Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

INF.04 Pytanie 281
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu znajdujący się przed definicją metody Dodaj() w klasie Kalkulator sprawia, że:

Ilustracja do pytania 1
A. nie jest ona dostępna z poziomu klas, które są zaprzyjaźnione z klasą Kalkulator
B. jest ona możliwa do wykorzystania w programie głównym i można ją wywołać na instancji klasy Kalkulator
C. nie jest ona osiągalna w klasach, które dziedziczą po klasie Kalkulator
D. jest ona dostępna zarówno w samej klasie, jak i w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
INF.04 Pytanie 282
Projektowanie, programowanie …

Które z wymienionych stwierdzeń najtrafniej charakteryzuje klasę dziedziczącą?

A. Klasa, która wykorzystuje pola i metody innej klasy bez ich ponownej definicji
B. Klasa, która dzieli swoje pola z klasami zaprzyjaźnionymi
C. Klasa, która nie może posiadać konstruktorów ani destruktorów
D. Klasa, która umożliwia wielokrotne dziedziczenie pól prywatnych
INF.04 Pytanie 284
Projektowanie, programowanie …

Która z wymienionych właściwości najlepiej charakteryzuje biblioteki dynamiczne?

A. Są statycznie dołączane do pliku wykonywalnego
B. Zawierają kod źródłowy aplikacji
C. Są ładowane w trakcie działania aplikacji
D. Są ładowane podczas kompilacji
INF.04 Pytanie 286
Projektowanie, programowanie …

Jakie informacje zawiera zestaw instrukcji (ISA) danego procesora?

A. Instrukcje, które procesor jest w stanie wykonać
B. Typy danych, które są trzymane w pamięci
C. Układ połączeń między procesorem a innymi elementami
D. Metodę obsługi pamięci podręcznej
INF.04 Pytanie 287
Projektowanie, programowanie …

Kod zaprezentowany w filmie w języku C++ nie przechodzi kompilacji. Co należy zmodyfikować w tym kodzie, aby kompilacja odbyła się bez błędów?

A. dodać deklarację funkcji sprawdz przed funkcją main
B. zadeklarować zmienną sprawdz przed jej wykorzystaniem w linii 11
C. poprawnie zapisać warunek w instrukcji if w linii 11, np. sprawdz(x)==true
D. naprawić błąd w funkcji sprawdz, który polega na braku nawiasów {} w pętli for
INF.04 Pytanie 288
Projektowanie, programowanie …

Jakie środowisko jest przeznaczone do tworzenia aplikacji mobilnych dla urządzeń Apple, wykorzystujące różne języki programowania, takie jak Java i Objective C?

A. Android Studio
B. XCode
C. React Native
D. NetBeans
INF.04 Pytanie 289
Projektowanie, programowanie …

W celu wdrożenia w aplikacji internetowej mechanizmu zbierania danych statystycznych na komputerach użytkowników, można użyć

A. ciasteczka
B. sesje
C. buforowanie
D. formulacje
INF.04 Pytanie 290
Projektowanie, programowanie …

Które stwierdzenie dotyczące interfejsu w Java jest prawdziwe?

A. Wszystkie metody w interfejsie są domyślnie publiczne i abstrakcyjne
B. Interfejs może dziedziczyć po wielu klasach jednocześnie
C. W interfejsie można definiować implementacje metod statycznych
D. Interfejs może zawierać pola z dostępem protected
INF.04 Pytanie 291
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Który rodzaj kolekcji pozwala na dostęp do elementów w porządku FIFO (First In First Out)?

A. Kolekcja LIFO
B. Sekwencja
C. Tablica
D. Kolejka
INF.04 Pytanie 293
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jaka jest składnia komentarza jednoliniowego w języku Python?

A. !
B. ""
C. //
D. #
INF.04 Pytanie 294
Projektowanie, programowanie …

Jednym z elementów, które mają zostać zaimplementowane w aplikacji, jest możliwość cofnięcia ostatnich działań do 20 operacji wstecz (undo). Struktura danych, która jest odpowiednia do tego celu i pozwala na dostęp tylko do ostatnio dodanego elementu, to:

A. stos
B. tablica
C. drzewo
D. kolejka
INF.04 Pytanie 298
Projektowanie, programowanie …

Zademonstrowana pętla wykorzystuje obiekt random do

Ilustracja do pytania 18
A. wielokrotnego generowania liczby, aby stworzyć ciąg z liczb pseudolosowych
B. uzupełnienia tablicy danymi w postaci liczb pseudolosowych
C. jednorazowego wylosowania znaku z określonego zestawu znaków
D. stworzenia losowego napisu o długości 8 znaków składającego się z liter
INF.04 Pytanie 299
Projektowanie, programowanie …

Co to jest Redux?

A. Framework do tworzenia aplikacji mobilnych
B. Biblioteka do zarządzania stanem aplikacji w JavaScript
C. System kontroli wersji dla projektów JavaScript
D. Narzędzie do optymalizacji wydajności aplikacji React
INF.04 Pytanie 300
Projektowanie, programowanie …

Mobilna aplikacja przedstawia listę, w której każdy element można dotknąć palcem, aby zobaczyć jego detale. Zdarzenie, które odpowiada tej czynności, to

A. toggled.
B. button clicked.
C. tapped.
D. value changed.
INF.04 Pytanie 301
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest główne zadanie debuggera w środowisku programowania?

A. Kompilowanie kodu źródłowego
B. Analiza i usuwanie błędów w kodzie
C. Generowanie plików wykonywalnych
D. Tworzenie kodu źródłowego
INF.04 Pytanie 302
Projektowanie, programowanie …

Jakie czynności należy wykonać, aby zrealizować zdarzenie kliknięcia na przycisk w aplikacji desktopowej?

A. Zmienić plik XAML
B. Powiązać zdarzenie kliknięcia z odpowiednią metodą w kodzie
C. Utworzyć metodę w systemie menu
D. Zaprojektować nowy dialog modalny
INF.04 Pytanie 303
Projektowanie, programowanie …

Co zostanie wyświetlone po wykonaniu poniższego kodu JavaScript?
const promise = new Promise((resolve, reject) => { setTimeout(() => { resolve('success'); }, 1000); }); promise .then(res => { console.log(res); return 'first then'; }) .then(res => { console.log(res); });

A. first then, success
B. success, first then
C. success
D. first then
INF.04 Pytanie 304
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu, który znajduje się przed definicją metody Dodaj() w klasie Kalkulator, powoduje, że

Ilustracja do pytania 24
A. jest ona dostępna zarówno wewnątrz klasy, jak i w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
B. nie jest ona dostępna w klasach, które dziedziczą po klasie Kalkulator
C. jest ona dostępna w programie głównym i może być wywoływana na rzecz instancji klasy Kalkulator
D. nie jest ona dostępna z poziomu klas zaprzyjaźnionych z klasą Kalkulator
INF.04 Pytanie 307
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Która z poniższych struktur danych jest najbardziej odpowiednia do przechowywania unikalnych elementów?

A. Tablica
B. Kolejka priorytetowa
C. Sekwencja
D. Zbiór (Set)
INF.04 Pytanie 308
Projektowanie, programowanie …

Jakie znaczenie ma pojęcie "debugowanie" w kontekście programowania?

A. Wdrażanie aplikacji w środowisku produkcyjnym
B. Tworzenie nowych funkcjonalności aplikacji
C. Przygotowywanie dokumentacji kodu
D. Wyszukiwanie i usuwanie błędów w kodzie
INF.04 Pytanie 309
Projektowanie, programowanie …

Co to jest CORS (Cross-Origin Resource Sharing)?

A. Protokół komunikacji między różnymi bazami danych
B. Metoda kompresji danych w aplikacjach webowych
C. System zarządzania plikami statycznymi w aplikacjach SPA
D. Mechanizm bezpieczeństwa określający, które domeny mogą uzyskiwać dostęp do zasobów na serwerze
INF.04 Pytanie 311
Kategorie: Programowanie
Projektowanie, programowanie …

Jakie ma znaczenie operator "==" w języku C++?

A. Przypisanie wartości do zmiennej
B. Negacja logiczna
C. Porównanie dwóch wartości
D. Zwiększenie wartości zmiennej o 1
INF.04 Pytanie 312
Projektowanie, programowanie …

Zaprezentowany kod zawiera pola danej klasy. Które pole (pola) mogą być osiągnięte z poziomu głównego programu poprzez odwołanie się w formie nazwaObiektu.nazwaPola?

Ilustracja do pytania 32
A. p1
B. wyłącznie p3, p4, p5
C. jedynie p3
D. p3 i p4
INF.04 Pytanie 313
Projektowanie, programowanie …

Zaznaczone elementy w przedstawionych obramowaniach mają na celu

Ilustracja do pytania 33
A. uzyskanie nazwy obiektu obrazującego okno aplikacji
B. zapisanie tytułu okna do obiektu Tekst
C. przypisanie nazwy obiektu obrazującego okno aplikacji
D. ustawienie tytułu okna na "Tekst"
INF.04 Pytanie 314
Projektowanie, programowanie …

Jakie są korzyści z wykorzystania struktur danych typu mapa (np. HashMap w Javie) w kontekście tworzenia zbiorów danych?

A. Bo pozwalają na sortowanie danych bez dodatkowych działań
B. Gdyż nie potrzebują znajomości wielkości danych przed kompilacją
C. Z powodu szybkiego uzyskiwania dostępu do elementów przy użyciu klucza
D. Ponieważ struktury danych typu mapa zajmują mniej pamięci niż tablice
INF.04 Pytanie 316
Projektowanie, programowanie …

Podaj wspólną cechę wszystkich kontrolek umieszczonych w ramce

Ilustracja do pytania 36
A. są w nich ustawione te same wartości domyślne
B. wszystkie są widoczne
C. mają identyczny kolor czcionki
D. mają tło w tym samym kolorze
INF.04 Pytanie 317
Projektowanie, programowanie …

Jakie jest podstawowe zadanie konstruktora w klasie?

A. Inicjalizacja obiektu w momencie jego tworzenia
B. Nadanie wartości polom obiektu po jego zniszczeniu
C. Wprowadzenie nowej metody do już istniejącej klasy
D. Usuwanie instancji obiektów
INF.04 Pytanie 318
Projektowanie, programowanie …

Co to jest event bubbling w JavaScript?

A. Metoda zarządzania kolejką zdarzeń w aplikacjach asynchronicznych
B. System powiadomień o błędach w konsoli JavaScript
C. Proces, w którym zdarzenie zaczyna się od najbardziej szczegółowego elementu i propaguje w górę hierarchii DOM
D. Technika optymalizacji wydajności zdarzeń na stronie
INF.04 Pytanie 319
Projektowanie, programowanie …

Który z poniższych problemów jest najczęściej rozwiązywany z zastosowaniem algorytmu rekurencyjnego?

A. Sortowanie za pomocą metody QuickSort
B. Obliczanie sumy elementów w tablicy
C. Wyszukiwanie binarne w uporządkowanej tablicy
D. Generowanie ciągu Fibonacciego
INF.04 Pytanie 320
Projektowanie, programowanie …

Co to jest serverless computing?

A. Metoda tworzenia aplikacji bez użycia back-endu
B. Proces kompilacji kodu bezpośrednio w przeglądarce użytkownika
C. Model wykonywania kodu w chmurze bez konieczności zarządzania infrastrukturą serwerową
D. Technika projektowania baz danych bez użycia serwera SQL