Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Generalny pomiar natężenia ruchu na drogach krajowych z nawierzchnią utwardzoną powinien być przeprowadzony w celu

A. wyznaczenia hałasu drogowego oraz ilości emitowanych spalin
B. wyznaczenia hałasu drogowego oraz uszkodzeń nawierzchni
C. wyznaczenia średniego ruchu dobowego oraz obciążenia ruchem
D. wyznaczenia średniego natężenia ruchu oraz przepustowości skrzyżowań
Organizacja robót związanych …

Pomierzone nierówności warstwy ścieralnej drogi klasy GP, zgodnie z przedstawioną tabelą, nie powinny być większe od

Drogi i placeMaksymalne dopuszczalne nierówności
w mm
warstwa
ścieralna
warstwa
wiążąca
podbudowa
asfaltowa
Drogi klasy A, S i GP469
Drogi klasy G i Z6912
Drogi klasy L i D, place i parkingi91215

A. 9 mm
B. 4 mm
C. 6 mm
D. 12 mm
Organizacja robót związanych …

Doraźne eliminowanie w nawierzchni nierówności oraz drobnych defektów w postaci pęknięć i wykruszeń powinno być realizowane w ramach

A. naprawy bieżącej
B. kompleksowej przebudowy
C. bieżącego utrzymania
D. remontu kapitalnego
Organizacja robót związanych …

Na odcinku drogi ekspresowej określono właściwości przeciwpoślizgowe wybranego pasa jezdni na podstawie pomiaru wartości współczynnika tarcia. Uzyskana w wyniku badania wartość współczynnika tarcia wynosi 0,42. Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oceń stan nawierzchni drogi na badanym odcinku.

KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajny współczynnik tarcia,
przy prędkości 60 km/h
Drogi klasy A i SDrogi klasy GP
i pozostałe
AStan dobry≥0,49≥0,41
BStan zadowalający0,36÷0,480,36÷0,40
CStan niezadowalający0,29÷0,350,29÷0,35
DStan zły≤0,28≤0,28

A. Dobry.
B. Niezadowalający.
C. Zły.
D. Zadowalający.
Organizacja robót związanych …

Na czterech odcinkach (1, 2, 3 i 4) drogi krajowej o nawierzchni asfaltowej wykonano pomiary głębokości kolein. Na podstawie danych zawartych w tabeli oceń, który z badanych odcinków drogi wymaga natychmiastowego remontu.

Klasyfikacja stanu nawierzchni dróg krajowych o nawierzchni asfaltowej pod względem kolein.
KlasaOcena stanu nawierzchniMiarodajna głębokość koleiny [mm]
AStan dobryNie więcej niż 10
BStan zadowalającyOd 11 do 20
CStan niezadowalającyOd 21 do 30
DStan złyPowyżej 30

A. Odcinek 4 o miarodajnej głębokości kolein 3,2 cm
B. Odcinek 1 o miarodajnej głębokości kolein 2,1 cm
C. Odcinek 2 o miarodajnej głębokości kolein 2,9 cm
D. Odcinek 3 o miarodajnej głębokości kolein 3,0 cm
Organizacja robót związanych …

Jakim kolorem oznacza się poziome oznakowanie drogi w sytuacjach, gdy wprowadzane są czasowe zmiany w organizacji ruchu na czas prac remontowych?

A. zielonym
B. pomarańczowym
C. żółtym
D. białym
Organizacja robót związanych …

Kto jest odpowiedzialny za opracowanie założeń wyjściowych do kosztorysowania prac drogowych?

A. kierownik prac razem z inspektorem nadzoru
B. twórca kosztorysu ofertowego wraz z inwestorem
C. zamawiający wspólnie z autorem kosztorysu inwestorskiego
D. reprezentanci firm biorących udział w przetargu
BUD.15 Pytanie 11
Organizacja robót związanych …

Przedstawiony znak informuje kierowców o

Ilustracja do pytania 11
A. zbliżaniu się do końca drogi.
B. ruchu skierowanym na sąsiednią jezdnię
C. zbliżaniu się do węzła drogowego.
D. wjeździe na węzeł drogowy.
Organizacja robót związanych …

Który z przeglądów w systemie nadzoru drogowego obiektów inżynieryjnych przeprowadza się przynajmniej raz na rok w celu oceny oraz dokumentacji jego stanu technicznego?

A. Szczegółowy
B. Rozszerzony
C. Bieżący
D. Podstawowy
Organizacja robót związanych …

Z opisu wierzchołka W8 załamania trasy drogi wynika, że środek wpisanego łuku poziomego tej drogi występuje w kilometrze

W8 km 0+610.12
c = 20,21111 g
R= 100 m
WS = 1,27 m
T=16,01 m
Ł = 31,75 m
PŁK = km 0+594,11
ŚŁK = km 0+609,99
KŁK = km 0+ 625,86

A. 0+609,99
B. 0+610,12
C. 0+594,11
D. 0+ 625, 86
Organizacja robót związanych …

Na odcinku drogi o długości 17,8 km wykonano pomiary głębokości kolein zgodnie z Systemem Oceny Stanu Nawierzchni (SOSN). Na podstawie danych zamieszczonych w zestawieniu odcinkowych ocen stanu kolein określ, ile kilometrów drogi wymaga zaplanowania robót remontowych bez konieczności podjęcia natychmiastowej interwencji.

Zestawienie odcinkowych ocen stanu kolein
Klasa drogiOcena stanu nawierzchni[km][%]
AStan dobry4,123,0
BStan zadawalający10,157,0
CStan niezadawalający2,011,0
DStan zły1,69,0

A. 2,0 km
B. 3,6 km
C. 1,6 km
D. 12,1 km
Organizacja robót związanych …

Z przedstawionego fragmentu harmonogramu realizacji robót remontowych wynika, że roboty nawierzchniowe należy wykonać

Fragment harmonogramu realizacji remontu nawierzchni drogowej.
L.p.Rodzaje robóttydzień
12345678
1Roboty rozbiórkowe
2Roboty nawierzchniowe
3Roboty wykończeniowe
4Inne urządzenia

A. od pierwszego do czwartego tygodnia.
B. od piątego do szóstego tygodnia.
C. w ósmym tygodniu.
D. w siódmym tygodniu.
Organizacja robót związanych …

Podczas realizacji robót remontowych na drodze jednojezdniowej, zajmującej jeden pas ruchu, przejazd pojazdów powinien być organizowany wahadłowo i kontrolowany

A. automatycznie, w zależności od liczby nadjeżdżających pojazdów
B. przez zamontowane rogatki z regulacją manualną
C. za pomocą przenośnej sygnalizacji świetlnej kierującego ruchem
D. przy użyciu ustawionych półrogatek z automatyczną sygnalizacją świetlną
Organizacja robót związanych …

Miarodajna głębokość kolein na badanym odcinku drogi wyniosła 1,5 cm. Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli oznacza to, że nawierzchnia tej drogi jest w stanie

Klasyfikacja stanu nawierzchni pod względem głębokości kolein
Klasa stanu nawierzchniOcena stanu nawierzchniMiarodajna głębokość kolein [mm]
AStan dobrynie więcej niż 10
BStan zadowalającyod 11 do 20
CStan niezadowalającyod 21 do 30
DStan złypowyżej 30

A. dobrym.
B. zadowalającym.
C. złym.
D. niezadowalającym.
Organizacja robót związanych …

Grupa składająca się z 4 pracowników ma zrealizować rozbiórkę 625 m2 chodnika o nawierzchni z betonowych płyt prefabrykowanych. Czas potrzebny do wykonania rozbiórki 100 m2 tej nawierzchni przez jednego pracownika wynosi 23,31 r-g. Ile dni roboczych powinno się przewidzieć na rozbiórkę chodnika, jeśli wszyscy pracownicy w tej grupie będą pracować po 8 godzin dziennie?

A. 3 dni
B. 5 dni
C. 15 dni
D. 22 dni
Organizacja robót związanych …

Jaki pomiar natężenia ruchu na drogach krajowych realizowany jest w cyklu pięcioletnim?

A. Generalny Pomiar Ruchu
B. Krytycznego natężenia ruchu
C. Poziomu swobody ruchu
D. Przepustowości wlotu skrzyżowań
Organizacja robót związanych …

Koszenie trawy oraz chwastów na skarpach i przeciwskarpach przydrożnych rowów powinno odbywać się z częstotliwością

A. uzależnioną od rodzaju traw i chwastów
B. co najmniej dwa razy w roku
C. uzależnioną od możliwości organizacyjnych służb drogowych
D. przynajmniej cztery razy w roku
Organizacja robót związanych …

Na podstawie pomiaru polegającego na określeniu liczby pojazdów przejeżdżających przez dany odcinek drogi w ustalonej jednostce czasu wyznacza się

A. poziom swobody ruchu.
B. natężenie ruchu.
C. strukturę ruchu.
D. przepustowość pasa ruchu.
Organizacja robót związanych …

Zaleca się, aby koszenie trawy na skarpach rowów przydrożnych odbywało się z określoną częstotliwością

A. co najmniej dwa razy w roku
B. co najmniej jeden raz w roku
C. uzależnioną od głębokości rowów
D. uzależnioną od formy rowów
Organizacja robót związanych …

Gdy pojawią się pierwsze oznaki powstawania przełomów na jezdni, zarządca drogi powinien przede wszystkim

A. sfrezować uszkodzone miejsca
B. wykonać warstwę wzmacniającą
C. ograniczyć ruch pojazdów ciężarowych
D. wykonać powierzchniowe utrwalenie
Organizacja robót związanych …

W którym przekroju wybudowanego nasypu przed rozpoczęciem robót nawierzchniowych należy wykonać korektę rzędnej korony nasypu, jeżeli wiadomo, że dopuszczalne odchylenie pomierzonej rzędnej w stosunku do rzędnej projektowanej wynosi ± 2,5 cm?

Oznaczenie przekroju,
w którym dokonano pomiaru
Pomierzona po zakończeniu
robót rzędna korony nasypu
[m]
Projektowana rzędna korony
nasypu
[m]
A.151,25151,25
B.151,37151,35
C.151,42151,44
D.151,49151,54

A. B.
B. C.
C. A.
D. D.