Filtrowanie pytań
Organizacja i prowadzenie prz…
A. handlowa
B. logistyczna
C. usługowa
D. promocyjna
Organizacja i prowadzenie prz…
Otręby, który są produktem ubocznym w przemyśle młynarskim, najczęściej znajdują zastosowanie w branży
A. paszowej
B. spożywczej
C. browarniczej
D. spirytusowej
Organizacja i prowadzenie prz…
Producent znanej marki jogurtów postanowił zbadać przyczyny spadku sprzedaży swoich produktów. Zespół osób obserwował i rejestrował, które jogurty wybierali klienci oraz jak były one ułożone na półce ekspozycyjnej. Ta metoda analizy rynku nazywa się
A. wywiad grupowy
B. eksperymentem
C. ankieta
D. obserwacja
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma produkcyjna planuje uruchomienie sklepu z własnymi wyrobami. Aby zapewnić profesjonalną obsługę klientów, konieczne jest zatrudnienie
A. technologa
B. ekonomisty
C. księgowego
D. handlowca
Organizacja i prowadzenie prz…
Jeśli data wytworzenia towaru to 20.01.2021 r., a jego termin ważności upływa za 3 miesiące, to produkt ten powinien zostać sprzedany przed datą
A. 20.02.2021 r.
B. 20.09.2021 r.
C. 20.04.2021 r.
D. 20.07.2021 r.
Organizacja i prowadzenie prz…
Oblicz zapotrzebowanie na pomidory, paprykę i mąkę ziemniaczaną do przygotowania 15 litrów sosu.
| Wykaz surowców potrzebnych do produkcji 5 litrów sosu meksykańskiego | |
|---|---|
| Składnik | Ilość |
| Pomidory | 5 kg |
| Papryka | 0,75 kg |
| Cebula | 0,5 kg |
| Ananas | 1 puszka |
| Fasola czerwona | 1 puszka |
| Mąka ziemniaczana | 2 dkg |
A. 5 kg pomidorów, 1,5 kg papryki i 6 dkg mąki ziemniaczanej.
B. 15 kg pomidorów, 1,5 kg papryki i 15 dkg mąki ziemniaczanej.
C. 15 kg pomidorów, 2,25 kg papryki i 6 dkg mąki ziemniaczanej.
D. 5 kg pomidorów, 2 kg papryki i 15 dkg mąki ziemniaczanej.
Organizacja i prowadzenie prz…
Właściciel firmy zajmującej się przetwórstwem mięsa planuje zwiększyć swoją produkcję. Umożliwienie wzrostu sprzedaży zamierza osiągnąć poprzez dotarcie do hurtowych nabywców w odległości 200 km od lokalizacji przedsiębiorstwa. W związku z tym powinien zatrudnić
A. technologa przetwórstwa mięsnego
B. przedstawiciela handlowego
C. sprzedawcę
D. kierownika sprzedaży
Organizacja i prowadzenie prz…
Zakład zajmujący się przetwórstwem mięsnym uruchomił sieć własnych sklepów sprzedających swoje produkty. Jaką formę działalności to reprezentuje?
A. handlową
B. logistyczną
C. usługową
D. produkcyjną
ROL.05 Pytanie 9
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma nawiązała współpracę z renomowanym producentem środków ochrony roślin w celu dystrybucji towarów wśród rolników. Jaką działalność to reprezentuje?
A. marketingową
B. usługową
C. produkcyjną
D. handlową
Organizacja i prowadzenie prz…
Czołowy producent planuje wprowadzenie na rynek nowego artykułu. Aby zbadać zapotrzebowanie na rynku, przeprowadzono badania w formie ankiety wśród przyszłych nabywców. Jaką działalnością jest to?
A. marketingowa
B. produkcyjna
C. handlowa
D. usługowa
Organizacja i prowadzenie prz…
Producent przetworów owocowych postanowił zwiększyć swoją produkcję. Aby zapewnić sprzedaż swoich wyrobów, nawiązał współpracę z dużą siecią handlową o zasięgu ogólnokrajowym. Aby zwiększyć zainteresowanie swoimi wyrobami, powinien zdecydować się na reklamę w
A. telewizji o zasięgu krajowym
B. lokalnej telewizji
C. lokalnym radiu
D. prasowych publikacjach lokalnych
Organizacja i prowadzenie prz…
Który z wymienionych sektorów przetwórstwa żywnościowego wykazuje najwyższy poziom sezonowości?
A. Mięsny
B. Mleczny
C. Jajczarski
D. Cukrowy
Organizacja i prowadzenie prz…
W prasie zamieszczono ogłoszenie z propozycją pracy, którego fragment treści przedstawiono w ramce.
Jakie doświadczenie zawodowe byłoby pożądane na tym stanowisku?
| Do pracy w punkcie sprzedaży środków do produkcji rolnej potrzebna jest osoba z wykształceniem wyższym rolniczym i dobrą znajomością pakietu Microsoft Office oraz posiadająca prawo jazdy kategorii B. Do obowiązków pracownika będzie należała obsługa klientów oraz doradztwo w zakresie stosowania środków ochrony roślin. Mile widziane doświadczenie na stanowisku ................ |
A. Księgowego.
B. Handlowca.
C. Operatora maszyn.
D. Prezesa.
Organizacja i prowadzenie prz…
Reklama, która ma na celu wpłynięcie na zmiany w postawach i wierzeniach ludzi, nosi miano reklamy
A. konkurencyjnej
B. pionierskiej
C. społecznej
D. komercyjnej
Organizacja i prowadzenie prz…
Składnikami tradycyjnego modelu marketingu mix, które umożliwiają wpływanie na rynek, są:
A. produkt, cena, transport, promocja
B. produkt, cena, dystrybucja, promocja
C. towar, cena, dystrybucja, sprzedaż
D. surowiec, towar, dystrybucja, promocja
ROL.05 Pytanie 16
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma zajmująca się sprzedażą preparatów weterynaryjnych planuje zaoferować rolnikom usługi związane z podstawowymi szczepieniami oraz zabiegami pielęgnacyjnymi dla wieprzowiny. Najlepszym kandydatem na to stanowisko będzie osoba, która ma kwalifikacje technika
A. agrobiznesu
B. handlowca
C. rolnika
D. weterynarii
Organizacja i prowadzenie prz…
Gdy lokalna firma planuje wprowadzenie nowego produktu dla swoich klientów, najlepszym sposobem na promocję będzie
A. reklama w ogólnodostępnej telewizji
B. udział w ogólnopolskich targach
C. reklama publikowana w czasopismach o zasięgu krajowym
D. rozdawanie bezpłatnych próbek produktu podczas sprzedaży
Organizacja i prowadzenie prz…
Lokalny, niewielki producent owoców zamierza sprzedawać swoje wyroby na rynku
A. lokalnym
B. zagranicznym
C. krajowym
D. międzynarodowym
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu do pielęgnacji kopyt koni. Najbardziej efektywnym sposobem promocji tego artykułu będzie reklama w
A. radiu
B. telewizji
C. prasie ogólnopolskiej
D. prasie branżowej
Organizacja i prowadzenie prz…
Relacje z otoczeniem oraz działania mające na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy, to
A. sprzedaż osobista
B. sponsoring
C. sprzedaż z automatów
D. public relations
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma zdecydowała się na obniżenie cen przetworów jabłkowych z powodu dużych zbiorów tych owoców. Takie działanie producenta ilustruje zastosowanie strategii
A. zbierania śmietanki
B. przetrwania
C. rozwoju produktu
D. najwyższej jakości
Organizacja i prowadzenie prz…
Mąka pszenna do wypieków oznaczana jest kodem
A. typ 750
B. typ 650
C. typ 450
D. typ 550
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma sprzedaje preparaty do pielęgnacji kopyt koni uczestniczących w zawodach sportowych. Gdzie firma powinna przede wszystkim reklamować swój produkt?
A. w prasie krajowej i w telewizji
B. w prasie rolniczej i w radiu
C. w prasie branżowej i na targach branżowych
D. w sieci i na targach
Organizacja i prowadzenie prz…
Który z poniższych procesów jest kluczowy podczas ustalania strategii marketingowej w agrobiznesie?
A. Segmentacja rynku
B. Zmiana dostawcy
C. Redukcja kosztów
D. Automatyzacja produkcji
Organizacja i prowadzenie prz…
W tabeli przedstawiono wskaźniki rentowności netto sprzedaży czterech spółek branży mleczarskiej. Która spółka osiągnęła najwyższą efektywność sprzedaży?
| Wskaźnik rentowności netto sprzedaży | Spółka 1. | Spółka 2. | Spółka 3. | Spółka 4. |
|---|---|---|---|---|
| 4,2% | 3,6% | 2,8% | 4,5% |
A. Spółka 3.
B. Spółka 2.
C. Spółka 4.
D. Spółka 1.
ROL.05 Pytanie 26
Organizacja i prowadzenie prz…
Jak należy postąpić z towarem, który uległ zniszczeniu w wyniku zamoczenia przez uszkodzony dach po wichurze?
A. Obniżyć cenę
B. Wycofać ze sprzedaży
C. Poinformować nabywców o tym zdarzeniu
D. Zgłosić to sanepidowi
Organizacja i prowadzenie prz…
Przedsiębiorstwo planuje wprowadzenie na rynek innowacyjnego, specjalistycznego produktu, który ułatwi przygotowywanie posiłków w lokalach gastronomicznych. Kluczowymi odbiorcami będą kucharze. Towar będzie dystrybuowany przez wyspecjalizowanego sprzedawcę z równoczesną demonstracją jego funkcji. Najbardziej efektywną metodą sprzedaży będzie
A. demonstracja w supermarkecie przy stoisku z akcesoriami kuchennymi
B. oferta w specjalistycznym sklepie z wyposażeniem kuchni
C. bezpośrednie dotarcie do miejsca pracy kucharzy
D. sprzedaż przez sklep internetowy
Organizacja i prowadzenie prz…
Jaka forma promocji będzie najlepsza dla firmy, aby dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych nabywców, biorąc pod uwagę, że sprzedaje ona swoje wyroby w znanej krajowej sieci dystrybucji?
A. Reklamę telewizyjną
B. Reklama w lokalnej gazecie
C. Tablica reklamowa na ulicy
D. Ulotki rozdawane przechodniom
Organizacja i prowadzenie prz…
W prasie pojawiło się ogłoszenie dotyczące wolnego miejsca pracy, które zawiera następujące wymagania: wykształcenie wyższe, pięcioletnie doświadczenie zawodowe, wysoka motywacja oraz nastawienie na realizację wyznaczonych celów, zdolność do budowania odpowiednich relacji interpersonalnych, kreatywność, dynamika. Na jakie stanowisko wskazują wymagania dotyczące konkursu?
A. głównego księgowego
B. dyrektora działu produkcji
C. kierownika referatu logistyki
D. dyrektora działu marketingu
Organizacja i prowadzenie prz…
W prasie zamieszczono ogłoszenie z propozycją pracy.
Na podstawie zamieszczonego w prasie ogłoszenia z propozycją pracy można stwierdzić, że firma poszukuje
| Znana firma produkcyjna zatrudni na pełen etat osobę z wykształceniem wyższym rolniczym lub ekonomicznym, wymagana dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kategorii B, dyspozycyjność oraz doświadczenie w branży środków do produkcji rolniczej. Do obowiązków pracownika będzie należało utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami hurtowymi, tworzenie sieci sprzedaży oraz promocja produktów wśród odbiorców. |
A. technologa.
B. doradcy klienta.
C. sprzedawcy.
D. przedstawiciela handlowego.
ROL.05 Pytanie 31
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma zajmująca się handlem paszami i suplementami paszowymi planuje rozszerzyć swoje usługi o wsparcie w obszarze żywienia zwierząt hodowlanych. W związku z tym powinna zatrudnić osobę o odpowiednich kwalifikacjach
A. ekonomicznych
B. marketingowych
C. zootechnicznych
D. handlowych
Organizacja i prowadzenie prz…
Otręby, które są wytwarzane jako produkt uboczny, najczęściej znajdują zastosowanie w branży
A. paszowej
B. browarniczej
C. spirytusowej
D. spożywczej
Organizacja i prowadzenie prz…
W strategii marketingowej firmy działającej w sektorze agrobiznesu uwzględnione są działania, które określa się mianem public relations. Jakie jest ich główne zadanie?
A. analiza rynku oferowanych produktów
B. zapewnienie pozytywnego wizerunku oraz akceptacji działań firmy
C. promocja produktów oraz usług proponowanych przez firmę
D. bezpośrednia sprzedaż artykułów oferowanych przez firmę
Organizacja i prowadzenie prz…
Przedsiębiorca tworzy kampanię promocyjną dla swoich produktów na podstawie modelu AIDA, według którego powinien
A. przyciągnąć uwagę klienta, zaangażować go produktem, wzbudzić chęć jego nabycia, zmotywować do zakupu
B. zainteresować klienta, wzbudzić pragnienie posiadania, zmotywować do zakupu
C. wywołać w odbiorcy pragnienie posiadania produktu i zrealizować transakcję zakupu
D. zainteresować klienta produktem, zmotywować do zakupu, sfinalizować transakcję, potwierdzić słuszność decyzji klienta
Organizacja i prowadzenie prz…
Udział firmy w branżowych targach jest formą działalności
A. handlową
B. usługową
C. marketingową
D. produkcyjną
Organizacja i prowadzenie prz…
Przedsiębiorca zadecydował o promocji swojego nowego produktu. Fundusze przeznaczone na ten cel są traktowane jako koszty
A. finansowe
B. zarządu
C. działalności podstawowej
D. sprzedaży
Organizacja i prowadzenie prz…
Sprzedawca zauważył, że dla pewnej partii towaru upłynął termin ważności do spożycia. W związku z tym powinno się
A. powiadomić o tym SANEPID
B. usunąć towar z oferty sprzedaży
C. poinformować klientów o tym zdarzeniu
D. zmniejszyć cenę towaru
Organizacja i prowadzenie prz…
Firma ubezpieczeniowa, działająca w całym kraju w obszarze rolnictwa, planuje wprowadzenie nowego rodzaju ubezpieczenia maszyn rolniczych od pożaru oraz innych przypadków losowych. Najefektywniejszą metodą promocji tego ubezpieczenia będzie
A. rozdawanie ulotek na ulicach miast.
B. reklama w telewizji.
C. stoisko na dożynkach.
D. reklama w prasie lokalnej.
Organizacja i prowadzenie prz…
W tabeli przedstawiono wskaźniki rentowności netto sprzedaży czterech spółek branży mleczarskiej.
Która spółka osiągnęła najwyższą efektywność sprzedaży?
| Wskaźnik rentowności netto sprzedaży | Spółka 1. | Spółka 2. | Spółka 3. | Spółka 4. |
|---|---|---|---|---|
| 4,2% | 3,6% | 2,8% | 4,5% |
A. Spółka 1.
B. Spółka 3.
C. Spółka 2.
D. Spółka 4.
Organizacja i prowadzenie prz…
Wzrost wydatków przedsiębiorstwa na reklamę produktu jest działaniem
A. logistycznym
B. handlowym
C. produkcyjnym
D. marketingowym