Filtrowanie pytań
Na podstawie dostarczonych danych oblicz czas potrzebny na wymianę wszystkich tarcz hamulcowych oraz przednich zacisków hamulcowych w pojeździe.
Czas naprawy
Zacisk hamulca
Wymiana lewego przedniego zacisku hamulcowego (1,2 godziny)
Wymiana prawego przedniego zacisku hamulcowego (1,2 godziny)
Wymiana lewego tylnego zacisku hamulcowego (1,2 godziny)
Wymiana prawego tylnego zacisku hamulcowego (1,2 godziny)
Wymiana obu przednich zacisków hamulcowych (1,4 godziny)
Wymiana obu tylnych zacisków hamulcowych (1,6 godziny)
Wymiana wszystkich zacisków hamulcowych (2,5 godziny)
Tarcza hamulca
Wymiana lewej przedniej tarczy hamulcowej (0,6 godziny)
Wymiana prawej przedniej tarczy hamulcowej (0,6 godziny)
Wymiana obu przednich tarcz hamulcowych (0,9 godziny)
Wymiana lewej tylnej tarczy hamulcowej (1,1 godziny)
Wymiana prawej tylnej tarczy hamulcowej (1,1 godziny)
Wymiana obu tylnych tarcz hamulcowych (1,5godziny)
Wymiana wszystkich tarcz hamulcowych (2,4 godziny)
Kalibracja klucza dynamometrycznego odbywa się z użyciem
Ocena elementów układu zawieszenia po wykonanej naprawie nie polega na
Wymianę uzwojenia wirnika w prądnicy AC pojazdu, który został przyjęty do naprawy, należy powierzyć
Aby ustalić przyczyny zgrzytów podczas zmiany biegów, w pierwszej kolejności powinno się
Do warsztatu został przywieziony samochód, który wykazuje drgania przekazywane na karoserię przy prędkości 100-120 km/h. Może to być spowodowane
Na podstawie danych zawartych w tabeli wskaż częstotliwość wymiany świec zapłonowych w pojeździe Chevrolet Cruz J300 wyposażonym w silnik 1,4 Turbo.
Wyciąg z instrukcji obsługi samochodów Chewrolet | |||
---|---|---|---|
Opis | Spark M300 | Aveo T300 | Cruze J300 |
Wymienić filtr przeciwpyłkowy | co 15 000 km / 1 rok | co 60 000 km / 2 lata | co 45 000 km / 2 lata |
Wymienić filtr powietrza | co 60 000 km / 4 lata | co 60 000 km / 4 lata | co 60 000 km / 4 lata |
Wymienić świece zapłonowe | co 30 000 km / 2 lata | co 60 000 km / 4 lata | 1,6 Euro IV – co 30 000 km / 2 lata 1,6 Euro V/1,8 – co 60 000 km / 4 lata 1,4 Turbo – co 60 000 km / 4 lata |
Wymienić przewody zapłonowe | Exc ESC – co 45 000 km / 3 lata | Nie dotyczy | 1,6 Euro IV – co 45 000 km / 3 lata |
Podczas inspekcji świec zapłonowych mechanik zauważył na powierzchni stożka izolatora jasnobrązowy osad. Taki stan rzeczy świadczy
Zamiana progu w pojeździe powinna być zrealizowana przez
Który element układu chłodzenia odpowiada za utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika?
Hamulce nadają się do naprawy, gdy maksymalna dopuszczalna różnica w siłach hamowania między prawą a lewą stroną jednej osi pojazdu wynosi
Co zawiera dokumentacja konstrukcyjna?
Jaki minimalny procent masy własnej nowego pojazdu powinien stanowić całkowity ciężar pojazdu przekazywanego do stacji demontażu?
Nadmierne zużycie oleju silnikowego w pojeździe może być skutkiem
Jakie elementy są przedmiotem zastosowania metody recyklingu energetycznego?
Dźwięki przypominające gwizdanie lub świstanie, które można usłyszeć podczas rozłączania sprzęgła, mogą świadczyć o uszkodzeniu
Kiedy należy dokonać wymiany płynu hamulcowego?
Pojazd uznaje się za kompletny w kontekście recyklingu, jeśli zawiera wszystkie kluczowe części, a jego masa jest nie mniejsza niż
Po wymianie lewego przedniego wahacza konieczne jest przeprowadzenie pomiarów
Mechanik został zlecony do naprawy skorodowanych przegubów kulowych z nadmiernym luzem w układzie zawieszenia samochodu. Jak powinien przeprowadzić tę naprawę?
System poduszek powietrznych (airbag) wykorzystywanych w samochodach klasyfikuje się jako elementy ochrony
Na tabliczce identyfikacyjnej pojazdu brakuje
Jaką metodą realizuje się diagnostykę amortyzatorów?
Ile lat mija od momentu pierwszej rejestracji nowego pojazdu do wykonania pierwszego obowiązkowego badania technicznego?
Czynnikiem, który najczęściej powoduje wibracje kierownicy podczas hamowania samochodu, jest zazwyczaj uszkodzenie
Podczas oceny jakości naprawy silnika, która obejmuje wymianę czujnika temperatury płynu chłodzącego w nowoczesnym pojeździe, należy przede wszystkim zweryfikować
Powodem drgań kierownicy podczas jazdy na wprost po gładkiej i równej nawierzchni, które nasilają się w miarę zwiększania prędkości, może być
W silniku V6 24V do wymiany wszystkich łożysk czopów korbowodowych potrzeba przygotować następującą ilość półpanewek
Przyspieszone zużycie centralnej części bieżnika opon wynika z
Przyczyną "wypadania zapłonów" w silniku z zapłonem iskrowym jest awaria
Po wymianie łożysk ślizgowych oraz zainstalowaniu pełnego silnika w pojeździe, mechanik ma możliwość sprawdzenia prawidłowości przeprowadzonej naprawy poprzez
Lampka kontrolna "CHECK" świecąca się na desce rozdzielczej wskazuje na problem w układzie
Certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia w zakresie obsługi i naprawy systemów wykorzystujących czynnik R134a uprawnia do obsługi
Po zakończeniu czyszczenia w myjce ultradźwiękowej wtryskiwaczy w systemie zasilania silnika ZI, kolejną kontrolę ich funkcjonowania należy przeprowadzić za pomocą pomiaru
Jakie symptomy mogą wystąpić w przypadku zablokowania układu odpowietrzającego skrzynię korbową silnika?
Jakie urządzenie wchodzące w skład Stacji Kontroli Pojazdów wymaga regularnej kalibracji?
Na podstawie wyciągu z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów Dz. U. nr 25 poz. 209, należy stwierdzić, że kanał przeglądowy w warsztacie samochodowym, wykonującym przeglądy pojazdów powyżej 3,5 t powinien mieć szerokość
Rozdział 2 Stanowisko kontrolne | |
§ 12. 1. Wymiary ław pomiarowych powinny spełniać następujące wymagania: 1) długość powinna zapewniać możliwość ustawienia na nich wszystkimi kołami każdego badanego pojazdu oraz umieszczenia przed jego przednimi światłami przyrządu do pomiaru ustawienia i światłości świateł pojazdu; w przypadku gdy przewiduje się przetaczanie pojazdu podczas pomiaru zbieżności kół, długość ław pomiarowych należy powiększyć o długość drogi przetoczenia pojazdu; 2) rozstaw krawędzi zewnętrznych nie powinien być mniejszy niż: a) 2,4 m - dla pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) 2,8 m - dla pozostałych pojazdów - przy czym rozstaw krawędzi wewnętrznych wynika z szerokości kanału przeglądowego, o której mowa § 13 ust. 1 pkt 2. § 13. 1. Wymiary kanału przeglądowego powinny spełniać następujące wymagania: 1) długość powinna być większa niż długość pojazdu, określona przepisami w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, powiększona o długość schodów, o ile znajdują się na końcu kanału, lub zespołu pojazdów, jeżeli stacja kontroli pojazdów upoważniona jest do przeprowadzania badań technicznych zespołów pojazdów; przy czym dopuszcza się długość nie mniejszą niż 6,0 m dla stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t; 2) szerokość na poziomie ławy pomiarowej powinna mieścić się w granicach: a) 0,6-0,8 m - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) 0,7-1,0 m - w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t; 3) głębokość powinna wynosić od 1,3 m do 1,8 m; wewnątrz kanału przeglądowego powinny znajdować się przesuwne platformy lub stałe boczne stopnie umożliwiające diagnoście zajęcie pozycji podwyższonej. |