Filtrowanie pytań
TWO.05 Pytanie 1
Organizacja budowy, remontu i…
A. Niezależnie od typu silnika napędowego windy
B. Tylko po rekomendacji klasyfikatora i armatora
C. Gdy silnik napędowy windy jest w wersji hydraulicznej
D. Gdy silnik napędowy windy jest elektryczny
Organizacja budowy, remontu i…
Które z podanych urządzeń jest przeznaczone do oddzielania zawiesin i emulsji w olejach?
A. Wirówka
B. Filtr
C. Skraplacz
D. Parownik
Organizacja budowy, remontu i…
Jakie są wymiary kotwicznego przęsła pośredniego?
A. 25÷27,5 m
B. 35÷39,5 m
C. 28,5÷35 m
D. 10÷20,5 m
Organizacja budowy, remontu i…
Jakie urządzenie służy do unieruchomienia łańcucha kotwicznego podczas postoju lub w trakcie rejsu?
A. szakli
B. stopera
C. kotwicy
D. polera
Organizacja budowy, remontu i…
Zgodnie z regulacjami PRS, w systemach pokładowych elementy hamulcowe oraz ich mocowania muszą wytrzymywać temperatury do
A. 150°C
B. 200°C
C. 250°C
D. 100°C
Organizacja budowy, remontu i…
Zgodnie z regulacjami Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS, urządzenie sterowe powinno umożliwić przełożenie steru przy maksymalnej prędkości statku naprzód
A. do dalszego wychylenia do 90° w tę samą burtę
B. wyłącznie do powrotu do pozycji 0°
C. z wychylenia 35° na jedną burtę do wychylenia 35° na drugą burtę
D. do wychylenia 90° w przeciwną burtę
Organizacja budowy, remontu i…
Badania ruchu urządzeń sterujących zamontowanych na statku polegają na ocenie
A. wskaźnika przepływu płetwy sterowej
B. trwałości uchwytów do demontażu steru
C. wielkości ciśnienia wody działającego na ster
D. czasu maksymalnego wychylenia steru przy pełnej prędkości
Organizacja budowy, remontu i…
Elementem budowlanym powiązanym z fundamentem wciągarki kotwicznej jest
A. podparcie pod pokładem
B. komora łańcuchowa
C. stoper
D. kluza kotwiczna
Organizacja budowy, remontu i…
Elementem układu wałów, który według regulacji Towarzystwa Klasyfikacyjnego PRS wymaga przeprowadzenia próby ciśnieniowej pod ciśnieniem 0,2 MPa, jest
A. zabudowa łożysk
B. tunel wału
C. pochwa wału
D. wał napędowy
Organizacja budowy, remontu i…
Jak powinna przebiegać właściwa sekwencja technologiczna podczas montażu kadłuba oraz jego wyposażenia?
A. montaż bloku rufowego, montaż nadbudówki, montaż silnika głównego, montaż kotła pomocniczego
B. montaż bloku rufowego, montaż silnika głównego, montaż nadbudówki, montaż kotła pomocniczego
C. montaż bloku rufowego, montaż kotła pomocniczego, montaż nadbudówki, montaż silnika głównego
D. montaż bloku rufowego, montaż silnika głównego, montaż kotła pomocniczego, montaż nadbudówki
Organizacja budowy, remontu i…
Aby zapewnić efektywny rozkład obciążeń dla urządzeń cumowniczych w konstrukcji kadłuba, powinny one być
A. umieszczone na wzdłużnikach, pokładnikach i/lub wiązarach
B. instalowane na grodziach lub ściankach łączących dno z pokładem
C. wspierane przez płytę diamentową i pilersem
D. umiejscowione na płycie o grubości co najmniej 25 mm
Organizacja budowy, remontu i…
Testowanie urządzeń cumowniczych odbywa się
A. raz do roku
B. jedynie na uwięzi
C. dwa razy w ciągu roku
D. na uwięzi oraz w morzu
Organizacja budowy, remontu i…
Aby umożliwić szybkie odłączenie łańcucha kotwicznego w komorze łańcuchowej, ostatni odcinek mocowany jest przy użyciu
A. zwalniaka
B. liny
C. stopera
D. kauszy
Organizacja budowy, remontu i…
Którą instalację pod względem bezpieczeństwa należy starannie odtłuścić przed jej uzupełnieniem?
A. Tlenu
B. Dwutlenku węgla
C. Acetylenu
D. Paliwa
Organizacja budowy, remontu i…
Podczas instalacji urządzeń cumowniczych na pokładzie zabronione jest
A. używania parcianych stropów do transportu w pionie
B. montowanie urządzeń przed zainstalowaniem wzmocnień pod pokładem
C. przemieszczanie urządzeń nad pracownikami
D. transportowanie urządzeń w innej pozycji niż robocza
Organizacja budowy, remontu i…
Mechanizmy konieczne do działania silników głównych, które zapewniają dostawę energii elektrycznej dla statku oraz umożliwiają działanie różnych instalacji i urządzeń, to
A. mechanizmy sterowania
B. mechanizmy pokładowe
C. instalacje rurociągowe
D. mechanizmy pomocnicze
Organizacja budowy, remontu i…
Największa ilość prac związanych z wyposażeniem podczas budowy statku do transportu ładunków masowych znajduje się w obszarze
A. bloku ładowni
B. skrajnika dziobowego
C. skrajnika rufowego
D. bloku siłowni
- ‹
- 1
- ›