Kategorie: Kadry i płace Ubezpieczenia społeczne Rozliczenia finansowe
Przedsiębiorca zatrudnia tylko jednego pracownika, którego podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne wynosi 4 000,00 zł. Które składki na ubezpieczenia społeczne (część pracownika i pracodawcy łącznie) odprowadzi do ZUS płatnik składek za ubezpieczonego?
| A. | Ubezpieczenie emerytalne 19,52% – 780,80 zł Ubezpieczenie rentowe 8% – 320,00 zł Ubezpieczenie wypadkowe 1,67% – 66,80 zł Ubezpieczenie chorobowe 2,45% – 98,00 zł |
| B. | Ubezpieczenie zdrowotne 9% – 310,64 zł Ubezpieczenie rentowe 8% – 320,00 zł Ubezpieczenie chorobowe 2,45% – 98,00 zł Ubezpieczenie emerytalne 19,52% – 780,80 zł |
| C. | Ubezpieczenie emerytalne 19,52% – 780,80 zł Ubezpieczenie rentowe 8% – 320,00 zł Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych 0,10% – 4,00 zł Ubezpieczenie chorobowe 2,45% – 98,00 zł |
| D. | Ubezpieczenie zdrowotne 9% – 310,64 zł Ubezpieczenie rentowe 8% – 320,00 zł Fundusz Pracy i Fundusz Solidarnościowy 2,45% – 98,00 zł Ubezpieczenie wypadkowe 1,67% – 66,80 zł |





