Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TWO.07 Pytanie 161
Pełnienie wachty morskiej i p…

W systemie GMDSS komunikacja związana z bezpieczeństwem rozpoczyna się od sygnału proceduralnego

A. SECURITE
B. ALL SHIPS
C. MAYDAY
D. PAN PAN
TWO.07 Pytanie 162
Pełnienie wachty morskiej i p…

W warunkach ograniczonej widoczności statek napędzany silnikiem powinien co najwyżej co 2 minuty emitować

A. jeden długi dźwięk
B. jeden długi i trzy krótkie dźwięki
C. jeden długi oraz dwa krótkie dźwięki
D. dwa długie dźwięki
TWO.07 Pytanie 163
Pełnienie wachty morskiej i p…

Numery przydzielane są łodziom ratunkowym oraz tratwom na statku. Jakie numery stosuje się dla środków rozmieszczonych?

A. na rufie używa się numerów parzystych
B. po lewej burcie używa się numerów nieparzystych
C. na dziobie używa się numerów parzystych
D. po prawej burcie używa się numerów nieparzystych
TWO.07 Pytanie 164
Pełnienie wachty morskiej i p…

Jakie rozwiązanie pozwala na uzyskanie najbardziej precyzyjnej lokalizacji obserwowanej?

A. GPS RTK
B. GPS
C. DGPS standardu IALA
D. GPS WAAS
TWO.07 Pytanie 165
Pełnienie wachty morskiej i p…

Jakie jest rzeczywiste ustawienie na znak nawigacyjny umiejscowiony w kącie kursowym *K = 141° pb, gdy jednostka pływająca porusza się kursem żyrokompasowym = 299°, a korekta żyrokompasu wynosi Δz = -2°?

A. 160°
B. 078°
C. 156°
D. 338°
TWO.07 Pytanie 166
Pełnienie wachty morskiej i p…

Jeżeli jednostka pływająca przekracza linię nabieżnika wskazującą na kierunek rzeczywisty 039º, a żyrokompas z poprawką Δż = −2° pokazuje kurs KŻ = 311°, to

A. nabeznik znajduje się na lewym trawersie
B. nabeznik znajduje się na prawym trawersie
C. kąt kursowy nabieżnika wynosi 086º lewej burty
D. kąt kursowy nabieżnika wynosi 086º prawej burty
TWO.07 Pytanie 167
Pełnienie wachty morskiej i p…

Przy prowadzeniu obliczeń dotyczących trasy statku, w sytuacji, gdy jednostka przemieszcza się krótkimi i często zmieniającymi się kursami, należy zastosować metodę

A. długościową
B. powiększonej szerokości
C. wysokościową
D. średniej szerokości
TWO.07 Pytanie 168
Pełnienie wachty morskiej i p…

Rejestrator danych z rejsu morskiego nazywany jest skrótem

A. VDR
B. ECS
C. BAMS
D. VR
TWO.07 Pytanie 169
Pełnienie wachty morskiej i p…

W odwzorowaniu Merkatora na mapie ortodroma

A. przechodzi przez wszystkie równoleżniki pod tym samym kątem
B. przechodzi przez wszystkie południki pod różnymi kątami
C. ma formę taką samą jak loksodroma
D. przechodzi przez wszystkie południki pod tym samym kątem
TWO.07 Pytanie 170
Pełnienie wachty morskiej i p…

Średnia szerokość stosowana w żegludze po loksodromie podczas obliczania trasy statku wyrażana jest w

A. minutach szerokości geograficznej
B. minutach długości geograficznej
C. kilometrach
D. metrach
TWO.07 Pytanie 171
Pełnienie wachty morskiej i p…

Urządzenia radiowe, które potrafią odbierać morskie informacje o bezpieczeństwie, to odbiorniki systemu

A. LORAN-C
B. GLONAS
C. NAVTEX
D. DGPS
TWO.07 Pytanie 172
Pełnienie wachty morskiej i p…

Na statku z zamontowaną śrubą stałą prawoskrętną średnica cyrkulacji taktycznej będzie

A. taka sama bez względu na kierunek zwrotu
B. przy zwrocie w lewo równa średnicy cyrkulacji ustalonej
C. większa w przypadku zwrotu w prawo
D. większa w przypadku zwrotu w lewo
TWO.07 Pytanie 173
Pełnienie wachty morskiej i p…

Który z poniższych aktów normatywnych zobowiązuje armatora do wprowadzenia procedur wachtowych i awaryjnych na statku, stosowanych podczas przygotowań jednostki do wypłynięcia w morze?

A. MARPOL
B. IAMSAR
C. Kodeks ISM
D. Kodeks ISPS
TWO.07 Pytanie 174
Pełnienie wachty morskiej i p…

Jakie z wymienionych jednostek pływających są zobowiązane do przestrzegania Kodeksu dotyczącego bezpiecznej eksploatacji statków oraz zapobiegania zanieczyszczeniom?

A. Statki towarowe o pojemności brutto 500 oraz większej
B. Wszystkie jednostki pływające
C. Statki inne niż jachty oraz jednostki rybackie
D. Statki inne niż jednostki rybackie
TWO.07 Pytanie 175
Pełnienie wachty morskiej i p…

Podczas ruchu jednostki do przodu, siła naporu na ster działa

A. przeciwko kierunkowi wyłożenia steru i równolegle do niego
B. przeciwko kierunkowi wyłożenia steru i prostopadle do niego
C. zgodnie z kierunkiem wyłożenia steru i prostopadle do niego
D. zgodnie z kierunkiem wyłożenia steru i równolegle do niego
TWO.07 Pytanie 176
Pełnienie wachty morskiej i p…

Jednostki pływające określane jako ro-ro to statki przeznaczone do transportu

A. kontenerów
B. suchych ładunków masowych
C. ładunków wtaczanych
D. ładunków drobnicowych
TWO.07 Pytanie 177
Pełnienie wachty morskiej i p…

Wszystkie manewry, które nie zostaną zakończone przed zmianą nawigacyjnej wacht, powinny być przeprowadzane pod nadzorem

A. oficera przyjmującego wachtę
B. kapitana statku
C. oficera zdającego wachtę
D. pierwszego oficera
TWO.07 Pytanie 178
Pełnienie wachty morskiej i p…

Kodeks IMDG zawiera klasyfikację ładunków uznawanych za niebezpieczne. Zgodnie z tą klasyfikacją, ładunki należące do Klasy 1 to

A. materiały wybuchowe
B. ciecze zapalne
C. substancje korozyjne
D. materiały radioaktywne
TWO.07 Pytanie 179
Pełnienie wachty morskiej i p…

Masa płynnych substancji jest ustalana na podstawie ich gęstości. W celu zmierzenia gęstości tych substancji stosuje się

A. kalorymetr
B. eksplozymetr
C. psychrometr
D. areometr
TWO.07 Pytanie 180
Pełnienie wachty morskiej i p…

Części konstrukcyjne wykorzystywane do określania lokalizacji i mocowania kontenerów za pomocą sprzętu mobilnego to

A. uchwyty
B. szyny
C. gniazda
D. podpory kontenerowe
TWO.07 Pytanie 181
Pełnienie wachty morskiej i p…

Ewidencja czasu dozwolonego w żegludze nieregularnej nosi nazwę.

A. Time log
B. Time sheet
C. Time factor
D. Statement of facts
TWO.07 Pytanie 182
Pełnienie wachty morskiej i p…

Podczas załadunku statku, w sytuacji gdy przewożone są również towary niebezpieczne, to

A. o kolejności ich załadunku decyduje oficer wachtowy.
B. towary niebezpieczne są ładowane na końcu.
C. o kolejności ich załadunku decyduje foreman.
D. towary niebezpieczne są ładowane w pierwszej kolejności.
TWO.07 Pytanie 183
Pełnienie wachty morskiej i p…

Kiedy statek przemieszcza się z akwenu o wyższym zasoleniu do akwenu o niższym zasoleniu?

A. nastąpi wzrost przegłębienia na dziobie
B. nastąpi spadek zanurzenia statku
C. zwiększy się zanurzenie statku
D. nastąpi wzrost przegłębienia na rufie
TWO.07 Pytanie 184
Pełnienie wachty morskiej i p…

Brest rufowy to lina cumownicza, która prowadzi od

A. rufy statku, prostopadle do nabrzeża
B. rufy statku i przytwierdzona do nabrzeża za rufą statku
C. śródokręcia i przytwierdzona do nabrzeża na wysokości rufy statku
D. rufy statku i przytwierdzona do nabrzeża na wysokości śródokręcia
TWO.07 Pytanie 185
Pełnienie wachty morskiej i p…

Publikacja Admiralstwa Brytyjskiego "Admiralty List of Radio Signals vol 2" zawiera między innymi dane dotyczące systemu

A. NAVTEX
B. GMDSS
C. VTS
D. DGPS
TWO.07 Pytanie 186
Pełnienie wachty morskiej i p…

Na jakim kanale odbywa się alarmowanie głosowe w sytuacji zagrożenia za pomocą radiotelefonu UKF?

A. 06
B. 70
C. 16
D. 71
TWO.07 Pytanie 187
Pełnienie wachty morskiej i p…

Jak nazywa się metoda poszukiwań osoby, która wypadła za burtę, stosowana przez jeden statek oraz samolot?

A. kursów równoległych
B. sektorowa
C. powiększającego się kwadratu
D. skoordynowana
TWO.07 Pytanie 188
Pełnienie wachty morskiej i p…

Na statku łodzie ratunkowe i tratwy są oznaczane numerami, przy czym dla środków rozmieszczonych

A. na rufie używa się numerów parzystych
B. po lewej burcie używa się numerów parzystych
C. po prawej burcie używa się numerów parzystych
D. na dziobie używa się numerów parzystych