Filtrowanie pytań
Organizacja i prowadzenie pro…
A. sprawdzić polisę autocasco danego samochodu
B. zweryfikować polisę OC
C. wypełnić zlecenie naprawy
D. zapewnić klientowi pojazd zastępczy
Organizacja i prowadzenie pro…
Metoda bezpośrednia w interakcji z klientem obejmuje kontakt
A. negocjacyjny.
B. interpersonalny.
C. pośredni.
D. pocztowy.
Organizacja i prowadzenie pro…
W jakim dziale serwisu nie ma możliwości przeprowadzania obsługi i naprawy?
A. Hala naprawcza
B. Diagnostyka pojazdów
C. Hala lakiernicza
D. Stacja kontroli technicznej pojazdów
Organizacja i prowadzenie pro…
Oblicz całkowity koszt wymiany komponentów układu rozrządu oraz paska alternatora i pompy wodnej. Kompletny rozrząd kosztuje 130 zł, pasek alternatora 50 zł, a pompa wodna 90 zł. Czas potrzebny na wykonanie to 1,5 godziny, a stawka za roboczogodzinę wynosi 160 zł?
A. 510 zł
B. 430 zł
C. 380 zł
D. 340 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Kto przeprowadza przegląd wizualny pojazdu w momencie jego przyjęcia do warsztatu i sporządza z tego dokumentację?
A. Shift supervisor
B. Service manager
C. Customer service representative
D. Mechanic
Organizacja i prowadzenie pro…
W numerze VTN informacje dotyczące zakładu produkującego pojazd znajdują się w sekcji
A. ISO
B. WMI
C. VDS
D. VIS
Organizacja i prowadzenie pro…
W przypadku, gdy numer VIN jest nieczytelny z powodu korozji, kto ma uprawnienia do jego ponownego nadania?
A. Inspekcja Transportu Drogowego
B. Wydział Komunikacji Urzędu Miejskiego
C. Minister Transportu
D. Komenda Wojewódzka Policji
Organizacja i prowadzenie pro…
Kto w ASO odpowiada za bezpośredni kontakt z klientem?
A. pracownik działu likwidacji szkód powypadkowych
B. pracownik BOK
C. mechanik samochodowy
D. pracownik działu części
Organizacja i prowadzenie pro…
Aby poprawić oraz przyspieszyć obsługę klientów w serwisie naprawy samochodów, należy najpierw
A. wdrożyć elektroniczną bazę danych klientów
B. wprowadzić szczegółowe rozliczanie czasu pracy pracownika
C. zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników
D. skrócić czas pracy BOK
Organizacja i prowadzenie pro…
Jaką kwotę należy zapłacić za wymianę zestawu (4 sztuk) opon letnich na zimowe w 50 samochodach, jeśli koszt wymiany jednej opony wynosi 10 zł, a przyznany rabat to 10% od łącznej wartości usługi?
A. 1800 zł
B. 500 zł
C. 2000 zł
D. 450 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Wymiary drzwi wjazdowych oraz otworu w warsztacie zajmującym się instalacją systemów LPG w pojazdach powinny być zgodne z wymaganiami
A. Państwowej Inspekcji Pracy
B. Transportowego Dozoru Technicznego
C. Wydziału Architektury Urzędu Miasta
D. Wydziału Geodezji Starostwa Powiatowego
Organizacja i prowadzenie pro…
Gdzie odbywa się proces recyklingu samochodów?
A. punktach zbiórki surowców wtórnych
B. autoryzowanych stacjach serwisowych
C. stacjach demontażu pojazdów
D. stacjach kontrolnych pojazdów
Organizacja i prowadzenie pro…
Przyjmując pojazd do serwisu, konieczne jest przygotowanie
A. raportu wizualnej oceny pojazdu
B. certyfikatu dotyczącego przeprowadzonego badania technicznego
C. dokumentu NNW pojazdu
D. dokumentu WZ
Organizacja i prowadzenie pro…
Jakim symbolem oznacza się dowód wydania materiałów eksploatacyjnych z magazynu do celów wewnętrznych?
A. Wz
B. Rw
C. Pz
D. Mm
Organizacja i prowadzenie pro…
Podczas przyjmowania pojazdu klienta do serwisu, pracownik wypełnia
A. kartę kontrolną.
B. zlecenie serwisowe.
C. wycenę naprawy.
D. zamówienie do magazynu.
Organizacja i prowadzenie pro…
Stacje serwisowe autoryzowane w ramach firmowej sieci do realizacji napraw gwarancyjnych powinny korzystać z
A. oryginalnych komponentów zamiennych producenta (OE)
B. nowych części zamiennych od innych wytwórców (OES)
C. części o zbliżonej jakości (PC/PT)
D. oryginalnych komponentów ze znakiem producenta (OEM)
Organizacja i prowadzenie pro…
Koszt regeneracji wału napędowego wynosi 250 zł netto, czas potrzebny na wymianę to 2 h. Stawka za roboczogodzinę to 100 zł netto. Podatek na części zamienne i usługi wynosi 23%. Jaki będzie łączny koszt (brutto) wymiany uszkodzonego wału napędowego?
A. 553,50 zł
B. 250,00 zł
C. 450,00 zł
D. 103,50 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Co należy zrobić w sytuacji, gdy zachodzi potrzeba rozszerzenia zakresu naprawy pojazdu serwisowanego w ASO?
A. zaprzestać wykonywać naprawę do momentu przybycia klienta do serwisu, aby omówić potrzebę rozszerzenia zakresu naprawy
B. zrealizować jedynie naprawę zleconą przez klienta i w dokumentacji zaznaczyć potrzebę dodatkowych napraw
C. przeprowadzić rozszerzony zakres naprawy i poinformować klienta o tym podczas odbioru pojazdu
D. skontaktować się telefonicznie z klientem w celu przedyskutowania potrzeby rozszerzenia zakresu naprawy
Organizacja i prowadzenie pro…
Międzynarodowe normy ISO z serii stanowią fundament dla budowy i dokumentacji systemu jakości w firmach serwisowych?
A. 7000
B. 3000
C. 9000
D. 5000
Organizacja i prowadzenie pro…
Podczas wymiany klocków hamulcowych zleconej przez klienta, mechanik odkrył uszkodzony elastyczny przewód hamulcowy. W związku z tym powinien
A. wymienić przewód elastyczny, zastępując go bardziej wytrzymałym metalowym
B. zrealizować zlecenie, nie podejmując żadnych dodatkowych działań
C. spróbować naprawić przewód wykorzystując metodę klejenia
D. poinformować klienta o potrzebie rozszerzenia zlecenia
Organizacja i prowadzenie pro…
Firma otrzymała pięcioletnią gwarancję na nowy pojazd zakupiony w salonie, ile miesięcy ma na odstąpienie od umowy (w celu żądania wymiany na inny model) z powodu istotnych wad ukrytych?
A. 24 miesięcy
B. 12 miesięcy
C. 6 miesięcy
D. 18 miesięcy
Organizacja i prowadzenie pro…
Warsztat samochodowy, który nie ma umowy z dystrybutorem pojazdów, to warsztat
A. autoryzowany
B. niezależny
C. sieciowy
D. specjalistyczny
Organizacja i prowadzenie pro…
W tabeli przedstawiono wyciąg z cennika serwisu samochodowego. Zlecenie stałego klienta obejmuje wykonanie przeglądu samochodu z przebiegiem 99 500 km oraz wymianę klocków hamulcowych tylnej osi (wraz z ich zakupem). Jaki jest koszt brutto wykonania zlecenia?
Usługa | Cena netto [zł] | Podatek % |
---|---|---|
Przegląd okresowy po 15 000 km | 200,00 | 23 |
Przegląd okresowy po 100 000 km | 300,00 | 23 |
Przegląd okresowy po 120 000 km | 400,00 | 23 |
Wymiana klocków hamulcowych osi przedniej. | 150,00 | 23 |
Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej. | 100,00 | 23 |
Klocki hamulcowe oś przednia [komplet] | 100,00 | 23 |
Klocki hamulcowe oś tylna [komplet] | 80,00 | 23 |
A. 609,00 zł
B. 590,40 zł
C. 314,40 zł
D. 480,00 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Na liczbę osób zatrudnionych w serwisie nie oddziałuje
A. dostępność narzędzi specjalistycznych
B. forma wynagradzania pracowników
C. dostępność czynników związanych z realizacją usług
D. poziom techniki i technologii
Organizacja i prowadzenie pro…
Urząd Dozoru Technicznego przeprowadza przegląd okresowy dźwigów
A. co pół roku
B. raz w roku
C. co 24 miesiące
D. co 36 miesięcy
Organizacja i prowadzenie pro…
Warsztat samochodowy pracuje od poniedziałku do piątku w systemie dwóch zmian, na każdej zmianie zatrudnia 6 mechaników. W sobotę na dyżurze pracuje 3 mechaników. Każdy mechanik może podczas zmiany przeprowadzić przegląd 3 samochodów. Jaka jest maksymalna liczba przeglądów, jaką warsztat może wykonać w ciągu tygodnia?
A. 189 przeglądów
B. 180 przeglądów
C. 99 przeglądów
D. 90 przeglądów
Organizacja i prowadzenie pro…
Jakie szkolenie BHP pracownik powinien ukończyć przed rozpoczęciem pracy na określonym stanowisku?
A. Sytuacyjne
B. Ogólne
C. Okresowe
D. Stanowiskowe
Organizacja i prowadzenie pro…
Jakie informacje zawiera dokumentacja technologiczna dotycząca naprawy?
A. przykłady paragonów fiskalnych z napraw.
B. plany operacyjne do montażu i demontażu.
C. warunki techniczne dotyczące przyjęcia pojazdu do naprawy
D. ceny netto dla regenerowanych części.
Organizacja i prowadzenie pro…
W autoryzowanym serwisie ocenę wizualną stanu pojazdu przed jego przyjęciem do naprawy przeprowadza
A. mechanik.
B. pracownik BOK.
C. pracownik magazynu.
D. blacharz.
Organizacja i prowadzenie pro…
Na podstawie danych zawartych w tabeli, koszt brutto wykonania zlecenia dla stałego klienta obejmującego wykonanie przeglądu samochodu z przebiegiem 119 500 km oraz wymianę klocków hamulcowych przedniej osi wynosi
Usługa | Cena netto* [zł] | Podatek % |
---|---|---|
Przegląd okresowy po 15 000 km | 200 | 23 |
Przegląd okresowy po 100 000 km | 300 | 23 |
Przegląd okresowy po 120 000 km | 400 | 23 |
Wymiana klocków hamulcowych osi przedniej. | 150 | 23 |
Wymiana klocków hamulcowych osi tylnej. | 100 | 23 |
*dla stałych klientów należy uwzględnić 5% rabatu |
A. 1414,50 zł
B. 675,50 zł
C. 642,68 zł
D. 1150,00 zł
Organizacja i prowadzenie pro…
Termin "tajemniczy klient" odnosi się do
A. braku danych dotyczących zleceniodawcy naprawy
B. oceny jakości usług świadczonych przez serwis
C. pojazdu, który został odholowany z miejsca zdarzenia
D. braku informacji o właścicielu pojazdu
Organizacja i prowadzenie pro…
Który wskaźnik efektywności pracy mechanika może wskazywać na to, że realizacja usługi odbywa się kosztem jakości naprawy?
A. 120%
B. 80%
C. 90%
D. 100%
Organizacja i prowadzenie pro…
Oprogramowanie wspierające diagnostykę, serwis oraz naprawę samochodów wykorzystywane w warsztatach to
A. SkyLogic
B. Audatex
C. AutoData
D. Firma 2000
Organizacja i prowadzenie pro…
Czynniki serwisu, które wpływają na zdolność i czas realizacji usługi, to
A. zaplecze techniczne
B. zasoby finansowe
C. zdolność usługowa serwisu
D. zaplecze magazynowe
Organizacja i prowadzenie pro…
Podczas oddawania klientowi samochodu po naprawie, pracownik serwisu powinien
A. przedstawić zakres wykonanych prac
B. poprosić mechanika wykonującego naprawę o potwierdzenie prawidłowości wykonanych prac
C. wprowadzić w zleceniu serwisowym dane właściciela pojazdu
D. zezwolić klientowi zjechać z podnośnika najazdowego
Organizacja i prowadzenie pro…
Programy lojalnościowe, które często są wdrażane w warsztatach samochodowych, adresowane są do
A. klientów regularnie korzystających z usług
B. wszystkich klientów obsługiwanych przez warsztat
C. klientów, którzy dopiero zaczynają korzystać z usług
D. klientów niezadowolonych z jakości usług
Organizacja i prowadzenie pro…
Kto jest odpowiedzialny za tworzenie oraz aktualizację bazy danych dotyczącej klientów oraz pojazdów?
A. Dział zajmujący się magazynowaniem
B. Zespół ds. reklamy oraz promocji
C. Cały personel zakładu
D. Pracownicy działu obsługi klienta
Organizacja i prowadzenie pro…
Dokument ten dotyczy technologii naprawy;
A. podający rzeczywisty czas pracy mechanika
B. informujący pracownika o koszcie danej operacji naprawczej
C. określający faktyczne zużycie części zamiennych w trakcie naprawy
D. zawierający wykaz wszystkich czynności naprawczych
Organizacja i prowadzenie pro…
Do zadań pracownika magazynu nie wchodzi
A. rozliczanie zużycia energii serwisu
B. zamawianie części
C. sporządzanie dokumentów Wz
D. przygotowanie formularza niezgodności dostawy
Organizacja i prowadzenie pro…
Dokumentem, który otrzymuje klient jako potwierdzenie dokonania naprawy pojazdu przez serwis jest?
A. kopia zlecenia serwisowego
B. paragon za wymienione części
C. protokół zdawczo-odbiorczy
D. faktura VAT