Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

W tabeli przedstawiono

Lp.NazwaJednostka miaryIlośćCena jednostkowaWartość
1.koparka gąsienicowa 2,50 m³m-g1,5875105,00166,75
2.wyciągm-g0,216050,0010,80
3.środek transportowym-g0,734475,0055,08
4.samochód samowyładowczy 15-20 tm-g18,200075,001365,00
5.lokomotywa spalinowa n/tm-g442,8000212,0093873,60
6.wagon samowyładowczy 28-60 tm-g3067,2000180,00552096,00
7.żuraw kolejowy EDK 300m-g91,800095,008721,00
RAZEM656288,23

A. narzuty kosztorysu.
B. zestawienie sprzętu.
C. zestawienie wyjściowe do kosztorysowania.
D. zestawienie robocizny.
Organizacja robót związanych …

Stukanie młotkiem w konstrukcję przęsła podczas przeglądu mostu ma na celu

A. sprawdzenie dokręcenia śrub sprężających
B. ocenę podatności łożysk na ewentualny ruch
C. ustalenie głębokości korozji blach
D. sprawdzenie połączeń nitowanych
Organizacja robót związanych …

Która metoda nie jest stosowana do wzmocnienia przęsła betonowego?

A. zwiększenie ilości zbrojenia
B. przyklejenie taśm z włókien węglowych
C. zwiększenie przekroju poprzecznego elementu konstrukcji poprzez dobetonowanie
D. zabezpieczenie hydrofobowe elementu konstrukcji
Organizacja robót związanych …

Jaką rolę pełnią izbice w strukturze mostowej?

A. Pozwalają na osłonę przed nadjeżdżającym taborem
B. Funkcjonują jako podkład dla szyn kolejowych na moście
C. Zapobiegają wykolejeniu taboru na moście
D. Chronią podpory mostu przed działaniem lodu
Organizacja robót związanych …

Jakie są etapy odnawiania powłoki antykorozyjnej stalowego przęsła mostu?

A. usunąć luźne fragmenty złuszczonej farby z dźwigara  odtłuścić powierzchnię do malowania  nałożyć nową powłokę malarską
B. wyczyścić dźwigar metodą strumieniowo-ścierną  odtłuścić powierzchnię do malowania  nałożyć nową powłokę malarską
C. odtłuścić powierzchnię do malowania  nałożyć nową powłokę malarską
D. wyczyścić dźwigar metodą strumieniowo-ścierną  nałożyć nową powłokę malarską
Organizacja robót związanych …

Co należy zrobić, gdy podczas rutynowej inspekcji zauważono znaczące ubytki oraz luzy w śrubach w połączeniach węzłowych dźwigara kratowego stalowego mostu?

A. zmniejszyć nośność mostu
B. obserwować dźwigar w czasie użytkowania
C. wstrzymać ruch na moście
D. zmniejszyć prędkość pociągów
TKO.04 Pytanie 11
Organizacja robót związanych …

Jeśli kondycja elementu wiaduktu kolejowego ukazuje nieodwracalne zniszczenia uniemożliwiające jego dalsze użytkowanie, to taki stan określa się jako

A. awaryjny
B. nieodpowiedni
C. budzący niepokój
D. przedawaryjny
Organizacja robót związanych …

Określ właściwą sekwencję działań przy odnawianiu powłoki antykorozyjnej stalowego przęsła

A. Usunąć luźne fragmenty farby → nałożyć powłokę malarską → odtłuścić powierzchnię
B. Odtłuścić powierzchnię dźwigara → usunąć luźne fragmenty farby → nałożyć nową powłokę malarską
C. Odtłuścić powierzchnię dźwigara → oczyścić powierzchnię metodą strumieniowo-ścierną → nałożyć powłokę malarską
D. Oczyścić powierzchnię dźwigara metodą strumieniowo-ścierną → odtłuścić powierzchnię → nałożyć powłokę malarską
Organizacja robót związanych …

Odległość zmierzona wzdłuż osi mostu pomiędzy zewnętrznymi krawędziami skrajnych przęseł jest określana jako

A. długość mostu w świetle
B. całkowita długość mostu
C. całkowita szerokość mostu
D. szerokość użytkowa mostu
Organizacja robót związanych …

Jednym z kluczowych pomiarów, które należy zrealizować po wymianie mostownic i chodników na moście, jest pomiar

A. temperatury szyn
B. zużycia pionowego główek szyn
C. zużycia bocznego główek szyn
D. szerokości toru
Organizacja robót związanych …

Na podstawie fragmentu Instrukcji Id-1 określ, jaki sposób zabezpieczenia miejsca robót należy wprowadzić podczas wykonywania wymiany chodników na moście jednotorowym długości 10 m.

Fragment instrukcji Id-1
22Wymiana mostownictor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość do 30 km/h na
torze sąsiednim
23Zakładanie lub wymiana na
mostach odbojnic, blach,
chodników, pomostów itp.
- na mostach o długości do
20 m ograniczyć prędkość
do 50 km/h, sygnalista,
- na mostach o długości
powyżej 20 m tor
zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość do 30 km/h na
torze sąsiednim
...
26Montaż i demontaż konstrukcji
odciążających z wyjątkiem
szynowych
tor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość wg projektu
wykonawczego budowy i
harmonogramu robót
27Montaż i demontaż belkowej
konstrukcji odciążającej
(wbudowanie i wyjęcie z toru)
tor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość wg projektu
wykonawczego budowy i
harmonogramu robót
28Utrzymanie obiektów
inżynieryjnych przy użyciu
pojazdów z wysięgnikiem
koszowym
tor zamknięty; sygnał
D1"Stój" zgodnie z
Instrukcją Ie-1(E-1)
na mostach dwutorowych
ograniczyć prędkość wg projektu
wykonawczego budowy i
harmonogramu robót

A. Ograniczyć prędkość do 20 km/h; sygnalista.
B. Zamknąć tor; ustawić sygnał D1 "Stój".
C. Ograniczyć prędkość do 50 km/h; sygnalista.
D. Ograniczyć prędkość do 30 km/h; sygnalista.
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z fragmentem Instrukcji Id2 maksymalna odległość w świetle pomiędzy elementami wypełnienia poręczy od strony krawędzi przęsła dla chodników użytku publicznego wynosi

Fragment Instrukcji Id2
Oddział 1.2.4. Chodniki służbowe
1.Przęsła mostów i wiaduktów muszą być wyposażone w chodniki służbowe o szerokości w świetle nie mniejszej niż 0,75 m, chyba że ukształtowanie konstrukcji powoduje iż pieszy ruch służbowy nie koliduje ze ścianą budowli.
1a.Na nowych lub modernizowanych mostach i wiaduktach o długości większej niż 15 m powinny być wydzielone obustronne chodniki o szerokości nie mniejszej niż 0,75 m.
2.Wszystkie chodniki służbowe muszą być zaopatrzone od strony krawędzi przęsła w poręcze o wysokości nie mniejszej niż 1,10 m, chyba że sama konstrukcja przęsła stanowi dostateczne zabezpieczenie Rozstaw elementów wypełnienia poręczy nie może być większy niż 0,30 m.
Oddział 1.2.5 Chodniki użytku publicznego
1.Szerokość chodników użytku publicznego usytuowanych na mostach i wiaduktach, mierzona w świetle poręczy, nie może być mniejsza niż 1,50 m.
2.Chodniki użytku publicznego muszą być zaopatrzone w:
1) poręcz od strony toru - wysokości nie mniejszej niż 1,50 m i odległości w świetle pomiędzy elementami wypełnienia nie większej niż 0,15 m;
2) poręcz od strony krawędzi przęsła - wysokości nie mniejszej niż 1,10 m i odległości w świetle pomiędzy elementami wypełnienia nie większej niż 0,15 m.

A. 150 cm
B. 110 cm
C. 15 cm
D. 30 cm
Organizacja robót związanych …

Aby ustalić wartość wysokości konstrukcji przęsła, niezbędne jest wykonanie pomiaru rzędnych

A. najwyższego i najniższego punktu konstrukcji dźwigara, w osi dźwigara
B. niwelety najniżej położonego toru oraz najniższego punktu konstrukcji przęsła, w połowie rozpiętości teoretycznej przęsła
C. najniższego punktu konstrukcji przęsła oraz najwyższego punktu przeszkody
D. najwyższego punktu konstrukcji dźwigara oraz niwelety toru na obiekcie
TKO.04 Pytanie 23
Organizacja robót związanych …

Aby chronić przed skutkami wykolejenia pojazdów na konstrukcji mostowej, konieczne jest zastosowanie

A. odbijaaczy
B. odbojnic
C. kierownic
D. izbíc
Organizacja robót związanych …

Stosowanie zabezpieczeń chroniących przed wykolejeniem taboru nie jest wymagane w przypadku

A. gdy długość toru na moście wynosi 25,0 m, a most usytuowany jest na szlaku w terenie płaskim
B. gdy długość toru na moście wynosi 10,0 m, a most zlokalizowany jest w obrębie stacji
C. gdy długość toru na wiadukcie wynosi 15,0 m, a wiadukt znajduje się na szlaku w terenie płaskim
D. toru pod wiaduktem, gdy lica podpór wiaduktu są oddalone o 2,40 m od osi toru
TKO.04 Pytanie 25
Organizacja robót związanych …

Aby zrealizować nasypy o wysokości do 0,5 m, wykorzystując grunta odspajane w bocznych ukopach, najodpowiedniej jest zastosować

A. równiarki
B. spycharki
C. koparki
D. zgarniarki
TKO.04 Pytanie 26
Organizacja robót związanych …

Do elementów zagospodarowania terenu budowy obiektu inżynieryjnego dla kolei należą

A. kontenery magazynowe
B. igłofiltry
C. pale prefabrykowane
D. rusztowania
TKO.04 Pytanie 29
Organizacja robót związanych …

Jaką metodę powinno się zastosować przy budowie mostu o konstrukcji monolitycznej?

A. Dostawy elementów z zakładu prefabrykacji
B. Prefabrykacji na miejscu budowy
C. Częściowej prefabrykacji
D. Betonowania na miejscu budowy
TKO.04 Pytanie 30
Organizacja robót związanych …

Który z poniższych elementów konstrukcji mostowej odpowiada za przenoszenie obciążeń pionowych?

A. Balustrady
B. Mostownice
C. Bariery ochronne
D. Filary
TKO.04 Pytanie 33
Organizacja robót związanych …

Ściankę berlińską stosuje się w celu

A. przeprowadzenia próbnego obciążenia mostu
B. deskowania ław fundamentowych
C. zabezpieczenia głębokich wykopów
D. odwodnienia gruntów
Organizacja robót związanych …

Jaka będzie różnica w wysokości toru na obu końcach mostu o długości 200 m, jeżeli zakłada się spadek 2‰?

A. 0,04 m
B. 0,4 m
C. 4,0 m
D. 0,004 m
TKO.04 Pytanie 35
Organizacja robót związanych …

Wysokość konstrukcji mostowej to maksymalna odległość mierzona pomiędzy

A. niweletą drogi na moście a górną krawędzią przęsła
B. podstawą podpory a górną krawędzią przęsła
C. dolną krawędzią przęsła a niweletą drogi na moście
D. górną a dolną krawędzią przęsła
Organizacja robót związanych …

Kiedy nie ma potrzeby stosowania zabezpieczeń przed skutkami wykolejenia taboru?

A. Długość toru na moście wynosi 10 m, most znajduje się w granicach stacji
B. Długość toru na wiadukcie wynosi 15 m, wiadukt jest usytuowany na szlaku, w terenie płaskim
C. Długość toru na moście wynosi 25 m, most znajduje się na szlaku, w terenie płaskim
D. Długość toru na wiadukcie wynosi 15 m, wiadukt jest umiejscowiony w granicach stacji
TKO.04 Pytanie 39
Organizacja robót związanych …

Symbolem literowym lt na rysunku oznaczono

Ilustracja do pytania 39
A. światło poziome przęsła.
B. długość przęsła.
C. długość eksploatacyjną przęsła.
D. rozpiętość teoretyczną przęsła.