Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie prz…

Producent znanej marki jogurtów postanowił zbadać przyczyny spadku sprzedaży swoich produktów. Zespół osób obserwował i rejestrował, które jogurty wybierali klienci oraz jak były one ułożone na półce ekspozycyjnej. Ta metoda analizy rynku nazywa się

A. wywiad grupowy
B. eksperymentem
C. ankieta
D. obserwacja
Organizacja i prowadzenie prz…

Jeśli data wytworzenia towaru to 20.01.2021 r., a jego termin ważności upływa za 3 miesiące, to produkt ten powinien zostać sprzedany przed datą

A. 20.02.2021 r.
B. 20.04.2021 r.
C. 20.07.2021 r.
D. 20.09.2021 r.
Organizacja i prowadzenie prz…

Oblicz zapotrzebowanie na pomidory, paprykę i mąkę ziemniaczaną do przygotowania 15 litrów sosu.

Wykaz surowców potrzebnych do produkcji 5 litrów sosu meksykańskiego
SkładnikIlość
Pomidory5 kg
Papryka0,75 kg
Cebula0,5 kg
Ananas1 puszka
Fasola czerwona1 puszka
Mąka ziemniaczana2 dkg

A. 5 kg pomidorów, 1,5 kg papryki i 6 dkg mąki ziemniaczanej.
B. 5 kg pomidorów, 2 kg papryki i 15 dkg mąki ziemniaczanej.
C. 15 kg pomidorów, 1,5 kg papryki i 15 dkg mąki ziemniaczanej.
D. 15 kg pomidorów, 2,25 kg papryki i 6 dkg mąki ziemniaczanej.
Organizacja i prowadzenie prz…

Właściciel firmy zajmującej się przetwórstwem mięsa planuje zwiększyć swoją produkcję. Umożliwienie wzrostu sprzedaży zamierza osiągnąć poprzez dotarcie do hurtowych nabywców w odległości 200 km od lokalizacji przedsiębiorstwa. W związku z tym powinien zatrudnić

A. kierownika sprzedaży
B. przedstawiciela handlowego
C. sprzedawcę
D. technologa przetwórstwa mięsnego
ROL.05 Pytanie 10
Organizacja i prowadzenie prz…

Czołowy producent planuje wprowadzenie na rynek nowego artykułu. Aby zbadać zapotrzebowanie na rynku, przeprowadzono badania w formie ankiety wśród przyszłych nabywców. Jaką działalnością jest to?

A. produkcyjna
B. usługowa
C. marketingowa
D. handlowa
Organizacja i prowadzenie prz…

Producent przetworów owocowych postanowił zwiększyć swoją produkcję. Aby zapewnić sprzedaż swoich wyrobów, nawiązał współpracę z dużą siecią handlową o zasięgu ogólnokrajowym. Aby zwiększyć zainteresowanie swoimi wyrobami, powinien zdecydować się na reklamę w

A. lokalnej telewizji
B. telewizji o zasięgu krajowym
C. lokalnym radiu
D. prasowych publikacjach lokalnych
Organizacja i prowadzenie prz…

W prasie zamieszczono ogłoszenie z propozycją pracy, którego fragment treści przedstawiono w ramce.
Jakie doświadczenie zawodowe byłoby pożądane na tym stanowisku?

Do pracy w punkcie sprzedaży środków do produkcji rolnej potrzebna jest osoba z wykształceniem wyższym rolniczym i dobrą znajomością pakietu Microsoft Office oraz posiadająca prawo jazdy kategorii B.
Do obowiązków pracownika będzie należała obsługa klientów oraz doradztwo w zakresie stosowania środków ochrony roślin. Mile widziane doświadczenie na stanowisku ................

A. Prezesa.
B. Operatora maszyn.
C. Księgowego.
D. Handlowca.
ROL.05 Pytanie 14
Organizacja i prowadzenie prz…

Reklama, która ma na celu wpłynięcie na zmiany w postawach i wierzeniach ludzi, nosi miano reklamy

A. społecznej
B. konkurencyjnej
C. komercyjnej
D. pionierskiej
Organizacja i prowadzenie prz…

Składnikami tradycyjnego modelu marketingu mix, które umożliwiają wpływanie na rynek, są:

A. produkt, cena, transport, promocja
B. surowiec, towar, dystrybucja, promocja
C. produkt, cena, dystrybucja, promocja
D. towar, cena, dystrybucja, sprzedaż
Organizacja i prowadzenie prz…

Firma zajmująca się sprzedażą preparatów weterynaryjnych planuje zaoferować rolnikom usługi związane z podstawowymi szczepieniami oraz zabiegami pielęgnacyjnymi dla wieprzowiny. Najlepszym kandydatem na to stanowisko będzie osoba, która ma kwalifikacje technika

A. agrobiznesu
B. rolnika
C. weterynarii
D. handlowca
Organizacja i prowadzenie prz…

Gdy lokalna firma planuje wprowadzenie nowego produktu dla swoich klientów, najlepszym sposobem na promocję będzie

A. rozdawanie bezpłatnych próbek produktu podczas sprzedaży
B. udział w ogólnopolskich targach
C. reklama w ogólnodostępnej telewizji
D. reklama publikowana w czasopismach o zasięgu krajowym
ROL.05 Pytanie 19
Organizacja i prowadzenie prz…

Firma planuje wprowadzenie na rynek nowego produktu do pielęgnacji kopyt koni. Najbardziej efektywnym sposobem promocji tego artykułu będzie reklama w

A. prasie ogólnopolskiej
B. prasie branżowej
C. radiu
D. telewizji
Organizacja i prowadzenie prz…

Firma zdecydowała się na obniżenie cen przetworów jabłkowych z powodu dużych zbiorów tych owoców. Takie działanie producenta ilustruje zastosowanie strategii

A. najwyższej jakości
B. rozwoju produktu
C. zbierania śmietanki
D. przetrwania
ROL.05 Pytanie 23
Organizacja i prowadzenie prz…

Firma sprzedaje preparaty do pielęgnacji kopyt koni uczestniczących w zawodach sportowych. Gdzie firma powinna przede wszystkim reklamować swój produkt?

A. w prasie krajowej i w telewizji
B. w sieci i na targach
C. w prasie rolniczej i w radiu
D. w prasie branżowej i na targach branżowych
Organizacja i prowadzenie prz…

W tabeli przedstawiono wskaźniki rentowności netto sprzedaży czterech spółek branży mleczarskiej. Która spółka osiągnęła najwyższą efektywność sprzedaży?

Wskaźnik rentowności
netto sprzedaży
Spółka 1.Spółka 2.Spółka 3.Spółka 4.
4,2%3,6%2,8%4,5%

A. Spółka 2.
B. Spółka 4.
C. Spółka 1.
D. Spółka 3.
Organizacja i prowadzenie prz…

Przedsiębiorstwo planuje wprowadzenie na rynek innowacyjnego, specjalistycznego produktu, który ułatwi przygotowywanie posiłków w lokalach gastronomicznych. Kluczowymi odbiorcami będą kucharze. Towar będzie dystrybuowany przez wyspecjalizowanego sprzedawcę z równoczesną demonstracją jego funkcji. Najbardziej efektywną metodą sprzedaży będzie

A. demonstracja w supermarkecie przy stoisku z akcesoriami kuchennymi
B. bezpośrednie dotarcie do miejsca pracy kucharzy
C. sprzedaż przez sklep internetowy
D. oferta w specjalistycznym sklepie z wyposażeniem kuchni
Organizacja i prowadzenie prz…

Jaka forma promocji będzie najlepsza dla firmy, aby dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych nabywców, biorąc pod uwagę, że sprzedaje ona swoje wyroby w znanej krajowej sieci dystrybucji?

A. Reklama w lokalnej gazecie
B. Reklamę telewizyjną
C. Tablica reklamowa na ulicy
D. Ulotki rozdawane przechodniom
Organizacja i prowadzenie prz…

W prasie pojawiło się ogłoszenie dotyczące wolnego miejsca pracy, które zawiera następujące wymagania: wykształcenie wyższe, pięcioletnie doświadczenie zawodowe, wysoka motywacja oraz nastawienie na realizację wyznaczonych celów, zdolność do budowania odpowiednich relacji interpersonalnych, kreatywność, dynamika. Na jakie stanowisko wskazują wymagania dotyczące konkursu?

A. głównego księgowego
B. dyrektora działu produkcji
C. kierownika referatu logistyki
D. dyrektora działu marketingu
Organizacja i prowadzenie prz…

W prasie zamieszczono ogłoszenie z propozycją pracy.
Na podstawie zamieszczonego w prasie ogłoszenia z propozycją pracy można stwierdzić, że firma poszukuje

Znana firma produkcyjna zatrudni na pełen etat osobę z wykształceniem wyższym rolniczym lub ekonomicznym, wymagana dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz prawo jazdy kategorii B, dyspozycyjność oraz doświadczenie w branży środków do produkcji rolniczej.

Do obowiązków pracownika będzie należało utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami hurtowymi, tworzenie sieci sprzedaży oraz promocja produktów wśród odbiorców.

A. technologa.
B. przedstawiciela handlowego.
C. doradcy klienta.
D. sprzedawcy.
ROL.05 Pytanie 33
Organizacja i prowadzenie prz…

W strategii marketingowej firmy działającej w sektorze agrobiznesu uwzględnione są działania, które określa się mianem public relations. Jakie jest ich główne zadanie?

A. bezpośrednia sprzedaż artykułów oferowanych przez firmę
B. zapewnienie pozytywnego wizerunku oraz akceptacji działań firmy
C. promocja produktów oraz usług proponowanych przez firmę
D. analiza rynku oferowanych produktów
Organizacja i prowadzenie prz…

Przedsiębiorca tworzy kampanię promocyjną dla swoich produktów na podstawie modelu AIDA, według którego powinien

A. zainteresować klienta, wzbudzić pragnienie posiadania, zmotywować do zakupu
B. wywołać w odbiorcy pragnienie posiadania produktu i zrealizować transakcję zakupu
C. zainteresować klienta produktem, zmotywować do zakupu, sfinalizować transakcję, potwierdzić słuszność decyzji klienta
D. przyciągnąć uwagę klienta, zaangażować go produktem, wzbudzić chęć jego nabycia, zmotywować do zakupu
ROL.05 Pytanie 35
Organizacja i prowadzenie prz…

Udział firmy w branżowych targach jest formą działalności

A. handlową
B. usługową
C. produkcyjną
D. marketingową
Organizacja i prowadzenie prz…

Firma ubezpieczeniowa, działająca w całym kraju w obszarze rolnictwa, planuje wprowadzenie nowego rodzaju ubezpieczenia maszyn rolniczych od pożaru oraz innych przypadków losowych. Najefektywniejszą metodą promocji tego ubezpieczenia będzie

A. reklama w prasie lokalnej.
B. reklama w telewizji.
C. rozdawanie ulotek na ulicach miast.
D. stoisko na dożynkach.
Organizacja i prowadzenie prz…

W tabeli przedstawiono wskaźniki rentowności netto sprzedaży czterech spółek branży mleczarskiej.
Która spółka osiągnęła najwyższą efektywność sprzedaży?

Wskaźnik rentowności netto sprzedażySpółka 1.Spółka 2.Spółka 3.Spółka 4.
4,2%3,6%2,8%4,5%

A. Spółka 3.
B. Spółka 1.
C. Spółka 2.
D. Spółka 4.
ROL.05 Pytanie 40
Organizacja i prowadzenie prz…

Wzrost wydatków przedsiębiorstwa na reklamę produktu jest działaniem

A. marketingowym
B. produkcyjnym
C. handlowym
D. logistycznym