Filtrowanie pytań
Montaż i eksploatacja środków…
A. zgodnie z harmonogramem konserwacji
B. co dwa lata, niezależnie od przebiegu
C. tylko w przypadku awarii
D. po przejechaniu każdej trasy
Montaż i eksploatacja środków…
Hamowanie elektrodynamiczne (nie rekuperacyjne) oznacza utratę energii elektrycznej
A. poprzez przekazywanie jej do sieci powrotnej
B. i przekazywaniu jej do sieci trakcyjnej
C. w konwerterach energii elektrycznej
D. na elementach oporowych
Montaż i eksploatacja środków…
Przedstawione w tabeli parametry odnoszą się do
| Oznaczenie typu | EE541 |
| Napięcie znamionowe [V] | 3000/2 |
| Moc ciągła [kW] | 500 |
| Moc godzinowa [kW] | 520 |
| Prąd mocy ciągłej [A] | 355 |
| Prąd mocy godzinowej [A] | 370 |
| Prędkość obrotowa mocy ciągłej [obr./min] | 965 |
| Prędkość obrotowa mocy godzinowej [obr./min] | 930 |
| Rodzaj uzwojenia wzbudzenia | szeregowe |
| Masa [kg] | 4200 |
A. prądnicy pomocniczej prądu przemiennego.
B. elektrycznego silnika sprężarki głównej lokomotywy.
C. spalinowego silnika trakcyjnego.
D. elektrycznego silnika trakcyjnego prądu stałego.
Montaż i eksploatacja środków…
Biały dym wydobywający się z układu wydechowego silnika spalinowego środka transportu jest oznaką
A. zbyt ubogiej mieszanki paliwa spalanej w silniku
B. zbyt bogatej mieszanki paliwa spalanej w silniku
C. zużycia pierścieni tłokowych i/lub gładzi cylindrowych w wyniku przedostawania się oleju silnikowego do komory spalania
D. rozszczelnienia głowicy silnika i przedostawania się cieczy chłodzącej do komory spalania
Montaż i eksploatacja środków…
Typ zawieszenia elektrycznego silnika trakcyjnego, w którym jedna strona jest podwieszona do ramy wózka, a druga spoczywa na zestawie kołowym, określa się jako
A. nieusprężynowanym
B. sztywnym
C. półusprężynowanym
D. usprężynowanym
Montaż i eksploatacja środków…
Które z poniższych urządzeń jest używane do zmiany kierunku jazdy pojazdu szynowego poprzez odwrócenie biegunowości prądu w silnikach trakcyjnych?
A. bocznik oporowy
B. nastawnik kierunkowy
C. wyłącznik szybki
D. przekaźnik czasowy
Montaż i eksploatacja środków…
Jaki rodzaj prądu jest stosowany do zasilania większości pociągów w Polsce?
A. prąd zmienny jednofazowy
B. prąd zmienny dwufazowy
C. prąd trójfazowy
D. prąd stały
Montaż i eksploatacja środków…
Aby chronić elektryczne silniki trakcyjne przed nadmiernym obciążeniem spowodowanym zbyt wysokim poborem prądu, wykorzystuje się
A. przekaźniki nadmiarowo-prądowe
B. odłącznik nożowy
C. bezpieczniki w obwodach pomocniczych
D. odłącznik uszyniający
Montaż i eksploatacja środków…
Aby chronić elektryczne silniki trakcyjne przed przeciążeniem spowodowanym nadmiernym poborem prądu, stosuje się
A. styczniki liniowe
B. wyłączniki nożycowe
C. przekaźniki nadmiarowo-prądowe
D. wyłączniki szybkie
Montaż i eksploatacja środków…
W starszych pojazdach z silnikami trakcyjnymi prądu stałego ograniczenie poboru prądu podczas rozruchu realizuje się za pomocą
A. układu LC
B. obwodów bocznikowania
C. rezystorów rozruchowych
D. przełącznika zaczepów transformatora
Montaż i eksploatacja środków…
W celu regulacji obrotów szeregowych silników trakcyjnych prądu stałego w trakcie jazdy bez obciążenia wykorzystuje się
A. bocznikowanie uzwojenia wirnika
B. przekaźniki automatycznego rozruchu
C. oporniki podłączane między uzwojenia twornika i stojana
D. bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia stojana
Montaż i eksploatacja środków…
Lokomotywa z układem osi Bo’Bo’+Bo’Bo’ to pojazd
A. jednoczłonowy, ośmioosiowy z dwiema wózkami, gdzie każda oś ma indywidualne silniki trakcyjne
B. dwuczłonowy, w którym każdy człon ma dwa wózki dwuosiowe, a osie są napędzane grupowo
C. jednoczłonowy, czteroosiowy z dwiema wózkami, w których każda oś jest napędzana osobnymi silnikami trakcyjnymi
D. dwuczłonowy, w którym każdy człon posiada dwa wózki dwuosiowe, z indywidualnym napędem wszystkich osi
Montaż i eksploatacja środków…
W głównym obwodzie lokomotywy spalinowej z elektryczną przekładnią zastosowano prądnicę synchroniczną prądu przemiennego. Aby zasilić silniki trakcyjne prądu stałego, w jednostce przetwórczej wymagany jest
A. przetwornica wirowa
B. prostownik
C. falownik napięcia
D. regulator odśrodkowy
Montaż i eksploatacja środków…
W spalinowych pojazdach kolejowych, w systemie przenoszenia mocy między silnikiem a osiami napędowymi, wykorzystywane są przekładnie
A. elektryczne i klinowe
B. bezwładnościowe i hydrostatyczne
C. mechaniczne, elektryczne i hydrauliczne
D. pasowe, elektroniczne i cierne
Montaż i eksploatacja środków…
Wał korbowy stanowi część
A. silnika trakcyjnego spalinowego
B. systemu przenoszenia mocy silnika elektrycznego
C. przekładni hydromechanicznej
D. mechanizmu napędowego wiązarów
Montaż i eksploatacja środków…
Bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia w silniku trakcyjnym prądu stałego ma na celu
A. zmianę kierunku obrotów silnika trakcyjnego
B. dezaktywację silnika w razie jego awarii
C. sterowanie prędkością obrotową silnika trakcyjnego
D. realizację samoczynnego uruchomienia pojazdu
Montaż i eksploatacja środków…
Parametry zamieszczone w tabeli dotyczą
| Napięcie znamionowe | 3000/2 V |
| Moc godzinowa | 520 kW |
| Prąd godzinowy | 370 A |
| Prędkość obrotowa przy mocy godzinowej | 956 obr./min |
| Sprawność | 93,6% |
| Moc ciągła | 500 kW |
| Prąd mocy ciągłej | 355 A |
| Masa bez przekładni zębatej i osłony przekładni | 4210 kg |
A. prądnicy pomocniczej.
B. silnika trakcyjnego.
C. akumulatora.
D. przetwornicy statycznej.
Montaż i eksploatacja środków…
Jak definiuje się pojazd z układem Bo' Bo'?
A. zespół trakcyjny składający się z trzech wózków dwuosiowych, z czego skrajne są toczne, a środkowy jest napędzany.
B. jednoczłonowa lokomotywa czteroosiowa z dwoma wózkami, gdzie każda oś jest napędzana osobnymi silnikami trakcyjnymi.
C. dwuczłonowa lokomotywa, w której każdy z członów ma 3 osie osadzone sztywno w ramie, z tym że skrajne są napędzane, a środkowa jest toczna.
D. jednoczłonowa lokomotywa sześcioosiowa z dwoma wózkami, w których skrajne osie są napędowe, a środkowa jest toczna.
- ‹
- 1
- ›