Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 241
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Którą funkcję w C++ można zastosować do dynamicznego przydzielania pamięci dla tablicy?

A. free()
B. delete[]
C. malloc()
D. sizeof()
INF.04 Pytanie 242
Projektowanie, programowanie …

Co to jest lazy loading w kontekście ładowania obrazów na stronie?

A. Technika ładowania obrazów dopiero w momencie, gdy stają się widoczne dla użytkownika
B. Format przechowywania obrazów w pamięci podręcznej przeglądarki
C. Protokół transferu obrazów między serwerem a przeglądarką
D. Metoda kompresji obrazów przed wysłaniem na serwer
INF.04 Pytanie 243
Projektowanie, programowanie …

Jakie czynności należy wykonać, aby zrealizować zdarzenie kliknięcia na przycisk w aplikacji desktopowej?

A. Powiązać zdarzenie kliknięcia z odpowiednią metodą w kodzie
B. Utworzyć metodę w systemie menu
C. Zaprojektować nowy dialog modalny
D. Zmienić plik XAML
INF.04 Pytanie 244
Projektowanie, programowanie …

Co to jest JWT (JSON Web Token)?

A. Biblioteka JavaScript do manipulacji danymi JSON
B. Protokół komunikacji między frontendem a backendem
C. Otwarty standard do bezpiecznego przekazywania informacji między stronami jako obiekt JSON
D. Format przechowywania danych w bazach NoSQL
INF.04 Pytanie 245
Projektowanie, programowanie …

W aplikacji mobilnej, aby określić warianty grafiki w zależności od wielkości ekranu, należy (uwaga: odpowiedzi wariantowe dla dwóch systemów - sugerować się systemem omawianym na zajęciach)

A. iOS: dodać do nazw plików sufiksy @2x, @3x. Android: umieścić grafikę w odpowiednich folderach drawable: -hdpi, -xhpi, xxhdpi
B. iOS: dodać do nazw sufiksy oznaczające rozdzielczość, np. 32ppi. Android: umieścić grafikę w odpowiednich katalogach: 32ppi, 64ppi, 96ppi
C. iOS: dodać do nazw sufiksy #2x, #3x. Android: dodać do nazw sufiks rozdzielczości: -32x32, -64x64, -96x96
D. iOS: utworzyć katalogi hdpi, lhpi, xhpi i dodać do nich grafiki. Android: utworzyć katalogi 32x32, 64x64, 96x96 i dodać do nich grafiki
INF.04 Pytanie 246
Projektowanie, programowanie …

Pętla przedstawiona w zadaniu działa na zmiennej typu string o nazwie ciąg. Jej celem jest

Ilustracja do pytania 6
A. zamienić w ciągu małe litery na wielkie
B. od każdego znaku w ciągu, który nie jest równy 0, odjąć kod 32
C. od każdego znaku w ciągu odjąć kod 32
D. zamienić w ciągu wielkie litery na małe
INF.04 Pytanie 247
Projektowanie, programowanie …

Co to jest destructuring assignment w JavaScript?

A. Metoda usuwania nieużywanych zmiennych z kodu
B. Technika optymalizacji kodu przez kompilator
C. Składnia pozwalająca na rozpakowanie wartości z tablic lub obiektów do oddzielnych zmiennych
D. Proces konwersji typów danych w JavaScript
INF.04 Pytanie 249
Projektowanie, programowanie …

W obrębie klasy pracownik zdefiniowano przedstawione metody. Którą z nich można zgodnie z jej funkcją rozszerzyć o element diagnostyczny o treści: cout << "Obiekt został usunięty";

Ilustracja do pytania 9
A. ~pracownik
B. wypisz
C. operator==
D. pracownik
INF.04 Pytanie 251
Projektowanie, programowanie …

W jakiej sytuacji kolekcja typu lista okaże się bardziej wydajna niż tablica?

A. Gdy mamy pewność co do dokładnego rozmiaru kolekcji przed kompilacją
B. Gdy chcemy uzyskać dostęp do elementów przy pomocy indeksu
C. Gdy liczba elementów w kolekcji jest niezmienna
D. Gdy liczba elementów w kolekcji zmienia się dynamicznie
INF.04 Pytanie 253
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest kluczowe działanie przy opracowywaniu zbiorów danych do rozwiązania problemu programistycznego?

A. Weryfikacja zbiorów danych przed ich zastosowaniem
B. Realizacja algorytmu sortującego
C. Wybór odpowiednich struktur danych
D. Zmiana języka programowania na bardziej wydajny
INF.04 Pytanie 254
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych poniżej błędów podczas wykonywania programu można obsłużyć poprzez zastosowanie wyjątków?

A. Błąd kompilacyjny
B. Błąd w składni
C. Błąd dzielenia przez zero
D. Niekompatybilność typów danych w kodzie
Projektowanie, programowanie …

Jaką cechą charakteryzuje się sieć asynchroniczna?

A. Dane są przesyłane w sposób nieciągły, bez synchronizacji zegarów
B. Dane są przesyłane jedynie w określonych przedziałach czasowych
C. Jest bardziej niezawodna od sieci synchronicznej
D. Wymaga synchronizacji zegarów
INF.04 Pytanie 256
Projektowanie, programowanie …

Która z wymienionych kart graficznych oferuje lepszą wydajność w grach komputerowych?

A. NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti - 4GB GDDR5, 128-bit
B. AMD Radeon RX 580 - 8GB GDDR5, 256-bit
C. AMD Radeon R7 240 - 2GB GDDR5, 64-bit
D. Intel UHD Graphics 630 - zintegrowana
INF.04 Pytanie 257
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza akronim IDE w kontekście programowania?

A. Zintegrowane Środowisko Debugowania
B. Integrated Development Environment
C. Interaktywny Edytor Debugowania
D. Interaktywny Silnik Programistyczny
INF.04 Pytanie 258
Projektowanie, programowanie …

Co to jest JWT (JSON Web Token)?

A. Standard definiujący sposób bezpiecznego przekazywania informacji jako obiekt JSON
B. Protokół komunikacyjny do transferu danych między klientem a serwerem
C. Biblioteka JavaScript do walidacji formularzy webowych
D. Format zapisu danych używany w bazach NoSQL
INF.04 Pytanie 259
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu, który znajduje się przed definicją metody Dodaj() w klasie Kalkulator, powoduje, że

Ilustracja do pytania 19
A. jest ona dostępna zarówno wewnątrz klasy, jak i w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
B. nie jest ona dostępna z poziomu klas zaprzyjaźnionych z klasą Kalkulator
C. jest ona dostępna w programie głównym i może być wywoływana na rzecz instancji klasy Kalkulator
D. nie jest ona dostępna w klasach, które dziedziczą po klasie Kalkulator
INF.04 Pytanie 260
Projektowanie, programowanie …

Co to jest garbage collection w programowaniu?

A. Metoda kompresji danych w bazach SQL
B. Technika optymalizacji algorytmów sortowania danych
C. Proces usuwania nieużywanych elementów z interfejsu użytkownika
D. Automatyczne zarządzanie pamięcią, które zwalnia pamięć zajmowaną przez nieużywane obiekty
INF.04 Pytanie 261
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych wzorców projektowych jest używany do tworzenia pojedynczej instancji klasy w całej aplikacji?

A. Singleton
B. Factory
C. Observer
D. Decorator
INF.04 Pytanie 263
Projektowanie, programowanie …

W klasie pracownik zdefiniowano opisane metody. Która z nich jest odpowiednia do dodania elementu diagnostycznego o treści: cout << "Obiekt został usunięty";

Ilustracja do pytania 23
A. operator==
B. pracownik
C. wypisz
D. ~pracownik
INF.04 Pytanie 264
Projektowanie, programowanie …

Wykorzystanie typu DECIMAL w MySQL wymaga wcześniejszego określenia długości (liczby cyfr) przed oraz po przecinku. Jak należy to zapisać?

A. logiczny
B. łańcuchowy
C. stałoprzecinkowy
D. zmiennoprzecinkowy
INF.04 Pytanie 266
Projektowanie, programowanie …

Który z wymienionych elementów interfejsu użytkownika jest charakterystyczny dla aplikacji działającej na komputerze?

A. Routing
B. Strona HTML
C. Przycisk (Button)
D. API REST
INF.04 Pytanie 267
Projektowanie, programowanie …

Zademonstrowana pętla wykorzystuje obiekt random do

Ilustracja do pytania 27
A. wielokrotnego generowania liczby, aby stworzyć ciąg z liczb pseudolosowych
B. uzupełnienia tablicy danymi w postaci liczb pseudolosowych
C. stworzenia losowego napisu o długości 8 znaków składającego się z liter
D. jednorazowego wylosowania znaku z określonego zestawu znaków
INF.04 Pytanie 268
Projektowanie, programowanie …

Co oznacza pojęcie TDD w kontekście programowania?

A. Test-Driven Development - praktyka pisania testów przed implementacją kodu
B. Technical Design Document - dokumentacja techniczna projektu
C. Task Deployment Diagram - schemat wdrażania zadań w projekcie
D. Type Definition Document - dokumentacja typów danych w aplikacji
INF.04 Pytanie 270
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stwierdzeń najcelniej opisuje proces uruchamiania aplikacji?

A. Wykonywanie programu na podstawie przetłumaczonego kodu maszynowego
B. Przetwarzanie kodu źródłowego przez kompilator
C. Generowanie pliku źródłowego
D. Tłumaczenie kodu źródłowego na język pośredni
INF.04 Pytanie 272
Projektowanie, programowanie …

Jakie są cechy biblioteki statycznej w zestawieniu z dynamiczną?

A. Może być zmieniana w czasie działania programu
B. Jest wczytywana do pamięci podczas działania aplikacji
C. Zostaje dodana do pliku wykonywalnego w trakcie kompilacji
D. Nie potrzebuje obecności pliku wykonywalnego
INF.04 Pytanie 274
Projektowanie, programowanie …

Jaką technologię stosuje się do powiązania aplikacji internetowej z systemem baz danych?

A. CSS
B. HTTP
C. JavaScript
D. SQL
INF.04 Pytanie 275
Projektowanie, programowanie …

Wartości składowych RGB koloru #AA41FF zapisane w systemie szesnastkowym po przekształceniu na system dziesiętny są odpowiednio

A. 160, 65, 255
B. 170, 65, 255
C. 170, 64, 255
D. 160, 64, 255
INF.04 Pytanie 276
Projektowanie, programowanie …

Jakie stwierdzenie najlepiej tłumaczy cel podziału programu na funkcje (metody)?

A. Ułatwia proces debugowania oraz ponowne wykorzystanie fragmentów kodu
B. Eliminuje potrzebę korzystania ze zmiennych globalnych
C. Gwarantuje automatyczną kompilację programu
D. Umożliwia skrócenie kodu przez eliminację wszelkich komentarzy
INF.04 Pytanie 277
Projektowanie, programowanie …

W zaprezentowanym wideo przedstawiono narzędzie do tworzenia interfejsu użytkownika, dla którego automatycznie generuje się

A. obsługa przycisku ekranu dotykowego
B. kod Java
C. kod XML
D. obsługa wciśniętego przycisku
INF.04 Pytanie 278
Projektowanie, programowanie …

Jak określa się proces, w trakcie którego klasa przejmuje właściwości innej klasy w programowaniu obiektowym?

A. Abstrakcja
B. Dziedziczenie
C. Hermetyzacja
D. Polimorfizm
INF.04 Pytanie 279
Projektowanie, programowanie …

Co to jest serverless computing?

A. Technika projektowania baz danych bez użycia serwera SQL
B. Proces kompilacji kodu bezpośrednio w przeglądarce użytkownika
C. Model wykonywania kodu w chmurze bez konieczności zarządzania infrastrukturą serwerową
D. Metoda tworzenia aplikacji bez użycia back-endu