Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 1
Projektowanie, programowanie …

Jaki jest wymagany sposób do realizacji algorytmu sortowania bąbelkowego na n-elementowej tablicy?

A. dwie pętle działające na najwyżej n-elementach każda
B. jedna pętla operująca na 2n elementach oraz warunek
C. n-liczby warunków
D. dwie pętle funkcjonujące na co najmniej (n+1) elementach każda
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stwierdzeń najtrafniej charakteryzuje WPF?

A. Framework przeznaczony do budowy aplikacji internetowych
B. Biblioteka do obróbki danych w Pythonie
C. Framework przeznaczony do budowy aplikacji stacjonarnych w systemie Windows
D. Framework umożliwiający zarządzanie urządzeniami IoT
Projektowanie, programowanie …

Jakie są główne różnice między środowiskiem RAD (Rapid Application Development) a klasycznymi IDE?

A. RAD pozwala na szybkie tworzenie prototypów i rozwijanie aplikacji przy minimalnej ilości kodu
B. RAD funkcjonuje tylko w systemach operacyjnych Linux
C. RAD nie oferuje żadnych narzędzi do debugowania
D. RAD koncentruje się tylko na testowaniu programów
INF.04 Pytanie 6
Projektowanie, programowanie …

Na zaprezentowanych ilustracjach znajduje się okno aplikacji w wersji początkowej oraz po wprowadzeniu danych. Przyjmując, że pole "Dostępne środki" służy do wprowadzania wartości typu rzeczywistego, wskaż elementy struktury, które najlepiej odpowiadają tym danym?

Ilustracja do pytania 6
A. Kod 3
B. Kod 4
C. Kod 1
D. Kod 2
INF.04 Pytanie 7
Projektowanie, programowanie …

Do stworzenia zbioru danych potrzebnego do uruchomienia algorytmu sortowania bąbelkowego tablicy, wymagane są przynajmniej następujące typy:

A. dwa tablicowe, dwa do zamiany miejscami elementów
B. jeden tablicowy, jeden liczbowy do nadzorowania pętli, dwa do zamiany miejscami elementów
C. jeden tablicowy, dwa liczbowe do nadzorowania pętli, jeden do zamiany miejscami elementów
D. dwa tablicowe, jeden liczbowy do nadzorowania pętli
INF.04 Pytanie 8
Projektowanie, programowanie …

Jedną z zasad standardu WCAG 2.0 jest

A. używanie jednego, odpowiednio dużego rozmiaru czcionki
B. stosowanie różnych palet kolorystycznych, w tym o wysokim kontraście
C. unikanie przedstawiania informacji w formie uproszczonej
D. ograniczanie treści na stronie przez rezygnację z używania alternatywnych tekstów dla obrazów i filmów
Projektowanie, programowanie …

Jakie elementy powinny być zawarte w instrukcji dla użytkownika danej aplikacji?

A. Wyjaśnienie struktur danych wykorzystywanych w kodzie
B. Informacje o narzędziach programistycznych zastosowanych w procesie tworzenia aplikacji
C. Opis instalacji, konfiguracji oraz obsługi oprogramowania
D. Harmonogram realizacji projektu
INF.04 Pytanie 10
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stwierdzeń najtrafniej charakteryzuje klasę bazową?

A. Klasa, która dziedziczy z klasy pochodnej
B. Klasa, która zapewnia wspólne atrybuty i metody dla klas pochodnych
C. Klasa, która nie może być dziedziczona
D. Klasa, która zawsze zawiera metody wirtualne
INF.04 Pytanie 12
Projektowanie, programowanie …

Która metoda cyklu życia komponentu w React.js jest wywoływana tuż po zamontowaniu komponentu w DOM?

A. componentDidMount()
B. componentWillUnmount()
C. componentDidUpdate()
D. componentWillMount()
INF.04 Pytanie 13
Projektowanie, programowanie …

Które z podejść do tworzenia aplikacji najlepiej uwzględnia przyszłe zmiany w funkcjonalności?

A. Skupienie się tylko na estetce aplikacji
B. Pisanie kodu bez jakiejkolwiek dokumentacji
C. Zastosowanie modularnej architektury aplikacji
D. Tworzenie bez wcześniejszej specyfikacji technicznej
INF.04 Pytanie 15
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych elementów nie jest związany z architekturą mikroserwisów?

A. Komunikacja przez API
B. Monolityczny kod źródłowy
C. Niezależne wdrażanie usług
D. Skalowalność poszczególnych usług
INF.04 Pytanie 16
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest podstawowe użycie metod wirtualnych?

A. Zapewnienie, że metoda działa wyłącznie na danych statycznych
B. Umożliwienie dynamicznego wiązania metod w czasie wykonania
C. Umożliwienie korzystania z metod bezpośrednio z klasy bazowej
D. Umożliwienie wielokrotnego dziedziczenia
INF.04 Pytanie 17
Projektowanie, programowanie …

Dziedziczenie jest używane, gdy zachodzi potrzeba

A. sformułowania klasy bardziej szczegółowej niż już stworzona
B. asynchronicznej realizacji długotrwałych zadań
C. wykorzystania stałych wartości, niezmieniających się w trakcie działania aplikacji
D. określenia zasięgu dostępności metod i pól danej klasy
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest najważniejsze działanie w trakcie analizy wymagań klienta przed rozpoczęciem realizacji projektu aplikacji?

A. Zrozumienie potrzeb biznesowych i oczekiwań klienta
B. Selekcja języka programowania
C. Stworzenie diagramu Gantta
D. Rozdzielenie ról w zespole projektowym
INF.04 Pytanie 21
Projektowanie, programowanie …

Co to jest polimorfizm w programowaniu obiektowym?

A. Mechanizm ukrywania szczegółów implementacji przed zewnętrznymi klasami
B. Proces tworzenia nowej klasy na podstawie istniejącej
C. Zdolność obiektów różnych klas do reagowania na tę samą metodę w sposób odpowiedni dla ich klasy
D. Zdolność klasy do posiadania wielu konstruktorów
INF.04 Pytanie 22
Projektowanie, programowanie …

Jaką rolę pełni element statyczny w klasie?

A. Pozwala na dynamiczne dodawanie nowych metod
B. Ogranicza dostęp do metod publicznych w klasie
C. Automatycznie likwiduje obiekty klasy po zakończeniu działania programu
D. Zachowuje wspólną wartość dla wszystkich instancji tej klasy
INF.04 Pytanie 23
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych elementów UI w aplikacjach mobilnych jest odpowiedzialny za przechodzenie pomiędzy ekranami?

A. Navigation Drawer
B. Przycisk
C. ListView
D. Pasek narzędziowy
Projektowanie, programowanie …

Który z dokumentów stosowanych w metodologii Agile zawiera listę funkcjonalności produktu uporządkowanych według ich ważności?

A. Harmonogram projektu
B. Diagram Gantta
C. Product backlog
D. Backlog sprintu
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych składników jest charakterystyczny dla środowiska IDE przeznaczonego do tworzenia aplikacji mobilnych?

A. Edytor graficzny, narzędzia analityczne, klient FTP
B. Edytor tekstowy, przeglądarka internetowa, system kontroli wersji
C. Kompilator, debugger, emulator urządzenia mobilnego
D. Narzędzia do analizy danych, serwer webowy, przeglądarka internetowa
Projektowanie, programowanie …

Co to jest kontener Docker?

A. System zarządzania bazami danych NoSQL
B. Lekka, samodzielna jednostka oprogramowania, która zawiera wszystko, co aplikacja potrzebuje do uruchomienia
C. Graficzny interfejs do zarządzania kodem aplikacji webowych
D. Narzędzie do automatycznego testowania interfejsów użytkownika
Projektowanie, programowanie …

Jak najlepiej przełożyć oczekiwania klienta na dokumentację techniczną dla programistów?

A. Opracowując wizualne makiety bez dokładnych opisów
B. Tworząc szczegółowy dokument z funkcjami oraz wymaganiami technicznymi
C. Pomijając szczegółowe wymagania techniczne
D. Rozmawiając wyłącznie z zespołem programistów
Projektowanie, programowanie …

Jakie są kluczowe etapy realizacji projektu programistycznego?

A. Analiza, implementacja, testowanie, aktualizacja
B. Projektowanie, testowanie, aktualizacja, implementacja
C. Planowanie, analiza, implementacja, wdrożenie
D. Planowanie, projektowanie, debugowanie, konserwacja
INF.04 Pytanie 31
Projektowanie, programowanie …

Która z wymienionych cech dotyczy klasy statycznej?

A. Nie może zawierać ani zmiennych, ani metod
B. Może być dziedziczona przez klasy potomne
C. Może zawierać wyłącznie statyczne pola i metody
D. Jest automatycznie usuwana po zakończeniu działania programu
INF.04 Pytanie 32
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych informacji o pojęciu obiekt jest prawdziwa?

A. obiekt to typ złożony
B. obiekt jest instancją klasy
C. obiekt pozwala na zdefiniowanie klasy
D. obiekt oraz klasa są identyczne
INF.04 Pytanie 33
Projektowanie, programowanie …

Jaki z wymienionych komponentów jest kluczowy do inicjalizacji pola klasy podczas tworzenia instancji obiektu?

A. Metoda statyczna
B. Funkcja zaprzyjaźniona
C. Instrukcja warunkowa
D. Konstruktor
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice pomiędzy środowiskiem RAD a klasycznym IDE w kontekście aplikacji webowych?

A. RAD umożliwia szybsze prototypowanie i rozwój aplikacji dzięki narzędziom wizualnym
B. RAD koncentruje się wyłącznie na budowie frontendu aplikacji
C. RAD nie wspiera żadnych języków backendowych
D. RAD funkcjonuje tylko w systemach Windows
INF.04 Pytanie 35
Projektowanie, programowanie …

Do zadań widoku w architekturze MVVM (Model_View-Viewmodel) należy

A. zarządzanie logiką aplikacji - obejmuje wdrażanie algorytmów
B. przechowywanie ściągniętych i przetworzonych informacji
C. przekazywanie danych do widoku oraz wymiana informacji z modelem
D. obsługa interakcji użytkownika, stworzenie UI
Projektowanie, programowanie …

Metodyka zwinna (ang. agile) opiera się na

A. zaplanowaniu całej aplikacji na początku projektu i jej tworzeniu na przemian z testowaniem
B. dekompozycji przedsięwzięcia na elementy, które są niezależnie projektowane, wytwarzane i testowane w krótkich iteracjach
C. przygotowaniu testów dla całego projektu, a następnie wprowadzaniu kolejnych jego fragmentów
D. podzieleniu projektu na kolejne etapy: planowanie, programowanie, testowanie, z ciągłym oszacowaniem ryzyka projektu
INF.04 Pytanie 37
Projektowanie, programowanie …

Metoda tworzenia algorytmu polegająca na dzieleniu go na dwa lub więcej mniejszych podproblemów, aż do momentu, gdy ich rozwiązanie stanie się proste, jest techniką

A. najkrótszej ścieżki
B. heurystyczną
C. komiwojażera
D. dziel i zwyciężaj
INF.04 Pytanie 38
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych stwierdzeń najlepiej charakteryzuje tablicę asocjacyjną?

A. Tablica, która przechowuje wyłącznie dane tekstowe
B. Tablica, która zmienia swoje wymiary w trakcie działania programu
C. Tablica przechowująca dane w formie par klucz-wartość
D. Tablica, która przechowuje wartości, do których można uzyskać dostęp tylko za pomocą indeksów numerycznych
INF.04 Pytanie 39
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych sytuacji jest przykładem hermetyzacji w programowaniu obiektowym?

A. Ograniczenie dostępu do pól klasy poprzez modyfikatory dostępu
B. Tworzenie wielu metod o tej samej nazwie w różnych klasach
C. Wykorzystanie klasy nadrzędnej w innej klasie
D. Tworzenie klasy abstrakcyjnej
INF.04 Pytanie 40
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest znaczenie klasy abstrakcyjnej?

A. Klasa, która nie może posiadać żadnych metod
B. Klasa, która może być dziedziczona, ale nie można jej instancjonować
C. Klasa, która zawsze dziedziczy z klasy bazowej
D. Klasa, która może zawierać zarówno metody zdefiniowane, jak i niezdefiniowane (czysto wirtualne)