Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 121
Projektowanie, programowanie …

Co zostanie wyświetlone w konsoli po wykonaniu poniższego kodu?
console.log(typeof null); console.log(typeof undefined); console.log(typeof []); console.log(typeof NaN);

A. null, undefined, object, NaN
B. object, undefined, object, number
C. object, undefined, array, number
D. null, undefined, array, number
INF.04 Pytanie 123
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między kompilatorem a interpretem?

A. Kompilator przekształca kod źródłowy na język maszynowy przed uruchomieniem aplikacji
B. Kompilator przetwarza kod na język maszynowy w momencie jego wykonywania
C. Interpreter konwertuje kod źródłowy na język maszynowy przed jego kompilacją
D. Interpreter tworzy plik wykonywalny, który funkcjonuje niezależnie od otoczenia
INF.04 Pytanie 124
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie wartości jest w stanie przechować zmienna o typie logicznym?

A. Wartość w reprezentacji binarnej
B. Tylko ciąg znaków
C. Dowolną liczbę rzeczywistą
D. Jedną z dwóch opcji: true lub false
INF.04 Pytanie 126
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest podstawowe zastosowanie wzorca projektowego Singleton?

A. Tworzenie wielu instancji obiektu na podstawie klasy
B. Zapewnienie jednej instancji obiektu w aplikacji
C. Optymalizacja pamięci poprzez dziedziczenie
D. Szybsza komunikacja pomiędzy obiektami
INF.04 Pytanie 129
Projektowanie, programowanie …

Co to jest debouncing w JavaScript?

A. Technika ograniczająca częstotliwość wywoływania funkcji poprzez opóźnienie jej wykonania
B. Metoda usuwania zduplikowanych zdarzeń w kodzie
C. Mechanizm zarządzania pamięcią dla zmiennych globalnych
D. Proces optymalizacji kodu JavaScript podczas kompilacji
INF.04 Pytanie 130
Projektowanie, programowanie …

Co zostanie wyświetlone po wykonaniu poniższego kodu?
function Person(name) { this.name = name; } Person.prototype.sayHello = function() { return `Hello, ${this.name}!`; }; const person = new Person('John'); console.log(person.sayHello());

A. Hello, John!
B. Hello, [object Object]!
C. TypeError: person.sayHello is not a function
D. Hello, undefined!
INF.04 Pytanie 131
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych sposobów może przyczynić się do optymalizacji kodu źródłowego?

A. Zamiana zmiennych globalnych na lokalne
B. Eliminacja nieużywanych zmiennych oraz funkcji
C. Zwiększenie ilości instrukcji warunkowych
D. Dodanie większej liczby komentarzy w kodzie
INF.04 Pytanie 132
Projektowanie, programowanie …

Przeprowadzając analizę kodu interfejsu graficznego napisanego w języku XAML, można zauważyć, że:

Ilustracja do pytania 12
A. elementy: tekst, obraz, przycisk Like, przycisk Share, tekst są ułożone jeden pod drugim
B. tekst "Fotograf" znajduje się po prawej stronie obrazu
C. przyciski są ustawione poziomo obok siebie
D. obraz znajduje się po lewej stronie, a pozostałe elementy po prawej
INF.04 Pytanie 133
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów najczęściej wykorzystuje rekurencję?

A. Obliczanie liczb Fibonacciego
B. Sortowanie przez wstawianie
C. Wyszukiwanie liniowe
D. Sortowanie bąbelkowe
INF.04 Pytanie 135
Projektowanie, programowanie …

Co zostanie wyświetlone w konsoli po wykonaniu poniższego kodu?
console.log(0.1 + 0.2 === 0.3); console.log(0.1 + 0.2);

A. true, 0.3
B. false, 0.3
C. true, 0.30000000000000004
D. false, 0.30000000000000004
INF.04 Pytanie 136
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jaką funkcję pełni operator "|" w języku C++?

A. Bitowe "lub"
B. Operację przesunięcia bitów w prawo
C. Bitowe "xor"
D. Logiczne "lub"
INF.04 Pytanie 137
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest zastosowanie iteratora w zbiorach?

A. Do zmiany rodzaju zbioru w trakcie działania aplikacji
B. Do usuwania elementów ze zbioru
C. Do generowania kopii zbiorów
D. Do iterowania po elementach zbioru
INF.04 Pytanie 138
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych zastosowań najlepiej definiuje bibliotekę jQuery?

A. Tworzenie interfejsów w programach desktopowych
B. Budowanie aplikacji mobilnych
C. Ułatwienie manipulacji DOM oraz obsługi zdarzeń w JavaScript
D. Projektowanie struktur baz danych
INF.04 Pytanie 139
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest najważniejsze właściwość algorytmów szyfrowania symetrycznego?

A. Funkcjonowanie bez użycia klucza
B. Zastosowanie identycznego klucza do szyfrowania oraz deszyfrowania
C. Zastosowanie odmiennych kluczy do szyfrowania i deszyfrowania
D. Szyfrowanie wyłącznie tekstowych plików
INF.04 Pytanie 140
Projektowanie, programowanie …

Jakie będzie działanie przedstawionych dwóch równoważnych fragmentów kodu źródłowego?

Ilustracja do pytania 20
A. wyświetlony na stronie tekst w nagłówku: "Egzamin zawodowy"
B. nadany tytuł strony: "Egzamin zawodowy"
C. nadany tytuł każdego elementu HTML: "Egzamin zawodowy"
D. wyświetlony na stronie tekst w akapicie: "Egzamin zawodowy"
INF.04 Pytanie 142
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza termin 'immutability' w programowaniu funkcyjnym?

A. Obiekty są automatycznie usuwane z pamięci
B. Kod może być wykonywany równolegle
C. Funkcje mogą być przypisywane do zmiennych
D. Stan obiektu nie może być modyfikowany po jego utworzeniu
INF.04 Pytanie 143
Projektowanie, programowanie …

Programista tworzy system zarządzania buforem drukowania dokumentów. Najnowsze zlecenie drukowania dodawane jest na koniec kolejki, a najstarsze z nich są przekazywane do drukarki. Jaką strukturę danych najłatwiej zastosować w tej sytuacji?

A. Stos
B. LIFO
C. Sterta
D. FIFO
INF.04 Pytanie 145
Projektowanie, programowanie …

Co to jest CORS (Cross-Origin Resource Sharing)?

A. Protokół komunikacji między różnymi bazami danych
B. System zarządzania plikami statycznymi w aplikacjach SPA
C. Mechanizm bezpieczeństwa określający, które domeny mogą uzyskiwać dostęp do zasobów na serwerze
D. Metoda kompresji danych w aplikacjach webowych
INF.04 Pytanie 147
Projektowanie, programowanie …

Wykorzystując React.js oraz Angular, stworzono funkcjonalnie równoważne kody źródłowe. Aby móc w metodzie handleSubmit pokazać zawartość kontrolki input w miejscu oznaczonym ???, należy odwołać się do atrybutu o nazwie

Ilustracja do pytania 27
A. nazwa3
B. nazwa4
C. nazwa1
D. nazwa2
INF.04 Pytanie 148
Projektowanie, programowanie …

Co to jest ESLint?

A. System zarządzania zależnościami w projektach Node.js
B. Framework do testowania aplikacji napisanych w JavaScript
C. Kompilator kodu ECMAScript do starszych wersji JavaScript
D. Narzędzie do statycznej analizy kodu i identyfikacji problemów w kodzie JavaScript
INF.04 Pytanie 149
Projektowanie, programowanie …

Co to jest JWT (JSON Web Token)?

A. Format zapisu danych w bazach NoSQL
B. Kompaktowy format do bezpiecznego przekazywania informacji między stronami jako obiekt JSON
C. Biblioteka JavaScript do manipulacji danymi JSON
D. Protokół do przesyłania danych JSON przez sieć
INF.04 Pytanie 150
Projektowanie, programowanie …

Jakie działanie związane z klasą abstrakcyjną jest niedozwolone?

A. Utworzenie instancji tej klasy
B. Określenie metody wirtualnej
C. Rozszerzanie tej klasy
D. Definiowanie pól publicznych
INF.04 Pytanie 151
Projektowanie, programowanie …

Aplikacje webowe stworzone z użyciem frameworka Angular lub biblioteki React, działające na standardowych portach, można uruchomić na lokalnym serwerze, wpisując w przeglądarkę

A. localhost:5001 (React) lub localhost:8080 (Angular)
B. localhost:3000 (React) lub localhost:4200 (Angular)
C. localhost:8080 (React) lub localhost:8000 (Angular)
D. localhost:8000 (React) lub localhost:49887 (Angular)
INF.04 Pytanie 152
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest oznaczenie komentarza wieloliniowego w języku Java?

A. <!-- ... -->
B. """ ... """
C. // ... //
D. /* ... */
INF.04 Pytanie 153
Projektowanie, programowanie …

W wyniku realizacji zaprezentowanego kodu na ekranie pojawią się

Ilustracja do pytania 33
A. elementy z indeksów tablicy, które są podzielne przez 3
B. wszystkie elementy tablicy, które mają wartość nieparzystą
C. elementy tablicy o indeksach: 1, 2, 4, 5, 7, 8
D. wszystkie elementy tablicy, które są wielokrotnością 3
INF.04 Pytanie 154
Projektowanie, programowanie …

Zaprezentowany kod zawiera pola danej klasy. Które pole (pola) mogą być osiągnięte z poziomu głównego programu poprzez odwołanie się w formie nazwaObiektu.nazwaPola?

Ilustracja do pytania 34
A. jedynie p3
B. p3 i p4
C. p1
D. wyłącznie p3, p4, p5
INF.04 Pytanie 155
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stwierdzeń najtrafniej charakteryzuje klasę dziedziczącą?

A. Klasa, która nie może posiadać konstruktorów ani destruktorów
B. Klasa, która dzieli swoje pola z klasami zaprzyjaźnionymi
C. Klasa, która umożliwia wielokrotne dziedziczenie pól prywatnych
D. Klasa, która wykorzystuje pola i metody innej klasy bez ich ponownej definicji
INF.04 Pytanie 156
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest przeznaczenie komentarzy w kodzie źródłowym programu?

A. Do uruchamiania kodu w trybie debugowania
B. Do optymalizacji wydajności kodu
C. Do dokumentowania działania kodu i ułatwienia jego zrozumienia
D. Do definiowania zmiennych globalnych
INF.04 Pytanie 158
Projektowanie, programowanie …

Jakie zasady stosuje programowanie obiektowe?

A. Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem relacyjnych baz danych
B. Rozwiązywanie problemów poprzez modelowanie ich przy pomocy klas i obiektów
C. Zastosowanie wyłącznie algorytmów heurystycznych
D. Podział kodu na funkcje i procedury
INF.04 Pytanie 159
Projektowanie, programowanie …

Celem mechanizmu obietnic (ang. promises) w języku JavaScript jest

A. zarządzanie przechwytywaniem błędów aplikacji
B. zastąpienie mechanizmu dziedziczenia w programowaniu obiektowym
C. zarządzanie funkcjonalnością związaną z kodem asynchronicznym
D. ulepszenie czytelności kodu synchronicznego