Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 82
Projektowanie, programowanie …

Zaproponowany fragment kodu w języku Java wypełnia tablicę elementami:

Ilustracja do pytania 2
A. 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2
B. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
C. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20
D. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
INF.04 Pytanie 84
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych metod nie należy do cyklu życia komponentu w React.js?

A. componentWillUnmount()
B. componentWillPublish()
C. componentDidUpdate()
D. componentDidMount()
Projektowanie, programowanie …

Który z dokumentów stosowanych w metodologii Agile zawiera listę funkcjonalności produktu uporządkowanych według ich ważności?

A. Product backlog
B. Diagram Gantta
C. Harmonogram projektu
D. Backlog sprintu
INF.04 Pytanie 87
Projektowanie, programowanie …

Podejście obiektowe w rozwiązywaniu problemów obejmuje między innymi:

A. klasy, obiekty oraz hermetyzację
B. wyzwalacze i polimorfizm
C. pola, metody, rekurencję oraz kwerendy
D. zmienne, procedury oraz funkcje
INF.04 Pytanie 88
Projektowanie, programowanie …

Jakie cechy posiada kod dopełniający do dwóch?

A. Umożliwia konwersję systemu binarnego na szesnastkowy
B. Reprezentuje liczbę w odwrotnej formie binarnej
C. Służy do przekształcania liczb binarnych na dziesiętne
D. Umożliwia reprezentację liczb ujemnych w systemie binarnym
INF.04 Pytanie 90
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest fundamentalne zagadnienie w projektowaniu aplikacji w architekturze klient-serwer?

A. Użycie serwera jako głównego miejsca przetwarzania danych
B. Przeniesienie wszystkich obliczeń na stronę klienta
C. Brak podziału na role klienta i serwera
D. Funkcjonowanie aplikacji wyłącznie w trybie offline
INF.04 Pytanie 91
Projektowanie, programowanie …

Jednym z elementów, które mają zostać zaimplementowane w aplikacji, jest możliwość cofnięcia ostatnich działań do 20 operacji wstecz (undo). Struktura danych, która jest odpowiednia do tego celu i pozwala na dostęp tylko do ostatnio dodanego elementu, to:

A. stos
B. tablica
C. drzewo
D. kolejka
INF.04 Pytanie 92
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych sytuacji jest przykładem hermetyzacji w programowaniu obiektowym?

A. Ograniczenie dostępu do pól klasy poprzez modyfikatory dostępu
B. Tworzenie klasy abstrakcyjnej
C. Tworzenie wielu metod o tej samej nazwie w różnych klasach
D. Wykorzystanie klasy nadrzędnej w innej klasie
Projektowanie, programowanie …

Jakie są cechy testów interfejsu?

A. Ulepszają kod aplikacji
B. Weryfikują zgodność aplikacji z przepisami prawnymi
C. Analizują wydajność aplikacji w czasie rzeczywistym
D. Sprawdzają prawidłowość pracy elementów graficznych oraz interakcji użytkownika z aplikacją
Projektowanie, programowanie …

Jakie są główne różnice między środowiskiem RAD (Rapid Application Development) a klasycznymi IDE?

A. RAD funkcjonuje tylko w systemach operacyjnych Linux
B. RAD pozwala na szybkie tworzenie prototypów i rozwijanie aplikacji przy minimalnej ilości kodu
C. RAD koncentruje się tylko na testowaniu programów
D. RAD nie oferuje żadnych narzędzi do debugowania
Projektowanie, programowanie …

Jakie cechy posiada model prototypowy w zakresie zarządzania projektami?

A. Realizowaniem pełnej wersji produktu przed przeprowadzeniem testów
B. Przygotowaniem wersji systemu w ograniczonym zakresie w celu uzyskania opinii od użytkownika
C. Rozwojem produktu w sposób iteracyjny w krótkich cyklach
D. Szczegółowym planowaniem każdego etapu projektu przed jego realizacją
INF.04 Pytanie 99
Projektowanie, programowanie …

Zapis w języku C# przedstawia definicję klasy Car, która:

Ilustracja do pytania 19
A. używa pól prywatnych klasy Vehicle
B. jest klasą podstawową (nie dziedziczy po innej klasie)
C. jest zaprzyjaźniona z klasą Vehicle
D. odziedzicza po Vehicle
INF.04 Pytanie 100
Projektowanie, programowanie …

W pokazanych fragmentach kodu zdefiniowano funkcję pod nazwą fun1. W tej funkcji należy zaimplementować obsługę

Ilustracja do pytania 20
A. usunięcia kontrolek z pamięci RAM
B. aplikacji po wystąpieniu zdarzenia utraty focusa przez pole opcji
C. naciśnięcia przycisku zatwierdzającego dialog
D. inicjacji elementów interfejsu użytkownika
INF.04 Pytanie 101
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest podstawowe zadanie konstruktora w klasie?

A. Inicjalizacja obiektu w momencie jego tworzenia
B. Wprowadzenie nowej metody do już istniejącej klasy
C. Nadanie wartości polom obiektu po jego zniszczeniu
D. Usuwanie instancji obiektów
INF.04 Pytanie 102
Projektowanie, programowanie …

Co to jest polimorfizm w programowaniu obiektowym?

A. Zdolność klasy do posiadania wielu konstruktorów
B. Mechanizm ukrywania szczegółów implementacji przed zewnętrznymi klasami
C. Proces tworzenia nowej klasy na podstawie istniejącej
D. Zdolność obiektów różnych klas do reagowania na tę samą metodę w sposób odpowiedni dla ich klasy
INF.04 Pytanie 104
Projektowanie, programowanie …

Z jakiej kolekcji powinno się korzystać, aby przechowywać informacje związane z elementem interfejsu użytkownika w taki sposób, aby ten element był informowany przez kolekcję o dodaniu, usunięciu lub zmianie jej zawartości?

A. ReadOnlyCollection
B. ObservableCollection
C. Collection
D. KeyedCollection
INF.04 Pytanie 108
Projektowanie, programowanie …

W programie desktopowym stworzono rozwijaną listę oraz przypisano cztery funkcje do obsługi zdarzeń tej kontrolki. Jaki komunikat pojawi się po dokonaniu wyboru w tej liście?

Ilustracja do pytania 28
A. Zdarzenie 4
B. Zdarzenie 1
C. Zdarzenie 3
D. Zdarzenie 2
INF.04 Pytanie 109
Projektowanie, programowanie …

Który z podanych algorytmów można zrealizować zarówno w sposób iteracyjny, jak i rekurencyjny?

A. Algorytm sortowania bąbelkowego
B. Algorytm mapowania kluczy w tablicach asocjacyjnych
C. Algorytm generowania liczb losowych
D. Algorytm wyszukiwania binarnego
INF.04 Pytanie 112
Projektowanie, programowanie …

Z analizy złożoności obliczeniowej algorytmów sortowania dla dużych zbiorów danych (powyżej 100 elementów) wynika, że najefektywniejszą metodą jest algorytm sortowania:

Ilustracja do pytania 32
A. przez zliczanie
B. przez scalanie
C. bąbelkowego
D. kubełkowego
INF.04 Pytanie 114
Projektowanie, programowanie …

Metoda przeszukiwania w uporządkowanych tablicach, która polega na podzieleniu tablicy na kilka części i wykonywaniu wyszukiwania liniowego tylko w tej części, gdzie może znajdować się poszukiwany element, w języku angielskim jest określana jako

A. Ternary search
B. Exponential search
C. Binary search
D. Jump search
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych składników jest charakterystyczny dla środowiska IDE przeznaczonego do tworzenia aplikacji mobilnych?

A. Edytor graficzny, narzędzia analityczne, klient FTP
B. Kompilator, debugger, emulator urządzenia mobilnego
C. Narzędzia do analizy danych, serwer webowy, przeglądarka internetowa
D. Edytor tekstowy, przeglądarka internetowa, system kontroli wersji
INF.04 Pytanie 117
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych twierdzeń najlepiej charakteryzuje metodę wirtualną?

A. Metoda, która działa wyłącznie dla statycznych pól danej klasy
B. Metoda, która może być przesłonięta w klasie dziedziczącej
C. Metoda, która może być wywoływana tylko przez klasę nadrzędną
D. Metoda, która jest zawsze stosowana w konstruktorach danej klasy
INF.04 Pytanie 119
Projektowanie, programowanie …

Zademonstrowana pętla wykorzystuje obiekt random do

Ilustracja do pytania 39
A. wielokrotnego generowania liczby, aby stworzyć ciąg z liczb pseudolosowych
B. uzupełnienia tablicy danymi w postaci liczb pseudolosowych
C. jednorazowego wylosowania znaku z określonego zestawu znaków
D. stworzenia losowego napisu o długości 8 znaków składającego się z liter
INF.04 Pytanie 120
Projektowanie, programowanie …

Wzorzec projektowy "Metoda szablonowa" (Template method) stosuje się do:

A. centralizacji zarządzania wieloma instancjami obiektów
B. określenia szkieletu algorytmu i pozostawienia szczegółów implementacji dla podklas
C. organizowania obiektów w hierarchiczne struktury drzewiaste
D. gromadzenia obiektów w jednorodnej kolekcji