Filtrowanie pytań
Montaż i eksploatacja środków…
A. sterowania wielokrotnego
B. zasilającym
C. ogrzewania parowego
D. głównym
TKO.06 Pytanie 2
Montaż i eksploatacja środków…
Cykliczny odgłos o jednolitym interwale czasowym oraz wysokich obciążeniach udarowych w miejscu styku koła z szyną podczas ruchu jest spowodowany
A. uszkodzeniem systemu hamulcowego pojazdu
B. zużyciem falistym szyn
C. uszkodzeniem sprężynowania pojazdu
D. płaskiem miejscem na powierzchni tocznej koła
Montaż i eksploatacja środków…
Co należy zrobić, gdy wykryto przekroczenie granicznej wartości zużycia grubości obrzeża (Og) w monoblokowym zestawie kołowym?
A. hartować zużytą powierzchnię obrzeża koła
B. nasmarować powierzchnię obrzeża koła
C. przetoczyć zestaw kołowy, jeżeli średnice okręgów tocznych kół na to pozwalają
D. frezować zużytą powierzchnię obrzeża koła
Montaż i eksploatacja środków…
Nakładki odbieraków prądu w pojazdach szynowych użytkowanych na obszarze Unii Europejskiej produkuje się
A. z miedzi pokrytej smarem grafitowym
B. z miedzi konwertorowej
C. z materiału węglowego (grafitowe) z domieszką miedzi
D. ze stali miękkiej odpornej na ścieranie
Montaż i eksploatacja środków…
Przedstawione w tabeli parametry odnoszą się do
| Oznaczenie typu | EE541 |
| Napięcie znamionowe [V] | 3000/2 |
| Moc ciągła [kW] | 500 |
| Moc godzinowa [kW] | 520 |
| Prąd mocy ciągłej [A] | 355 |
| Prąd mocy godzinowej [A] | 370 |
| Prędkość obrotowa mocy ciągłej [obr./min] | 965 |
| Prędkość obrotowa mocy godzinowej [obr./min] | 930 |
| Rodzaj uzwojenia wzbudzenia | szeregowe |
| Masa [kg] | 4200 |
A. elektrycznego silnika trakcyjnego prądu stałego.
B. elektrycznego silnika sprężarki głównej lokomotywy.
C. prądnicy pomocniczej prądu przemiennego.
D. spalinowego silnika trakcyjnego.
Montaż i eksploatacja środków…
Typ zawieszenia elektrycznego silnika trakcyjnego, w którym jedna strona jest podwieszona do ramy wózka, a druga spoczywa na zestawie kołowym, określa się jako
A. usprężynowanym
B. sztywnym
C. nieusprężynowanym
D. półusprężynowanym
Montaż i eksploatacja środków…
Jaki rodzaj prądu jest stosowany do zasilania większości pociągów w Polsce?
A. prąd zmienny jednofazowy
B. prąd zmienny dwufazowy
C. prąd stały
D. prąd trójfazowy
Montaż i eksploatacja środków…
Który typ wagonu jest przeznaczony do transportu kruszywa budowlanego do ładowni wyposażonej w koparki do rozładunku?
A. Wagon kryty
B. Wagon samowyładowczy
C. Węglarka o standardowej konstrukcji
D. Wagon platforma
Montaż i eksploatacja środków…
Z czego są wykonane wentylowane tarcze hamulcowe?
A. z plastiku
B. ze stali stopowej
C. ze spieków metalowych
D. z żeliwa szarego
Montaż i eksploatacja środków…
Malowane oznaczenia na przednich częściach obręczy oraz kół bosych mają na celu
A. diagnozowanie przesunięć obręczy w stosunku do koła bosego
B. centrowanie obręczy podczas zakupu na kole bosym
C. rejestrację zestawu kołowego przez urządzenia DSAT
D. określanie miejsc pomiaru profilu geometrycznego
Montaż i eksploatacja środków…
W starszych pojazdach z silnikami trakcyjnymi prądu stałego ograniczenie poboru prądu podczas rozruchu realizuje się za pomocą
A. rezystorów rozruchowych
B. układu LC
C. obwodów bocznikowania
D. przełącznika zaczepów transformatora
Montaż i eksploatacja środków…
Jakie jest napięcie dostarczane do wagonów pasażerskich w Polsce?
A. 3×50 V AC
B. 5 kV DC
C. 230 V AC
D. 3 kV DC
Montaż i eksploatacja środków…
W celu regulacji obrotów szeregowych silników trakcyjnych prądu stałego w trakcie jazdy bez obciążenia wykorzystuje się
A. przekaźniki automatycznego rozruchu
B. oporniki podłączane między uzwojenia twornika i stojana
C. bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia stojana
D. bocznikowanie uzwojenia wirnika
Montaż i eksploatacja środków…
System pneumatyczny w pojeździe szynowym jest wykorzystywany do dostarczania sprężonego powietrza.
A. urządzeń związanych z bezpieczeństwem biernym
B. przetwornicy oświetleniowej
C. systemów pneumatycznych pojazdu, w tym układu hamulcowego
D. urządzeń hydraulicznych
Montaż i eksploatacja środków…
Lokomotywa z układem osi Bo’Bo’+Bo’Bo’ to pojazd
A. dwuczłonowy, w którym każdy człon ma dwa wózki dwuosiowe, a osie są napędzane grupowo
B. dwuczłonowy, w którym każdy człon posiada dwa wózki dwuosiowe, z indywidualnym napędem wszystkich osi
C. jednoczłonowy, ośmioosiowy z dwiema wózkami, gdzie każda oś ma indywidualne silniki trakcyjne
D. jednoczłonowy, czteroosiowy z dwiema wózkami, w których każda oś jest napędzana osobnymi silnikami trakcyjnymi
Montaż i eksploatacja środków…
W głównym obwodzie lokomotywy spalinowej z elektryczną przekładnią zastosowano prądnicę synchroniczną prądu przemiennego. Aby zasilić silniki trakcyjne prądu stałego, w jednostce przetwórczej wymagany jest
A. prostownik
B. regulator odśrodkowy
C. przetwornica wirowa
D. falownik napięcia
Montaż i eksploatacja środków…
Jaki jest główny cel stosowania pantografu w pojazdach trakcyjnych?
A. zmniejszenie oporów powietrza
B. zwiększenie efektywności energetycznej
C. poprawa stabilności pojazdu
D. zbieranie prądu z sieci trakcyjnej
Montaż i eksploatacja środków…
W spalinowych pojazdach kolejowych, w systemie przenoszenia mocy między silnikiem a osiami napędowymi, wykorzystywane są przekładnie
A. pasowe, elektroniczne i cierne
B. elektryczne i klinowe
C. bezwładnościowe i hydrostatyczne
D. mechaniczne, elektryczne i hydrauliczne
Montaż i eksploatacja środków…
Wał korbowy stanowi część
A. przekładni hydromechanicznej
B. systemu przenoszenia mocy silnika elektrycznego
C. silnika trakcyjnego spalinowego
D. mechanizmu napędowego wiązarów
Montaż i eksploatacja środków…
Który z poniższych elementów wymaga regularnego smarowania w pojazdach szynowych?
A. zawory bezpieczeństwa
B. łożyska osiowe
C. silniki trakcyjne
D. przekaźniki nadmiarowe
Montaż i eksploatacja środków…
Masa lokomotywy o sześciu osiach wynosi 120 t. Przy równomiernym rozkładzie masy, nacisk pojedynczego zestawu kołowego na tor wynosi w przybliżeniu
A. 800 kN
B. 100 kN
C. 400 kN
D. 200 kN
Montaż i eksploatacja środków…
Parametry zamieszczone w tabeli dotyczą
| Napięcie znamionowe | 3000/2 V |
| Moc godzinowa | 520 kW |
| Prąd godzinowy | 370 A |
| Prędkość obrotowa przy mocy godzinowej | 956 obr./min |
| Sprawność | 93,6% |
| Moc ciągła | 500 kW |
| Prąd mocy ciągłej | 355 A |
| Masa bez przekładni zębatej i osłony przekładni | 4210 kg |
A. przetwornicy statycznej.
B. prądnicy pomocniczej.
C. silnika trakcyjnego.
D. akumulatora.
Montaż i eksploatacja środków…
Jak definiuje się pojazd z układem Bo' Bo'?
A. zespół trakcyjny składający się z trzech wózków dwuosiowych, z czego skrajne są toczne, a środkowy jest napędzany.
B. dwuczłonowa lokomotywa, w której każdy z członów ma 3 osie osadzone sztywno w ramie, z tym że skrajne są napędzane, a środkowa jest toczna.
C. jednoczłonowa lokomotywa czteroosiowa z dwoma wózkami, gdzie każda oś jest napędzana osobnymi silnikami trakcyjnymi.
D. jednoczłonowa lokomotywa sześcioosiowa z dwoma wózkami, w których skrajne osie są napędowe, a środkowa jest toczna.
- ‹
- 1
- ›