Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie pro…

Podejmując pojazd do serwisu, pracownik działu obsługi klienta na początku powinien

A. sprawdzić polisę autocasco danego samochodu
B. zweryfikować polisę OC
C. wypełnić zlecenie naprawy
D. zapewnić klientowi pojazd zastępczy
MOT.06 Pytanie 162
Organizacja i prowadzenie pro…

Metoda bezpośrednia w interakcji z klientem obejmuje kontakt

A. negocjacyjny.
B. interpersonalny.
C. pośredni.
D. pocztowy.
Organizacja i prowadzenie pro…

Oblicz całkowity koszt wymiany komponentów układu rozrządu oraz paska alternatora i pompy wodnej. Kompletny rozrząd kosztuje 130 zł, pasek alternatora 50 zł, a pompa wodna 90 zł. Czas potrzebny na wykonanie to 1,5 godziny, a stawka za roboczogodzinę wynosi 160 zł?

A. 510 zł
B. 430 zł
C. 380 zł
D. 340 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

W przypadku, gdy numer VIN jest nieczytelny z powodu korozji, kto ma uprawnienia do jego ponownego nadania?

A. Inspekcja Transportu Drogowego
B. Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego
C. Minister Transportu
D. Komenda Wojewódzka Policji
MOT.06 Pytanie 168
Organizacja i prowadzenie pro…

Kto w ASO odpowiada za bezpośredni kontakt z klientem?

A. pracownik działu likwidacji szkód powypadkowych
B. pracownik BOK
C. mechanik samochodowy
D. pracownik działu części
Organizacja i prowadzenie pro…

Aby poprawić oraz przyspieszyć obsługę klientów w serwisie naprawy samochodów, należy najpierw

A. wdrożyć elektroniczną bazę danych klientów
B. wprowadzić szczegółowe rozliczanie czasu pracy pracownika
C. zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników
D. skrócić czas pracy BOK
Organizacja i prowadzenie pro…

Wymiary drzwi wjazdowych oraz otworu w warsztacie zajmującym się instalacją systemów LPG w pojazdach powinny być zgodne z wymaganiami

A. Państwowej Inspekcji Pracy
B. Transportowego Dozoru Technicznego
C. Wydziału Architektury Urzędu Miasta
D. Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego
Organizacja i prowadzenie pro…

Stacje serwisowe autoryzowane w ramach firmowej sieci do realizacji napraw gwarancyjnych powinny korzystać z

A. oryginalnych komponentów zamiennych producenta (OE)
B. nowych części zamiennych od innych wytwórców (OES)
C. części o zbliżonej jakości (PC/PT)
D. oryginalnych komponentów ze znakiem producenta (OEM)
Organizacja i prowadzenie pro…

Koszt regeneracji wału napędowego wynosi 250 zł netto, czas potrzebny na wymianę to 2 h. Stawka za roboczogodzinę to 100 zł netto. Podatek na części zamienne i usługi wynosi 23%. Jaki będzie łączny koszt (brutto) wymiany uszkodzonego wału napędowego?

A. 553,50 zł
B. 250,00 zł
C. 450,00 zł
D. 103,50 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

Co należy zrobić w sytuacji, gdy zachodzi potrzeba rozszerzenia zakresu naprawy pojazdu serwisowanego w ASO?

A. zaprzestać wykonywać naprawę do momentu przybycia klienta do serwisu, aby omówić potrzebę rozszerzenia zakresu naprawy
B. zrealizować jedynie naprawę zleconą przez klienta i w dokumentacji zaznaczyć potrzebę dodatkowych napraw
C. przeprowadzić rozszerzony zakres naprawy i poinformować klienta o tym podczas odbioru pojazdu
D. skontaktować się telefonicznie z klientem w celu przedyskutowania potrzeby rozszerzenia zakresu naprawy
Organizacja i prowadzenie pro…

Podczas wymiany klocków hamulcowych zleconej przez klienta, mechanik odkrył uszkodzony elastyczny przewód hamulcowy. W związku z tym powinien

A. wymienić przewód elastyczny, zastępując go bardziej wytrzymałym metalowym
B. zrealizować zlecenie, nie podejmując żadnych dodatkowych działań
C. spróbować naprawić przewód wykorzystując metodę klejenia
D. poinformować klienta o potrzebie rozszerzenia zlecenia
Organizacja i prowadzenie pro…

Firma otrzymała pięcioletnią gwarancję na nowy pojazd zakupiony w salonie, ile miesięcy ma na odstąpienie od umowy (w celu żądania wymiany na inny model) z powodu istotnych wad ukrytych?

A. 24 miesięcy
B. 12 miesięcy
C. 6 miesięcy
D. 18 miesięcy
Organizacja i prowadzenie pro…

W tabeli przedstawiono wyciąg z cennika serwisu samochodowego. Zlecenie stałego klienta obejmuje wykonanie przeglądu samochodu z przebiegiem 99 500 km oraz wymianę klocków hamulcowych tylnej osi (wraz z ich zakupem). Jaki jest koszt brutto wykonania zlecenia?

UsługaCena netto [zł]Podatek %
Przegląd okresowy po 15 000 km200,0023
Przegląd okresowy po 100 000 km300,0023
Przegląd okresowy po 120 000 km400,0023
Wymiana klocków hamulcowych osi przedniej.150,0023
Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej.100,0023
Klocki hamulcowe oś przednia [komplet]100,0023
Klocki hamulcowe oś tylna [komplet]80,0023

A. 609,00 zł
B. 590,40 zł
C. 314,40 zł
D. 480,00 zł
Organizacja i prowadzenie pro…

Na liczbę osób zatrudnionych w serwisie nie oddziałuje

A. dostępność narzędzi specjalistycznych
B. forma wynagradzania pracowników
C. dostępność czynników związanych z realizacją usług
D. poziom techniki i technologii
Organizacja i prowadzenie pro…

Warsztat samochodowy pracuje od poniedziałku do piątku w systemie dwóch zmian, na każdej zmianie zatrudnia 6 mechaników. W sobotę na dyżurze pracuje 3 mechaników. Każdy mechanik może podczas zmiany przeprowadzić przegląd 3 samochodów. Jaka jest maksymalna liczba przeglądów, jaką warsztat może wykonać w ciągu tygodnia?

A. 189 przeglądów
B. 180 przeglądów
C. 99 przeglądów
D. 90 przeglądów
Organizacja i prowadzenie pro…

Jakie informacje zawiera dokumentacja technologiczna dotycząca naprawy?

A. przykłady paragonów fiskalnych z napraw.
B. plany operacyjne do montażu i demontażu.
C. warunki techniczne dotyczące przyjęcia pojazdu do naprawy
D. ceny netto dla regenerowanych części.
Organizacja i prowadzenie pro…

Na podstawie danych zawartych w tabeli, koszt brutto wykonania zlecenia dla stałego klienta obejmującego wykonanie przeglądu samochodu z przebiegiem 119 500 km oraz wymianę klocków hamulcowych przedniej osi wynosi

UsługaCena netto* [zł]Podatek %
Przegląd okresowy po 15 000 km20023
Przegląd okresowy po 100 000 km30023
Przegląd okresowy po 120 000 km40023
Wymiana klocków hamulcowych osi przedniej.15023
Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej.10023
*dla stałych klientów należy uwzględnić 5% rabatu

A. 1414,50 zł
B. 675,50 zł
C. 642,68 zł
D. 1150,00 zł
MOT.06 Pytanie 191
Organizacja i prowadzenie pro…

Termin "tajemniczy klient" odnosi się do

A. braku danych dotyczących zleceniodawcy naprawy
B. oceny jakości usług świadczonych przez serwis
C. pojazdu, który został odholowany z miejsca zdarzenia
D. braku informacji o właścicielu pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…

Podczas oddawania klientowi samochodu po naprawie, pracownik serwisu powinien

A. przedstawić zakres wykonanych prac
B. poprosić mechanika wykonującego naprawę o potwierdzenie prawidłowości wykonanych prac
C. wprowadzić w zleceniu serwisowym dane właściciela pojazdu
D. zezwolić klientowi zjechać z podnośnika najazdowego
Organizacja i prowadzenie pro…

Programy lojalnościowe, które często są wdrażane w warsztatach samochodowych, adresowane są do

A. klientów regularnie korzystających z usług
B. wszystkich klientów obsługiwanych przez warsztat
C. klientów, którzy dopiero zaczynają korzystać z usług
D. klientów niezadowolonych z jakości usług
Organizacja i prowadzenie pro…

Kto jest odpowiedzialny za tworzenie oraz aktualizację bazy danych dotyczącej klientów oraz pojazdów?

A. Dział zajmujący się magazynowaniem
B. Zespół ds. reklamy oraz promocji
C. Cały personel zakładu
D. Pracownicy działu obsługi klienta
Organizacja i prowadzenie pro…

Dokument ten dotyczy technologii naprawy;

A. podający rzeczywisty czas pracy mechanika
B. informujący pracownika o koszcie danej operacji naprawczej
C. określający faktyczne zużycie części zamiennych w trakcie naprawy
D. zawierający wykaz wszystkich czynności naprawczych
Organizacja i prowadzenie pro…

Dokumentem, który otrzymuje klient jako potwierdzenie dokonania naprawy pojazdu przez serwis jest?

A. kopia zlecenia serwisowego
B. paragon za wymienione części
C. protokół zdawczo-odbiorczy
D. faktura VAT