Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 161
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów pracujących na tablicy jednowymiarowej ma złożoność obliczeniową O(n2)?

A. Sortowanie bąbelkowe
B. Wyświetlenie elementów
C. Wyszukiwanie metodą binarną
D. Sortowanie szybkie
INF.04 Pytanie 162
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie znaczenie ma deklaracja zmiennej w programowaniu?

A. Przypisanie zmiennej wartości domyślnej
B. Zarezerwowanie miejsca w pamięci dla wyników operacji arytmetycznych
C. Stworzenie nowej wartości w bazie danych
D. Określenie typu oraz nazwy zmiennej w kodzie programu
INF.04 Pytanie 163
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który algorytm sortowania opiera się na metodzie "dziel i zwyciężaj"?

A. Sortowanie szybkie (QuickSort)
B. Sortowanie przez wybór
C. Sortowanie przez wstawianie
D. Sortowanie bąbelkowe
INF.04 Pytanie 164
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych algorytmów sortowania jest najskuteczniejszy w przypadku dużych zbiorów danych w przeważającej liczbie sytuacji?

A. Sortowanie przez zliczanie
B. Sortowanie szybkie (QuickSort)
C. Sortowanie przez wstawianie
D. Sortowanie bąbelkowe
INF.04 Pytanie 165
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jaką wartość dziesiętną reprezentuje liczba binarna 1010?

A. 12
B. 8
C. 14
D. 10
INF.04 Pytanie 166
Projektowanie, programowanie …

Mobilna aplikacja przedstawia listę, w której każdy element można dotknąć palcem, aby zobaczyć jego detale. Zdarzenie, które odpowiada tej czynności, to

A. button clicked.
B. toggled.
C. value changed.
D. tapped.
INF.04 Pytanie 167
Projektowanie, programowanie …

Jaki będzie wynik działania poniższego kodu Python?
def fun(x, l=[]): l.append(x) return l print(fun(1)) print(fun(2)) print(fun(3, [])) print(fun(4))

A. [1], [2], [3], [4, 3]
B. [1], [1, 2], [3], [3, 4]
C. [1], [2], [3], [4]
D. [1], [1, 2], [3], [1, 2, 4]
INF.04 Pytanie 168
Projektowanie, programowanie …

Co to jest GraphQL?

A. Język zapytań do API oraz środowisko wykonawcze do obsługi tych zapytań
B. Biblioteka do tworzenia grafów i diagramów w aplikacjach webowych
C. System zarządzania bazami grafowymi
D. Format danych podobny do JSON używany w komunikacji między aplikacjami
INF.04 Pytanie 169
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych procesów jest wyłącznie związany z kompilowaniem kodu?

A. Detection of logical errors during program execution
B. Real-time translation of instructions
C. Executing code step by step
D. Generating an executable file
INF.04 Pytanie 170
Projektowanie, programowanie …

Podaj wspólną cechę wszystkich kontrolek umieszczonych w ramce

Ilustracja do pytania 10
A. wszystkie są widoczne
B. są w nich ustawione te same wartości domyślne
C. mają identyczny kolor czcionki
D. mają tło w tym samym kolorze
INF.04 Pytanie 171
Projektowanie, programowanie …

Co to jest WebSockets?

A. Protokół komunikacyjny zapewniający dwukierunkową komunikację między przeglądarką a serwerem
B. Format zapisu danych w bazach NoSQL
C. Metoda zabezpieczania połączeń HTTP
D. Biblioteka JavaScript do manipulacji danymi JSON
INF.04 Pytanie 172
Projektowanie, programowanie …

Co to jest lazy loading?

A. Algorytm kompresji obrazów w aplikacjach webowych
B. Technika optymalizacji polegająca na ładowaniu zasobów dopiero wtedy, gdy są potrzebne
C. Metoda przechowywania danych w pamięci podręcznej przeglądarki
D. Proces opóźnionego ładowania bibliotek JavaScript
INF.04 Pytanie 174
Projektowanie, programowanie …

Jakie operacje na plikach można uznać za podstawowe?

A. Otwieranie, zapisywanie, odczytywanie, zamykanie
B. Usuwanie oraz tworzenie nowych plików
C. Jedynie otwieranie oraz zamykanie plików
D. Zmiana rozszerzenia plików podczas działania programu
INF.04 Pytanie 175
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Wskaż poprawny komentarz jednoliniowy, który można dodać w linii 3 w miejscu znaków zapytania, aby był zgodny ze składnią i opisywał operację przeprowadzoną w tej linii?

Ilustracja do pytania 15
A. # wyswietlenie elementu tablicy
B. // wyswietlenie elementu tablicy
C. # wypełnienie elementu tablicy
D. // wypełnienie elementu tablicy
INF.04 Pytanie 176
Projektowanie, programowanie …

Który z paradygmatów programowania najbardziej akcentuje dziedziczenie oraz polimorfizm?

A. Programowanie strukturalne
B. Programowanie obiektowe
C. Programowanie funkcyjne
D. Programowanie proceduralne
INF.04 Pytanie 177
Projektowanie, programowanie …

Jakie są kluczowe zasady WCAG 2.0?

A. Dostosowana, błyskawiczna, mobilna, dostępna
B. Percepcyjna, operacyjna, zrozumiała, solidna
C. Ewolucyjna, interaktywna, efektywna
D. Elastyczna, prosta, przejrzysta, trwała
INF.04 Pytanie 178
Projektowanie, programowanie …

Po uruchomieniu podanego kodu w języku C++ na konsoli zobaczymy następujący tekst:

Ilustracja do pytania 18
A. "%s dodawania: %d + %.2f=%f", "Wynik", a, b, w
B. "%s dodawania: %d + %.2f = %f", "Wynik", 5, 5.12345, 10.123450
C. Wynik dodawania: 5+5.12=10.123450
D. dodawania: 5+5.12345=10.123450 Wynik
INF.04 Pytanie 181
Projektowanie, programowanie …

Co to jest JWT (JSON Web Token)?

A. Protokół transferu plików JSON między serwerami
B. Format kompresji danych JavaScript i HTML w aplikacjach webowych
C. Biblioteka JavaScript do manipulacji danymi JSON
D. Otwarty standard do bezpiecznego przekazywania danych w formacie JSON
INF.04 Pytanie 182
Projektowanie, programowanie …

Jaki będzie wynik działania poniższego kodu w języku C#?
int x = 5; int y = 10; Console.WriteLine($"Suma {x} i {y} wynosi {x + y}");

A. Suma x i y wynosi 15
B. Suma 5 i 10 wynosi 15
C. Suma 5 i 10 wynosi x + y
D. Error: niewłaściwa składnia
INF.04 Pytanie 184
Projektowanie, programowanie …

Zamieszczony kawałek kodu w języku C# tworzy hasło. Wskaż prawdziwe stwierdzenie dotyczące cech tego hasła?

Ilustracja do pytania 24
A. Ma maksymalną długość 7 znaków, co ustala zmienna i
B. Może zawierać małe oraz wielkie litery, cyfry i znaki specjalne
C. Ma 8 znaków lub więcej i zawiera małe oraz wielkie litery, a także cyfry
D. Może zawierał małe i wielkie litery oraz cyfry
INF.04 Pytanie 185
Projektowanie, programowanie …

Wskaż poprawny pod względem składniowym kod dla formatu JSON, który jest używany do wymiany danych między backendem a frontendem aplikacji.

Ilustracja do pytania 25
A. Kod1
B. Kod3
C. Kod2
D. Kod4
INF.04 Pytanie 186
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie są różnice między typem łańcuchowym a typem znakowym?

A. Typ łańcuchowy obsługuje liczby całkowite, a znakowy liczby zmiennoprzecinkowe
B. Typ łańcuchowy przechowuje pojedyncze znaki, a znakowy długie ciągi znaków
C. Typ znakowy przechowuje pojedyncze znaki, a łańcuchowy ciągi znaków
D. Typ znakowy przechowuje dane logiczne, a łańcuchowy tekst
INF.04 Pytanie 187
Projektowanie, programowanie …

Jakie środowisko jest przeznaczone do tworzenia aplikacji mobilnych dla urządzeń Apple, wykorzystujące różne języki programowania, takie jak Java i Objective C?

A. React Native
B. NetBeans
C. XCode
D. Android Studio
INF.04 Pytanie 190
Projektowanie, programowanie …

Sposób deklaracji Klasa2 wskazuje, że

Ilustracja do pytania 30
A. Klasa2 dziedziczy od Klasa1
B. Klasa2 stanowi klasę bazową
C. Klasa1 dziedziczy od Klasa2
D. Klasa1 jest dzieckiem Klasy2
INF.04 Pytanie 192
Projektowanie, programowanie …

Które z poniższych twierdzeń najlepiej charakteryzuje metodę wirtualną?

A. Metoda, która działa wyłącznie dla statycznych pól danej klasy
B. Metoda, która może być wywoływana tylko przez klasę nadrzędną
C. Metoda, która może być przesłonięta w klasie dziedziczącej
D. Metoda, która jest zawsze stosowana w konstruktorach danej klasy
INF.04 Pytanie 193
Projektowanie, programowanie …

Algorytm wyszukiwania sekwencyjnego z wykorzystaniem wartownika opiera się na założeniu, że

A. zbiór ma zawsze 100 elementów
B. szukany element powinien wystąpić wielokrotnie w zbiorze
C. zbiór danych wejściowych musi być uporządkowany
D. na końcu analizowanego zbioru należy dodać wartownika
INF.04 Pytanie 195
Projektowanie, programowanie …

Jaką rolę pełni instrukcja throw w języku C++?

A. Zgłasza wyjątek, który można przechwycić za pomocą bloku catch
B. Inicjuje nowy wyjątek podczas działania aplikacji
C. Przerywa działanie programu, gdy wystąpi wyjątek
D. Ogranicza zasięg zmiennych w bloku try
INF.04 Pytanie 199
Projektowanie, programowanie …

Jakie ma znaczenie "operacja wejścia" w kontekście programowania?

A. Wprowadzanie nowych funkcji do aplikacji
B. Zmiana wartości zmiennych globalnych
C. Przekazywanie danych do programu z zewnętrznych źródeł
D. Naprawianie błędów w kodzie aplikacji
INF.04 Pytanie 200
Projektowanie, programowanie …

Jaką nazwę kontrolki powinno się umieścić w początkowej linii kodu, w miejscu <???, aby została ona wyświetlona w podany sposób?

Ilustracja do pytania 40
A. Spinner
B. Switch
C. SeekBar
D. RatinoBar