Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
EKA.01 Pytanie 561
Obsługa klienta w jednostkach…

Referent do spraw administracyjnych wydziału organizacyjnego urzędu miasta prosi referenta do spraw magazynowych o informację na temat stanu magazynowego papieru. Jaki jest kierunek informacji w opisanej sytuacji?

A. Równoległy.
B. Poziomy.
C. Pionowy w dół.
D. Pionowy w górę.
EKA.01 Pytanie 562
Obsługa klienta w jednostkach…

Zamieszczone pismo jest

Ilustracja do pytania 2
A. zawiadomieniem.
B. pismem przewodnim.
C. notatką służbową.
D. decyzją administracyjną.
EKA.01 Pytanie 563
Obsługa klienta w jednostkach…

Z treści zamieszczonego zaświadczenia wynika, iż pani Marianna Kowalska kieruje Wydziałem Komunikacji

Ilustracja do pytania 3
A. od 01 września 2002 roku.
B. od 01 maja 2002 roku.
C. od 01 lipca 1962 roku.
D. od 17 lipca 2000 roku.
EKA.01 Pytanie 564
Obsługa klienta w jednostkach…

Tabela zawiera zestawienie liczby wniosków, które wpłynęły w ciągu jednego miesiąca do poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta. W którym wydziale znalazła się dominanta złożonych wniosków?

Ilustracja do pytania 4
A. Wydział komunikacji.
B. Wydział architektury.
C. Wydział geodezji.
D. Wydział ochrony środowiska i rolnictwa.
EKA.01 Pytanie 565
Obsługa klienta w jednostkach…

Jaki jest łączny udział procentowy, w strukturze zatrudnienia przedsiębiorstwa, pracowników świadczących bezpośrednio usługę transportową i pracowników prowadzących obsługę techniczną środków transportu?

Ilustracja do pytania 5
A. 25%
B. 50%
C. 75%
D. 30%
EKA.01 Pytanie 566
Obsługa klienta w jednostkach…

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli, oblicz wskaźnik rentowności sprzedaży netto.

Ilustracja do pytania 6
A. 50%
B. 1%
C. 5%
D. 10%
EKA.01 Pytanie 567
Obsługa klienta w jednostkach…

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli, oblicz wskaźnik udziału kapitału własnego w pasywach ogółem.

Ilustracja do pytania 7
A. 20%
B. 50%
C. 10%
D. 25%
EKA.01 Pytanie 568
Obsługa klienta w jednostkach…

W którym kwartale 2012 roku wystąpiła największa zmiana wynagrodzenia w stosunku do kwartału poprzedniego?

Ilustracja do pytania 8
A. W drugim kwartale.
B. W trzecim kwartale.
C. W czwartym kwartale.
D. W pierwszym kwartale.
EKA.01 Pytanie 569
Obsługa klienta w jednostkach…

Na zamieszczonym wykresie przedstawiono

Ilustracja do pytania 9
A. stały popyt na wodę niegazowaną.
B. rosnący trend sprzedaży.
C. malejącą podaż wody niegazowanej.
D. strukturę sprzedaży oferowanych artykułów.
EKA.01 Pytanie 570
Obsługa klienta w jednostkach…

Na wykresie przedstawiono udział pracowników w kursach językowych w latach 2008 - 2012. W którym roku nastąpił największy wzrost udziału pracowników w kursach językowych w stosunku do roku poprzedniego?

Ilustracja do pytania 10
A. W 2010 roku.
B. W 2012 roku.
C. W 2009 roku.
D. W 2011 roku.
EKA.01 Pytanie 571
Obsługa klienta w jednostkach…

Jeżeli wynagrodzenie nominalne Jana Nowaka w 2012 roku wzrosło 5% w porównaniu z 2011 rokiem, a inflacja w 2012 roku wyniosła 4,3%, to jego płaca realna

A. w 2011 roku była wyższa niż w 2012 roku.
B. w 2011 roku była identyczna jak w 2012 roku,
C. w 2012 roku była niższa niż w 2011 roku.
D. w 2012 roku była wyższa niż w 2011 roku.
EKA.01 Pytanie 572
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracownicy mają obowiązek odbywania okresowego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Szkolenie to pracownicy odbywają

A. poza godzinami pracy, na koszt pracodawcy.
B. w czasie pracy, na koszt pracodawcy.
C. w czasie pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy.
D. poza godzinami pracy, na koszt Państwowej Inspekcji Pracy.
EKA.01 Pytanie 573
Obsługa klienta w jednostkach…

W sezonie grzewczym w pomieszczeniach biurowych powinna być zapewniona temperatura powietrza

A. powyżej 24 °C
B. od 15°C do 17°C
C. od 23 °C do 24 °C
D. od 18°C do 22°C
EKA.01 Pytanie 574
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracownik, który długotrwale wykonuje pracę umysłową w pozycji siedzącej i nie stosuje zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowisku pracy, naraża się na

A. uszkodzenie narządu słuchu i głuchotę.
B. schorzenia oddechowe.
C. duży wydatek energetyczny.
D. niedotlenienie i zmniejszenie wydolności fizycznej i umysłowej.
EKA.01 Pytanie 575
Obsługa klienta w jednostkach…

Referent załatwił sprawę dnia 18 kwietnia 2012 roku. Po zakończeniu roku kalendarzowego w którym załatwiono sprawę, 2 stycznia 2013 roku przekazał akta sprawy z oznaczeniem kategorii archiwalnej B5 do archiwum zakładowego. Akta te mogą zostać zniszczone nie wcześniej niż

A. 18 kwietnia 2013 roku.
B. 2 stycznia 2014 roku.
C. 2 stycznia 2018 roku.
D. 18 kwietnia 2017 roku.
EKA.01 Pytanie 576
Obsługa klienta w jednostkach…

Dla sposobu zabezpieczenia materiałów niejawnych w jednostce organizacyjnej najistotniejsze znaczenie ma

A. instrukcja kancelaryjna obowiązująca w jednostce.
B. zewnętrzna ochrona siedziby tej jednostki.
C. klauzula tajności ustalona dla tych materiałów.
D. odbiorca informacji zawartej w materiałach.
EKA.01 Pytanie 577
Obsługa klienta w jednostkach…

Instytucja planuje adaptację pomieszczeń do prac biurowych. Wysokość adaptowanych lokali wynosi 3,20 m. W każdym z pomieszczeń mają pracować maksymalnie 3 osoby zatrudnione na cały etat. Zgodnie z opisem wymagań, zamieszczonym w ramce, w każdym z planowanych pomieszczeń należy po umeblowaniu i wyposażeniu biura zapewnić co najmniej

Ilustracja do pytania 17
A. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia i 6 m2 wolnej przestrzeni podłogi.
B. 39 m3 wolnej objętości pomieszczenia i 6 m2 wolnej przestrzeni podłogi.
C. 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia i 2 m2 wolnej przestrzeni podłogi.
D. 39 m3 wolnej objętości pomieszczenia i 9 m2 wolnej przestrzeni podłogi.
EKA.01 Pytanie 578
Obsługa klienta w jednostkach…

Podczas udzielania pierwszej pomocy w sytuacji omdlenia należy

A. ułożyć poszkodowanego na wznak, odchylić głowę do tyłu, podać coś do picia, unieść nogi do góry, nie pozostawiać bez opieki.
B. ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej, sprawdzać oddech co 10 sekund, odchylić głowę do tyłu, przyłożyć zimny okład na czoło, podać lek uspokajający, wezwać pogotowie,
C. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, oklepywać twarz, przykryć kocem, nie pozostawiać bez opieki do chwili powrotu przytomności.
D. zapewnić poszkodowanemu dostęp świeżego powietrza, ułożyć na wznak, dokonać oceny oddechu w czasie 10 sekund, zastosować pozycję czterokończynową, obserwować, jeśli świadomość nie wraca wezwać pogotowie.
EKA.01 Pytanie 579
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracownik doznał poparzenia dłoni wrzątkiem. Miejsce poparzenia jest rozległe, zaróżowione, występują pęcherze. Udzielając pomocy temu poszkodowanemu należy

A. przekłuć pęcherze, założyć opatrunek, podać środek przeciwbólowy.
B. schładzać oparzone miejsce zimną wodą około 20-30 minut.
C. szybko zabandażować dłoń i umieścić rękę na temblaku.
D. posmarować miejsce oparzenia tłustym kremem.
EKA.01 Pytanie 580
Obsługa klienta w jednostkach…

Władczym działaniem administracji publicznej jest

A. zawarcie porozumienia komunalnego.
B. sporządzenie protokołu z odbytego zebrania.
C. wydanie uchwały przez radę gminy.
D. zorganizowanie prelekcji dla mieszkańców.
EKA.01 Pytanie 581
Obsługa klienta w jednostkach…

Zatwierdzenie przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w formie decyzji administracyjnej taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej, ustalonej przez przedsiębiorstwo energetyczne, jest przykładem

A. działania o charakterze społeczno-organizatorskim.
B. aktu administracyjnego.
C. czynności materialno-technicznej.
D. aktu normatywnego.
EKA.01 Pytanie 582
Obsługa klienta w jednostkach…

Według ustawy Prawo spółdzielcze, organem spółdzielni, który sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością spółdzielni, jest

A. walne zgromadzenie.
B. zarząd.
C. rada nadzorcza.
D. komisja rewizyjna.
EKA.01 Pytanie 583
Obsługa klienta w jednostkach…

Najwyższą władzą stowarzyszenia jest

A. walne zebranie członków.
B. zebranie delegatów.
C. zarząd.
D. rada nadzorcza.
EKA.01 Pytanie 584
Obsługa klienta w jednostkach…

W szkole publicznej stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje

A. gminny zarząd oświaty.
B. dyrektor szkoły.
C. pracownik działu kadr szkoły.
D. wójt, burmistrz lub prezydent miasta.
EKA.01 Pytanie 585
Obsługa klienta w jednostkach…

W trybie postępowania administracyjnego ogólnego załatwiane są sprawy

A. skarg i wniosków.
B. wydawania zaświadczeń.
C. rozstrzygania sporów o właściwość.
D. indywidualne, rozstrzygane w drodze decyzji administracyjnych.
EKA.01 Pytanie 586
Obsługa klienta w jednostkach…

Sprawa dotyczy przyznania w roku 2014 nagrody i prowadzona jest w dziale kadr (DK), przez referenta Andrzeja Kotowskiego. Jest to trzecia sprawa związana z nagrodami, podziękowaniami i listami gratulacyjnymi w tym urzędzie gminy. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, który znak sprawy powinien nadać referent zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

Ilustracja do pytania 26
A. 216.2014
B. DK.2160.3.2014.AK
C. DK.216.2014
D. DK.2160.2014
EKA.01 Pytanie 587
Obsługa klienta w jednostkach…

Źródłem prawa postępowania administracyjnego jest

A. ustawa o administracji rządowej w województwie.
B. ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
C. Kodeks karny wykonawczy.
D. ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich.
EKA.01 Pytanie 588
Obsługa klienta w jednostkach…

Który z wymienionych aktów normatywnych nie jest zaliczany do aktów wykonawczych?

A. Zarządzenie wojewody.
B. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady.
C. Rozporządzenie ministra.
D. Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów.
EKA.01 Pytanie 589
Obsługa klienta w jednostkach…

Sprawozdania finansowe określone w przepisach o rachunkowości podlegają ogłoszeniu

A. w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej.
B. w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
C. w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski B".
D. w Dzienniku Urzędowym Ministra Spraw Wewnętrznych
EKA.01 Pytanie 590
Obsługa klienta w jednostkach…

Pani Joanna Nowak, będąca właścicielką budynku mieszkalnego, udzieliła panu Janowi Stępniowi pełnomocnictwa do zawierania w jej imieniu umów najmu z mieszkańcami tego budynku oraz pobierania od nich czynszu. Udzielone pełnomocnictwo to

A. pełnomocnictwo ogólne.
B. pełnomocnictwo rodzajowe.
C. prokura.
D. pełnomocnictwo szczególne.
EKA.01 Pytanie 591
Obsługa klienta w jednostkach…

Z zamieszczonego przepisu Kodeksu spółek handlowych wynika, że partnerem w spółce partnerskiej nie może być

Ilustracja do pytania 31
A. rzeczoznawca majątkowy.
B. rzecznik patentowy.
C. doradca podatkowy.
D. agent ubezpieczeniowy.
EKA.01 Pytanie 592
Obsługa klienta w jednostkach…

Z powołanego przepisu Kodeksu cywilnego wynika, że umowa najmu mieszkania zawarta na okres 18 miesięcy w formie ustnej

Ilustracja do pytania 32
A. została zawarta na czas oznaczony.
B. została zawarta na czas nieoznaczony.
C. jest nieważna.
D. dla swej ważności wymaga pisemnego potwierdzenia.
EKA.01 Pytanie 593
Obsługa klienta w jednostkach…

Z powołanego przepisu Kodeksu cywilnego wynika, że oferta wysłana o godzinie 12:00 listem poleconym priorytetowym, bez oznaczenia terminu oczekiwania na odpowiedź, przestaje wiązać oferenta

Ilustracja do pytania 33
A. z upływem 24 godzin od chwili wysłania oferty.
B. z upływem czasu niezbędnego na otrzymanie odpowiedzi wysłanej bez nieuzasadnionego opóźnienia.
C. z chwilą otrzymania odpowiedzi o odrzuceniu oferty niezależnie od terminu jej otrzymania.
D. z upływem 48 godzin od chwili nadania przesyłki w placówce pocztowej.
EKA.01 Pytanie 594
Obsługa klienta w jednostkach…

Jeżeli gość hotelu na skutek własnej nieostrożności poślizgnął się w hotelowej kabinie prysznicowej i złamał rękę, to

A. hotel ponosi wobec gościa odpowiedzialność deliktową.
B. hotel ponosi wobec gościa odpowiedzialność kontraktową.
C. hotel nie odpowiada, gdyż nie można mu przypisać winy.
D. występuje zbieg odpowiedzialności deliktowej i kontraktowej.
EKA.01 Pytanie 595
Obsługa klienta w jednostkach…

Z powołanego przepisu Kodeksu cywilnego wynika, że odpowiedzialność utrzymującego zarobkowo hotel za utratę rzeczy wniesionych przez gościa, to odpowiedzialność

Ilustracja do pytania 35
A. umowna.
B. na zasadzie winy.
C. na zasadzie ryzyka.
D. dyscyplinarna.
EKA.01 Pytanie 596
Obsługa klienta w jednostkach…

Adam i Anna poręczyli w banku kredyt zaciągnięty przez Zofię. Od kogo bank może żądać jego spłaty?

A. Od Zofii, Adama i Anny łącznie, od kilku z nich lub od każdego z osobna.
B. Od obu poręczycieli pod warunkiem, że egzekucja wobec Zofii okaże się bezskuteczna, a w umowie takiego warunku nie zastrzeżono.
C. Wyłącznie od Zofii.
D. Wyłącznie od Zofii oraz jednego z poręczycieli według wyboru banku.
EKA.01 Pytanie 597
Obsługa klienta w jednostkach…

Z zamieszczonego przepisu Kodeksu cywilnego wynika, że strony nie mogą zawrzeć umowy

Ilustracja do pytania 37
A. ustnej.
B. nieodpłatnej.
C. jednostronnie zobowiązującej.
D. zastrzegającej dla jednej strony prawo dowolnej zmiany warunków umowy.
EKA.01 Pytanie 598
Obsługa klienta w jednostkach…

Jedną z ogólnych zasad postępowania administracyjnego jest zasada pisemności, która nakłada na organ administracji obowiązek załatwiania spraw

A. w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, a ustnie wtedy, gdy przemawia za tym interes strony, a przepis prawny nie stoi temu na przeszkodzie.
B. wyłącznie w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.
C. wyłącznie w formie pisemnej.
D. w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, a ustnie wtedy, gdy spowoduje to przyspieszenie postępowania.
EKA.01 Pytanie 599
Obsługa klienta w jednostkach…

Anna L. wniosła prawidłowo wniosek do organu administracji o wszczęcie postępowania administracyjnego. Sprawa ta wymagała przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego. Organ załatwił sprawę w ciągu 3 miesięcy. Nie zachodziła potrzeba dokonania czynności, dla których przepisy prawa przewidują określone terminy, postępowanie nie było zawieszone ani nie nastąpiły opóźnienia spowodowane z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Którą zasadę postępowania administracyjnego naruszył organ administracji?

A. Przekonywania stron.
B. Szybkości postępowania.
C. Informowania stron.
D. Prawdy obiektywnej.
EKA.01 Pytanie 600
Obsługa klienta w jednostkach…

Pracodawca, który ciągle nęka lub zastrasza pracownika w celu jego poniżenia, ośmieszenia, izolowania lub wyeliminowania z zespołu współpracowników, według terminologii Kodeksu pracy dopuszcza się

A. dyskryminacji.
B. nierównego traktowania.
C. molestowania.
D. mobbingu.