytej staranności nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych.

§ 2. Przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, jeżeli wykonał prace dodatkowe bez uzyskania zgody zamawiającego."

A. nastąpiło bez zgody zamawiającego.
B. jest następstwem okoliczności niemożliwych do przewidzenia.
C. jest następstwem ich przeoczenia przez przyjmującego zamówienie.
D. nastąpiło mimo braku konieczności ich przeprowadzenia.
EKA.01 Pytanie 433
Obsługa klienta w jednostkach…

Umowa, w której wykładowca zobowiązuje się do przeprowadzenia 40-godzinnego kursu dotyczącego funkcjonowania Giełdy Papierów Wartościowych, aby przygotować uczestników do państwowego egzaminu na maklera giełdowego, to umowa

A. agencyjna
B. zlecenia
C. leasingu
D. o dzieło
Obsługa klienta w jednostkach…

Organizacja funkcjonująca w ramach sektora finansów publicznych, która swoje wydatki pokrywa bezpośrednio z budżetu oraz odprowadza dochody do budżetu, to

A. jednostka budżetowa
B. fundusz celowy
C. gospodarstwo pomocnicze
D. zakład budżetowy
EKA.01 Pytanie 436
Obsługa klienta w jednostkach…

W umowie każda ze stron zobowiązuje się przenieść na drugą stronę własność rzeczy w zamian za zobowiązanie do przeniesienia własności innej rzeczy. Osoby te zawierają umowę

A. najmu
B. darowizny
C. sprzedaży
D. zamiany
EKA.01 Pytanie 437
Obsługa klienta w jednostkach…

Która zasada prawa wyborczego zapewnia każdemu głosującemu, że jego decyzja w wyborach nie zostanie ustalona i ujawniona?

A. Równości
B. Tajności
C. Powszechności
D. Bezpośredniości