Filtrowanie pytań
Projektowanie, programowanie …
A. Bubble Sort
B. Dijkstra
C. Merge Sort
D. Binary Search
Projektowanie, programowanie …
Jak nazywa się technika umożliwiająca asynchroniczne wykonywanie operacji w JavaScript?
A. Object
B. Variable
C. Promise
D. Function
Projektowanie, programowanie …
Który z podanych algorytmów można zrealizować zarówno w sposób iteracyjny, jak i rekurencyjny?
A. Algorytm generowania liczb losowych
B. Algorytm wyszukiwania binarnego
C. Algorytm sortowania bąbelkowego
D. Algorytm mapowania kluczy w tablicach asocjacyjnych
Projektowanie, programowanie …
Zapis w języku C# przedstawia definicję klasy Car, która:

A. odziedzicza po Vehicle
B. jest zaprzyjaźniona z klasą Vehicle
C. używa pól prywatnych klasy Vehicle
D. jest klasą podstawową (nie dziedziczy po innej klasie)
Projektowanie, programowanie …
Jakie z wymienionych czynności można zrealizować przy pomocy składnika statycznego danej klasy?
A. Tworzenie prywatnych kopii pól dla każdej instancji
B. Umożliwienie dzielenia pól klasy pomiędzy zaprzyjaźnione klasy
C. Wywołanie destruktora klasy bez jej usuwania
D. Zachowanie wartości wspólnych dla wszystkich instancji klasy
Projektowanie, programowanie …
Które stwierdzenie dotyczące interfejsu w Java jest prawdziwe?
A. Interfejs może dziedziczyć po wielu klasach jednocześnie
B. Wszystkie metody w interfejsie są domyślnie publiczne i abstrakcyjne
C. W interfejsie można definiować implementacje metod statycznych
D. Interfejs może zawierać pola z dostępem protected
Projektowanie, programowanie …
Która z poniższych deklaracji w języku C++ poprawnie opisuje tablicę dwuwymiarową?
A. int matrix[3][3][3];
B. int matrix[3][3];
C. int matrix[];
D. int matrix[3];
Projektowanie, programowanie …
Jakie są korzyści z wykorzystania struktur danych typu mapa (np. HashMap w Javie) w kontekście tworzenia zbiorów danych?
A. Gdyż nie potrzebują znajomości wielkości danych przed kompilacją
B. Z powodu szybkiego uzyskiwania dostępu do elementów przy użyciu klucza
C. Ponieważ struktury danych typu mapa zajmują mniej pamięci niż tablice
D. Bo pozwalają na sortowanie danych bez dodatkowych działań
Projektowanie, programowanie …
Co to jest Service Worker w kontekście Progressive Web Apps?
A. Protokół komunikacji między przeglądarką a serwerem
B. Skrypt działający w tle przeglądarki, niezależnie od strony webowej
C. Usługa hostingowa dla aplikacji webowych
D. Narzędzie do testowania wydajności aplikacji
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych kroków wchodzi w skład testowania aplikacji?
A. Debugowanie kodu w celu znalezienia błędów
B. Kompilowanie aplikacji
C. Projektowanie bazy danych
D. Opracowywanie interfejsu graficznego
Projektowanie, programowanie …
Który z poniższych problemów jest najczęściej rozwiązywany z zastosowaniem algorytmu rekurencyjnego?
A. Generowanie ciągu Fibonacciego
B. Obliczanie sumy elementów w tablicy
C. Sortowanie za pomocą metody QuickSort
D. Wyszukiwanie binarne w uporządkowanej tablicy
Projektowanie, programowanie …
Jakie określenie w programowaniu obiektowym odnosi się do "zmiennej klasy"?
A. Metoda
B. Pole
C. Obiekt
D. Konstruktor
Projektowanie, programowanie …
Która z wymienionych aplikacji stanowi przykład prostego rozwiązania mobilnego?
A. Aplikacja z rozbudowanym systemem zarządzania projektami
B. Aplikacja do monitorowania użycia pamięci RAM
C. Aplikacja do analizy danych finansowych
D. Aplikacja typu zegar
Projektowanie, programowanie …
Co to jest lazy loading w kontekście aplikacji webowych?
A. Metoda kompresji obrazów na stronach internetowych
B. Narzędzie do testowania wydajności ładowania strony
C. Strategia optymalizacji, która opóźnia ładowanie zasobów do momentu, gdy są faktycznie potrzebne
D. Technika przechowywania danych w pamięci podręcznej przeglądarki
Projektowanie, programowanie …
Jakie obliczenia można wykonać za pomocą poniższego algorytmu, który operuje na dodatnich liczbach całkowitych?

A. największy wspólny dzielnik wprowadzonej liczby
B. sumę wprowadzonych liczb
C. liczbę cyfr w wprowadzonej liczbie
D. sumę cyfr wprowadzonej liczby
Projektowanie, programowanie …
Jakie składniki powinien mieć plan projektu?
A. Wyłącznie etapy projektu
B. Etapy projektu, ramy czasowe, zasoby i zadania
C. Terminy i zasoby ludzkie
D. Tylko czas wykonania i budżet
Projektowanie, programowanie …
Zalecenia standardu WCAG 2.0 dotyczące percepcji koncentrują się na
A. zapewnieniu odpowiedniej ilości czasu na przeczytanie i zrozumienie treści
B. umożliwieniu interakcji między komponentami użytkownika za pomocą klawiatury
C. zrozumieniu i wiarygodności prezentowanych treści na stronie
D. prezentacji elementów interfejsu użytkownika
Projektowanie, programowanie …
Klasa Mieszkaniec zawiera atrybuty: imie, nazwisko, ulica, nrDomu, rokUrodzenia. W tej klasie umieszczono opisane poniżej konstruktory (zapisano jedynie typy argumentów). Do tworzenia obiektu za pomocą konstruktora kopiującego wykorzystany będzie konstruktor określony w punkcie

A. 2
B. 3
C. 4
D. 1
Projektowanie, programowanie …
Jakie z poniższych narzędzi wspomaga projektowanie interfejsu użytkownika w aplikacjach mobilnych?
A. PyCharm Debugger
B. Android Studio Layout Editor
C. Kompilator Javy
D. Narzędzie do zarządzania bazami danych
Projektowanie, programowanie …
Zaproponowany fragment kodu w Android Studio realizuje metodę nasłuchującą do obsługi wydarzenia

A. zmiany stanu kontrolki Switch
B. wybór daty
C. naciśnięcia przycisku
D. zmiany w polu tekstowym
Projektowanie, programowanie …
Która z poniższych nie jest zasadą czystego kodu (clean code)?
A. Maksymalna złożoność funkcji
B. Konsekwentne nazewnictwo
C. Jedna odpowiedzialność funkcji
D. Samodokumentujący się kod
Projektowanie, programowanie …
Które narzędzie służy do tworzenia makiet interfejsu użytkownika (UI mockups)?
A. Figma
B. Jenkins
C. Postman
D. Webpack
Projektowanie, programowanie …
Który z wymienionych wzorców projektowych jest najbardziej odpowiedni do uproszczenia interfejsu złożonego systemu?
A. Kompozyt (Composite)
B. Fasada (Facade)
C. Singleton (Singleton)
D. Metoda szablonowa (Template method)
Projektowanie, programowanie …
Programista pragnie wybrać algorytm, który najszybciej przetwarza dane w jego aplikacji. Na podstawie złożoności obliczeniowej przedstawionej w tabeli, należy wskazać algorytm numer

A. 4
B. 3
C. 1 lub 5
D. 2 lub 3
Projektowanie, programowanie …
Który system informatyczny powinien być zastosowany do zarządzania sprzedażą w e-sklepie?
A. System CMS
B. System ERP
C. System CRM
D. System e-commerce
Projektowanie, programowanie …
Jakiego typu funkcja jest tworzona poza klasą, ale ma dostęp do jej prywatnych i chronionych elementów?
A. Destruktor
B. Metoda statyczna
C. Konstruktor
D. Funkcja zaprzyjaźniona
Projektowanie, programowanie …
Algorytmu Euklidesa, przedstawionego na schemacie, należy użyć do obliczenia.

A. Największego Wspólnego Dzielnika
B. Najmniejszej Wspólnej Wielokrotności
C. największego elementu w zbiorze liczb
D. najmniejszej liczby pierwszej w danym zakresie
Projektowanie, programowanie …
W programie desktopowym stworzono rozwijaną listę oraz przypisano cztery funkcje do obsługi zdarzeń tej kontrolki. Jaki komunikat pojawi się po dokonaniu wyboru w tej liście?

A. Zdarzenie 2
B. Zdarzenie 4
C. Zdarzenie 3
D. Zdarzenie 1
Projektowanie, programowanie …
W frameworkach do budowy aplikacji mobilnych lub desktopowych znajduje zastosowanie wzorzec MVVM, oznaczający Model-View-ViewModel. Te podejście do programowania oznacza, że
A. w aplikacji obecny jest jedynie interfejs użytkownika
B. kontrolki i widoki interfejsu użytkownika są zintegrowane z logiką aplikacji
C. interfejs użytkownika i logika aplikacji są umieszczone w jednym pliku
D. interfejs użytkownika oraz logika aplikacji są oddzielone
Projektowanie, programowanie …
W zestawieniu zaprezentowano doświadczenie zawodowe pracowników firmy IT. Do stworzenia aplikacji front-end powinien/powinna zostać wyznaczony/a
Pracownik | Znajomość technologii lub programów |
---|---|
Anna | Inkscape, Corel Draw |
Krzysztof | Angular |
Patryk | HTML, CSS |
Ewa | Django, .NET |
A. Patryk
B. Ewa
C. Anna
D. Krzysztof
Projektowanie, programowanie …
Który wzorzec projektowy jest najlepszy do zarządzania tworzeniem obiektów?
A. Observer
B. Decorator
C. Factory Method
D. Adapter
Projektowanie, programowanie …
Testy mające na celu identyfikację błędów w interfejsach między modułami bądź systemami nazywane są testami
A. bezpieczeństwa
B. wydajnościowymi
C. integracyjnymi
D. jednostkowymi
Projektowanie, programowanie …
Który z faz cyklu życia projektu wiąże się z identyfikacją wymagań użytkownika?
A. Przeprowadzanie testów
B. Analiza
C. Wdrażanie
D. Etap planowania
Projektowanie, programowanie …
Zawarty w ramce opis licencji sugeruje, że mamy do czynienia z licencją

A. OEM
B. Open Source
C. Shareware
D. Freeware
Projektowanie, programowanie …
Jaką jednostkę zaleca się stosować przy projektowaniu interfejsu aplikacji?
A. px
B. mm
C. dp
D. pt
Projektowanie, programowanie …
Jaka jest złożoność obliczeniowa poniższego algorytmu?
for (int i = 0; i < n; i++) { for (int j = 0; j < n; j++) { for (int k = 0; k < n; k++) { array[i][j][k] = i + j + k; } } } |
A. O(n²)
B. O(n log n)
C. O(n)
D. O(n³)
Projektowanie, programowanie …
Jakie pola powinny być umieszczone w klasie nadrzędnej w strukturze dziedziczenia?
A. Pola, które są charakterystyczne jedynie dla pojedynczej klasy pochodnej
B. Pola, które są wspólne dla wszystkich klas pochodnych
C. Pola, które są tylko prywatne
D. Pola, które są wykorzystywane tylko w funkcjach statycznych
Projektowanie, programowanie …
Jakie rozwiązanie jest najbardziej odpowiednie przy projektowaniu aplikacji, która ma funkcjonować na różnych systemach operacyjnych?
A. Koncentrowanie się wyłącznie na estetyce aplikacji
B. Opracowanie dedykowanego kodu dla każdej platformy
C. Pełne dopasowanie aplikacji do systemu Windows
D. Wykorzystanie technik responsywnego projektowania interfejsu
Projektowanie, programowanie …
W celu wdrożenia w aplikacji internetowej mechanizmu zbierania danych statystycznych na komputerach użytkowników, można użyć
A. formulacje
B. buforowanie
C. ciasteczka
D. sesje
Projektowanie, programowanie …
Które z podanych logo reprezentuje narzędzie, które nie jest używane do tworzenia aplikacji mobilnych?

A. 4
B. 3
C. 1
D. 2