Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TWO.07 Pytanie 4
Pełnienie wachty morskiej i p…

Łańcuch kotwiczny składa się z serii segmentów połączonych ze sobą przy użyciu łączników Kentera. Segmenty te określane są jako

A. taliami topenanty
B. blokami
C. ogniwami
D. przęsłami
Pełnienie wachty morskiej i p…

Dokumentem, który potwierdza, że statek spełnia wymogi towarzystwa klasyfikacyjnego dotyczące konstrukcji, wyposażenia oraz stanu technicznego, jest wydany przez to towarzystwo dokument o nazwie

A. Certyfikat bezpieczeństwa (Safety Certificate)
B. Świadectwo klasy (Certificate of Class)
C. Certyfikat bezpieczeństwa wyposażenia statku towarowego (Cargo Ship Safety Equipment Certificate)
D. Certyfikat okrętowy (Certificate of Registry)
Pełnienie wachty morskiej i p…

Szpring dziobowy to lina cumownicza, która rozciąga się od

A. dziobu jednostki prostopadle do nabrzeża
B. dziobu jednostki w stronę jej rufy
C. środka statku, przymocowana do nabrzeża przed dziobem jednostki
D. środka statku, przymocowana do nabrzeża na wysokości dziobu jednostki
Pełnienie wachty morskiej i p…

Zgodnie z zaleceniami PRS, skorygowana wartość początkowa wysokości metacentrycznej jednostki pływającej, która nie jest kontenerowcem, statkiem pasażerskim ani statkiem rybackim, powinna

A. wynosić co najmniej 0,15 m
B. wynosić maksymalnie 1,8 m
C. wynosić co najmniej 0,30 m (jedną stopę)
D. być dodatnia
Pełnienie wachty morskiej i p…

Po wydaniu polecenia "Keep the forward spring" co należy zrobić?

A. wybrać luz na linie podanej z dziobu w stronę rufy
B. wybrać luz na linie podanej w kierunku przed dziobem statku
C. utrzymywać napiętą linę podaną z dziobu w kierunku rufy
D. utrzymywać napiętą linę podaną z rufy w kierunku dziobu
TWO.07 Pytanie 16
Pełnienie wachty morskiej i p…

Dwa sąsiadujące przęsła łańcucha kotwicznego są ze sobą połączone

A. szykłą kotwiczną
B. krętlikiem
C. łącznikiem Kentera
D. kauszą
Pełnienie wachty morskiej i p…

Statek, który nie jest odpowiedzialny za swoje manewry i porusza się po wodzie, powinien mieć

A. dwa czerwone światła widoczne na całym widnokręgu, światła burtowe i światło rufowe
B. dwa czerwone światła widoczne na całym widnokręgu, światło lub światła masztowe, światła burtowe i światło rufowe
C. dwa czerwone światła widoczne na całym widnokręgu
D. trzy światła widoczne na całym widnokręgu: dolne i górne czerwone, środkowe białe
Pełnienie wachty morskiej i p…

Numery przydzielane są łodziom ratunkowym oraz tratwom na statku. Jakie numery stosuje się dla środków rozmieszczonych?

A. na rufie używa się numerów parzystych
B. na dziobie używa się numerów parzystych
C. po lewej burcie używa się numerów nieparzystych
D. po prawej burcie używa się numerów nieparzystych
Pełnienie wachty morskiej i p…

Drzwi wodoszczelne w obszarze maszynowym powinny być zamknięte

A. wyłącznie wtedy, gdy w obszarze maszynowym nie ma żadnych osób
B. gdy jednostka pływająca znajduje się na morzu
C. tylko podczas wykonywania prac konserwacyjnych w sekcji maszynowej
D. wyłącznie w przypadku sytuacji kryzysowej, od momentu ogłoszenia alarmu do jego zakończenia
Pełnienie wachty morskiej i p…

Na statku łodzie ratunkowe i tratwy są oznaczane numerami, przy czym dla środków rozmieszczonych

A. na dziobie używa się numerów parzystych
B. po lewej burcie używa się numerów parzystych
C. na rufie używa się numerów parzystych
D. po prawej burcie używa się numerów parzystych
TWO.07 Pytanie 35
Pełnienie wachty morskiej i p…

Elementy łańcucha kotwicznego są ze sobą zespolone

A. krętlikiem
B. łącznikiem Kentera
C. szaklą łańcuchową
D. szaklą kotwiczną
Pełnienie wachty morskiej i p…

Brest rufowy to lina cumownicza, która prowadzi od

A. rufy statku, prostopadle do nabrzeża
B. rufy statku i przytwierdzona do nabrzeża na wysokości śródokręcia
C. śródokręcia i przytwierdzona do nabrzeża na wysokości rufy statku
D. rufy statku i przytwierdzona do nabrzeża za rufą statku