Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

EKA.01 Pytanie 1282
Obsługa klienta w jednostkach…

Przekazywanie wiadomości przez menedżera poszczególnym pracownikom, zgodnie z ich zakresem działania i odpowiedzialności, to

A. zbieranie informacji
B. dystrybucja informacji
C. rejestrowanie informacji
D. obróbka informacji
Obsługa klienta w jednostkach…

Interesantka udała się do urzędu gminy i wyraziła wolę ustnego złożenia podania w osobistej sprawie. W jaki sposób należy udokumentować tę sytuację w aktach sprawy?

A. Pracownik urzędu powinien przygotować i podpisać protokół z ustnego złożenia podania
B. Pracownik urzędu powinien spisać podanie w imieniu interesantki i je podpisać
C. Pracownik urzędu powinien przygotować adnotację i ją podpisać
D. Pracownik urzędu powinien sporządzić i podpisać protokół z ustnego wniesienia podania, a dodatkowo podanie powinna podpisać wnosząca
Obsługa klienta w jednostkach…

Z przytoczonych przepisów wynika, że jednym z zadań zarządu województwa jest

Wyciąg z Ustawy o samorządzie województwa
(…)
Art. 41. 1. Zarząd województwa wykonuje zadania należące do samorządu województwa, niezastrzeżone na rzecz sejmiku województwa i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
2. Do zadań zarządu województwa należy w szczególności:
1) wykonywanie uchwał sejmiku województwa;
2) gospodarowanie mieniem województwa, w tym wykonywanie praw z akcji i udziałów posiadanych przez województwo;
3) przygotowywanie projektu i wykonywanie budżetu województwa;
4) przygotowywanie projektów strategii rozwoju województwa i innych strategii rozwoju, planu zagospodarowania przestrzennego, regionalnych programów operacyjnych, programów służących realizacji umowy partnerstwa w zakresie polityki spójności oraz ich wykonywanie;
4a) monitorowanie i analizowanie procesów rozwojowych w układzie przestrzennym oraz strategii rozwoju województwa, regionalnych programów operacyjnych, programów rozwoju i programów służących realizacji umowy partnerstwa w zakresie polityki spójności oraz kontraktu terytorialnego, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
5) organizowanie współpracy ze strukturami samorządu regionalnego w innych krajach i z międzynarodowymi zrzeszeniami regionalnymi;
6) kierowanie, koordynowanie i kontrolowanie działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym zatrudnianie i zwalnianie kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
7) uchwalanie regulaminu organizacyjnego urzędu marszałkowskiego.
(…)

A. wykonywanie budżetu województwa.
B. rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu województwa.
C. uchwalanie statutu województwa.
D. ustalanie wynagrodzenia dla marszałka województwa.
Obsługa klienta w jednostkach…

Z punktu widzenia przepisów prawnych, umowa to

A. ugoda między uczestnikami.
B. polubowne rozwiązanie sprawy między stronami.
C. zgodne oświadczenia woli stron.
D. negocjacje między stronami.
Obsługa klienta w jednostkach…

W świetle przytoczonego przepisu, spór o właściwość między wojewodą lubuskim a naczelnikiem Urzędu Skarbowego nr 1 w Zielonej Górze rozstrzygnie

Wyciąg z Kodeksu postępowania administracyjnego
(…)
Art. 22. § 1.Spory o właściwość rozstrzygają:
1) między organami jednostek samorządu terytorialnego, z wyjątkiem przypadków określonych w pkt 2 – 4 – wspólny dla nich organ wyższego stopnia, a w razie braku takiego organu – sąd administracyjny;
2) między kierownikami służb, inspekcji i straży administracji zespolonej tego samego powiatu, działających w imieniu własnym lub w imieniu starosty – starosta;
3) między organami administracji zespolonej w jednym województwie niewymienionymi w pkt 2 – wojewoda;
4) między organami jednostek samorządu terytorialnego w różnych województwach w sprawach należących do zadań z zakresu administracji rządowej – minister właściwy do spraw administracji publicznej;
5) (uchylony)
6) między wojewodami oraz organami administracji zespolonej w różnych województwach – minister właściwy do spraw administracji publicznej;
7) między wojewodą a organami administracji niezespolonej – minister właściwy do spraw administracji publicznej po porozumieniu z organem sprawującym nadzór nad organem pozostającym w sporze z wojewodą;
8) między organami administracji publicznej innymi niż wymienione w pkt 1 – 4, 6 i 7 – wspólny dla nich organ wyższego stopnia, a w razie braku takiego organu – minister właściwy do spraw administracji publicznej;
9) między organami administracji publicznej, gdy jednym z nich jest minister – Prezes Rady Ministrów

A. wspólny dla nich organ wyższego stopnia, a w razie braku takiego organu – minister właściwy do spraw administracji publicznej.
B. sąd administracyjny.
C. marszałek województwa.
D. minister właściwy do spraw administracji publicznej po porozumieniu z organem sprawującym nadzór nad organem pozostającym w sporze z wojewodą.
Obsługa klienta w jednostkach…

Zgodnie z ustawą regulującą egzekucję administracyjną, organem odpowiedzialnym za wdrażanie wszelkich środków egzekucyjnych w przypadku ściągania zobowiązań pieniężnych oraz zabezpieczania tychże należności, jest

A. dyrektor oddziału ZUS
B. naczelnik urzędu skarbowego
C. wojewoda
D. dyrektor izby celnej
EKA.01 Pytanie 1289
Obsługa klienta w jednostkach…

W której z wymienionych sytuacji postępowanie zawsze rozpoczyna się na prośbę strony lub jej przedstawiciela?

A. Wydanie decyzji o rozbiórce budynku postawionego bez niezbędnego pozwolenia na budowę
B. Nałożenie kary pieniężnej za łamanie przepisów o ochronie środowiska
C. Zmiana nazwiska
D. Cofnięcie koncesji na nadawanie programów radiowych w przypadku rażącego naruszenia przez nadawcę warunków przewidzianych w koncesji
EKA.01 Pytanie 1290
Obsługa klienta w jednostkach…

Wznowienie procedury administracyjnej

A. jest możliwe w każdej sytuacji
B. ma na celu potwierdzenie nieważności decyzji
C. następuje w przypadku złożenia odwołania od decyzji
D. jest możliwe w przypadku zakończenia sprawy decyzją ostateczną
EKA.01 Pytanie 1292
Obsługa klienta w jednostkach…

Normatywny akt prawny, przyjęty na podstawie szczegółowego upoważnienia zawartego w ustawie i w celu jej zrealizowania, który stanowi źródło prawa powszechnie obowiązującego, to

A. instrukcja
B. zarządzenie
C. pismo okólne
D. rozporządzenie
EKA.01 Pytanie 1293
Obsługa klienta w jednostkach…

Na rachunek Jana Kowalskiego wpłynęły środki z powodu pomyłki innej osoby. Z jakiego źródła wynika to zobowiązanie?

A. niedozwolony czyn
B. decyzja administracyjna
C. bezpodstawne wzbogacenie
D. działanie w cudzej sprawie bez udzielonego zlecenia
EKA.01 Pytanie 1294
Obsługa klienta w jednostkach…

Jaki skrót odnosi się do elektronicznej platformy, która umożliwia realizację spraw związanych z administracją publiczną przez Internet?

A. EZD
B. ePUAP
C. CEIDG
D. BIP
EKA.01 Pytanie 1295
Obsługa klienta w jednostkach…

Kim może być pełnomocnik strony w procesie administracyjnym?

A. osoba fizyczna, posiadająca zdolność do czynności prawnych
B. każda osoba fizyczna, która ma zdolność prawną
C. podmiot prawa
D. organizacja, która nie ma osobowości prawnej
Obsługa klienta w jednostkach…

Z zamieszczonego fragmentu umowy wynika, że strony zawarły

Umowa
zawarta 16 czerwca 2017 r. pomiędzy Zespołem Szkół nr 10 w Jeleniej Górze przy ul. Sudeckiej 23, reprezentowanym przez dyrektora Pana Marka Matysika, zwanym dalej Zamawiającym, a Panem Marianem Kowalczykiem, zamieszkałym w Jeleniej Górze przy ul. Górskiej 4, zwanym dalej Wykonawcą.
§ 1
Zamawiający zamawia, a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania pracy polegającej na wykonaniu projektu modernizacji sali gimnastycznej.
(...)

A. umowę o pracę.
B. umowę o dzieło.
C. umowę zlecenia.
D. umowę o roboty budowlane.
Obsługa klienta w jednostkach…

Osobowa spółka, założona przez osoby fizyczne w celu wykonywania wolnego zawodu wskazanego w Kodeksie spółek handlowych, prowadząca działalność gospodarczą pod własną nazwą, to spółka

A. partnerska
B. jawna
C. akcyjna
D. komandytowa
EKA.01 Pytanie 1299
Obsługa klienta w jednostkach…

Jakie zasady zastosował organ publiczny, który zrealizował sprawę interesanta bez zbędnego opóźnienia, rozważając wszystkie okoliczności oraz biorąc pod uwagę kompletny materiał dowodowy?

A. Szybkości postępowania i prawdy obiektywnej
B. Dwuinstancyjności i trwałości decyzji
C. Praworządności i pisemności
D. Praworządności i wyjaśniania zasadności przesłanek
EKA.01 Pytanie 1301
Obsługa klienta w jednostkach…

Organ administracji publicznej wstrzymuje postępowanie administracyjne w postaci

A. decyzji administracyjnej
B. postanowienia, na które nie przysługuje zażalenie
C. postanowienia, na które przysługuje zażalenie
D. zawiadomienia o wstrzymaniu postępowania
EKA.01 Pytanie 1302
Obsługa klienta w jednostkach…

Osoba doznała poparzenia dłoni gorącym płynem. Powierzchnia poparzenia jest znaczna, zaczerwieniona i pojawiły się pęcherze. Jak należy udzielić pomocy tej osobie?

A. posmarować miejsce poparzenia tłustym kremem
B. szybko zabandażować dłoń i umieścić rękę w temblaku
C. schładzać oparzone miejsce zimną wodą około 20-30 minut
D. przekłuć pęcherze, nałożyć opatrunek, podać środek przeciwbólowy
Obsługa klienta w jednostkach…

Do obowiązków Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych nie należy

A. zapewnienie realizacji obowiązków wynikających z decyzji w zakresie ochrony danych osobowych
B. wydawanie decyzji administracyjnych w obszarze ochrony danych osobowych
C. opiniowanie projektów ustaw oraz rozporządzeń w sprawach ochrony danych osobowych
D. przedkładanie projektów ustaw w zakresie ochrony danych osobowych
EKA.01 Pytanie 1306
Obsługa klienta w jednostkach…

Którą zasadę postępowania administracyjnego wyraża przytoczony przepis?

Kodeks postępowania administracyjnego
(....)
Art. 9.
Organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek.
(....)

A. Zasadę informowania stron i innych uczestników postępowania.
B. Zasadę prawdy obiektywnej.
C. Zasadę przekonywania stron.
D. Zasadę szybkości i prostoty postępowania.
EKA.01 Pytanie 1307
Obsługa klienta w jednostkach…

Strona nie miała możliwości skierować pytania do świadka, ponieważ nie została poinformowana o miejscu i dacie przeprowadzenia dowodu z zeznań świadków. Która zasada postępowania administracyjnego została naruszona?

A. Zasada szybkości oraz ograniczonego formalizmu
B. Zasada zwiększania zaufania obywateli do organów państwowych oraz ich kultury prawnej
C. Zasada aktywnego udziału stron w postępowaniu
D. Zasada obiektywnej prawdy
EKA.01 Pytanie 1308
Obsługa klienta w jednostkach…

W której z wymienionych okoliczności występuje odpowiedzialność kontraktowa?

A. Kierowca potrącił pieszego na przejściu dla pieszych
B. Uciekające zwierzę zniszczyło pole tulipanów
C. Firma budowlana nie zrealizowała inwestycji w ustalonym terminie
D. Dziecko pomalowało farbami witrynę sklepową
EKA.01 Pytanie 1310
Obsługa klienta w jednostkach…

Umowa dotycząca przeniesienia własności nieruchomości, sporządzona w zwykłej formie pisemnej

A. staje się nieważna tylko w razie odpowiedniego wyroku sądu.
B. jest ważna, ponieważ taka forma jest określona w przepisach dla tej umowy.
C. staje się bezskuteczna jedynie w przypadku zakwestionowania jej ważności przez podmiot wskazany w przepisach.
D. jest bezwzględnie nieważna
EKA.01 Pytanie 1311
Obsługa klienta w jednostkach…

Konto wynikowe jest uruchamiane przez

A. zaksięgowanie pierwszej transakcji gospodarczej
B. wprowadzenie stanu początkowego z bilansu otwarcia
C. zaksięgowanie zdarzenia ekonomicznego
D. wprowadzenie stanu końcowego z bilansu zamknięcia
EKA.01 Pytanie 1312
Obsługa klienta w jednostkach…

Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli określ, ile wynosi wskaźnik rentowności kapitału własnego.

Wyszczególnione pozycjeKwota
w tys. zł
Aktywa trwałe45 000
Kapitał własny30 000
Zobowiązania krótkoterminowe21 000
Przychody ogółem120 000
Zysk netto2 400

A. 12%
B. 8%
C. 10%
D. 14%
EKA.01 Pytanie 1313
Obsługa klienta w jednostkach…

Organ administracji publicznej wstrzymał postępowanie administracyjne, na co wystąpiła strona, która złożyła wniosek o wszczęcie postępowania. Inne zainteresowane strony nie zgłosiły sprzeciwu. Dodatkowo organ stwierdził, że wstrzymanie postępowania nie narusza interesu ogółu. W przypadku, gdy w ciągu trzech lat od daty wstrzymania postępowania żadna ze stron nie poprosi o jego wznowienie, organ

A. wznawia postępowanie z urzędu
B. uzna wniosek o wszczęcie postępowania za wycofany
C. umorzy postępowanie
D. pozostawi wniosek bez rozpatrzenia
EKA.01 Pytanie 1315
Obsługa klienta w jednostkach…

Która z wymienionych osób nie ma możliwości odmowy złożenia zeznań jako świadek?

A. Była małżonka świadka
B. Brat świadka
C. Matka świadka
D. Konkubina świadka
EKA.01 Pytanie 1316
Obsługa klienta w jednostkach…

Bank proponuje kredyt wakacyjny w wysokości 10 000 złotych, który ma być spłacany w 12 miesięcznych ratach po 940 złotych każda. Jaka jest roczna stopa procentowa?

A. 17,4%
B. 12,8%
C. 15,7%
D. 19,7%
Obsługa klienta w jednostkach…

W odniesieniu do nieruchomości, właściwość miejscowa organu administracyjnego ustalana jest na podstawie

A. adresu zamieszkania właściciela nieruchomości
B. adresu zameldowania właściciela nieruchomości
C. lokalizacji nieruchomości
D. siedziby sądu, który prowadzi księgę wieczystą dla danej nieruchomości
EKA.01 Pytanie 1318
Obsługa klienta w jednostkach…

Osobie ubezpieczonej z tytułu ubezpieczenia chorobowego nie przysługuje

A. zasiłek stały
B. zasiłek chorobowy
C. świadczenie rehabilitacyjne
D. zasiłek wyrównawczy