Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie dokumentacji w je…

W sklepie z odzieżą doszło do zwarcia w instalacji elektrycznej. Kto może przeprowadzić naprawę?

A. absolwent szkoły technicznej o profilu elektrycznym
B. pracownik wyznaczony przez menedżera
C. menedżer sklepu
D. osoba posiadająca uprawnienia energetyczne
EKA.04 Pytanie 3
Prowadzenie dokumentacji w je…

W urządzeniu do kopiowania zaciął się arkusz papieru. Pracownica próbowała go usunąć, nie wyłączając sprzętu. Narażała się na

A. złamanie ręki
B. porażenie prądem
C. alergię na toner
D. zwichnięcie ręki
Prowadzenie dokumentacji w je…

Którego z dokumentów nie archiwizuje się w sekcji A akt osobowych pracownika?

A. Kwestionariusza osobowego osoby starającej się o zatrudnienie
B. Zaświadczenia o odbyciu okresowego szkolenia w zakresie BHP
C. Orzeczenia lekarskiego, które zaświadcza o braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na danym stanowisku
D. Świadectwa pracy z wcześniejszych zatrudnień lub innych dokumentów, które potwierdzają okresy pracy pracownika
Prowadzenie dokumentacji w je…

Zobowiązanie do regularnego szkolenia pracowników na stanowisku technika ekonomisty w zakresie bhp w godzinach pracy oraz na koszt pracodawcy wynika z obowiązywania przepisów

A. Kodeksu pracy
B. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
C. Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej
D. Kodeksu cywilnego
Prowadzenie dokumentacji w je…

Zobowiązanie do cyklicznego kształcenia pracowników na stanowisku technika ekonomisty w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w czasie pracy oraz na koszt pracodawcy wynika z przepisów

A. Kodeksu pracy
B. Kodeksu cywilnego
C. regulaminu pracy
D. rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
Prowadzenie dokumentacji w je…

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej dotyczącego zakresu dokumentacji, którą pracodawcy są zobowiązani prowadzić w sprawach związanych z zatrudnieniem oraz zasad prowadzenia akt osobowych pracownika, w sekcji A akt osobowych pracownika umieszcza się m.in.

A. zaświadczenie o odbyciu wymaganego kursu w zakresie bhp
B. formularz osobowy składany podczas aplikowania o pracę
C. umowę o pracę podpisaną z pracownikiem
D. kopię wystawionego pracownikowi świadectwa zatrudnienia
Prowadzenie dokumentacji w je…

Problemy w miejscu pracy związane z interakcjami z wieloma interesariuszami mogą prowadzić do

A. zmęczenia, zatrucia i bólu głowy
B. zaczerwienienia skóry, nerwic i bezsenności
C. pogorszenia widzenia, zmęczenia i depresji
D. nerwicą, stresem i depresją
EKA.04 Pytanie 11
Prowadzenie dokumentacji w je…

Jakie środki gaśnicze należy zastosować do likwidacji pożaru w archiwum zakładowym?

A. gaśnicy płynnej
B. gaśnicy pianowej
C. hydronetki z wodą
D. gaśnicy proszkowej
EKA.04 Pytanie 12
Prowadzenie dokumentacji w je…

U pracownika biura wystąpiło intensywne krwawienie z nosa spowodowane przepracowaniem. W tej sytuacji najwłaściwszym działaniem będzie

A. umieszczenie krwawiącej osoby w pozycji bocznej ustalonej i wezwanie pomocy
B. położenie krwawiącej osoby na podłodze z odchyloną do tyłu głową
C. odchylenie głowy do tyłu i położenie zimnego okładu na czole
D. pochylenie głowy do przodu oraz umieszczenie zimnego okładu na szyi
EKA.04 Pytanie 13
Prowadzenie dokumentacji w je…

Zajmowanie się urządzeniami emitującymi promieniowanie jonizujące (urządzenia powielające) przez długi okres czasu może stanowić ryzyko dla pracownika.

A. oparzeniem skóry
B. chorobą nowotworową
C. zwiększonym tętnem
D. dolegliwościami stawowymi
EKA.04 Pytanie 14
Prowadzenie dokumentacji w je…

Zanim przetransportujesz niszczarkę do papieru z jednego pokoju do innego, powinieneś

A. wyłączyć zasilanie i odłączyć wtyczkę od gniazdka
B. odsłonić mechanizm tnący
C. zdjąć pokrywki i osłony
D. sprawdzić, czy worek na ścinki jest dobrze zamocowany
EKA.04 Pytanie 15
Prowadzenie dokumentacji w je…

Który z zamieszczonych opisów dotyczy stanowiska spełniającego wymogi ergonomii?

A.
  • Krzesło ma możliwość regulowania oparcia.
  • Pod biurkiem znajdują się pojemniki na papier.
  • Wysokość biurka dopasowana jest do wzrostu pracownika.
  • Blat biurka ma ciemny kolor, co współgra z resztą mebli w biurze.
B.
  • Krzesło ma możliwość regulowania oparcia.
  • Faktura blatu jest jasna, matowa lub półmatowa.
  • Wysokość biurka dopasowana jest do wzrostu pracownika.
  • Pod biurkiem znajduje się podnóżek z regulowaną wysokością.
C.
  • Biurko ma ciemny kolor, jest matowe i nie powoduje olśnienia.
  • Monitor ustawiony jest tyłem do okna, by nie odbijało się światło.
  • Krzesło jest głębokie i miękkie z możliwością regulowania oparcia.
  • Pod biurkiem znajdują się: jednostka centralna komputera i śmietnik.
D.
  • Wysokość biurka dopasowana jest do wzrostu pracownika.
  • Monitor komputera ustawiony jest naprzeciw dużego okna.
  • Pod biurkiem znajduje się podnóżek z regulowaną wysokością.
  • Krzesło ma podstawę pięcioramienną wyposażoną w kółka.

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
EKA.04 Pytanie 16
Prowadzenie dokumentacji w je…

Gdy sprzątaczka podłączyła odkurzacz do gniazdka, doznała porażenia prądem. Jaką czynność należy wykonać w pierwszej kolejności, aby udzielić jej pomocy?

A. odcięcie dopływu prądu
B. wezwanie karetki pogotowia
C. powiadomienie przełożonego
D. informowanie Państwowej Inspekcji Pracy
Prowadzenie dokumentacji w je…

Obowiązkowe cykliczne szkolenia dla pracowników działów ekonomicznych dotyczące BHP, które odbywają się w czasie pracy i są finansowane przez pracodawcę, wynika z przepisów

A. Kodeksu cywilnego
B. Kodeksu handlowego
C. Kodeksu pracy
D. Rozporządzenia Ministra Zdrowia
EKA.04 Pytanie 18
Prowadzenie dokumentacji w je…

Ergonomiczne miejsce pracy to miejsce, które jest dopasowane do

A. wieków i płci pracownika
B. zakresu zadań służbowych pracownika
C. uwarunkowań psychofizycznych pracownika
D. cech osobowości pracownika
EKA.04 Pytanie 19
Prowadzenie dokumentacji w je…

Wskaż postawę podczas pracy przy komputerze zgodną z wymaganiami ergonomii.

A.B.
− stopy oparte na podłodze
− plecy pochylone do przodu
− łokcie luźno zwisające wzdłuż tułowia
− wzrok skierowany na monitor
− stopy oparte o podnóżek
− nogi ugięte w kolanach pod kątem 90°
− łokcie oparte o blat biurka
− plecy pochylone do przodu
C.D.
− stopy oparte o podnóżek
− wzrok skierowany na monitor
− wyprostowana pozycja
− ręce zgięte w łokciach pod kątem 90°
− nogi ugięte w kolanach pod kątem 45°
− wzrok skierowany na klawiaturę
− plecy przylegające do oparcia
− łokcie oparte o blat biurka

A. B.
B. C.
C. D.
D. A.
Prowadzenie dokumentacji w je…

Osoba zatrudniona w firmie handlowej doznała wypadku w trakcie dojazdu do pracy. Koszty jej leczenia w szpitalu są pokrywane z funduszy

A. Państwowego Zakładu Ubezpieczeń.
B. Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
C. Narodowego Funduszu Zdrowia.
D. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
EKA.04 Pytanie 21
Prowadzenie dokumentacji w je…

Używanie komputera z monitorem przez więcej niż 5 godzin bez przerwy może prowadzić do

A. zaburzeń świadomości oraz obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego
B. zaćmy i obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego
C. przeciążenia wzroku oraz zaburzeń świadomości
D. obciążenia wzroku i układu mięśniowo-szkieletowego
EKA.04 Pytanie 22
Prowadzenie dokumentacji w je…

Długotrwałe wykonywanie pracy w pozycji siedzącej może prowadzić do

A. łzawienia oraz pieczenia oczu
B. zapalenia górnych dróg oddechowych
C. zmian zwyrodnieniowych stawów w odcinkach szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa
D. deformacji stawów kolanowych i płaskostopia
EKA.04 Pytanie 23
Prowadzenie dokumentacji w je…

Gdy w miejscu pracy występuje uciążliwy hałas generowany przez maszyny i urządzenia, to pracownik, aby chronić się przed jego negatywnym oddziaływaniem, powinien zostać wyposażony

A. w osłony siatkowe
B. w rękawice
C. w okulary ochronne
D. w nauszniki
Prowadzenie dokumentacji w je…

Metoda rekrutacji, która polega na eliminacji kandydatów z powodu ich stanu zdrowia, uniemożliwiającego wykonywanie obowiązków na danym stanowisku, to

A. selekcja negatywna
B. dobór warstwowy
C. dobór systematyczny
D. selekcja pozytywna
Prowadzenie dokumentacji w je…

Pracownik nowo zatrudniony musi zostać przeszkolony przed rozpoczęciem pracy w zakresie

A. korzystania ze sprzętu audiowizualnego
B. bezpieczeństwa i higieny pracy
C. systemu wynagrodzeń
D. systemu ubezpieczeń społecznych
EKA.04 Pytanie 27
Prowadzenie dokumentacji w je…

Kiedy udzielasz pierwszej pomocy osobie, która została oparzona wrzątkiem, co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?

A. zdezynfekować ranę alkoholem
B. schłodzić miejsce oparzenia zimną wodą
C. posmarować ranę tłuszczem
D. podać środki przeciwbólowe
EKA.04 Pytanie 28
Prowadzenie dokumentacji w je…

Przedstawiona na rysunku tablica oznacza

Ilustracja do pytania 28
A. kierunek do wyjścia drogi ewakuacyjnej w prawo.
B. kierunek drogi ewakuacyjnej.
C. drzwi ewakuacyjne.
D. konieczność przesunięcia drzwi w prawo w celu ich otwarcia.
EKA.04 Pytanie 29
Prowadzenie dokumentacji w je…

W trakcie pracy przy komputerze, pracownik jest szczególnie narażony na

A. przewlekły ból głowy
B. uszkodzenia narządu wzroku
C. uszkodzenia narządu słuchu
D. przewlekły ból nóg
EKA.04 Pytanie 30
Prowadzenie dokumentacji w je…

Przygotowując miejsce pracy na komputerze dla pracownika zgodnie z zasadami BHP, na co należy zwrócić szczególną uwagę?

A. typ urządzeń peryferyjnych
B. odpowiednią wysokość biurka i krzesła
C. typ okien i drzwi
D. pojemność dysku twardego
Prowadzenie dokumentacji w je…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji obsługi gilotyny do papieru, określ jej wykorzystanie.

Fragment instrukcji obsługi gilotyny do papieru
(…)
Urządzenie jest przeznaczone do przycinania stosów papieru do wyznaczonych rozmiarów. Rozmiar cięcia jest dopasowywany przez przyciski panelu sterowania oraz ręczne pokrętło. Cięcie jest zwalniane przez oburączny system uruchamiania cięcia.
Urządzenie może być używane wyłącznie do cięcia papieru lub podobnych materiałów. Spinacze lub inne twarde przedmioty mogą spowodować uszkodzenie ostrza.
(…)

A. Służy do przycinania pojedynczych kartek papieru.
B. Używana jest do przycinania dużej ilości papieru.
C. Używana jest do niszczenia dużej ilości papieru.
D. Służy do cięcia wszystkich materiałów biurowych.
EKA.04 Pytanie 32
Prowadzenie dokumentacji w je…

Wysokie stężenie ozonu w powietrzu biurowym, spowodowane działaniem drukarek laserowych, może prowadzić do wystąpienia u pracowników

A. dolegliwości o charakterze psychicznym
B. podrażnienia błony śluzowej oczu, nosa i krtani
C. dolegliwości związanych z kręgosłupem i plecami
D. uszkodzenia układu kostno-mięśniowego
EKA.04 Pytanie 33
Prowadzenie dokumentacji w je…

Nie powinno się pracować przy komputerze dłużej niż 60 minut. Po tym czasie pracownik ma prawo do odpoczynku

A. 10 minutowej
B. 20 minutowej
C. 15 minutowej
D. 5 minutowej
Prowadzenie dokumentacji w je…

Szkolenie zatrudnionego dotyczące przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na przydzielonym stanowisku powinno być realizowane

A. w trakcie pierwszego tygodnia pracy
B. po 4 godzinach wykonywania obowiązków na danym stanowisku
C. pod koniec pierwszego dnia zatrudnienia
D. przed rozpoczęciem pracy
EKA.04 Pytanie 36
Prowadzenie dokumentacji w je…

Jaką odległość powinny mieć oczy pracownika od ekranu monitora komputerowego?

A. od 40 cm do 75 cm
B. od 20 cm do 45 cm
C. od 70 cm do 100 cm
D. od 30 cm do 50 cm
Prowadzenie dokumentacji w je…

Badania oraz pomiary czynników szkodliwych, które mogą wystąpić w miejscu pracy, są realizowane na koszt

A. pracodawcy
B. Inspektora Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
C. Państwowej Inspekcji Pracy
D. pracowników
Prowadzenie dokumentacji w je…

Osoba zatrudniona, która od kilku lat spędza osiem godzin dziennie przed komputerem, zauważyła pogorszenie wzroku. Pracodawca pokryje koszt zakupu okularów, pod warunkiem że badanie okulistyczne zostanie wykonane

A. w szpitalu.
B. przez lekarza medycyny pracy.
C. w poradni okulistycznej.
D. u dowolnego specjalisty okulisty.
EKA.04 Pytanie 39
Prowadzenie dokumentacji w je…

Praca przez 8 godzin w miejscu o złym oświetleniu może prowadzić do

A. omdlenia oraz utraty wzroku
B. obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego oraz bólu głowy
C. obciążenia psychicznego oraz omdlenia
D. łzawienia oraz zaczerwienienia spojówek
Prowadzenie dokumentacji w je…

W sekretariacie wyposażonym w komputer i kserokopiarkę przedsiębiorca nie powinien zatrudniać pracownika, który

A. nie miał dotąd do czynienia z takimi urządzeniami
B. nie posiada wykształcenia w dziedzinie informatyki
C. nie dostarczył opinii z poprzedniej pracy
D. nie przeszedł szkolenia w zakresie BHP