Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie pro…

Ile pojemników oleju silnikowego jest koniecznych do wymiany oleju w 20 ciężarówkach oraz 40 samochodach osobowych, przy założeniu, że na ciężarówkę potrzeba średnio 12 l, a na osobowy 5 l oleju, przy czym olej jest dostępny w pojemnikach o pojemności 205 l, 60 l oraz 35 l, a po zakończeniu zamówienia nie może pozostać więcej niż 10 litrów oleju?

A. 1 opakowanie 205 l i po 2 opakowania 60 l i 35 l
B. 2 opakowania 205 l i 1 opakowanie 60 l
C. 2 opakowania 205 l i 1 opakowanie 35 l
D. 3 opakowania 205 l i 1 opakowanie 60 l
Organizacja i prowadzenie pro…

Po uzyskaniu zaświadczenia o demontażu pojazdu, właściciel zobowiązany jest do złożenia wniosku o jego wyrejestrowanie w terminie, który nie może zostać przekroczony?

A. 10 dni
B. 30 dni
C. 14 dni
D. 7 dni
Organizacja i prowadzenie pro…

Zlecenie serwisowe dotyczące naprawy pojazdu powinno w pierwszej kolejności zawierać

A. poszerzenie zakresu naprawy
B. opis uszkodzenia
C. nazwy wymienionych części
D. łączną kwotę do zapłaty
Organizacja i prowadzenie pro…

Pracownicy magazynu komponentów i materiałów eksploatacyjnych są odpowiedzialni za

A. roboty kontrolne
B. przyjmowanie pojazdu do naprawy
C. rozliczenia materiałowe
D. identyfikowanie nietypowych przyczyn awarii
Organizacja i prowadzenie pro…

Która z informacji dotyczących zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu jest nieprawdziwa?

A. Zawiera wskazanie licznika przebiegu pojazdu w chwili przeglądu
B. Stanowi dokument potwierdzający realizację badania technicznego pojazdu
C. Kierujący pojazdem zobowiązany jest zawsze mieć je przy sobie
D. Zawiera dane identyfikacyjne pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…

Jaką łączną kwotę należy zapłacić za wymianę zestawu (4 sztuk) opon letnich na zimowe w 50 pojazdach, jeśli koszt wymiany jednej opony wynosi 10 zł, a przyznany rabat to 10% od całkowitej wartości usługi?

A. 2 000 zł
B. 450 zł
C. 500 zł
D. 1 800 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

Co należy zrobić w sytuacji, gdy zachodzi potrzeba rozszerzenia zakresu naprawy pojazdu serwisowanego w ASO?

A. skontaktować się telefonicznie z klientem w celu przedyskutowania potrzeby rozszerzenia zakresu naprawy
B. zrealizować jedynie naprawę zleconą przez klienta i w dokumentacji zaznaczyć potrzebę dodatkowych napraw
C. przeprowadzić rozszerzony zakres naprawy i poinformować klienta o tym podczas odbioru pojazdu
D. zaprzestać wykonywać naprawę do momentu przybycia klienta do serwisu, aby omówić potrzebę rozszerzenia zakresu naprawy
Organizacja i prowadzenie pro…

Dokument ten dotyczy technologii naprawy;

A. podający rzeczywisty czas pracy mechanika
B. informujący pracownika o koszcie danej operacji naprawczej
C. określający faktyczne zużycie części zamiennych w trakcie naprawy
D. zawierający wykaz wszystkich czynności naprawczych
Organizacja i prowadzenie pro…

Wydając pojazd po wykonaniu przeglądu oraz naprawy, pracownicy serwisu powinni przede wszystkim wyjaśnić klientowi

A. procedurę zamawiania materiałów eksploatacyjnych, które były użyte w trakcie obsługi
B. metodę weryfikacji części, które zostały wymienione podczas naprawy
C. wszystkie informacje zawarte w kosztorysie naprawy
D. metody, które zostały użyte podczas naprawy pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…

Wymiary drzwi wjazdowych oraz otworu w warsztacie zajmującym się instalacją systemów LPG w pojazdach powinny być zgodne z wymaganiami

A. Państwowej Inspekcji Pracy
B. Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego
C. Wydziału Architektury Urzędu Miasta
D. Transportowego Dozoru Technicznego
Organizacja i prowadzenie pro…

Aby poprawić standardy obsługi i naprawy samochodów, kierownik serwisu powinien przede wszystkim

A. wysłać pracowników na specjalistyczne kursy
B. zatrudnić dodatkowych pracowników
C. zwiększyć płace zatrudnionych
D. skrócić czasy realizacji obsługi i napraw
Organizacja i prowadzenie pro…

Jakie pismo potwierdza realizację naprawy danego pojazdu?

A. paragon za nabycie części
B. rachunek za wykonanie usługi
C. faktura VAT za zakup części
D. formularz dotyczący oceny wzrokowej samochodu
MOT.06 Pytanie 97
Organizacja i prowadzenie pro…

Klientów, którzy dostarczają serwisowi zasadniczą część dochodu, określa się mianem klientów

A. strategicznych
B. menadżerów
C. opcjonalnych
D. indywidualnych
Organizacja i prowadzenie pro…

Łączny koszt wymiany czterech świec zapłonowych dla klienta serwisu, posiadającego zniżkę 10% na zakup części i 15% na robociznę, zgodnie z tabelami wynosi

Opis czynnościRoboczogodzinaCena za roboczogodzinę
Wymiana świec0,3100 zł
Wymiana wycieraczek0,2100 zł
Wymiana przewodów0,25100 zł

Nazwa częściCena
Świeca zapłonowa szt.25 zł
Pióro wycieraczki szt.15 zł
Przewody zapłonowe kpl.90 zł

A. 105,50 zł
B. 115,50 zł
C. 112,50 zł
D. 125,50 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

Pracownik wulkanizacji, który dostrzegł, że nabycie wózka do transportu kół znacząco poprawi efektywność pracy w zakładzie, powinien

A. zarezerwować wózek i poinformować przełożonego o tym fakcie
B. wymusić na właścicielu zakładu zakup wózka transportowego
C. nabyć wózek transportowy, a fakturę zakupu przekazać właścicielowi zakładu
D. zasygnalizować przełożonemu możliwość zwiększenia efektywności oraz polepszenia warunków pracy
Organizacja i prowadzenie pro…

Osoba posiadająca wycofany z użytkowania pojazd samochodowy, aby go wyrejestrować, musi przedstawić w odpowiednim urzędzie zaświadczenie o

A. przekazaniu pojazdu do stacji demontażu
B. darowiźnie pojazdu innej osobie
C. przekazaniu pojazdu na składowisko odpadów
D. sprzedaży pojazdu innej osobie
Organizacja i prowadzenie pro…

Prawidłowo przygotowany dokument dotyczący obrotu materiałowego nie musi zawierać

A. liczby wydanego materiału
B. nazwa materiału
C. daty wystawienia dokumentu
D. danych osobowych kuriera realizującego dostawę
Organizacja i prowadzenie pro…

Na podstawie danych zawartych w tabeli oblicz koszt związany z czynnościami przeglądowymi pojazdu.

L.p.Nazwa usługiKwota [zł]
1Kontrola zbieżności kół osi kierowlanej80,00*
2Kontrola szczelności układu wydechowego65,00
3Kontrola tłumienia amortyzatorów50,00
4Kontrola ustawienia świateł15,00
5Analiza spalin silnika85,00*
6Sprawdzenie luzów układu kierowniczego40,00
7Wymiana uszczelki podgłowicowej200,00*
8Naprawa alternatora80,00
* Uwaga: uwzględnij rabat w wysokości 10%.

A. 318,50 zł
B. 553,50 zł
C. 365,00 zł
D. 615,00 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

Warsztat samochodowy pracuje od poniedziałku do piątku w systemie dwóch zmian, na każdej zmianie zatrudnia 6 mechaników. W sobotę na dyżurze pracuje 3 mechaników. Każdy mechanik może podczas zmiany przeprowadzić przegląd 3 samochodów. Jaka jest maksymalna liczba przeglądów, jaką warsztat może wykonać w ciągu tygodnia?

A. 180 przeglądów
B. 90 przeglądów
C. 189 przeglądów
D. 99 przeglądów
Organizacja i prowadzenie pro…

Do kluczowych zadań logistyki magazynowej nie zalicza się

A. ewidencja kosztów stałych serwisu.
B. kompletowanie zestawów części.
C. utrzymanie zapasów na ustalonym poziomie.
D. pakowanie materiałów i części.
Organizacja i prowadzenie pro…

W tabeli przedstawiono cennik usług blacharskich. Ile zapłaci klient za naprawę nadwozia samochodu, w którym należy usunąć 5 pojedynczych małych wgnieceń oraz wstawić 2 progi oraz nadkole wewnętrzne?

Usługa blacharskaCena brutto [zł]
Usuwanie pojedynczego małego wgniecenia150,00
Wstawienie progu120,00
Wstawienie nadkola wewnętrznego80,00
Wstawienie nadkola zewnętrznego120,00
Wstawienie zderzaka120,00
Prostowanie felgi stalowej30,00
Prostowanie felgi aluminiowej50,00
Piaskowanie2000,00
Godzina pracy roboczej80,00

A. 5 950,00 zł
B. 470,00 zł
C. 750,00 zł
D. 1 070,00 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

Klient, który oddaje swój pojazd do naprawy w serwisie, nie może być zobowiązany do zostawienia

A. dowodu rejestracyjnego
B. sterownika autoalarmu
C. wszystkich zapasowych kluczyków
D. dowodu zawarcia ubezpieczenia OC pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…

Przyjmując pojazd do naprawy w ramach zlecenia serwisowego, która informacja jest zbędna?

A. wartość na liczniku kilometrów
B. masa całkowita pojazdu
C. poziom paliwa w zbiorniku
D. identyfikator VIN
Organizacja i prowadzenie pro…

Mechanik zajmujący się naprawą pojazdu powinien informować o problemach technicznych

A. działowi kadr.
B. osobie odpowiedzialnej za magazyn.
C. swojemu bezpośredniemu przełożonemu.
D. pracownikowi księgowości.
Organizacja i prowadzenie pro…

Głównym celem komunikacji wewnętrznej w warsztacie samochodowym nie jest

A. tworzenie odpowiednich relacji z klientami
B. wzmacnianie jedności zespołów w zakresie wykonania zadań
C. zapewnienie przepływu informacji w obie strony
D. tworzenie atmosfery zaufania wśród pracowników
Organizacja i prowadzenie pro…

Aby poprawić oraz przyspieszyć obsługę klientów w serwisie naprawy samochodów, należy najpierw

A. skrócić czas pracy BOK
B. zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników
C. wdrożyć elektroniczną bazę danych klientów
D. wprowadzić szczegółowe rozliczanie czasu pracy pracownika
Organizacja i prowadzenie pro…

Na liczbę osób zatrudnionych w serwisie nie oddziałuje

A. dostępność narzędzi specjalistycznych
B. forma wynagradzania pracowników
C. poziom techniki i technologii
D. dostępność czynników związanych z realizacją usług
Organizacja i prowadzenie pro…

Podejmując pojazd do serwisu, pracownik działu obsługi klienta na początku powinien

A. wypełnić zlecenie naprawy
B. zapewnić klientowi pojazd zastępczy
C. sprawdzić polisę autocasco danego samochodu
D. zweryfikować polisę OC
Organizacja i prowadzenie pro…

Ile paliwa powinien zamówić pracownik serwisu na okres 14 dni dla 20 samochodów, biorąc pod uwagę, że przeciętne zużycie paliwa wynosi 5,5 l/100 km, a średni dzienny przebieg to 200 km?

A. 1540 l
B. 3080 l
C. 2150 l
D. 3225 l