Filtrowanie pytań
Organizacja i prowadzenie pro…
A. AutoData
B. Audatex
C. SkyLogic
D. Firma 2000
Organizacja i prowadzenie pro…
Wielkość zapasów magazynowych określa liczba
A. zamawianych miesięcznie elementów w porównaniu do liczby mechaników
B. rotacji zapasów magazynowych
C. elementów w magazynie w odniesieniu do liczby zamawianych elementów
D. zamawianych elementów w stosunku do ilości wydanych elementów
Organizacja i prowadzenie pro…
Którego procesu w przedsiębiorstwie usługowym motoryzacyjnym dotyczy planowanie działań serwisowych oraz ich rozwój?
A. Procesu kontrolnego
B. Procesu podstawowego
C. Procesu zarządzania
D. Procesu pomocniczego
Organizacja i prowadzenie pro…
Jakie będą łączne wydatki na wymianę świec zapłonowych w pojeździe wyposażonym w silnik czterocylindrowy, jeśli cena jednej świecy wynosi 22 zł, wymiana wszystkich świec zajmuje 20 minut, a koszt robocizny za jedną godzinę to 150 zł?
A. 138 zł
B. 113 zł
C. 163 zł
D. 116 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Strategia rynkowa, która opiera się na współpracy w sektorze motoryzacyjnym w celu podniesienia jakości i efektywności usług nie jest
A. tworzenie stowarzyszeń
B. budowa dróg komunikacyjnych
C. car fleet management
D. coobranding
Organizacja i prowadzenie pro…
Tabela zawiera fragment wpisów w książce serwisowej. Przeglądy należy wykonywać co 12 miesięcy lub 15 000 km - w zależności, co nastąpi wcześniej. Który z przeglądów został wykonany w terminie niezgodnym z zaleceniami producenta?
Nr nadwozia JF1SHDLZ123456789 | |||||
Data przeglądu | 1 przegląd | 2 przegląd | 3 przegląd | 4 przegląd | 5 przegląd |
14.11.2008 | 27.08.2009 | 13.01.2010 | 10.01.2011 | 10.10.2012 | |
Stan licznika [km] w dniu przeglądu | 000010 | 15 000 | 29 899 | 43 500 | 69 999 |
A. Przegląd 2
B. Przegląd 5
C. Przegląd 4
D. Przegląd 3
Organizacja i prowadzenie pro…
Który wskaźnik efektywności pracy mechanika może wskazywać na to, że realizacja usługi odbywa się kosztem jakości naprawy?
A. 120%
B. 80%
C. 90%
D. 100%
Organizacja i prowadzenie pro…
Na wydajność przerobową serwisu wpływają
A. położenie geograficzne.
B. liczba stanowisk obsługowo-naprawczych.
C. promocja w lokalnych mediach.
D. średnie miesięczne zużycie energii elektrycznej.
Organizacja i prowadzenie pro…
Ilu pracowników powinien delegować kierownik warsztatu do przeprowadzenia wymiany płynu hamulcowego w pojeździe, nie korzystając z urządzenia podciśnieniowego do usuwania płynu hamulcowego?
A. 4 pracowników
B. 3 pracowników
C. 1 pracownika
D. 2 pracowników
Organizacja i prowadzenie pro…
Programy lojalnościowe, które często są wdrażane w warsztatach samochodowych, adresowane są do
A. wszystkich klientów obsługiwanych przez warsztat
B. klientów regularnie korzystających z usług
C. klientów, którzy dopiero zaczynają korzystać z usług
D. klientów niezadowolonych z jakości usług
Organizacja i prowadzenie pro…
Pracownik BOK, który przyjmuje samochód na przegląd gwarancyjny nie rejestruje w formularzu zlecenia
A. numeru rejestracyjnego
B. stopnia zużycia klocków hamulcowych
C. występowania uszkodzeń karoserii
D. przebiegu
Organizacja i prowadzenie pro…
Kiedy mechanik prowadzi rozmowę z klientem, dzwoni do niego telefon, na którym wyświetla się numer jego przełożonego. Co powinien wtedy zrobić mechanik?
A. przerwać rozmowę z klientem, porozmawiać z przełożonym, a następnie wrócić do rozmowy z klientem
B. kontynuować rozmowę z klientem, ponieważ przełożony zadzwoni ponownie
C. oddzwonić do przełożonego po zakończeniu rozmowy z klientem
D. koniecznie odebrać telefon
Organizacja i prowadzenie pro…
Producent określił przeglądy okresowe pojazdu co 20 000±500 km oraz nie rzadziej niż raz na rok. Klient udał się do warsztatu, aby ustalić termin następnego przeglądu okresowego, a jego pojazd ma przebieg 38 300 km i ostatni przegląd został wykonany dokładnie 7 miesięcy temu. Kiedy powinien odbyć się kolejny przegląd?
A. za pięć miesięcy lub przy przebiegu 40 000±500 km
B. na 3 lata od daty zakupu auta
C. po przejechaniu dodatkowych 2 700 km
D. za trzy miesiące
Organizacja i prowadzenie pro…
W tabeli przedstawiono wyciąg z cennika serwisu samochodowego. Zlecenie stałego klienta obejmuje wykonanie przeglądu samochodu z przebiegiem 99 500 km oraz wymianę klocków hamulcowych tylnej osi (wraz z ich zakupem). Jaki jest koszt brutto wykonania zlecenia?
Usługa | Cena netto [zł] | Podatek % |
---|---|---|
Przegląd okresowy po 15 000 km | 200,00 | 23 |
Przegląd okresowy po 100 000 km | 300,00 | 23 |
Przegląd okresowy po 120 000 km | 400,00 | 23 |
Wymiana klocków hamulcowych osi przedniej. | 150,00 | 23 |
Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej. | 100,00 | 23 |
Klocki hamulcowe oś przednia [komplet] | 100,00 | 23 |
Klocki hamulcowe oś tylna [komplet] | 80,00 | 23 |
A. 609,00 zł
B. 590,40 zł
C. 480,00 zł
D. 314,40 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Do zadań pracownika magazynu nie wchodzi
A. przygotowanie formularza niezgodności dostawy
B. sporządzanie dokumentów Wz
C. zamawianie części
D. rozliczanie zużycia energii serwisu
Organizacja i prowadzenie pro…
Kolor żółty używany w oznaczeniach w miejscu pracy informuje pracowników
A. o potrzebie używania określonego środka ochrony indywidualnej
B. o zagrożeniach, utrudnieniach
C. o drogach ewakuacyjnych, wyjściach ratunkowych
D. o zakazie dostępu
Organizacja i prowadzenie pro…
Serwis OO-1/OT-1 zalicza się do kategorii obsługi
A. w fazie docierania
B. okresowej
C. jednorazowej
D. codziennej
Organizacja i prowadzenie pro…
Zbiornik sprężonego powietrza, który znajduje się obok warsztatu, podlega nadzorowi ze strony
A. Starostwa Powiatowego
B. Ministerstwa Transportu i Budownictwa
C. Urzędu Dozoru Technicznego
D. Centralnej Jednostki Certyfikacji
Organizacja i prowadzenie pro…
Do podstawowych funkcji magazynu należy
A. zbieranie materiałów i elementów zapewniających nieprzerwaną realizację procesów usługowych
B. poszukiwanie źródeł zaopatrzenia
C. techniczne wyposażenie warsztatu samochodowego
D. tworzenie harmonogramu uzupełniania stanów magazynowych
Organizacja i prowadzenie pro…
Osoba nabywająca nowy pojazd powinna również otrzymać
A. podręcznik naprawy samochodu
B. instrukcję obsługi pojazdu
C. listę czynności konserwacyjnych
D. broszurę z częściami zamiennymi
Organizacja i prowadzenie pro…
Do dokumentacji ewidencyjnej odpadów w warsztacie samochodowym nie wlicza się kart
A. ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego
B. ewidencji odpadów
C. przekazania odpadu
D. naprawy pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…
Podczas wymiany klocków hamulcowych zleconej przez klienta, mechanik odkrył uszkodzony elastyczny przewód hamulcowy. W związku z tym powinien
A. poinformować klienta o potrzebie rozszerzenia zlecenia
B. spróbować naprawić przewód wykorzystując metodę klejenia
C. wymienić przewód elastyczny, zastępując go bardziej wytrzymałym metalowym
D. zrealizować zlecenie, nie podejmując żadnych dodatkowych działań
Organizacja i prowadzenie pro…
Do podstawowych zadań pracownika Biura Obsługi Klienta należy
A. ustalanie i lokalizowanie problemów
B. współpraca z mechanikami oraz innymi pracownikami w serwisie
C. organizowanie zamówień na części zamienne
D. nadzór nad jakością realizowanych prac naprawczych
Organizacja i prowadzenie pro…
W którym dokumencie jest umieszczany nowy właściciel pojazdu?
A. Instrukcja obsługi
B. Karta pojazdu
C. Dowód rejestracyjny
D. Homologacja
Organizacja i prowadzenie pro…
Czy biuro obsługi klienta w serwisie może wykorzystywać dane osobowe klienta do celów marketingowych, gdy klient
A. powierzył serwisowi naprawę swojego samochodu
B. często pyta o promocje marketingowe podczas wizyt w serwisie
C. nabył pojazd w danym serwisie
D. udzielił na to zgody
Organizacja i prowadzenie pro…
Na jaki maksymalny czas można podjąć decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu?
A. 24 miesięcy
B. 12 miesięcy
C. 6 miesięcy
D. 18 miesięcy
Organizacja i prowadzenie pro…
Program lojalnościowy dotyczy jedynie klientów
A. sporadycznych
B. niezadowolonych
C. niewypłacalnych
D. strategicznych
MOT.06 Pytanie 28
Organizacja i prowadzenie pro…
Usunięcie wgniecenia z przedniego pasa pojazdu powinno być wykonane
A. na stanowisku z kanałem najazdowym
B. w pomieszczeniu diagnostyki pojazdowej
C. na stanowisku z ramą prostowniczą
D. na stanowisku z podnośnikiem nożycowym
Organizacja i prowadzenie pro…
Wskaż osobę bądź instytucję, która ma prawo do przeprowadzania badań technicznych podnośników samochodowych?
A. Właściciel serwisu.
B. Urząd Dozoru Technicznego.
C. Burmistrz miejscowości lub wójt gminy.
D. Mechanik samochodowy.
Organizacja i prowadzenie pro…
Urząd Dozoru Technicznego przeprowadza przegląd okresowy dźwigów
A. raz w roku
B. co pół roku
C. co 36 miesięcy
D. co 24 miesiące
Organizacja i prowadzenie pro…
Aby ocenić skuteczność działania działu utrzymania ruchu (gospodarki magazynowej) w firmie, należy
A. wprowadzić dostawy zapasowe
B. zanalizować wybór źródeł zakupowych
C. przeprowadzić analizę kosztów
D. wyznaczyć kluczowe wskaźniki efektywności
Organizacja i prowadzenie pro…
Klient zgłosił się do serwisu z reklamacją usługi. Które z poniższych działań nie jest właściwe?
A. Wysłuchanie reklamacji klienta z odpowiednią uwagą i zrozumieniem
B. Wysłuchanie klienta, a następnie przeprosiny za powstałą sytuację oraz podjęcie działań naprawczych
C. Przeprowadzenie identyfikacji klienta oraz określenie charakteru zgłaszanego problemu
D. Poinformowanie klienta, że jesteś zajęty i przekierowanie go na późniejszy termin
MOT.06 Pytanie 33
Organizacja i prowadzenie pro…
Kierownik serwisu powinien wstrzymać pracownikowi dokonywany pomiar zadymienia spalin, jeśli
A. zauważył zamontowaną dekoracyjną końcówkę wydechu
B. stwierdził nieszczelność w układzie wydechowym
C. stwierdził brak dokumentacji pojazdu
D. zauważył otwartą pokrywę silnika pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…
Pojazd został dostarczony do serwisu po kolizji, w wyniku której zauważono uszkodzenie przedniego pasa, chłodnicy oraz reflektorów. Jak powinien być właściwie zaplanowany proces naprawy?
A. czyszczenie pojazdu, demontaż uszkodzonych elementów, naprawa blacharsko-lakiernicza, kontrola, montaż nowych komponentów, kontrola, jazda próbna
B. czyszczenie pojazdu, naprawa blacharsko-lakiernicza, demontaż uszkodzonych elementów, montaż nowych komponentów, jazda próbna
C. czyszczenie pojazdu, demontaż uszkodzonych elementów, montaż nowych komponentów, naprawa blacharsko-lakiernicza, jazda próbna
D. demontaż uszkodzonych elementów, montaż nowych komponentów, naprawa blacharsko-lakiernicza, kontrola, jazda próbna
Organizacja i prowadzenie pro…
Do obowiązków kierownika Biura Obsługi Klienta w serwisie samochodowym należy
A. usprawnianie i koordynacja systemu kontaktów z klientami
B. diagnozowanie pojazdów
C. zarządzanie pracami naprawczymi
D. rekrutacja pracowników do BOK
Organizacja i prowadzenie pro…
Informacja przekazana użytkownikom konkretnej serii pojazdów, dotycząca bezpłatnej naprawy usterki, to
A. zerowa obsługa techniczna
B. obsługa sezonowa
C. pierwsza obsługa techniczna
D. akcja serwisowa
Organizacja i prowadzenie pro…
Jakie czynności należą do zadań doradcy serwisowego?
A. zbieranie części z magazynu
B. rozmawianie z klientem na temat zakresu naprawy
C. wykonywanie napraw
D. przeprowadzanie obsługi serwisowej
Organizacja i prowadzenie pro…
Podczas serwisowania pojazdu użytkownik powinien zostawić
A. kluczyki od pojazdu oraz kartę pojazdu
B. jedynie dowód rejestracyjny
C. tylko polisę ubezpieczenia OC
D. kluczyki od pojazdu, dowód rejestracyjny oraz polisę ubezpieczenia OC
Organizacja i prowadzenie pro…
Aby ocenić poziom satysfakcji klientów z realizowanych napraw oraz jakości usług serwisowych, należy zrealizować
A. zestawienie liczby przeprowadzonych napraw
B. badania ankietowe wśród pracowników warsztatu
C. badania ankietowe wśród klientów
D. analizę miesięcznych przychodów finansowych
Organizacja i prowadzenie pro…
Demontaż elementów nadających się do ponownego wykorzystania z pojazdu, który został wycofany z użytkowania, jest
A. dozwolony bez jakichkolwiek ograniczeń
B. dozwolony wyłącznie w stacji demontażu pojazdów
C. całkowicie niedozwolony
D. dozwolony jedynie w autoryzowanych warsztatach samochodowych